Att göra allt för den man älskar...

Cameron berättar för Chas att han fått reda på att Debbie var nära att döda henne. Chas vill inte prata om det eftersom hon lyckats glömma händelsen och gått vidare.
 
Rhona möter Vanessa och vill ha nya tabletter även om det inte är dags förrän om en timme. Vanessa är inte villig att ge henne några i förväg.
Då lyckas Rhona att övertala Vanessa till att följa med till bordsfotbollsturneringen.
 
Gennie kommer till verkstan när Debbie är på väg därifrån. Det gör att Gennie kan fråga Dan om nyckeln hem till Debbie eftersom som Gennie påstår att Molly glömt någon leksak där. Dan talar glatt om var nyckeln finns.
 
Kerry kommer hejarklacksledarklädd till verkstan för att hämta Dan. De går iväg till Home Farm för att delta i insamlingen till Bob och Brenda. Folket delas in i lag där David hamnar i samma lag som Rachel och de får möta Dom och Alicia i en match. David kollar in Alicia flera gånger. Adam får plats i Doms lag men det går inte så bra eftersom Adam tappar koncentrationen när Kerry försöker sig på lite hejarklacksövningar.
 
Nikhil och Gennie ska skriva på kontraktet för värdshuset. Nikhil börjar läsa alla punkter på kontraktet eftersom han vill vara noggrann. Gennie som vill hinna till Debbies hus innan hon kommer hem blir rätt stressad. Det gör Nikhil nervös och irriterad, dessutom blir han ledsen när han inser att Gennie ska iväg direkt efter. Nikhil hade tänkt att de skulle fira tillsammans men Gennie säger att hon lovat sin mamma att följa med till fotbollen.
 
Betty fortsätter att sura för att Victoria sagt att hon hatar henne. Victoria fortsätter att göra Betty till lags men det går inte så bra. När de ses på kaféet så går Betty därifrån men återvänder en stund senare. Det visar sig att det blivit en läcka från övervåningen. Victoria löser problemet med läckan genom att först låta Betty få låna hennes säng medan hon själv ska sova på soffan och sedan ringer hon en rörmokare. Betty blir faktiskt rätt nöjd ändå.
 
Dan försöker få Sean till att spela med honom. Sean är med en stund och de möter Declan och Robbie som är i ett lag. Det går vilt till och plötsligt råkar Sean trycka till en av spelpinnarna så Robbie gör sig illa. Robbie blir förbannad så Sean surar till och går därifrån men först skyller han på Kerry som  förstör för Dan. Kerry blir ledsen och går ut i köket med sin insamlingshink.
Moira, Vanessa och Rhona som stått i köket kommer på att de ska fortsätta festa hemma hos Moira istället. Kerry tappar hinken och hon sätter sig på golvet för att plocka upp pengarna. En kort stund så tvekar hon på om hon ska ta några sedlar men ångrar sig och lägger tillbaka alla pengar i hinken. Givetvis ser Sean de hela och skyndar sig ut till de andra för att tala om att Kerry stulit pengar från insamlingen. Kerry försöker tala om att Sean ljuger men ingen lyssnar på henne, inte ens Dan. Declan säger åt henne att gå därifrån.
 
Gennie lyckas komma iväg efter att de skrivit kontraktet. Hon smiter in hos Debbie för att gömma bandspelaren men precis då hör hon när Debbie och Cameron är på väg in. Hon skyndar sig upp för trappan.  Gennie sitter tyst och lyssnar på vad de pratar om på nedervåningen. Hon har satt på bandspelaren så hon får med när Cameron erkänner för Debbie att det var han som dödade Carl.
 
Dan kommer ut efter Kerry. Hon försöker förklara att hon inte tog några pengar eftersom hon ångrade sig för hans skull. Dan vill inte tro att Sean skulle ha ljugit om saken. Det slutar med att de gör slut och Dan vill att hon tar sina saker och flyttar.
 
Victoria som inte vill sova på soffan i sitt hem lyckas övertala Andy till att hon kan bo hos honom. Andy påpekar att Katie bor där också. Victoria har inga problem med det men blir rätt besviken när hon får ta barnens rum istället för sitt gamla som nu är upptaget av Katie.
 
Moira, Rhona och Vanessa sitter på höskullen på gården och dricker vin. Moira frågar Vanessa om vännen med missbruksproblem. Rhona inser efter en stund att Vanessa pratat om henne med Moira så när Moira går på toaletten så talar Rhona om hur sviken hon känner sig.
 
Nikhil letar efter Gennie när han får veta att hon aldrig varit på Home Farm. Han vill fira kontraktet med champagne med henne men får nöja sig med Pollards och Amy som sällskap.
 
Robbie ser Sean ute på gatan i byn. Han blir förbannad eftersom han tror att Sean stuckit till honom med spelpinnen med flit. Det blir bråk mellan grabbarna men så kommer Kerry och säger åt Robbie att sluta. Han lyssnar inte på henne men då blir hon förbannad så när han vänder sig om så ger hon honom ett rak höger rätt i ansiktet.
 
Debbie är väldigt besviken över att Cameron berättar allt för henne. Hon säger att hon inte ville veta det han berättat eftersom det kommer att ge henne dåliga tankar. Andy och Sarah kommer och knackar på dörren men då tar Cameron tag i Debbie och drar bort henne så hon inte syns genom fönstret på dörren.
 
Cameron är ledsen men erkänner att han gjort allt för Debbie. Han berättar om att han hade ihjäl Carl för att skona henne och att han medvetet låtit Chas tror att det var hon som dödade honom. Hon frågar Cameron om det finns något mer att berätta och Cameron svarar att det räcker väl med detta.
 
Debbie får höra att Cameron tänker sticka om hon inte vill ha honom eller om hon ringer polisen. Hon inser hans kärlek för henne så hon säger att hon vill att de försöker igen men hon vill inte bli hans älskarinna utan hon vill att de blir ihop på riktigt. Cameron blir glad och lovar att han ska göra slut med Chas.
 
Gennie sitter fortfarande uppe i trappan och hör allt...
 

Kommentarer
Postat av: ELIZA

Oj,oj,oj... Väntade bara på att Gennie skulle få en host attack eller mobilen skulle ringa...Men är inte färdigt än...Fredag kvar...Kerry, är tots allt lite ärlighet i henne...Hon erkände att hon tänkte ta pengar..Men kastade tillbaka dom, INNAN hon såg snorgärsen vad han nu heter...Blir full i skratt när jag tänker på Nikhil som B&B ägare... Blir väl hysterisk om gästerna skrövlat ner lakanen eller nyst på mattan...Ha ha ha ha ....Och vem ska laga maten??..

2014-10-31 @ 07:02:18
Postat av: Malin

Jag döööör. Nu händer det väl lite väl mycket =(

2014-10-31 @ 12:10:51
URL: http://doohs.blogg.se
Postat av: S

Hjälp! Såg ni dagens program? Kunde knappt andas. Var helt oförberedd på att Gennie skulle mördas!!

2014-10-31 @ 12:50:45
Postat av: M

Usch va hemskt idag :( hon hade ju klarat sig. Jag som tycker om henne så. Hur ska det gå för familjen nu då.. men förhoppningsvis så hittar dom den där inspelningen så sanningen kommer fram.
Och Cameron i slutet står och kramar chas fast det är han som dödade hennes syster vilket psyk.

2014-10-31 @ 12:59:21
Postat av: Malin

Jag mår uppriktigt dåligt av dagens avsnitt, måste det vara så jävla deprimerande? Cameron är så otäck att jag bara skulle vilja slå in skallen på honom. Herregud att en sådan här långsam skitserie kan fp mig så engagerad!

2014-10-31 @ 13:04:11
URL: http://doohs.blogg.se
Postat av: M

Ja jag tänkte stänga av men jag kan inte jag måste ändå se vad som händer. Men det är ju inte precis nån mys serie nu..

2014-10-31 @ 13:12:38
Postat av: Ylva

Ja det var riktigt förskräckligt!!! Var totalt oförberedd på att det skulle gå såhär illa:( STACKARS Nikhil och Brenda!!! Och lilla söta Molly. USCH...

2014-10-31 @ 13:19:35
Postat av: Astrantia

Jag hade hoppats in i det sista att de som la ut spoilers om Gennie här och på andra ställen bara ville retas... Så himla tråkigt, jag kommer sakna henne otroligt mycket :-( Hennes karaktär tycker jag utvecklades väldigt mycket och hon är nog min favoritkaraktär hittills. Och Gennie och Nikhil var så mysiga ihop, hade varit så roligt att få följa de båda i deras B&B-karriär. Vad jag förstått så valde skådisen att lämna serien, men kunde inte Gennie fått ett mindre sorgligt avslut, kanske bara åka utomlands på obestämd tid? Och löjligt nog så kommer jag sakna hennes fina retro-klänningar med färgglada koftor till... Nä, just nu känns det som det här var droppen som fick bägaren att rinna över för min del. Snart är det väl bara psykopater och, ursäkta ordvalet men jag är uppretad nu, billiga WT-brudar kvar. Hoppas verkligen att manusförfattarna hittar på fler trovärdiga intriger om "normala" människor också i fortsättningen och inte bara mord, ljug, svek och otrohet. Usch, usch, usch... j-a serie att lyckas göra mig så upprörd ;-)

2014-10-31 @ 13:26:35
Postat av: Madeleine

Nej denna story om Cameron som seriemördare i HTG hör inte hemma där...
Har vi inte nog av mord och elände i alla CSI och liknande serier.
Jag vill se vanligt vardagsmys och problem som inte innefattar mord...

2014-10-31 @ 15:00:27
Postat av: Lena

Nääääää. Finns det inget slut på eländet.
Jag tyckte också att det var kul att kolla in Gennies klädsel. Lite 50-60tal. och lite familjelycka mitt i det hela. Näää som sagt det får ju inte finnas i HTG längre.
Det här var totalt oväntat (har missat att någon skrivit om det här)och så himla trist.

2014-10-31 @ 17:43:43
Postat av: TinaV

Håller med alla här fy vad hemskt, min man blev orolig när han kom hem och jag satt och grät medan jag åt min lunch.
Varför måste det vara så sorgligt och död och elände hela tiden, jag tycker det börjar bli jobbigt att titta vidare, man mår ju dåligt flera timmar efter.
Det skulle behövas en rejäl genomgång av denna serie så att den blir lite mer positiv.

2014-10-31 @ 17:57:51
Postat av: Stina

Förstår inte varför Gennie åkte ut på landsvägen med bilen, kunde lika gärna åkt till närmaste hus i byn t ex puben där skulle ju finnas människor som kunde hjälpa henne. Håller med om att det var ett förfärligt avsnitt. se hur Cameron kvävde henne till döds. och Gennie var en av mina favoriter.

2014-10-31 @ 20:33:18
Postat av: Julia

Har ramlat över scenerna med Gennies olycka tidigare, så visste att detta skulle ske, men inte när. Blev också så chockad. Tyckt mycket om Gennie och varför måste de mörda alla som vill lämna serien?! finns ju ingen chans att någonsin komma tillbaka. Usch för allt elände i byn nu :(

Här verkar vi var ganska eniga om att vi inte gillar hur serien utvecklats. Jag undrar hur det har pratats i England? känns som att de bytt målgrupp. Nu är jag visserligen ung själv, men i mitt tycke har alltid serien känts lite som något för äldre, inte handling som tilltalar tonåringar kanske. Men nu känns det mer som att de anpassar den efter yngre och det har lite gjort i mitt tycke att serien tappat sin charm. Tycker att de senaste åren har det bara varit elände på elände. Folk som blir sjuka, folk som dör, folk som mördar, folk som är otrogna. Är det realistiskt att något sådant händer precis hela tiden?! Nej, jag vill ha tillbaks gamla mysiga Emmerdale där vardagen avspeglades och inte var scener från någon kriminalare.

2014-10-31 @ 20:33:44
Postat av: ELIZA

Ja, fick rensa tår kanalerna ordentligt idag...Tycker inte heller om hur serien vrididts..bara elände...Sagt det förut..Börjar bli värre än Morden i Midsommer...Gennie, tyckte om seriekaraktären...Blev chockad idag..Trodde inte att det skulle gå så illa..Om polisen efterlyser vittnen..Motorcyklisten..Han såg väl att Debbies bil låg efter och att det var två personer i bilen...Och ser inte obducent att hon dog av kvävning??? Inte är ju det en krockskada??? ...Menar bara att Psykopaten ska väl inte komma undan igen???... Måste ju komma fram snart hur det är!!!!!!!!!!!!!! Alltså,karln har mördat 3 personer, Carl, Alex, och nu Gennie...Han ser ju knappt folk i ögonen...Huuur tänker han? Ena minuten säger han att till debbie att nu är det dom 2, nästa ska han åka till Vegas och gifta sej med Chas,,?..Och vad är det för kvinnor?? DEBBIE FICK VETA ATT HAN MÖRDAT, och hon vill vara ihop med honom ändå???

2014-10-31 @ 21:07:07
Postat av: R

Jag tycker nog rent spontant att det har varit lite väl mycket yngre personer som har dött i Hem till gården nu de senaste åren för att det ska verka trovärdigt. Riktigt tragiskt det här med Gennie. Kommer sakna henne. Har tyvärr läst om detta redan så visste om hur sjuk Cameron är. Han ser ju förresten konstant trött ut. Jättebra blogg för övrigt!

2014-10-31 @ 22:10:02
Postat av: Anna

Vilket svin han är Cameron är . Tyckte så mycket om Gennie. Hade med sett att hon skulle försvinna men jag trodde inte att det var riktigt dax ännu . Men vilka avsnitt dom kan verkligen hitta på . Usch det blir synd om Nikihill o Brenda o Molly med . Jag blev jätte ledsen idag , har tänkt o tänkt på det hela dagen . Usch det är bara att följa serien ännu mer . kram

2014-10-31 @ 23:25:28
Postat av: Lena

Jag ränkte skriva samma sak som ni gjort här ovan.
Vad skulle Gennie ut på vägen o göra o nog borde obducenten se att hon blivit kvävd.
Men luften gick helt ur mig eftet dagens avsnitt.
Bra att de börjat sända Coronation Street, den är betydligt roligare att se. Jag känner som dig Tina att jag faktiskt mår dåligt lite väl ofta nu efter att sett på HTG. Det är snart inte värt det.
(men jag är väl där på måndag igen :-))

2014-10-31 @ 23:28:00
Postat av: Gloria

Om det nu hjälper er något sp var det faktiskt skådespelerskan som spelar Gennie som ville gå vidare i sin karriär och inte sitta kvar i en och samma serie resten av livet... :-)

2014-11-01 @ 00:30:00
Postat av: Andrea

De behöver inte ta livet av henne. De kunde ju byta skådis eller skicka hemma till Kanada.

I England har de också varit kritiska. De gick rykten om att de trodde att denna producenten som producerar detta avsnitten och som var under den perioden ville köra HTG i botten.

De kan man ju verkligen tro.

2014-11-01 @ 01:52:10
Postat av: Anonym

Henne*

2014-11-01 @ 01:59:40
Postat av: AnnaS

Jag håller med alla som skrivit idag! Jag blev ledsen på riktigt, fastän jag också råkat läsa att det här skulle hända.
Men vad säger Debbie om att Cameron kramar Chas, fast han skulle göra slut direkt? Kanske hon börjar misstänka att han dödat Gennie också och sätter dit honom! Hoppas hoppas hoppas!
Eller att den där inspelningsgrejen hittas av polisen.

2014-11-01 @ 04:58:18
Postat av: TinaV

Jag känner att det är tur att vi har denna bloggen så vi kan vädra våra känslor, det är ingen annan i min familj som kollar på detta programmet och hur ska man förklara allt hemskt som händer fast inte på riktigt.
Man ska ju inte överföra det till verkligheten, men det påverkar mig negativt rätt så ofta så jag hoppas det vänder snart så att jag inte ska behöva sluta att titta.

2014-11-01 @ 09:10:34
Postat av: AnnaS

TinaV: Jag satt faktiskt och grät i bilen igår. Funderade på hur det skulle verkat om jag blivit invinkad i en poliskontroll eller nåt sånt och berättat att jag grät därför att min favorit i HTG precis blivit mördad...

2014-11-01 @ 10:54:22
Postat av: Jackson

Nu är det bara för mycket!!!!

2014-11-01 @ 10:59:40
Postat av: TinaV

Anna S, min man undrade varför jag tittar på något som får mig att gråta och bli ledsen, när han kom från jobbet såg han att jag gråtit och trodde väl att något hänt.
Jag är 51 år och har ju en del naturliga dippar ändå, så han tröstar redan mig ibland när hormonerna svallar :-)

2014-11-01 @ 11:54:05
Postat av: Jackson

Nu är det alldeles för mycket elände staplat.

2014-11-01 @ 12:15:53
Postat av: Lena

Du har det bra Tina som har en man som tröstar dig :-)
Jag har ingen i min familj eller vänkrets som kan förstå mitt ( i deras tycke lite sjuka o kanske dom har rätt :-)) engagemang i HTG. När jag var ung o följde det på sjuttiotalet var mina vänner ännu mer förundrade då de tyckte det var ett pensionärsprogram. (nu är jag ju det så då är väl det ok i alla fall :-))
Så den här bloggen betyder mycket för mig och är säker på att många är i min situation så

Har sagt det förut men det kan inte sägas för många gånger
Tack snälla Marie för allt jobb du lägger ner för vår skull. Hoppas all vår uppskattnig värmer dig i mörkare stunder.

2014-11-01 @ 13:00:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0