Cancer, död, cancer, död, canc...

Inskrivet lördag 26/10 kl 08:33
 
Jag är lite less på att återigen behöva tampas med cancerfrågan och död i serien. Ni som varit med ett tag vet att jag själv drabbats så jag är lite känslig. Därför blir uppdateringarna lite si och så...
 
Kerry öppnar Joanies post och ser att Zak vill ha skilsmässa, Hon gömmer brevet eftersom Joanie ska bli frisläppt idag.
 
Moira försöker klara sig själv och vill inte ha hjälp av Adam eller Pete.
 
Debbie hälsar på hos Moira som erbjuder henne att bo där när hon vill.
 
Lisa hämtar Joanie från fängelset för att få tillfälle att prata med henne om förhållandet med Zak. Joanie blir ledsen och besviken och inte blir det bättre när hon får veta att brevet kommit. Efter lite prat så bestämmer sig Lisa för att inte ta tillbaka Zak för hon hade det ganska bra utan honom. Plötsligt så blir Joanie livlös.
 
Cain kommer in hos läkaren när Debbie är där med Sarah. De får veta att de måste själva söka privat vård om de vill ha protonstrålning.
 
Lisa kommer hem till Zak och berättar att Joanie dött i bilen. De går för att berätta för Kerry och Dan som ordnat en välkommenhemfest.
 
Laurel har ändrat sig och vill att Ashley stannar hemma för at få vara med familjen.
 
Lawrence ger Chrissie hennes mammas gamla vigselring för att hon ska ha den som som en lyckoamulett.
 
Pete har pratat med Victoria så han går till Moira för att kolla om han kan hjälpa till. Moira vill inte inte ha några barmhärtighetsbesök.
 
Zak tror att det är hans fel att Joanie dog eftersom han ville skiljas, att hon tog det så hårt. Lisa förklarar att Joanie tog beskedet mycket bra. Zak kramar Lisa och säger att han skulle inte klara sig utan henne.

Kommentarer
Postat av: Sofia

Det tar emot att skriva följande eftersom Joanie dog, men förstår inte vad hon pratade om i bilen. Lisa och Zac hade det uppenbarligen inte bra förut. Zac lämnar henne och gifter sig med Joanie. När tiden går känner han att Lisa är kvinnan i hans liv. Joanie var med andra ord en parentes i deras relation, som min syster Maria brukar säga. Joanie var med och bedrog Lisa. Vad som sen sker mellan Zac och Lisa är inte Joanies ensak. Hon har inte varit i närheten av Lisas situation och känt hennes smärta, men hon beter sig som att hon är värre drabbad. Tycker det är bra att Lisa och Zac går ihop igen och det är deras ensak hur de hanterar vad som har hänt. Vet en man som lämnade sin kvinna (och familj) för en 20 år yngre. Efter ungefär 2 år har han nu gått tillbaka till den första. Det händer ibland, otrohet och tragedier inträffar MEN det är ingen annans ensak hur de väljer att hantera det som har hänt. Det finns faktiskt folk som har fått det bättre efter otrohet, separationer osv. Joanie ska inte uttala sig, hon vet inte vad de har för känslor för varandra. Uppenbarligen tycker dem det är värt att försök trots det som har hänt och det är deras ensak.

2017-10-27 @ 14:11:02
Postat av: Anonym

Det var en stor chock för Joanie när Lisa berättade att Zak har ansökt om skillsmässa och att de var tillsammans igen. Joanie ville inte skiljas.

2017-10-27 @ 17:43:51
Postat av: Peter H

Alla vet inte hur man använder ordet ensak. Det inkluderar översättaren/översättarna av Hem till gården.

2017-10-27 @ 18:25:15
Postat av: Sofia

Det var en stor chock för Lisa att bli lämnad efter så många år tillsammans. Hennes vän och man bedrar henne, han lämnar en dotter i djup kris och sårar något enormt med sitt beteende. Lisa ville inte skiljas. Det är inte synd om Joanie som är med och bryter upp en familj. Det är inte ett dugg synd om henne. Minns hur hon la näsan i blöt förut och tjafsade med både Lisa och Belle på fabriken. Om Joanie hade fått chansen hade hon levt med Zac, varför ska då Lisa inte få göra det om hon vill för att Joanie inte vill det? Vem är Joanie i Lisas liv och varför ska hennes åsikter räknas? Helt absurt. Vem tror hon att hon är? Dessutom förstår jag inte vad hon tror att hennes tyckande ska leda till. Att Lisa och Zac inte fortsätter att leva tillsammans eller vad? Ska de stå tillbaka och backa beroende på vad hon tycker? Lustigt att en man alltid blir är en skit så fort han inte vill leva med en kvinna. Däremot är han ingen skit ifall han bedrar med den berörda kvinnan, då är allt helt ok. Vanlig bitter svartsjuka och avundsjuka från en kvinna som inte kan eller vill acceptera att en person inte tycker om den berörda.

2017-10-27 @ 21:15:48
Postat av: Anonym

Joanie har inte varit omtyckt av tittarna eftersom hon splittrade upp Zak och Lisa. Eftersom de återförenades hade hon inget syfte i serien längre.

2017-10-27 @ 22:51:12
Postat av: Såpa fantast

Jag blev anonym

2017-10-27 @ 22:51:57
Postat av: Anders

@Sofia: Vet precis vad du egentligen talar om! Är själv nyskild så bitterhet och alla småaktigheternars jävlars elakheter är tyvärr rätt bekanta haha!

Nåväl.. Slut på privatgnället:

Nu försvann Joanie och det utan att ens ha löst en enkelbiljett till Spanien!
Som HTG-Veteran så kan jag inte säga att jag blev förvånad då hon som en "Äldre fast ny rollperson" aldrig blev något annat än ett bihang till adoptivsonen och därigenom bihang till Dingleklanen.

2017-10-28 @ 04:37:14
Postat av: Alice

Men hur blir det nu Kyle? Vem ska ta hand om honom?:(
Hoppas att Amy kommer tillbaka.
Jag har alltid gillat Moira men börjar bli trött på henne nu. Dels för att hon är så avvisande mot Cain dels för att hon vägrar ta emot hjälp från alla. Vad vill hon bevisa? Men iofs hon lät galna Emma hjälpa henne.
I övrigt tycker jag att det dröjer alldeles för länge nu med att de får veta vad som hände James.

2017-10-28 @ 10:22:49
Postat av: Jag bara

Jag tycker Joanie var ganska sympatisk. Tänker på brudklänningen som blev förstörd och att hon teg om något, glömt vad, Belle utsatte henne för på fabriken. Vad hon såg i Zac var väl lite svårare att förstå.
Jag gillar också Lisa o Zac som par, de hör ihop.
Jag tycker att det saknas en Edna, hoppas det dyker upp någon som kan axla manteln.

2017-10-28 @ 15:18:11
Postat av: Jennifer

Tycker det var tråkigt att Joanie försvann. Om jag vore Lisa skulle jag känna mig otroligt fundersam att suttit och levererat tråkiga besked till Joanie. Sen dör människan,typ av hjärtat! Herregud.

2017-10-28 @ 17:49:01
Postat av: Såpa fantast

Lisa har kanske också skuldkänslor av att Joanie dog p.g.a. det hon berättade för henne.

2017-10-28 @ 18:42:25
Postat av: Anonym

Hon dog väl inte av vad Lisa berättade. Hjärtstopp kan komma när som helst om hjärtat är svagt. Vid en fika stund som för en vän till mig. Mitt i livet.

2017-10-28 @ 19:49:02
Postat av: ELIZA

Till alla "gamla" och "nyskilda" här...FÖRSÖK att hålla sams,SPECIELLT om barn är inblandade...(((spelar ingen ålder vilken ålder "barnen" har,dom vill ha kontakt med bägge,så låt dom slippa skitsnacket mellan hushållen)))Träffade själv en skild man,med barn, vi har ätit middag tillsammans med den gamla,,vid högtider,när nån fyllt år,haft friluftsdagar,försökt uppträda civiliserat,TROTS att hon lämnade, vid otrohet.FÖR BARNENS SKULL. Mina egna föräldrar skildes av samma anledning, och sa när vi, träffades att ungarna ska inte lida för eran idioti...För på min tid var det att välja sida, och hur gick det??? Dåligt.. Urusel kommunikation i vuxen ålder, fy fan, tänk er för...Och till slut, snacka ALDRIG skit om den andra inför barnen,det är faktiskt deras mamma eller pappa...Det gör ont i hjärtat...Jag har alltid sagt angående skilsmässor,BARNEN har inte med dom vuxnas problem att göra...Låt dom stå utanför skiten...jag börjar bli gammal nu, men det svider fortfarande....

2017-10-28 @ 20:04:35
Postat av: ELIZA

Nu tänkte jag skriva om avsnittet, men kommer knappt ihåg vad det handlade om...tankarna for iväg...Joanie dog, tråkigt...men vad tillförde hon? Nada...Split mellan Lisa och Zak,ett par jag gillar, lugnt och skönt,fast han kunde ju hitta lite mer arbets moral...

2017-10-28 @ 20:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0