Polisförhör

En nedblodad Jai kommer in på puben för att berätta för Charity vad som hänt. Hon blir alldeles förskräckt. Holly hör också vad som hänt så hon går hem och berättar det för familjen. John som kommer hem blodig på handen efter smällen han gett Cain säger inte så mycket mer än att han måste iväg igen.
 
Amy står och tjuvkikar bakom några buskar när ambulansen åker iväg med Cain. Debbie följer med i ambulansen.
 
Polisen kommer och hämtar både Charity och Jai på puben. De blir arresterade båda två.
 
Debbie och Zak är på sjukhuset och de får veta att Cain har svåra skallskador och skador på benen. Läkarna måste göra fler undersökningar för att få veta mer om hur allvarligt läget är.
 
Polisen går runt i byn och frågar ut byborna om vad de vet. Pearl berättar givetvis att hon sett Jai utanför verkstaden tidigare på kvällen.
Polisen kommer även till gården för att prata med Bartons. John är inte hemma men Holly, Adam och Hannah är hemma. Holly säger att John gjort sig illa på taggtråd och därför har han lämnat blodspår hemma. När polisen gått så blir det osämja mellan Adam och Holly eftersom hon ljugit för polisen.
 
Debbie är på sjukhuset när Chas och Cameron kommer dit. Hon får veta av dem att Charity blivit arresterad och hon blir inte förvånad.
 
Eric och Val är oroliga för Amy och när hon väl dyker upp så blir de förvånade över att hon inte verkar det minsta ledsen eller orolig över vad som hänt med Cain.
 
Polisen förhör Charity och Jai var för sig. De är övertygade över att någon av dem är skyldig och att de skyddar varann. Charity blir frigiven efter ett tag och hon åker till byn för att prata med Debbie. Nikhil blir inte alls glad över att se henne fri medan hans bror fortfarande sitter inne.
 
Charity åker till sjukhuset för att träffa Debbie. Debbie blir sur när Charity inte ens bryr sig om att fråga hur det står till med Cain.
 
Efter ett tag släpps även Jai fri. Charity söker upp honom och ber om att få flytta hem igen eftersom hon inte kan bo hos Dingles. Nikhil protesterar men Jai säger att några dagar ska väl gå bra att hon bor där.

Polisen kommer och arresterar John efter att de pratat med Moira som erkänt att John bråkat med Cain tidigare under kvällen. De säger att åtalet kan bli mord om inte Cain överlever...
 
 

Kommentarer
Postat av: Gerd

Det finns många misstänkta,undrar vem det var som misshandlade Cane !!

2013-06-07 @ 17:34:21
Postat av: Malin

Jag tror att det är någon som inte är misstänkt men har motiv. Zak?

2013-06-07 @ 21:26:51
Postat av: ELIZA

Avancerad gissning! Det är ju hans pappa! Men i och för sej, så sa Zak att han skämdes för honom...Halva byn misstänkt...Och hon, den kvinnliga polisen som förhör, beter dom sej så där? Eller så är hon en dålig skådis..? Gillar inte hennes ton...Tror att Jai och Charity misstänker varann..Men måste man inte vara ganska stark för att få till såna där slag som Cain fick? Därför tror jag inte på en kvinna..Men hoppas att Cain överlever i alla fall...Och blir frisk, men lite snällare efter stryket han fick..Tycker han är en bra skådis, man såg den lilla rädda mannen i honom när han sa till Chas att han har ingenting...

2013-06-07 @ 22:22:26
Postat av: Carina

Moira smög ju också omkring i buskarna. Hon hade ju också motiv. Jag funderade också på Zak.
Tror iallafall inte att det är Jai eller Charity.

2013-06-07 @ 22:23:29
Postat av: Lena

Fick inte Cain första slaget bakifrån?
Känns inte riktigt som det är Zaks stil att göra något så fegt. Var inne på honom också ett tag men nä, det är ju ändå hans son.
Spännande.
Sen undrar jag lite.... det är ju jul
snart o jag har för mig att det brukar hända något drastiskt varje år just vid den tiden. Minns jag rätt eller?

2013-06-07 @ 22:37:03
Postat av: Frk Höger

Jag fick känslan av att den som slog hade ett järnrör eller något i handen, om det var så så kan även en svagare människa få in kraftiga slag.
Lena, du tycker nte att det varit händelserikt nog de senaste dagarna? ;)

2013-06-08 @ 00:11:49
Postat av: Mene Tekel

Märkligt att poliserna (om dock jävligt dåliga skådisar) plötsligt blir så supereffektiva när ett brott drabbat ett supersvin som Cain! För min del hade den råttan gärna fått dö...

2013-06-08 @ 00:31:21
Postat av: Lena

jo absolut jag tycker det är riktigt bra nu men jag har för mig att det brukar ske något katastrofartat som berör många.
I o för sig är ju de flesta inblandade här med på olika sätt men ändå.
Vi får se nästa vecka hur det blir.
Hoppas jag har fel :-)

2013-06-08 @ 00:33:31
Postat av: Peter C

Detta kommer dra ut på tiden så vem det var får vi nog vänta med tills hösten... Är ju bara HTG nästa vecka också sen är det sommaruppehåll!

2013-06-09 @ 02:46:18
Postat av: Thomas

Om man följer serien i engelsk TV vet man hur det går. Mina läppar är dock förseglade !

2013-06-09 @ 08:26:45
Postat av: Per

När HTG tar paus, visas gamla avsnitt av Tillbaka till Aidensfield i stället. Ingen dålig ersättning.

2013-06-09 @ 09:33:40
Postat av: Carina

Jo, jag blev också förvånad över den enorma effektiviteten hos polisen.
Jag uppfattade det också som ett järnrör och kombinerat med enorm vrede kan nog vem som helst fälla en kille som Cain med det.
Tycker polisen känns enkelspårig, lite snurra runt, blunda, peka. Först är Jai/Charity misstänkta och arresterade för mordförsök. Ett dygn senare är det istället John...

2013-06-09 @ 16:26:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0