Paus 12/5

Diskutera dagens avsnitt här...
 
Det är bara paus i mitt skrivande.

Kommentarer
Postat av: Peter H

Adam är ju fullständigt värdelös i alla sammanhang. Allting handlar alltid om honom. Han övergav sin syster och nu är det alla andras fel att hon är död.

2017-05-12 @ 12:21:57
Postat av: Peter H

Det verkar vara många som är på väg ut ur handlingen.

Hur går det för dem? Får de andra skådespelarjobb eller går de över till en annan verksamhet? Jag har svårt att tro att en högst medioker skådespelerska som hon som spelat Debbie sedan hon var barn är så attraktiv i andra roller.

2017-05-12 @ 13:12:23
Postat av: Jag bara

Jag tyckte också att hon var ganska medioker som du säger. Men hon har faktiskt vuxit en del och gjort några bra scener. Framförallt när hon och Chas var rivaler om psykopaten, glömt namnet.

2017-05-12 @ 13:45:52
Postat av: Ylva

Jag tycker dagens avsnitt var bra i stort sett. Man fick en slags förklaring på Hollys tragiska död. Det var inte någons fel egentligen uppfattade jag det som.

Det enda jag inte gillade var att Cain och Charity ska sticka iväg tillsammans;)

2017-05-12 @ 14:11:57
Postat av: Anders

Synd att Cain och Charity skall pysa iväg. Antar att det var därför som författarna introducerade Pierce och Chrissie som nya skurkar.

Paddy agerade intelligent för en gångs skull genom att ligga lågt. Skumraskadvokaten gör nog bort sig förr eller senare, för precis som det sades i serien så kommer sanningen alltid fram förr eller senare.

Nästa stora drama blir väl mellan Dan och Kerry skulle jag tro. Inte en chans att hon lyckas hålla aborten hemlig i den här serien! Snälle Dan skulle passa mycket bättre ihop med t.e.x Vanessa än med den där förvuxna fjortisen som han polar med f.n.
Även Chas skulle kunna vara ett alternativ, och dom har ju haft ihop det tidigare, även fast det inte slutade så bra just den gången.

2017-05-12 @ 15:30:59
Postat av: Anders

@Peter H:
Ang. dem som slutar i serien så har jag sett ett flertal i andra roller genom åren. Han som spelade den första Robert t.e.x har en mindre roll i "Game of thrones", Jasmine är med i "Doktor Who", Maisie Wylde var med i "The last ship" och Natascha Wylde spelade en hårdkokt amiral i "Starship Troopers 3" t.e.x.

Har sett fler än dem som jag radade upp, men just Debbie har jag, precis som du säger, svårt att tro kommer att få några större roller framöver. Det enda hon verkar kunna är att spela nollställd eller tvärförbannad, och med en sådan skådespelarräckvidd kommer man nog inte så långt i dagens underhållningsbransch. Skulle tippa på att hon stannar hemma med barnen några år för att sedan hitta något annat arbete.

2017-05-12 @ 15:39:39
Postat av: Jag bara

Hon är verkligen bra på att spela just tvärförbannad.😁

Det är ju inte säkert att Cain och Charity verkligen ger sig av, det är ju många som ändrar sina flyttplaner.

Jag tycker att Dan skulle passa ihop med Rhona, eller varför inte Bernice.

2017-05-12 @ 15:59:15
Postat av: Jag bara

Kom just på att man kunde ju straffa elaka Chrissie med att ge henne Pierce.

2017-05-12 @ 16:01:34
Postat av: Såpa fantast

Det borde komma en ny person nu eftersom vi förlorade Holly. Det brukar vara så i Hem till gården att när en slutar så börjar en ny.

2017-05-12 @ 17:08:14
Postat av: Anonym

Glömde en sak tidigare. Tycker Leyla och Pete var söta ihop idag:)

2017-05-12 @ 17:39:09
Postat av: Ylva

Det var jag som var Anonym. Sorry

2017-05-12 @ 18:18:48
Postat av: Anonym

Jag hittade en intressant site med 2 listor från en omröstning där man kunde rösta på alla huvudrollsinnehavare från 2016, vilka man tyckte mest om respektive tyckte minst om. Jag publicerar länken till siten nästa vecka. Kan ni gissa vilka 6 man tyckte mest om?

2017-05-12 @ 19:12:41
Postat av: Jag bara

Jag gissar på
Ashley...Diane...Bob...Sam...Edna...Rishi

2017-05-12 @ 19:38:44
Postat av: Såpa fantast

Jag infogar länken ovan så att ni kan se listorna.

2017-05-12 @ 19:48:13
URL: http://tinyurl.se/re4lri4
Postat av: Såpa fantast

Adam, Aaron, Chas, Liv, Robert, Victoria

2017-05-12 @ 21:05:57
Postat av: Peter H

Anonym - Jag är inte säker på att vi ska ha sådan information här på bloggen.

2017-05-12 @ 21:06:32
Postat av: Jennifer

Jag kommer inte sakna Charity om hon nu försvinner, rätt jobbig , alltid arg och med håret hängande fullt med löshår. Nej nu var jag elak. Cain och Charity är viktiga för serien. Bob var är han föresten, han är väldigt lite synlig.

2017-05-12 @ 21:35:32
Postat av: Edna

Jennifer: har hon verkligen löshår? Ser för tunt ut för det, iaf bakifrån? Kass frisör isåfall hehe. Jag tycker charity tillför serien en hel del

2017-05-12 @ 21:52:27
Postat av: Anonym

Jag fattar inte varför charity är så kär i cain? Han bara skriker på henne och bråkar och nyttjar henne när det passar. Ganska vidrig partner. Inte ens snygg.

2017-05-12 @ 21:54:34
Postat av: Anders

@Jag bara: Jo Debbie är väldigt bra när hon är förbannad! Hela det spända kroppsspråket, det strama ansiktet med spända läppar och de hyperfokuserade ögonen som bara en riktigt urförbannad person har gör hon jättebra!

Dessvärre så är hennes övriga skådespelarinsatser inte mycket att hänga i granen enligt mig. :)

2017-05-12 @ 21:55:12
Postat av: Anders

@Anonym:
..och dessutom så sade Charity någonting i stilen: "Ja slå mig då! Det vore ju knappast första gången!"

Hur fan tänker en sådan människa?

2017-05-12 @ 21:57:31
Postat av: Såpa fantast

Cain har en tentens att ta till våld men han har aldrig slagit Charity eller någon annan kvinna.

2017-05-12 @ 22:44:13
Postat av: jackson

Det blir ju tråkigt värre om både Cain och Charity drar. Har ni någon uppfattning om vad Vanessa innerst inne tycker om Pierce? Känner hon skurkvibbar, men är för finkänslig och vill inte såra Rhona?

2017-05-13 @ 19:44:37
Postat av: Såpa fantast

Vanessa är nog den enda som ser Pierce rätta jag. Rhona ser bara hans goda sidor eftersom hon är förälskad.

2017-05-13 @ 20:02:56
Postat av: ELIZA

Är inte bara Vanessa som tycker i så fall... Rhona såg inte så road ut när han tryckte upp henne mot bänken...Fundersam...

2017-05-13 @ 20:42:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0