På rymmen med Andy

Inskrivet söndag 9/4 kl 22:18
 
Det är Bernice som knackar på och vill komma in i ladan där Andy gömmer sig. Hon vill följa med honom när hon får höra att han ska rymma och hon har till och med tagit med sig passet. Robert lämnar dem och de kan åka iväg i hennes bil.
 
Vanessa är hos sin pappa på sjukhuset och han pratar om ett minne när de var på semester i Skegness men Vanessa har aldrig varit där. Hon blir besviken men just då får han ett anfall av något slag. Vanessa går därifrån och bestämmer sig för att hon inte ska besöka honom någon mer gång.
 
David har fått cellgifter och Tracey som är med honom vill inte besöka sin far. De möter Vanessa som har bråttom därifrån.
 
Chrissie söker upp Rakesh och skäller ut honom för att han låtit Andy rymma. Hon tror i alla fall att han kan vara skyldig till det.
 
Carly och Marlon fortsätter att småtjafsa med varann.
 
Bernice känner att hon trots allt inte kan lämna Gabby i sticket så hon beslutar sig för att inte följa med Andy på rymmen, Hon vinkar av honom när han snor en lastbil vid en rastplats.
 
Tracey pratar minnen med David från en semester i barndomen, då hon varit lycklig och de var i Skegness. Det gör att hon beslutar sig för att hälsa på sin pappa på sjukhuset trots allt. Eftersom han fått ett anfall är han fortfarande inte vid medvetande. Tracey ser en påse med foton från förr. Det är bilder med pappan och ett barn, Tracey känner igen sig själv och blir glad. Hon säger sedan till David att hon vill att hennes pappa bor hos dem när han kommer ut.
 
Belle är orolig för hon måste göra ett ultraljud. Ellie försöker övertala Belle till att kasta sig ned för en trappa för att fejka missfall. Precis när Belle står uppe i trappen kommer Jermaine hem. Han är på gott humör och har köpt en spjälsäng. När han gått till jobbet får Belle ett psykbryt och slår sönder speldosan på spjälsängen.
 
Lawrence erbjuder Bernice att hon får tillbaka lokalen till salongen. Hon går med på det om hon får betala hyra. Hon kommer till Home Farm för att skriva på kontraktet och Chrisse får bli vittne. När Bernice gått så är Chrissie rasande på sin far och hon pratar om det som hänt, bland annat om att Lachlan är skyldig och hennes hat mot Andy och Bernice. (Det hade varit kul om Bernice lämnat en bandspelare på inspeling där på kontore)
 
Aaron vill inte att Liv umgås med Lachlan men givetvis lyssnar hon inte på honom. Hon kommer till Home Farm och får veta att Lachlan fått sms från sin pappa som skriver att de kan hålla kontakt via hans nya e-mail.
Samtidigt sitter Robert vid sin dator och har skapat ett nytt mailkonto.

Kommentarer
Postat av: Anders

Nu får väl TV4 ändå ge sig!!? Klockan är tio över tolv och programmet har ännu inte börjat!

2017-04-07 @ 12:11:26
Postat av: Jag bara

Har inte kollat nyheter idag förutom text tv, kan det vara amerikanska robotatacken som försenat HTG idag?

2017-04-07 @ 12:25:32
Postat av: Jag bara

......Jag menar genom förlängda nyheter.

2017-04-07 @ 12:29:08
Postat av: Anders

@Jag bara:
Jo så är det nog. Synd att TV4 inte fimpade aptråkiga Malou istället för att skjuta fram HTG en hel halvtimme.

2017-04-07 @ 13:06:46
Postat av: Jennifer

Håller med det om Malou efter tio, jag tycker det programmet har gjort sitt. Hon kan inte leverera längre. Alltför ofta för HTG flytta på sig.

2017-04-07 @ 14:34:36
Postat av: Jag bara

Tv4 har en ganska oförskämd attityd mot framförallt oss tittare som tittar dagtid, tycker jag. Byter sändningstiderna, ställer in för sport trots att de har speciella sportkanaler.

2017-04-07 @ 15:31:43
Postat av: ELIZA

Ids inte bry mej om ytliga HTG idag, lider med er Ev, stockholmare som läser här...Fy fan, nu har våldet hunnit till vårt land också...Tänker på alla som drabbats. <3

2017-04-07 @ 19:37:05
Postat av: Jag bara

Fruktansvärt.
Det första man gjorde var att kolla var alla ens närmaste befann sig. Dottern jobbar på Karolinska Solna, ambulanserna kom i skytteltrafik sa hon. Alla andra hade tack o lov hunnit hem av de mina.
Hoppas att de tar den feta skiten snart!

2017-04-07 @ 20:02:22
Postat av: Jag bara

Fega inte feta

2017-04-07 @ 20:03:37
Postat av: Anonym

Hemskt att något så fruktansvärt hände i Sverige. Mina tankar går till offren och deras familjer.

2017-04-07 @ 21:11:16
Postat av: Såpa fantast

Anonym är jag.

2017-04-07 @ 21:12:17
Postat av: AnnaS

Känns inte helt hundra att diskutera htg nu. Men ändå: där försvann Andy! Nån har tidigare sagt här att när det spelas musik försvinner personen för gott. Jag kommer inte att sakna honom.

2017-04-08 @ 14:17:45
Postat av: Såpa fantast

Skådisen ville sluta i serien och detta blev det mest lämpliga sättet för Andy att lämna byn.

2017-04-08 @ 18:19:09
Postat av: AnnaS

Även om jag inte vill ha Andy tillbaka är det skönt när dom försvinner på ett sätt så att dom kan komma tillbaka igen.

2017-04-08 @ 18:25:51
Postat av: Anonym

är det bara jag som störs av att David sitter mitt i sin mataffär med en hink o spyr. Har dom ingen hälsovårdsnämnd i England?

2017-04-09 @ 11:47:49
Postat av: AnnaS

Jag har också tänkt på David i affären. Jag skulle gå direkt om killen i kassan satt och hulkade i en hink. Och förut var han tokförkyld och gick och snorade i affären. Han mår väl iofs dåligt pga cellgifterna, men ofräscht även om han inte smittar.

2017-04-09 @ 14:23:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0