Alla dessa barn

Inskrivet kl 13:49
 
Chas låtsas vara bakfull för att få Doug att jobba istället för henne. Sedan åker hon för att träffa Gordon och lämna hans plånbok. Gordon erkänner att han slagit Aaron när han var yngre efter att Aaron slagit Gordons sambo. Han vill att Chas ska komma ihåg att folk förändras.
 
Vanessa kan inte släppa tanken på mongolfläcken och sannolikheten att Jonnhy fått den.
 
Emma orolig för Moses nu när Ross inte är ihop med Debbie längre.
 
Debbie söker upp Charity för att få hjälp med hur hon ska göra. Charity säger att det är deras öde att fastna för sådana män, att de har det i generna.
 
Cain blir förbannad för att Moira inte sagt tidigare att hon visste att Ross har en pistol.
 
Debbie bestämmer sig för att ta med sig barnen och sticka. Hon hotar med att berätta för alla om Andys uppgörelse när han proteterar om flytten. Andy får ta farväl av barnen när de tror att de ska på semester. Debbie ber Moira ta hand om Moses.
 
Ashley vill att han och Laurel börjar kolla efter vårdhem till honom. Laurel gillar inte tanken men Doug tycker det är förståndigt.
 
Debbie åker iväg gråtandes och Ross rusar efter bilen för att tala om att han älskar henne.
 
Moira ber Andy hålla sig undan Cain som är upprörd över att Debbie åkt. Cain berättar för Chas om Ross
 
Ny Gabby gör entré.
 
Emma kommer till gården för att fösöka få Moses men Moira hänvisar till att Debbie ville att han ska vara på gården hos dem. Emma försöker övertala Ross att kämpa för sin son medan han kan för när Charity blr fri eller Debbie kommer tillbaka så lär det blir svårare.
 
Aaron blir rasande när han hör att Chas träffat Gordon så han slår näven i en dörr. Han får veta att Gordon berättat om att han slagit honom.
 
Vanessa skickar efter ett dnatest. Hon tar prov på en ölflaska som Adam precis druckit ur.
 
Ross kommer till gården för att hämta sin son.
 
Aaron går upp till sitt rum och kollar in sina sår på magen, som han återigen börjat göra.

Kommentarer
Postat av: Peter H

Undrar om Debbie försvinner för gott?

2016-10-25 @ 12:07:28
Postat av: Såpa fantast

Debbie gjorde rätt som flyttade långt bort från Ross och tog sina barn med sig. Vet inte om hon kommer tillbaka, kanske om Ross inte är kvar.

2016-10-25 @ 13:02:07
Postat av: jag bara

Kom att tänka på en rolig sak. Debbie fick höra av Charity att " Du har det i generna". I en australisk serie för något år sedan, hade översättaren översatt samma replik med " De har det i jeansen", ang obegripliga karlar.

Hoppas nya Gabby är lika bra som gamla.

2016-10-25 @ 13:02:37
Postat av: S%E5pa%20fantast

Aaron reagerar oförnuftigt. Chas bestämmer själv om hon vill träffa Gordon eller inte. Det ska inte Aaron lägga sig i. Nu har han dessutom börjat med självskadebeteendet. Undrar farför han hatar sin far så mycket.

2016-10-25 @ 14:53:02
Postat av: jag bara

Aron hatar sin far , tror jag, för att han är precis likadan som han själv. Våldsam och agressiv.

2016-10-25 @ 15:14:58
Postat av: jag bara

Jag är bara så himla trött på den där grottmänniskomentaliteten som man ser så mycket av i Emmerdale och bland en hel del individer i samhället för övrigt, där konflikter ska lösas med knytnävarna eller värre vapen. Idioter som vill ha respekt, och förväxlar det med rädsla som de hotar sig till. Bläääääääää

2016-10-25 @ 15:21:13
Postat av: Anders

Någon mer än mig som tyckte sig se Sean när Debbie var och hälsade på Charity? En av internerna/besökarna där var jättelik honom! Om ni pallar så kan ni titta själva via tv4 play.

Hade ingen aning om att det skulle komma en ny Gabby så jag hajade först inte vem hon var. Hoppas att den nya är trevligare än den gamla!

2016-10-25 @ 18:55:11
Postat av: Jonas

Jag trodde också att det var Sean i den scenen.

Vore skönt att bli av med Debster, men sån tur har jag väl inte.

Den nya Gabby lär nog inte vara lika otäck som den gamla. Den gamla borde spela in rysare i stället.

Ja, det är många som är våldsbenägna i byn.

Debster försökte ju döda Chas, men att kasta sten i glashus görs rätt ofta i byn.

2016-10-25 @ 20:34:02
Postat av: Ylva

Det här med Sean missade jag fullständigt. Jag kommer nästan sakna gamla Gabby. Hon VAR lite otäck:)

2016-10-25 @ 21:29:29
Postat av: Såpa fantast

Den gamla Gabby var inte otäck. Däremot var hon bortskämd som tusan. Den som är otäck är Lachlan.

2016-10-25 @ 22:16:19
Postat av: Stina

Fattade inte att det var en ny skådespelare som spelade Gabby, jag gillade den gamla Gabby. Varför har de bytt ut henne?
Manusförfattarna har det inte lätt med alla dessa skådespelare som blir gravida, de måste ju ändra hela historien. Min gissning är att Debbie kommer tillbaka när hennes föräldraledighet tar slut.
Stackars Moira, hon måste ta hand om alla barn som dumpas hos henne och dessutom sköta gården.

2016-10-25 @ 23:20:36
Postat av: Såpa fantast

Jag tycker att den gamla Gabby var ensidig och tråkig. Det är kanske därför hon byttes ut. Den nya Gabby är en frisk fläkt. Hon kommer nog att revoltera mot sina föräldrar och ställa till med problem.

2016-10-26 @ 00:15:09
Postat av: jag bara

Jag tycker att "gala" Gabby var bra i rollen hon skulle spela. Gissar att hon blev utbytt pga skola, utbildning. Har för mig att många av barnen bytts ut ungefär i hennes ålder.

2016-10-26 @ 21:33:49
Postat av: jag bara

"gamla" skulle det stå, inte gala.

2016-10-26 @ 21:34:23
Postat av: Maggan

Nån som har koll på hur mycket vi i Sverige ligger efter avsnitten i UK?

2016-10-26 @ 22:20:43
URL: http://villawagsol.blogspot.com
Postat av: Anders

@Maggan: Ungefär tio månader eftersom dom precis firade "Gott Nytt 2016" i serien.:)

2016-10-27 @ 18:22:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0