Alan behöver ingen middag

Jag ber om ursäkt för fördröjningen av inläggen men jag ligger lite efter i tittandet, tyvärr =(
 
Inskrivet onsdagen 14/1 kl 22:58
 
Den skjutne mannen vill inte att de ringer polisen. De försöker stoppa blodflödet så gott de kan. Plötsligt kommer Vanessa och Adam in i köket. Vanessa får hjälpa mannen att få ut kulan och sy ihop såret. Mannen visar sig vara en brorsson till John. Det är även han som stal bilen från Laurel och som hon sedan letade upp och hotade med en sax.
 
Jake talar om för Priya att han först inte tyckte om henne men nu gillar han henne jättemycket. Priya börjar gråta och precis då kommer David in på kaféet där de sitter. Strax efter honom kommer även Alicia inlinkandes. Hon är orolig för att Jacob ska ha fått veta något så Priya säger att hon inget sagt men det var inte för deras skull.
 
När David och Alicia kommit hem så säger hon att hon måste berätta för Jacob. David tycker att hon bör vänta, de kan resa bort några dagar alla tre och sedan kan hon berätta när de kommer hem om hon känner att det behövs.
 
Paddy ber Rhona om ursäkt och förklarar att det var bara ett misstag med Chas eftersom båda mådde rätt dåligt vid det tillfället. Rhona svarar att det är lugnt, att hon förstår och att folk kan göra misstag. Hon vill inte prata mer om det, varken med Paddy eller Vanessa. Däremot söker hon sedan upp Chas. Hon frågar henne om det verkligen bara var en engångsföreteelse eller om Chas börjar få tillbaka känslorna för honom. Rhona blir lite lugnare när hon inser att det inte är något på gång mellan Paddy och Chas.
 
Victoria fixar dumplingsdeg hemma hos Marlon. När det inte går som hon vill så går hon och Betty hem till Betty för att hämta en gryta. Betty ber sedan Victoria att gå i förväg tillbaka till Marlon, sedan ringer hon Edna för att berätta att Alan har dött i sömnen. Edna kommer dit och tröstar sin väninna. De går hem till Marlon för att berätta vad som hänt för Victoria och Sandy. De bestämmer sig för att ha middagen i alla fall, för Alans ära. Gästerna samlas och Betty håller ett litet tal om Alan som var hennes vän, en vresig gammal gubbstrutt men som hon kommer att sakna med hela sitt hjärta.
 
Dan och Kerry får avbryta sina semesterplaner för att göra Ruby gravid. Kerry är inte alls glad när Dan tar sin lilla burk och går upp till badrummet. När Dan är klar märker han hennes besvikelse och bjuder ut henne till en snobbig restaurang. Kerry upptäcker sedan att Ali inte blir förbannad på henne när hon gjort fel på jobbet och att hon får gratis fika med kaka på kaféet av Ruby, så känns det helt ok att hennes pojkvän ska göra en annan kvinna gravid.
 
Victoria, Betty och Edna ordnar med Alans begraving. Som tur är har han en pärm med instruktioner om hur han vill att begravningen skall vara.
 
Moira ringer James, Johns bror, trots att Ross inte vill det. James kommer dit för att träffa sin son som han inte sett på flera år eftersom sonen dragit iväg när han fått problem. James vill rädda sonen genom att skjutsa honom till sjukhuset och sedan ringa polisen. Moira får honom att låta bli. Cain kommer hem och undrar vem mannen är och får då reda på att det är Ross pappa. James inser att även Cain är inblandad och vet mer om varför Ross blivit skjuten. Han säger åt sin son att följa med hem men Ross vill inte det.
 
Moira får reda på att Ross är mannen som skrämde Laurel med bilkapningen. Hon blir rasande och hotar med att ringa polisen för just nu struntar hon i om Cain också åker dit för medhjälp...
 
 

Kommentarer
Postat av: Jonas

Jag förutspår att Ross pappa kommer att bli en klar damfavorit hos denna bloggs äldre läsare. En så grann karl har inte skådats i Hem till gården på länge.

2015-01-13 @ 19:43:41
Postat av: Lena

Helt rätt Jonas fast han slår inte Rodney

2015-01-13 @ 20:59:58
Postat av: Anonym

Kul att man räknas som ung ;) har passerat 40 och den karln skulle jag inte vända mig om efter!

2015-01-13 @ 21:38:50
Postat av: Julia

Både Ross och pappan var ögongodis i minagon ;) varit många stiliga män i serien genom åren om man tänker efter..

För att återgå till dagens handling..


Cain.. Man smälter ju. De brukar säg att man inte kan lära gamla hundar att sitta men Moira har verkligen lyckats vända honom. Tycker om Moira, det är krut i henne.

Tycker i övrigt att serien känts väldigt "som sig själv" igen de senaste dagarna. Känns inte sådär jobbigt att kolla längre eller som att där är någon utdragen historia, utan känns som att det är lite nytt och spännande på g. Äntligen..!

2015-01-13 @ 23:15:39
Postat av: Malin

Precis min tanke, "många" snygga män. Då är jag bara trettio och tycker både James och Ross är attraktiva.

2015-01-14 @ 07:35:41
URL: http://doohs.blogg.se
Postat av: Stina

Man tycker olika, jag tyckte inte att varken Ross eller hans pappa var snygga och inte verkade de trevliga heller. Nej lite fler sympatiska män till HTG.

2015-01-14 @ 11:01:33
Postat av: Catrin

Håller med Stina, tycker pappan verkade väldigt osympatisk och sonen mé. Inte är dom snygga heller. Men det är ju tur att vi tycker olika ;)

Cain är min stora favorit och jag gillar Moira också. Men igår tycker jag hon var lite "för mycket" när hon ringde Ross pappa.

2015-01-14 @ 11:20:25
Postat av: Heléne

Nu blev jag lite nyfiken! Ni som vill, kan inte ni bara skriva hur gamla ni är (på ett ungefär) och hur länge ni har tittat på HTG? Det vore kul med en helt ovetenskaplig undersökning som hintar om vilka som faktiskt kollar på denna härliga serie :-)
Själv är jag 43 och har följt HTG sedan -94.

2015-01-14 @ 11:35:19
Postat av: Lena

Jag är 60+ (som man tydligen skriver nu för tiden om man vill vara lite yngre :-))
Har följ HTG dagligen nu i cirka 5 år.
Såg den när den startade o fastnade direkt
men sedan kom livet (man o barn o så emellan)
Nu är jag tillbaka för att stanna

2015-01-14 @ 13:50:30
Postat av: Catrin

Jag är 46 och har följt HTG sen -95 ungefär. Det har blivit några uppehåll då och då men nu har jag följt det dagligen i flera år. Kommer ihåg att jag tittade lite grann i slutet på sjuttiotalet också :)

2015-01-14 @ 14:09:33
Postat av: TinaV

Jag tycker varken Ross eller hans pappa är snygga eller sympatiska.
Jag är 51 och tittat på HTG sedan 2004

2015-01-14 @ 14:13:01
Postat av: TinaV

Varför står det jag är inte en robot? Jag behövde inte klicka för att få in kommentaren.

2015-01-14 @ 14:15:34
Postat av: finländskan

Jag är 50 år och har följt serien mer ingående under kanske 6 - 7 års tid, tidigare har jag följt den endast kortare tider.

Nu har de tyvärr slutat att sända morgonrepriserna, så nu är jag helt beroende av denhär bloggen för att veta alls något vad som händer i serien. (Vi kan inte se TV4-Play utanför Sverige.) Jag är lite i valet och kvalet hur jag skall göra, om jag skall försöka följa med via denhär bloggen, eller om jag skall vänta in Finlands avsnitt (som är rätt långt efter Sverige) och därmed också se avsnitten i stället för att bara läsa om dem.

2015-01-14 @ 16:15:09
Postat av: m

22 år och följt ca. 2 år :)

2015-01-14 @ 22:01:36
Postat av: Julia

21år, följt sedan 07 :)

2015-01-14 @ 23:27:27
Postat av: Ulrika

30 år. Har följt serien med några undantagsperioder i 15 år :)

2015-01-15 @ 00:00:29
Postat av: Malin

30 år följt i fem år, men sett lite kortare perioder hela livet typ

2015-01-15 @ 09:28:16
URL: http://doohs.blogg.se
Postat av: monika

55århar följt hem till gården sen den började sändas i svensk TV 1974

2015-01-15 @ 09:57:11
Postat av: Maria

40 år och har följt serien säkert i tio år, mer intensivt dock sista åren. Jag tror jag ska kalla mig Maria F hädanefter. Kul att börja känna igen er och era signaturer:)


2015-01-15 @ 10:12:09
Postat av: Rebecka

Ynka 19 och tittat sen 6 månader tillbaka :)

2015-01-15 @ 12:02:35
Postat av: Mikis

41 och har tittat i omgångar, såg någongång ibland när jag var liten och det sändes på kvällarna. Sedan följde ja de år jag var mammaledig men i våras började jag följa helt och kollar alla avsnitt på tv4play :)
Tycker föresten INTE att Ross o pappa är nåt att vila ögon på, däremot Adam ;)

2015-01-15 @ 12:50:40
Postat av: Viola

Jag är 66 och har sett htg sen början, alltså sen mitten av 70-talet.
Är inte det minsta tilltalad av james eller Ross.

2015-01-15 @ 17:35:13
Postat av: JS

Hej! 43 år och har följt Htg i ca 10 år. Fastnade för det när jag pluggade.

2015-01-15 @ 18:31:15
Postat av: Annika

Jag är 43 och följt serien i perioder sedan typ -97.
Slås ofta av hur olika vi tycker i Bloggen, det är kul! :-)
Gillar inte riktigt att Ross o hans pappa dykt upp, de osar trubbel! Man kanske kan tro att Ross pappa köper gården... han är ju oxå bonde...

2015-01-16 @ 00:35:36
Postat av: Mariat

32 år och har följt den av och till i 20 år.

Håller med er andra om att laurel är upprörande korkad. Det konstigaste är att alla andra försöker få tyst på henne och rädda henne. Dock är hon så envis att hon fortsätter prata och på så sätt sätter sig själv i fängelse. Det är i och för sig typiskt henne och jag tycker att de är så hon betett sig både mot Ashley och marlon. Hon ska alltid ha rätt och de två ganska snälla och veka männen har låtit henne härja. Jag tycket hon var riktigt otäck och elak mot Ashley och tycker att hon visar liknande tendenser mot marlon.

2015-01-16 @ 02:03:16
Postat av: Heléne

Vad kul, vilken spridning på åldrar! 19-66 år är inte dåligt!

2015-01-16 @ 14:20:39
Postat av: Katarina-Cinnamon

Jag är 55 år och har följt HTG sen starten i Sverige, dvs 1975, missade lite i mitten på -80 och slutet av -90, men inte så mycket :-)

2015-01-16 @ 17:12:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0