Gräsklipparmuseum

Inskrivet söndag 23/4 kl 22:26
 
Polisen kommer för att förhöra Lachlan då de blivit tipsade om att han sköt sin morfar. Lachlan blir nervös men klarar av frågorna. Efteråt söker han upp Robert på skroten och hotar honom men Robert håller sig lugn. När Robert frågar Lachlan om hans pappa och om han vet vad hans mamma gjorde mot hans pappa så blir Lachlan intresserad. Robert berättar om att Chrissie lånat Donny pengara han skulle betala tillbka till en skurk men att Chrissie anlitat någon som stal pengarna från Donny. Liv ser dem.
 
Både Cain och Moira får sina skilsmässopapper på varsitt håll och båda ser ledsna och besvikna ut men när Cain försöker säga något till Moira på puben så ber hon honom att skriva på så snabbt som möjligt,
 
Harriet kidnappar Laurel och för henne till en picknick Ashley ordnat med massa godsaker och ett par musikanter som spelar gitarr och sjunger. Laurel säger att hon aldig varit såhär lycklig.
 
Kerry passar på att tjata till sig förmansjobbet så Rishi säger att hon får prova på det genom att göra schemat för nästa månad hemifrån. När hon sitter vid datorn inser hon att hon inte har en aning om hur hon ska göra.
 
Lachlan är rasande på sin mamma och han konfronterar henne genom att fråga om var hans pappa är eller om han ens lever.  Chrissie försöker försvara sig men Lachlan är irriterad över att hon alltid manipulerar alla för att få som hon vill.
 
Robert får veta av polisen att Lachlan svarat så att de kan ha svårt att gå vidare i fallet. Han säger till Aaron att de ska ligga lågt ett tag för att få Chrisse och Lachlan att avslöja sig.
 
Charity kommer över till Cain på Dingles gård. Hon vill förföra honom och när han är uppe på övervåningen passar hon på att smsa till Moira från Cains mobil. När Cain kommer ned så kastar sig Charity på honom och börjar förföra honom. Plötsligt kommer Moira dit och blir jätteledsen över att se dem tillsammans på soffan. Charity hade smsat Moira och bett henne komma. Moira lämnar ringarna på bordet och går Cain säger inte så mycket men hans blick är inte glad. Han lämnar Charity på gården
 
Laurel är på jobbet och Kerry vill att Laurel visar henne hur man gör schema för de anställda. Plötsligt får Laurel värkar så Rishi får köra henne till sjukhuset. Där visar det sig att det inte var så allvarligt så Ashley som precis kommit dit får åka hem med Laurel. Väl hemma är hon glad över att Doug är med barnen så hon kan ta det lugnt.
 
Paddy är besviken över att Marlon är vän med Pierce. Han är även besviken över att aldrig få tid att prata enskilt med Rhona. När hon sedan smsar honom och säger att de behöver prata så blir han glad och tror att det är ett gott tecken.
 
Lachlan skäller ut Liv som undrar hur han mår. Han ser ned på henne för att hon har en pedofilpappa och en mamma som lämnat henne. Liv blir ledsen och går hem.
 
Ashley är på övervåningen och tappar upp ett bad åt Laurel så han hör inte när hon börjar få värkar och vattnet går. När han kommer ned så hinner han inte ringa efter en ambulans för Laurel tror att babyn kommer nu.

Kommentarer
Postat av: Peter H

Alla i Hem till gården är som barn som ser ut som vuxna.

2017-04-21 @ 12:56:19
Postat av: Anonym

Ännu en jäkla förlossning utanför sjukhuset. Ge oss en överraskning och låt nån föda där.. Rhona är ju betydligt snyggare och gladare karaktär nuförtiden. Vad skulle tråkPaddy tillbaka för? Menlös karaktär. Tre veterinärer i byn och 1 jobbar?
Hm Kerry en vandrande katastrof som arbetsledare hah , kan bli kul i fabriken framöver. "Edna " på tv nu henne saknar man ju. :/

2017-04-21 @ 13:05:24
Postat av: Anders

Hoppas att det går bra med Ashley och Laurels unge! Detta är ju Emmerdale och där kan ingenting ske utan dramatik och stor eller små kriser! Ett under att folk ens kan gå och handla mjölk utan att någonting dramatiskt händer!

Charity har verkligen en hel rävflock bakom örat, men hur f-n trodde hon att Cain skulle reagera på denna fint egentligen? Hon borde känna honom bättre vid det här laget än att försöka tvinga fram något!

Nu dags för litet skryt! Jag har världens bästa fru! Hon har nämligen köpt den mest förnämliga födelsedagspresent som jag någonsin kunde ha önskat; nämligen en Englandsresa komplett med en guidad "Emmerdaletur" både i kulisstaden som dom använder nu, Home Farm och byn där dom spelade in serien tidigare. Är så glad att jag är gift med en dam som är lika glad i HTG som jag är!:D

2017-04-21 @ 13:18:50
Postat av: ELIZA

Anders: ÅÅhhh din lyckost!!!!STOOORT Grattis till Englands resan!!Och till din snälla Fru så klart!! Jag har varit in och tittat på dom där guidade turerna...Skulle också vilja se det där i verkligheten... Men få med min man på ett flyg...Hmmm...Då har helvetet frusit till is, innan det sker...Ja, men bil då, till Göteborg...Jo tjena, finns inga färjelinjer från Sverige...Från Danmark, och knappt det...((Då får vi först köra 140 mil, och sen tror jag vi måste via Tyskland till England)) Sååå, det är antingen droga ner honom med Whiskey, ((och då gäller det att vi kommer ombord på ett flyg,innan han blir föör full)),((eller få nåt lugnande hos doktor, och då lallar han väl och dreglar, så då TROR dom att han är full, och vi blir avkastade)) eller lägga ner projektet...Tror jag satsar på att få med honom till Luleå, på loppis i oktober i stället...

2017-04-21 @ 14:16:51
Postat av: Stina

Anders vad roligt det låter, du får ha en trevlig resa. Skriv gärna och berätta hur det var

2017-04-21 @ 15:25:00
Postat av: Jag bara

Grattis Anders!
Byn där de spelade in tidigare? Gör de inte det längre?

Trodde ett tag att Laurel faktiskt skulle föda på BB som normalt de flesta gör. Sedan kommer det väl att visa sig att antingen hon eller barnet är i livsfara,som vanligt.

2017-04-21 @ 15:39:58
Postat av: Ylva

Vad kul Anders! Grattis! Reseberättelse tack;)

Dagens avsnitt:
Ashley hade tjusig hatt. Värst vad snabbt Moira och Cain fick sina skilsmässopapper. Eller är min tidsuppfattning felaktig? Ironiskt att Lachlans smeknamn är Lucky. Tror aldrig jag sett honom lycklig.

2017-04-21 @ 19:58:39
Postat av: Nyfiken Kvinna

Grattis Anders! Ha en riktigt skön och trevlig resa!

Trevlig helg! :)

2017-04-21 @ 23:33:34
Postat av: Anonym

Grattis Anders till resan:-D. Jag har märkt idag att en del av dagens inlägg innehåller förutfattade meningar angående serien. Varför ska man alltid förvänta sig det negativa? Varför kan man inte se på serien med öppet sinne? Varför lägger vissa inte märke till positiva händelser? Det är inte bara elände i serien som en del påstår.

2017-04-21 @ 23:37:09
Postat av: jag bara

Anonym

För att det har hänt VARJE gång, till slut blir det bara löjligt tex när varje unge föds i telefonkiosken, svinstian, skogen etc etc.

Varje bröllop innehåller brud eller brudgum på avvägar, eller annat som äventyrar att det blir av.

I stort sett alla stjäl som korpar å fort tillfälle ges, De flesta har suttit häktade. En procentuellt stor del av byborna har suttit fängslade.

Extremt många råkar ut för svåra olyckor och hamnar i koma och svävar mellan liv och död. Extremt många dör i konstiga olyckor. Extremt många mördas. Extremt många är beredda att mörda. Extremt många råkar orimligt illa ut så fort de halkar eller snubblar lite. Extremt många får svåra sjukdomar och svävar mellan liv och död.
osv osv

Förut var serien mer vardagsnära och det var de kvicka replikerna, humorn som åtminstone jag tyckte var seriens stora förtjänst. Det är för mycket trams nu, liknar för mycket amerikanska såpor med "spänning" som ska in i alla sammanhang.

Om man gillar det kan man väl bara skriva det då. Alla får väl tycka vad de vill. Eller? Det är ju just det som är det trista att det förväntade alltid sker. Då suckar man bara till sist.

2017-04-22 @ 05:40:40
Postat av: Jennifer

Håller med 'jag bara'. Helt osannolikt mycket märkligt händer. Det blir löjeväckande och skådespelarna verkar knappt orka spela med ibland. Serien är superbra tycker jag men funkar bättre vardagsnära. Coronation Street är lite så.

2017-04-22 @ 06:48:18
Postat av: Jonas

Jag har också varit i byn där de tidigare spelade in - Esholt heter den. Det var dock ingen guidad tur, men jag tog bilder vid Woolpack och var inne i den. Den såg dock helt annorlunda ut på insidan, men utsidan kändes identisk.

Jag bara: sedan x antal år tillbaka spelar de in i en slags studio. Kommer inte ihåg var den ligger, men har för mig att det är någonstans utanför Leeds.

2017-04-22 @ 07:31:27
Postat av: Såpa fantast

Jag bara, om önskar mer vardagsnära Hem till gården med mindre spänning kan du maila ditt senaste inlägg till producenten. Han vill ha nöjda tittare och strävar efter att förbättra Hem till gården enligt tittarnas önskemål. Dessutom är han inte lika blodtörstig som den förra producenten.

2017-04-22 @ 09:03:51
Postat av: Jag bara

Har inte tänkt på att de inte filmar i Esholt längre. Men nu när jag tänker på det så sitter de inte vid träborden utanför Woolpack som ofta förr. De har lyckats skickligt med övergången, eller så är jag inte särskilt observant.

2017-04-22 @ 14:30:10
Postat av: Agneta

Grattis Anders och tack för en rolig kommentar, Eliza 😀

2017-04-22 @ 16:22:52
Postat av: Anders

Tack alla snälla för gratulationerna! Denna present gjorde det genast litet lättare att "Fylla gubbe" haha.

@Eliza: Jasså är gubben din så pass motsträvig att inte ens ett par stadiga virrar kan få honom på planet? Min syrra är litet likadan så när hon vill till England så tar hon tåget ned till Nederländerna och åker färja över kanalen. Kanske skulle kunna vara ett alternativ för er också? Annars så är ju Luleå rätt trevligt det också. Gott om Shadrachs på Lilla Torget sist jag var där haha.

Självklart så kommer det en reseberättelse efteråt, och kommer förmodligen att filma en del av resan för att sedan lägga upp på Youtube.

Hör till gänget som tycker att manusförfattarna borde tagga ned dramat och lägga in litet mer av humor istället. Mycket av humorn i programmet försvann ihop med Seth och framförallt Shadders! Marlon och Paddys prestationer når inte upp till dessa tjyvgubbars humornivå tyvärr, även fast man märker att manusfolket försöker att göra dem litet "Roligare" än resten av byfolket.

Ha en fortsatt trevlig Söndag alla glada.:)

2017-04-23 @ 17:40:37
Postat av: Jag bara

Måste bara säga att din fru också är att gratulera till att ha en make som vill se HTG med henne. Vore roligt att ha sällskap framför tv:n. Jag offrar mig ju och kollar på gräsliga Top Gear. Jag vill ju inte byta ut maken som är en vanlig hederlig finsk gubbe, som jag annars förstår mig på. Men som sagt, bara jag tittar på HTG. Och ungarnas kommentarer är: Men mamma, tittar du fortfarande på det där.

2017-04-24 @ 09:36:07
Postat av: ELIZA

Schadracks på Lilla torget, ha ha ha , Du har helt rätt!! Samlingspunkten, tydligen i stan...

2017-04-24 @ 19:42:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0