Omöjlig homestyling

Inskrivet torsdag 15/12 kl 10:06
 
Charity vill se bokföringen så Nicola gör en falsk bokföring som visar att åkeriet går dåligt, medan den riktiga finns på datorn som är lösenordsskyddad. När Nicola har ett möte med en kund kommer Charity till kontoret. Nicola går iväg med kunden medan Charity stannar kvar och snokar. Hon lyckas knäcka lösenordet och ser bokföringen. Dessutom ser hon kontraktet på den nya affären.
 
Charity kontaktar Ross för att få hans hjälp att stjäla lasten med mobiltelefoner från den nya kunden. Ross ordnar det och de ställer lastbilen i en lada tills han kan sälja mobilerna vidare. Cain märker på Charity att något är på gång så när hon laddar sin mobil så passar han på att snoka i den. Det gör att han ser till att lasten återkommer till kunden och Charity står utan pengar. Hon säger sedan till Jimmy och Nicola att hon vet om bokföringen och hon ska sälja sin del av företaget.
 
Ashley minns inget av gårdagen och han blir förvirrad när han råkar se bröllopsbilder på datorn som Laurel råkat lämna framme. Han går till kyrkan för att träffa Harriet. Hon får berätta vad som hände under vigseln. Ashley går hem och säger till Laurel att han minns allt nu, så berättar han lite om vad som hände. Laurel och Sandy blir överlyckliga. Senare hör Laurel Ashley prata med Doug eller Sandy (jag minns inte vem) och hon inser att Ashey inte alls minns utan han bara säger det. När de sedan tittar på bröllopsfoton tillsammans ser hon hans tomma blick.
 
Lisa har bett en mäklare komma och värdera gården. Mäklaren har givetvis massa synpunkter på vad som ska göras innan försäljningen. Belle blir rasande och slänger ut mäklaren. Hon vill inte alls flytta. Zak får reda på planerna och han kommer till gården för att försöka övertala Lisa till att inte sälja på grund av alla fina minnen de haft där. Lisa svarar att hon måste skapa sig nya minnen på annan plats.
 
Rhona och Paddy kämpar på även om stämningen är något stel. När de sitter på puben kommer Pierce dit för att fråga dem om de vet något om Tess älskare. Han har precis fått Tess andra mobil från polisen och i den finns massa kärlekssms. Paddy blir obekväm i situationen men Marlon ser det och kommer fram och räddar dem med att säga att de ska på möte strax. Rhona lovar dock att träffa Pierce nästa dag.
 
Pierce och Rhona ses på kaféet. Han berättar om alla sms medan Rhona försöker få honom att sluta tänka på det men när han berättar om sms som skickats under julfirandet och resan till Paris som Tess älskare ville göra så ber hon att få se smsen. Rhona läser allt och sedan erkänner hon för Pierce att det är Paddy som är älskaren. Pierce rusar ut från kaféet.
 
Paddy sitter på puben och pratar med Marlon. Han berättar att det är lite jobbigt just nu men att han bokat en resa till Paris för att rädda äktenskapet. Plötsligt rusar Pierce in och slår ned Paddy.  Han skäller ut Paddy innan han går därifrån. Rhona som kommit efter ser allt. Hon, Paddy, Marlon, Aaron och Chas samlas i lägenheten bakom. Rhona får veta att Paddy bokat en resa till Paris och hon blir rasande när hon hör det. Inte blir hon gladare när hon inser att de andra vetat om affären. Hon berättar att hon sett alla sms så nu gör hon slut med Paddy.
 
Sista avsnittet före jul sänds 23/12 och sedan börjar det igen den 9/1-2017

Kommentarer
Postat av: ELIZA

Ang, kommentaren igår... Jag tar tillbaka ordet korkad...Ändrar till blåögd.. Jag har suttit i samma sits som Laurel, man blir chockad över sakernas tillstånd, (och du har rätt i en sak, kärleken övervinner mycket), men nu ska vi inte glömma att vi ser en serie... Tror Laurel blev mest störd över att han kom ihåg Harriet, men inte att dom hade gift sej..Nog om det. Idag, alltså, Paddy har ju varit, och är i viss mån min favorit, bland många, men idag var han EXTRA klumpig....huuur kunde han beställa en resa till samma stad som han ville åka till med älskarinnan??????????????????????????????????????????????? Fast det kunde ju inte han veta att Rhona visste... Vet inte vad jag ska tycka om att Liza vill sälja huset, jag skulle nog sitta kvar tills Zak kräver pengar... Så elak är jag... Ha ha ha ...Den LATMASKEN...Ha ha ha ..Fast jag gillar honom...Och vad har tagit åt Cain?? Han är på rätt sida nu... Ärlig...

2016-12-14 @ 17:54:18
Postat av: jag bara

Ang Paddy, det är väl bara vad man kan vänta sig av honom. Han har betett sig så klumpigt i stort sett hela tiden. Även när han tog Rhona från Marlon. Skönt att Rhona gjorde slut med honom till slut. Han förtjänade smällen han fick, även om jag egentligen tycker illa om att det alltid ska lösas med en smäll på käften.

2016-12-14 @ 21:49:19
Postat av: Anonym

Jag är kluven angående Paddy och Rhona. Jag var glad när hon beslöt att lägga otroghetsgrejen bakom sig och börja om med Paddy. Men nu när hon såg såg smsen ändrade hon sig. Jag tycker att hon förtjänar bättre, kanske Marlon.

2016-12-14 @ 22:39:15
Postat av: Lena

Kan Marlon vara bättre än nån?
Nä nu var jag elak men är så trött på honom.
Inte har han då blivit bättre skådespelare med åren vilket jag tycker en hel del av de andra blivit.

2016-12-15 @ 00:41:28
Postat av: jag bara

"Marlon" kanske inte är jättebra skådis men jag kan inte låta bli att gilla honom för det mesta. Han är ju hygglig i grund och botten.

2016-12-15 @ 11:28:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0