Proffskontrakt, soppatorsk och ultraljud

Zak har inte kommit hem över natten. Lisa är både orolig och arg. Belle märker att inte allt står rätt till.
Sam går till kojan i skogen och hittar Zak där.
 
Rodney kommer hem till Nicola och Jimmy. (Översättaren kallade honom farfar) Han säger till Nicola att hon kanske borde visa Jimmy lite mer intresse.
 
Chas fortsätter att neka till att hon gett Cameron fel signaler. Hon går sedan till Debbie för att önska henne lycka till när de ska få provsvaren.
 
Ed kommer in på puben och frågar efter Aaron. Aaron som precis kommer dit försöker smita innan han blir upptäckt men lyckas inte. Ed ber om ursäkt men Aaron är inte speciellt intresserad av det.
 
I Lizzies värld ser alla män ut som Omar Shariff och kvinnor som Farrah Fawcett, utom Brenda för hon är mer som Freddie Mercury ;)
 
Sam kommer till fabriken och berättar för Lisa att han hittat Zak. Han säger att Zak bara varit ute och tjuvjagat. Lisa säger att Zak får komma hem men inte för tidigt eftersom hon har sminkparty hemma på kvällen.
 
Andy, Debbie och Charity väntar på sjukhuset för att träffa läkaren. Debbie säger åt Andy att han inte får följa med in och han blir väldigt besviken men hon ger sig inte. Medan de väntar säger Andy att han tycker Debbie ska behålla barnet oavsett vad som händer men hon vägrar eftersom det är ont om tid för att rädda Sarah. När hon ska in till läkaren så vill hon inte ens ha med sig Charity.
 
Hannah kommer hem efter att ha försökt gå till skolan men inte klarat av det.  Holly blir irriterad eftersom det är viktigt att systern klarar av skolan. Moira bryr sig inte utan ligger bara på soffan.
 
Chas är orolig för Aaron så hon ber Paddy att prata med honom. Med förevändningen om att Aaron ska vara barnvakt får Paddy tillfälle att prata med honom. Aaron märker bluffen och är på väg därifrån men Paddy lyckas tillslut få Aaron att stanna. De pratar ut och Aaron inser att Ed kanske är intresserad trots det som hänt. Det gör att Aaron ringer honom och lämnar meddelande på telefonsvararen.
 
Nicola har bestämt sig för att överraska Jimmy så hon gör sig i ordning och åker iväg. Tyvärr så får hon slut på bensin och batteriet tar slut när hon ska ringa så hon får lov att gå till närmaste bensinstation.
 
Sam träffar Zak i kojan och gör allt för att få pappan nykter. När Sam sedan säger att han vill att Zak blir som förut så ber Zak om ursäkt.
 
Laurel träffar Jimmy på cafét och hon undrar om han träffat Nicola. När de inser att Nicola inte är hemma försöker de få tag på henne. Jimmy skyndar sig hem och efter ett tag kommer en väldigt förbannad Nicola också hem. Hon känner sig kall och eländig och hon anklagar Jimmy för det eftersom han glömt att tanka. Efter en stund så visar hon varför hon varit kall, hon hade inga kläder på sig under kappan... Jimmy blir väldigt förvånad men sedan skiner han upp =)
 
Zak kommer hem mitt i sminkpartyt. Lisa är förbannad men lättad. Zak och Sam går till puben så damerna får vara i fred. När Zak ser Declan så går han fram till honom och ber om ursäkt. När de sedan kommer hem så går han och lägger sig på en gång.
 
Chas frågar Paddy om hur det gått för Aaron och Ed. Han ska precis svara när Aaron kommer och säger att han inte fått något svar och att det skulle inte ha funkat ändå. Just då kommer Ed in på puben. De båda killarna går in i lägenheten för att prata ut. Ed ska kyssa Aaron men då backar han. Aaron som inte vill ha fler hemligheter visar såren han har på kroppen. Ed tar det med ro och tillslut så vågar de närma sig varann. När Aaron sedan säger att han vill veta pinsamma saker om Ed ifall de ska fortsätta att ses. Ed blir tyst men sedan säger han att han inte kan ha en pojkvän. Aaron låtsas då som om han skämtat bara. Ed berättar att han precis skrivit på ett 12månaders kontrakt som proffs i Frankrike. De bestämmer ändå att de ska gå ut och ta en öl ihop.
 
Debbie är på ultraljudet och läkaren kallar fostret för "han" trots att de inte vet vilket kön barnet har. När Debbie sedan tittar på skärmen så kommer alla känslor. Hon ber att läkaren hämtar Charity. Efter undersökningen så åker de hem. Andy kommer dit för att be om ursäkt och ser bilden från ultraljudet. Debbie som inte vill ha bråk ber honom att gå. Efteråt så säger hon till sin mamma att allt är så jobbigt och inte alls så lätt som hon trodde. Charity tycker Debbie ska kontakta Cameron eftersom han trots allt stannat kvar i byn, antagligen för att han älskar henne.
 

Kommentarer
Postat av: Linn

Ja, det där med farfar/morfar har översättaren ofta ingen som helst koll på. Det kan reta en till vansinne! Ofta verkar det som om översättaren inte ens vet vad serien handlar om. Även uppenbara språkliga misstag, som till och med en språk-amatör som jag lägger märke till och som gör att översättningen blir alldeles obegriplig.

2013-10-03 @ 18:49:14
Postat av: Jackson

Ja, det borde väl vara elementärt att, åtminstone, hålla isär släktförhållandena.

2013-10-03 @ 19:25:38
Postat av: Carina

men Debbie visade Andy ett papper med testresultat. det var väl en matchning???

2013-10-04 @ 09:18:31
Postat av: AnnaS

Var det inte fotot från ultraljudet då? Debbie kommer aldrig att kunna göra abort efter att ha sett det. Är det överhuvud taget nån som gjort abort i serien?
Känns jättekonstigt att Lisa har makeuparty hemma hos sig. Vem som helst men inte hon.

2013-10-04 @ 10:55:59
Postat av: Catrin

Var det inte ultraljudsbilden han såg? Eller fick han se nåt annat papper? I så fall missade jag det. För dom skulle väl inte få reda på resultatet förens dagen efter..

2013-10-04 @ 10:58:43
Postat av: Frk Höger

AnnaS: Ja Jasmine, Ashleys brorsdotter, gjorde abort, efter att ha varit med Cain.

2013-10-04 @ 11:13:21
Postat av: Anonym

Vet inte om jag orkar en omgång till med Hollys knarkande o hela familjen Bartons beteende. Kan inte ens glädja mig åt Paddy o Rodhna. De är ju som två löjligta seriefigurer (eller hur jag skall uttycka mig, jag vet ju att ni fattar vad jag menar så...) även Malon.
Ok att det stämde med provet o Sarah får chans att bli frisk är ju glädjande men t o m det druknar ju i allt tjat o all osämja.
Försökte komma på något bra att avsluta med för att inte verka för sur men det va svårt.

2013-10-04 @ 13:34:14
Postat av: Lena

ja det var jag här ovan som tänkte säga hej då, men jag lurar väl bara mig själv.
Är nog tillbaka på måndag även om det inte känns så nu :-)

2013-10-04 @ 13:37:04
Postat av: Maria

Usch vad jag tycker synd om Holly. Hon försöker verkligen men det blir bara fel. Hemskt när hon fick skulden för pappans död.

Adam klarar inte rollen. Att låta får fara illa/dö är väl vanvård och då borde gården stängas. Tur att Andy och den andre? finns där.

Vill inte chas att Cameron ska stanna för att hon tänker att han inte är god nog åt debbie eller vill hon ha honom?

2013-10-04 @ 15:35:21
Postat av: Sanna

Paddy och Rhonas lilla sidolinje av hela historien tycker jag ofta känns så påklistrad och seg och inte alls så "skojlustigt" som det kanske är avsett att vara. Jag menar - de ska tydligen vara "the comic relief" i HTG och det funkar inte på mig alls, tyvärr...
DOCK måste jag säga att agerandet mellan Paddy och Aaron är riktigt, riktigt bra, så även idag. De starkaste dramatiska ögonblicken i HTG har skapats dem emellan. Varken Paddy eller Rhona har den rätta komiska tajmingen eller så är det kanske manus som inte räcker till? Jag vet inte.

Ed är en riktig heting tycker jag: "that, my friend, is a scar..." Wow! :P
Synd att han ska åka till Frankrike, hoppas dock inte Aaron följer med, Aaron är nog min favoritkaraktär efter Chas.

2013-10-04 @ 15:42:04
Postat av: ELIZA

Maria: Inte har väl Holly fått skulden för pappas död?? I så fall har jag missat nåt.. Som jag såg det och hörde, tog Adam på sej "skulden" ..För att han bokat hotellrum till föräldrarna..Kan ju inte vara Adams fel att föräldrar tittar varann djupt i ögonen och John får sladd....

2013-10-04 @ 18:42:43
Postat av: Maria

@ eliza Menade det som Hannah vräkte ur sig till Holly i köket. Att hon hade varit så hård mot mamman och inte förlåtit henne för otrohetsaffären... Om John hade förlåtit Moira tidigare hade de aldrig suttit i bilen. Förstår att hon inte klarar att bli anklagad för ngt sådant utan börjar använda droger igen.

Tycker inte att Ashley borde känna att han ska förklara sig för Rachel. Vilken annan person som helst skulle bli galen av suputen.

2013-10-04 @ 19:54:38
Postat av: ELIZA

Maria: Det förklarar saken!!Ibland virrar jag mellan spisen och tv:n ,så någon sak missas..Tack!

2013-10-05 @ 08:44:46
Postat av: Tina V

Maria:
Jag tycker att stämningen är hotfull så fort Ashley och Sandy är själva, det tycker jag är Ashleys fel.
Vill han inte ha sin pappa där så är det ju bättre att han flyttar än att smockan ska hänga i luften hela tiden.
Jag tycker faktiskt synd om Sandy.

2013-10-05 @ 11:50:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0