Fixa en förtjusande fru

Inskrivet kl 22:58
 
Finn försöker få med Ross när det är dags för Emmas provsvar. Ross vill inte följa med så det blir bara Pete och Finn. Dr Bailey säger att Emma inte är sjuk mer än att symptomen kan vara stressrelaterade. Killarna blir lättade över att deras mamma inte är sjuk men Emma blänger surt på doktorn. Finn och Pete får gå ut ur rummet medan Emma pratar men Jermaine. Han säger att nu fick hon en enkel väg ut utan att sönerna misstänker något. Doktorn säger att hon nog bara är en orolig mor. Hans ord får Emma att tänka till och hon lovar att inte anmäla honom. (Kan man lita på det?)
 
Aaron får papper på att han numer heter Dingle i efternamn så hela klanen Dingle firar honom rejält. Bland annat ska han dricka öl ur en gammal stövel. Adam nämner brevet från Gordon och då får Aaron veta att Robert har det. Aaron frågar Robert som erkänner att han hade det men att han inte har det längre. Aaron blir besviken men Robert förklarar att han gjorde sig av med det eftersom Aaron sagt att han inte vill ha med Gordon att göra. Adam får höra det och försvarar Robert som faktiskt gjort det Aaron sagt att han vill
 
Carly ser Pierce som är uppklädd och nyrakad för att söka jobb. Hon börjar genast flirta med honom och han säger att hon är en vacker kvinna. Rhona ser inte allt för glad ut och när Carly senare vill bjuda Pierce på en öl så muttrar Rhona och beklagar sig för Vanessa. Vanessa tror att det är bra för Pierce att få något annat att tänka på. Pierce tackar nej till Carlys förslag för att det är Rhona och Vanessa som betalar hans öl denna gång.
 
Jai passar Eliza så Megan får sova lite efter en tuff natt med en skrikande baby. Han går till lekparken och pratar med Jimmy. Jimmy tror att Jai saknar en kvinna i sitt liv så han säger sedan till Nicola att han ska hjälpa Jai med dejtandet. Nicola hakar på och det blir en tävling mellan dem om vem som kan fixa en dejt till Jai. Vinnaren ska få fotmassage varje dag i en vecka.
 
Belle säger åt Holly att spara sin näsa till drogerna istället för att lägga den i blöt.
 
Polisen kommer till puben för att prata med Aaron, Liv och Chas. Han berättar att Gordon hittats död i sin cell. De vet inte vad som hänt än. Aaron blir trots allt ledsen. Robert kommer in och får veta vad som hänt men Aaron vill inte vara nära honom. Liv går iväg och efter ett tag går Chas efter henne. Chas berättar att hon förstår att Liv är ledsen även om hon inte tyckte om sin far. De har ju trots allt älskat honom en gång i tiden. Liv säger att det sista hon sagt till honom var att hon önskade att han var död. Hon tror att det finns många som önskade livet av honom.
 
Finn letar bostad i Skottland men det är dyrt. Han lyckas sedan övertala Pete till att stanna ett tag i alla fall. Det gör att Ross fixar deras första firmabil, en taxi med en bild på alla tre bröderna på sidan.
 
Harriet säger nej när Jimmy frågar henne om hon kan gå på en dejt med Jai.
 
Robert får ut sin ilska på skroten. Aaron kommer dit och de fortsätter att bråka om brevet som Aaron aldrig fick. Robert "erkänner" då att han läste brevet och att det stod att Gordon antydde att självmord kan vara lösningen.
 
Nicola får Carly till att ta en öl med Jai men de har inte så mycket att säga varann.  När Jimmy påpekar att en öl tillsammans inte är en dejt så viskar Nicola till Carly att de måste ta en öl till om hon ska få sina pengar. Carly står inte ut och beklagar sig för Charity som tycker det är jätteroligt. Hon retar sedan Jai när han kommer ut från toaletten. Då får han veta att Carly fått betalt av Nicola för att göra honom sällskap. Han blir sur och går ut och köper en whisky. På hemvägen möter han sin far och berättar om förnedringen på puben. Jai ber Rishi att ordna en förtjusande fru åt honom, precis som han fixat ihop Priya och Rakesh.
 
Chas pratar med Cain om att någon kanske ville att Gordon skulle dö. Cain nekar på en gång till att ha mördat Gordon men det finns ju andra som ville få bort honom, någon med pengar och kontakter. De söker upp Aaron för att berätta att de tror att Robert kanske är skyldig till att ha mördat Gordon. Aaron erkänner att den tanken slagit honom också. Liv sitter i halltrappan och hör dem.
 

Kommentarer
Postat av: AnnaS

Varför skulle Robert se till att få Gordon dödad? Det kunde väl vänta till han skulle bli frisläppt. Dumt att bränna brevet. Han borde sparat det.

2017-01-30 @ 13:02:03
Postat av: Såpa fantast

Jag tror inte att Robert fick Gordon dödad. Folk misstänker honom p.g.a. hans förflutna. Men han har ju förändrats och blivit en bättre människa.

2017-01-30 @ 13:34:59
Postat av: jag bara

Undrar om Ross verkligen anstränger sig för att han vill ha en bättre relation med Pete, eller om han ruvar på hämnd.

2017-01-30 @ 14:30:26
Postat av: Ylva

Ross är väl inte den pålitligaste kniven i kökslådan. Undra på det med den modern...

2017-01-30 @ 17:27:44
Postat av: Lena

Jaha vad ska dom nu hitta på som ger Aaron anledning att fortsätta gråta. Han är värre än vår Helena Bergström. Skillnaden är att hon kan agera emellan gråtattackerna. Aaron får utöka sitt register om jag ska oka med honom. Vet att hans historier varit starka och uppskattade av många men nä... nu tycker jag man bara ser en ständigt grinande Aaron så nu kan jag inte ta in det längre.

2017-01-30 @ 17:54:20
Postat av: Lena

Kanske bäst att lägga till att jag verkligen gillar att följa Chas, Cain o framförallt Charity (äntligen tillbaka) Så slipper jag få den tråkiga kommentaren, ja ni vet.

2017-01-30 @ 18:04:35
Postat av: jag bara

Lena, jag tycker också att det är bra att Charity är tillbaka, hon är underhållande, som Chas och Nicola också. Jag tycker också att Aaron är en ganska trist figur och lite läskig också med sin blodiga mage, kanske inte den lämpligaste att agera reservförälder åt sin syster. Men nej, jag vet inte vad du menar för en tråkig kommentar.

2017-01-30 @ 21:17:18
Postat av: Lena

Jag tänkte vara att jag skulle förekomma att någon skulle fråga varför jag tittar om jag nu är så trött på det.
Men det är ju så med HTG att när den är som sämst så vänder det ett litet tag men dalar igen. Men jag ska aldrig skriva att jag ska sluta titta för det kan jag visst inte. Har försökt ett par gånger 😏
Nicola glömde jag, hon är ganska rolig

2017-01-30 @ 21:36:10
Postat av: jackson

Idag var Nicola i sitt esse igen.

2017-01-30 @ 22:23:42
Postat av: Anonym

Hem till gården är en så pass bra serie att man inte kan sluta titta på den. Man vill alltid veta vad som händer nästa avsnitt. Angående Aaron har han haft psykiska problem med självskadebeteende. Men det betyder inte att han är olämplig som vårdnadshavare åt sin lillasyster. Han är en snäll bror och hon känner sig trygg hos honom.

2017-01-30 @ 22:42:50
Postat av: ELIZA

Jag har i många år tyckt att Aaron´s reportoar, är att gråta och skaka på huvudet...En sån där skakning som när man tycker nån är knäpp...Ha ha ha .....Men juryn på Såpagalan tycker väl det räcker eftersom han vunnit flera år...Men jag gillar honom ändå!! Tror inte heller att Robert har nåt med Gordons död att göra, det var nog Gordon´s samvete som dödade honom... Men håller med, Robert skulle behållit brevet till ett bättre tillfälle att ge Aaron det...

2017-01-31 @ 06:57:25
Postat av: Jonas

Han som spelar Aaron är ju en hundra gånger bättre skådespelare än Helena Bergström.

2017-01-31 @ 07:41:45
Postat av: Viola

Aaron är underbar och jag tror hans roll ger mycket stöd till utsatta barn, vi är många som också gråter mycket när tankarna på övergreppen blir för påträngande.
Minnena försvinner inte, man lär sig i bästa fall att leva med dem, en nödvändighet för fortsatt existens.

2017-01-31 @ 09:34:28
Postat av: Såpa fantast

Jag håller helt med Viola. Jag har själv inte varit utsatt men jag känner medlidande med offren. Jag grät när Aaron berättade vad han varit med om.

2017-01-31 @ 13:45:30
Postat av: jag bara

Förresten, har klanen Dingle haft invigningsriter förut när någon blir en Dingle? Jag kände då inte till traditionen att dricka ur en gummistövel.

2017-01-31 @ 14:18:07
Postat av: ELIZA

Så klart att man tänker och har medlidande med vad Aaron varit med om...Och alla som varit utsatta...Viktigt att sånt kommer fram, och pedofilerna blir straffade... Men det var inte det vi "pratade" om, utan hans skådis talanger... Och upprepar att jag gillar honom!!

2017-02-01 @ 10:11:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0