Lönnmördarkontakter

Inskrivet söndag 6/3 kl 00:31
 
Lachlans rättegång är idag. Alicia och David åker dit även om de vet att de inte får komma in i rättssalen. När Lachlan kommer ut tillsammans med Lawrence så får Chrissie veta att sonen måste gå i terapi och kommer att finnas i sexbrottsregistret i ett år. Alicia och David blir besvikna över att Lachlan inte får ett hårdare straff. Lachlan går sedan fram till Alicia när han blir ensam och hon inte har någon i närheten. Han säger att allt är hennes fel och det är hon som borde straffas för hon är en äcklig slyna.
 
Priya fortsätter att uppmuntra Rishi till att flirta med Georgia. Rishi övertalar sin fd fru till att hjälpa till att mingla och skaffa affärskontakter när de har bjudit in företagare till fabriken. Rishi hade tänkt bjuda Georgia på middag efteråt men Priya och Megan talar om för honom att Georgia inte verkar intresserad då hon flirtat med flera andra män under minglet. Rishi frågar Georgia om hon vill att de försöker igen och får till svar att deras skilsmässa är det bästa som hänt dem.
 
Lisa och Zak ska följa med Noah till fängelset för att hälsa på Charity men Sam vill inte att Rachel ska få veta det. Rachel råkar ändå få höra det och hon blir besviken över att de har kontakt med någon som förstört ett helt år för henne. Belle förklarar att även om Charity har gjort fel så måste hon få träffa familjen. Rachel vill att hon och Sam skaffar ett eget boende tillsammans med barnen.
 
Paddy och Chas besöker Aaron på sjukhuset. Han mår bättre och när han är ensam med Paddy så ber han Paddy att stoppa Chas från att säga något till Chrissie. För att få Paddy att förstå varför Aaron mått dåligt så berättar han om vad som hände Katie även om han inte berättar hela sanningen utan bara att det var han som fick dit henne till ladan för att han ville att hon skulle avslöja hans affär med Robert.
 
Robert som inte följt med till Lachlans rättegång är hemma för att ringa en lönnmördare som ska döda Chas. Hon kommer till Home Farm för att tala om för Robert att hon vill berätta allt för Chrissie men att hon kommer att hålla tyst för Aarons skull. Robert försöker sedan att ringa mördaren men kommer inte fram och sedan kan han inte fortsätta ringa för att Chrissie kommer hem.
 
James, som inte fått följa med Chas till sjukhuset, börjar undra varför Chas är så frånvarande. Hon skyller på oron för Aaron. Han erbjuder sig sedan att springa istället för Aaron på välgörenhetsloppet. Även Pete och Emma vill delta.
 
Alicia ska förklara för Jacob om Lachlans straff. Hon råkar då få se att någon av Jacobs klasskamrater skickar ett mess/mejl med ett skämt med halvnakna tjejer. Hon får ett utbrott  och ger honom datorförbud. Sedan blir hon så frustrerad över att inte kunna skydda sin son mot internetporr så hon kastar datorn i golvet. Hon vill att Jacob ska få hemundervisning och när David förklarar att det kanske inte är lösningen då villl hon att de flyttar till Spanien.
 
Aaron får besök av Robert. Robert får veta av Aaron att han inte skulle ha klarat sig utan Chas och Paddy för de är hans stöd nu när han blev svartsjuk över att Chrissie kom hem. Robert försöker återigen få tag på lönnmördaren men misslyckas.
 
Chas vill inte ha James stöd på puben så han sticker till gården för att hjälpa Pete. När puben har stängt så hör Chas hur hennes billarm går igång. Hon går ut och kollar men ser inget. Lönnmördaren står vid husväggen men precis då kommer Robert och säger att han ångrat sig. Robert ger honom pengarna ändå och killen sticker iväg. Robert kan andas ut...
 
 

Kommentarer
Postat av: ELIZA

Jag hickade till, när den hemska Robert beställde MORD på Chas... NEEEJ, inte nu igen...Och inte Chas...Kändes som tråkiga avsnitt...Ganska less på historien om den hemska ungen Lachlan, och less på historien om Aaron och den hemska Robert....Vill se nåt nytt nu...Roligt bröllop, men vem står i tur??..Ingen gnista mellan Chas och James, så inte dom...Och Viktoria vill inte gifta sej...Leyla är singel...funderar...Alla andra är väl gifta?.. Och Mamma och Pappa Sharma, lär det inte bli heller, efter hennes dissande av honom idag...Jaa, Dottern, vars namn nu flög iväg och Rakesh, kanske..? Dom dejtar väl än...? Vanessa har ju gjort slut med Kirin, så inte dom heller...Alltså, vad jag nu svävade iväg!! Ha ha ha ....Är väl för att jag inte tycker nåt mer om dagens tråkiga avsnitt....

2016-03-04 @ 15:09:38
Postat av: Nyfiken Kvinna

Laurel är en oxe och Chas är en orm enligt kinesisk astrologi om vi ska tala om djur!
Chas och James får gärna gifta sig för mej, tycker dom är ett tryggt och stabilt par. Marlon och Laurel passar bra tillsammans båda två är kärvänliga och familjära. Har det funnits någon sexmissbrukare i serien? Det vore intressant att se...
Trevlig helg allesammans!

2016-03-04 @ 15:32:14
Postat av: anonym

Alltså nu har jag nog missat något!! Högre aldrig priya och rakesh sig? Kan vara se ett avsnitt i veckan resten får jag läsa på bloggen...

2016-03-04 @ 19:32:13
Postat av: ELIZA

Jaaa, en 6 missbrukare vore nåt!! Deeet har manus författare glömt!! Och, Anonym, förstod inte Ditt inlägg...?

2016-03-04 @ 21:10:52
Postat av: Angelica T

Anonym: nej dem gifte sig aldrig för Priya tveka in i det sista eftersom hon inte blivit förälskad än har jag för mig det var. Men tog inte lång tid innan dem blev ett par iaf.

Vanessa och Kirin har inte gjort slut? Det tog slut när han inte fixade med att stötta henne och hennes bröst ;p men han tog sig i kragen och följde med henne när hon fick resultatet och sen dess var dem tillsammans igen. Det hände ju dagen efter hon och Adam hade legat med varandra har jag för mig..

2016-03-04 @ 22:56:34
Postat av: Anna Sofia

Vilka par vill du se i Emmerdale? Mina är;

Carl och Chas (tyckte så mycket om dem innan carl blev creepy 😯 men han skulle gott kunna få återuppstå)
Belle och Shaun, synd att de blev som de blev.
Alicia och David ❤
Priya och Rakesh
Victoria och Adam (hoppas de inte skiter sig där)
Chrissie och Robert (skumt, men jag verkar gilla dem tillsammans av någon anledning)
Cain och Charity (gjorda för varandra)
Ross och Debbie (ett måste inom framtiden)

Om ett par år så skulle jag vilja se ett triangeldrama mellan Jacob, Amelia och Noah

2016-03-05 @ 13:27:43
Postat av: Nyfiken Kvinna

Jag hoppas på att Andy och Bernice blir ett par igen eller Andy och Leyla. Men jag vet redan vem Bernice blir tillsammans med.
Carl och Chas tyckte jag om att följa dom var så passionerat par tillsammans men James känns lugnare och mer stabil.
Aaron och Finn tycker jag skulle bli ett fint par om dom bara gav det en chans.
Carly och Ross är ett par jag skulle vilja se tillsammans också.
Pearl och Edna tycker jag skulle pröva nätdejting eller dans i någon stad, dom kan gärna ta med sig Sandy och Betty också.
Diane och Doug tycker jag är söta tillsammans.
Kelly och Roy tyckte jag var ett romantiskt par för många årsen.


2016-03-05 @ 14:12:02
Postat av: Nyfiken Kvinna

Hoppas Belle och Sean blir tillsammans igen, om inte så hoppas jag Lachlan och Belle blir ihop.

2016-03-05 @ 17:03:02
Postat av: Veronica

Jag vill se Robert och Aaron tillsammans, och Cain och Charity.

2016-03-06 @ 19:51:36
Postat av: Ylva

Tycker Cain och Moira funkar bra ihop. Sedan tycker jag att Chas och Paddy kan bli tillsammans igen. Dom verkar trivas ihop och Aaron är nästan deras gemensamma son. Alltså känslomässigt

2016-03-06 @ 22:08:47
Postat av: Suss

Om relationer:
Kelly o Roy men hon var inget snäll mot honom (har jag för mig) flyttade han inte till spanien med sin pappa?
Biff o Kathy de var så gullig tillsammans. Men hon flyttade till Australien? Tror jag
Cain o Moria perfeka tillsammans
Debbie och Pete (vill inte se Ross med Debbie)
Ross o Carly eller kanske Leila?haha.
Kirin o Vanessa ♥ gillar de verkligen (synd att det hände med Adam)
Laurel o Marlon tror inte det kommer att hålla hoppas hon försvinner ett tag hon börjar bli ganska jobbig.
James o Chas håller jag tummarna på. Hoppas att det inte blir något mer beställningsjobb.
Falska Emma är så ja falsk.

2016-03-07 @ 08:51:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0