Maken dör, dottern tar en överdos och sonen är nästan en mordbrännare

Det börjar lugna ner sig efter branden. Chas försöker få Cain till att tacka Adam eftersom han räddat honom. Cain gör allt för att undvika det.
 
Dan kommer för att hämta sina barn. Ali var inte beredd på det men barnen blev glada. Sean vägrar göra klart läxan och Dan säger att det löser sig ändå.
 
Adam är hemma och han är nervös för att polisen ska dyka upp när som helst. Holly märker det och han berättar vad som hänt. Moira kommer fram till dem och hon märker att något är på gång och hon börjar ställa frågor. Då dyker Aaron upp och bekräftar att Adam räddat livet på Cain.
 
Sam kommer hem med Samson och han berättar att Zak gått vilse eftersom han börjat dricka en hel del senaste tiden. Lisa har svårt att tro det. När Zak kommer hem lite senare så pratar hon med honom. Han säger bara att de gick vilse för att han höll inte koll på tiden. Lisa frågar om han börjat dricka men Zak svarar inte på det utan blir förbannad och rusar ut.
Sam säger sedan att han inte vill att Zak hämtar Samson från skolan. Lisa blir orolig och börjar hälla ut ölen de har hemma.
 
Efter att polisen pratat med Cain så vill Debbie veta vad som egentligen hände. Hon har svårt att tro att branden startade av en olyckshändelse.
 
Moira tror inte på det killarna säger men innan hon hinner säga något mer så kommer polisen. De frågar Adam om vad som hänt. Adam börjar svamla om att det var en olycka men när polisen säger att Cain sagt att han blivit räddad av Adam så vill de veta om det stämmer. Adam lugnar ner sig och tillslut är polisen nöjda med svaren. Däremot så tror inte Moira på det Adam sagt och hon vill veta mer. När hon inte får svar så åker hon till Cain för att prata med honom. Han berättar tillslut vad som hände och att han inte fattar varför han skyddar Adam.
 
Ruby märker att Ali tycker det är jobbigt när Dan bara dyker upp så hon föreslår att Ali ska skiljas från sin man. Hon har till och med skrivit ut skilsmässohandlingar till Ali som verkar tveka.
 
Moira berättar för Adam att hon pratat med Cain. Adam litar inte på honom så han vet att antingen är det polisen som kommer att jaga honom eller så är det Cain.
 
Laurel ber Sandy att handla lite på dagen men han kan inte det eftersom han inte har nycklar till ytterdörren. Laurel tror att han lagt dem någonstans så Ashely säger att han ska hjälpa sin far. Ashley kommer hem senare på dagen och ger Sandy nycklarna så gubben kan gå och handla.
 
Ed pratar med Aaron och han berättar om en kompis som kan ordna jobb som mekaniker i Frankrike. Han är helt säker på att Aaron får jobbet. När Paddy får veta det blir han entusiastisk och tycker att det är en bra idé.
 
Debbie pratar åter igen med Cain eftersom hon är orolig för att försäkringsbolaget ska upptäcka att det är något mystiskt med branden men Cain fortsätter att säga att det bara var en olycka.
 
Adam är i byn och ser när folk från försäkringsbolaget är vid verkstan. Han åker sedan iväg.
Både Holly och Moira börjar leta efter honom eftersom han inte svarar när de ringer honom. Holly frågar Aaron om han sett Adam men det har han inte.
 
Ruby fortsätter att tjata på Ali om skilsmässopapprena men Ali har inte skrivit på något än.
 
Aaron hittar Adam en bit utanför byn. Han ser även att Adam har en flaska vodka på passagerarsätet. Aaron blir förbannad och säger att det inte är lösningen på problemet. Adam är deppig och känner sig värdelös eftersom han inte klarar av någonting. Han säger att det är bättre för mamman och systrarna utan honom. Aaron blir skitförbannad och skäller ut Adam för så får han inte säga. Det slutar med att Aaron kramar sin vän och lovar att ställa upp för honom.
 
Zak kommer hem och blir irriterad över att han öl är slut. Han vill ha mer och tycker att han har rätt till det.
 
Gabby är sjuk så Ashley kommer att bli tvungen att passa henne nästa dag eftersom Laurel måste jobba. När hon och barnen gått upp på övervåningen så vill Sandy ge tillbaka nycklarna men Ashley låter pappan behålla dem.
 
Adam ber om ursäkt för att han hållt sig undan. Moira berättar att hon pratat med både Debbie och Cain. Hon säger att Adam kan vara lugn eftersom Cain inte vill ha mer problem. Adam är övertygad om att Cain inte kommer att glömma det som hänt så lätt.
 
Ed vill att Aaron pratar med kompisen i Frankrike om jobbet. Aaron vill inte det så Ed tror att Aaron bara behöver lite mer tid på sig. Aaron säger sedan att han inte kan följa med till Frankrike för han kan inte lämna Adam just nu eftersom han mår så dåligt efter faderns död. Ed blir givetvis väldigt besviken och går därifrån.
 

Kommentarer
Postat av: ELIZA

"Lisa frågar Zak om han börjat dricka..?" Ha ha ha , har inte han alltid varit glad i flaskan?? Betraktat honom som halvalkis faktiskt..Lisa jobbar och står i ,och Zak orkar som mest dra hem nån kanin till middag..Vilket jag inte heller fattat,lagar hon den samma dag eller till dagen därpå..För sånt kött är inte färdigt på en halvtimme...Tror nog att både Zak och Adam ska passa ryggen när Cain blivit frisk..Tror inte någon av dom går fri från det dom gjort..Och det ska dom inte heller..Adam blir jag mest sur på, han har överhuvudtaget inget med Moiras affär att göra..

2013-10-14 @ 14:42:22
Postat av: Sanna

Där satte du verkligen fingret på något Eliza, varför är Moiras snedsteg öht Adams angelägenhet? Just nu är Adam oerhört irriterande och jag vill bara att någon ska ge honom på nöten, fast ur en dramatisk synvinkel är det naturligtvis allra bäst att han stannar i byn och inte bara försvinner i fängelset. Nu har vi många smaskiga konflikter att se fram emot. Oj, oj, oj när (om?) Cain repar sig.

Synd att Aaron inte fick resa iväg, förstår dock inte hans otroliga uppoffring för någon som försökt mörda hans farbror?! Adam var ju inte speciellt trevlig mot Chas heller. Den vänskapen verkar vara mycket tålig...i alla fall från Aarons sida.

Sen har jag totalt missat att Ali inte har skiljt sig från Dan redan. Då tycker jag att Rubys tålamod också är otroligt. Hur kan hon vilja leva med en gift partner? Varför sätter hon inte ned foten?

2013-10-14 @ 15:30:45
Postat av: Lena

Jag tycker mest det är konstigt att så många vet vad Adam har gjort men ändå tycker att det viktigaste är att han ska slippa åka dit för det. Han satte ju ändå eld på någon annas bilverkstad och lämnade en man i lågorna för att brinna inne. Sen att han ångrade sig kan väl knappast göra att allt är okej igen????? Hur kan man leva med nåt sånt utan att bearbeta det?

Kanske ändå att jag inte hade helt fel när jag skrev (för länge länge sedan) att jag trodde att Adam och Aaron skulle bli ihop. Jag har aldrig gett upp den tanken:-)

2013-10-14 @ 16:02:27
Postat av: Kristina

Jag tror att både Aaron och Adam flyttar till Frankrike!

2013-10-14 @ 21:14:57
Postat av: Maria

Tycker självklart att Adam har spårat ut, dock finns det ju förklaring till att han mår dåligt. Pappans död, holly som också nästan strök med, gården, mammans affär, bråk med declan. Tror att cain råkade trigga honom tillräckligt.

Självklart är moiras affär med cain Adams sak: hon är hans mamma och vid den tiden gift med hans pappa!

2013-10-15 @ 01:10:51
Postat av: finländskan

Ja, på sätt och vis är nog Moiras affär med Cain även Adams angelägenhet, dock tycker jag att han inte borde döma andra så hårt med tanke på hur han själv uppförde sig då han var med Mia och samtidigt låg med hennes mamma. Om han själv kan begå misstag och vänta sig att bli förlåten, borde ju logisktvis ävan andra kunna få göra det.

Jag gillar karaktären Aaron och skulle ogärna se honom lämna serien, men ändå hade jag lite hoppats att han skulle åka till Frankrike med Ed och leva lycklig i alla sina dar.

Det skulle vara väldigt omväxlande och roligt om dendär mamman Ali nånsin, bara för en gång, skulle prata med sin son med vänligt tonfall.
Undrar varför hon verkade så ovillig att läsa pappren, kanske hon inte alls vill skilja sig från Dan?

2013-10-15 @ 05:57:49
Postat av: Jonas

Jag vet att jag upprepar mig nu, men Ali måste vara den ocharmigaste personen i serien någonsin (tillsammans med Nicola, Stephanie och Lisa).

Hem till gården är spännande just nu, men dramat Nicola/Jimmy klarar jag mig utan.

2013-10-15 @ 08:21:28
Postat av: Stina

Egentligen var det ju Adam som satte igång alltihop När han hade en affär både med Declans fru och dotter. Har aldrig tanken slagit honom att om han inte hade burit sig så illa åt hade mycket av det här aldrig hänt. Nej jag är verkligen trött på Adam Och bort med sandy så Ashley och Laurel kan få lite lung och ro. De kan ju åka och hälsa på honom om han flyttar till ett hem. Det kan inte vara roligt att bo hemma hos Ashley. Föräldrar som bor hos sina barn brukar inte funge¨ra så bra,

2013-10-15 @ 08:53:17
Postat av: ELIZA

Tycker fortfarande inte att Adam har något med Moiras affär att göra..Det är mellan dom vuxna i äktenskapet, och skulle "alla" uppföra sej som Adam gjort skulle det vara mord eller försök till, i ganska många hus...För otrohets statistiken är väl ganska hög både här och i England...

2013-10-15 @ 08:57:16
Postat av: Mija

SJälv tycker jag tyvärr att hela storyn just nu är ganska snurrig och långtråkig. :-) Att alla hugger varandra i ryggen hela tiden och aldrig är glada är trist. (jag vet att jag kan byta kanal, men jag älskar denna serie trots detta!)
/Mija

2013-10-15 @ 14:44:03
Postat av: Anonym

Förlåt ett sent inlägg och för att jag är så petnoga med detaljer , men....
Sanna: Cain är Aarons morbror, inte hans farbror.

2013-10-16 @ 22:37:11
Postat av: Linn

Sorry! Jag missade att skriva mitt namn! Det var jag som skrev inlägget här ovan.

2013-10-16 @ 22:38:55
Postat av: SoP

Jag förstår inte riktigt tjafset mellan Jimmy o va hon nu heter- finns det inga kondomer i det där landet?

2013-10-17 @ 03:23:34
URL: http://sisterofpain.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0