Den nya ägaren av Home Farm

Ursäkta ett mycket kortfattat inlägg eftersom min dator håller på att lägga av och jag vet inte när det sker. Skulle det bli att det saknas inlägg någon dag framöver så är det därför.
 
Chas fortsätter att jävlas med Carl och Eve. När han är på väg till ett "arbetsmöte" så ser Chas till att polisen stoppar honom och han får göra en nykterhetskontroll. Han blir ännu senare för han glömt körkortet hemma och måste hämta det och återkomma till polisstationen.
 
Henshall kommer till puben och talar om för Katie att de hittat hästtjuvarna. Hon bjuder honom på en öl som tack.
 
Paddy kan inte berätta för Marlon så han säger till Rhona att de kanske ska ta det lite lugnt med förhållandet tills de är redo att berätta. Det är dock inte så lätt att låta bli varann.
 
Andy försöker få med Katie på middag eller picknick men efter att Diane sagt åt henne att inte uppmuntra honom så tackar hon nej. Andy blir väldigt besviken.
 
Jai försöker återigen få Charity att övertala Dingles att sälja huset men hon vill inte lura dem.
 
Holly får fruktansvärda abstinensbesvär och tillslut får Moira nog. Hon söker upp Hollys fd pojkvän Dan och får genom honom tag på lite knark som hon sedan ger sin dotter som genast blir mycket lugnare.
John vet inte om det utan tror att Holly börjar må bättre utan droger.
 
Amy låser in sig på en toalett någonstans och någon ringer Val och vill att hon kommer dit för att prata sans med flickan. Val vägrar.
 
Nathan tar dit den nya köparen, Elli, som går runt och kollar in Home Farm. Hon är inte så imponerad så hon sänker budet med 150 000£. Nathan vägrar men tillslut går han med på det. När de sedan firar affärsuppgörelsen så får han veta att köparen är Declans fd fru.
 
 
Har jag glömt något? Fyll gärna i bland kommentarerna.
Visst var Cain fin när han var klädd i en rosa boa och fe-spira i handen när han öppnade dörren för Chas ;)

Kommentarer
Postat av: viktoria

Nu börjar det bli spännande undrar vad chas kommer mer att göra mot carl :) Cain är väldigt snygg .han e min fav bland männen där i byn .

2012-09-17 @ 14:45:50
Postat av: Erik

Lurad! Äntligen fick Nathan så att han teg. Det bröts så hastigt att det måste ha varit mitt i ett dubbelavsnitt. Nu fick man bara se en hastig skymt av hans häpna min. Ska bli skönt att slippa se hans otäcka nuna i fortsättningen. För han tänker väl inte försöka stoppa köpet och säga att det var fusk? Kan Declan och exfrun verkligen komma överens?

2012-09-17 @ 15:12:29
Postat av: Anonym

Jag misstänkte att det skulle vara Declands exfru och så var det hon, hehe rätt åt Nathan, hehe

2012-09-17 @ 16:25:24
Postat av: Katarina-Cinnamon

Mitt namn Katarina-Cinnamon föll bort, det var jag som skrev: Jag misstänkte att det skulle vara Declands exfru och så var det hon, hehe rätt åt Nathan, hehe.

2012-09-17 @ 16:26:40
Postat av: finländskan

Så sött då Belle föreslog att de skulle adoptera Will.

Riktigt kul då det kom fram vem Nathan gjort affär med, det är sällan jag fnissar då jag tittar på HTG, men då gjorde jag det .. hihi ..

2012-09-17 @ 16:30:22
Postat av: Erik

Exfrun heter Ella, förresten.

2012-09-17 @ 16:46:47
Postat av: Tina V

Oh vad trött jag är på hela Holly historien, jag orkar inte med att dom inte söker vård av kunniga människor.
Hur länge kan man dra ut på detta?

2012-09-17 @ 19:12:08
Postat av: ELIZA

Ha ha ha !!! ÄNTLIGEN,som Gert Fylking,sa en gång!Hade velat se äckel-Nathans snopna min liiite längre!Inte tror jag att Declan engagerar exxet, om han inte litar på henne,det är ju inte kaffepengar det handlar om ,direkt...Bra att Katie sa ifrån till Andy,skulle aldrig våga ha ihop det med en så labil kille som han verkar vara.Tjurar och bli sur så fort det går emot. Huvva,brrr...Intressant vad som blir av "Dingle" huset,nu när Charity fick veta att Debbie äger det.Inte kommer jag ihåg nåt om det.Kommer bara ihåg att Debbie hjälpte med pengar när Belle skulle gå i privat skola.

2012-09-17 @ 19:14:18
Postat av: Jonas

Moira är, om möjligt, ännu dummare än vanligt.

2012-09-17 @ 19:35:55
Postat av: Andrea

ja, de är hon verklligen kan inte holly åka bort ett tag så att man slipper se henne hihi och hela historen boring boring boring.... och så uttjatad nästan som mordet på Mark. Declan gillar nog och litar mer på sin ex fru mer än Nathan som han verkligen hatar...

2012-09-17 @ 21:59:37
Postat av: Carina

Härligt avsnitt idag. Declan lyckades verkligen hålla masken :-)
haha, nathans min var obetalbar!!
och haha, lite otippat där när Cain öppnade dörren med fespö + rosa boa!
Så gött att se hur Chas sätter dit svikarna carl + Eve. Tycker inte särskilt synd om dem.
Kass översättning när Cas + Charity satt i puben och Chas fick dåligt samvete över pengarna... "Give it to charity" blev bara skänk till välgörenhet, himla kul!!
Nä man ska nog inte mucka med vare sig Chas eller Charity!

2012-09-17 @ 22:32:52
Postat av: AnnaS

Verkligen kul att se Nathan!
Jag är också SÅ trött på Hollie. Hur lång tid tar en avgiftning egentligen? Förutsatt att man inte tar mer narkotika under tiden förstås. Anar att det är värre än en rejäl baksmälla, men så här länge?
Såna där ordvitsar som Give it to charity är ju rätt svåra att översätta på ett bra sätt. Nån som har nåt förslag?

2012-09-18 @ 03:14:05
Postat av: Agneta

Alltså det här med Holly saknar all trovärdighet. Sådan där långvarig och svår abstinens kräver ett långvarigt missbruk och det har hon väl knappast hunnit med.Jag är så trött på henne och hennes föräldrar.

2012-09-18 @ 10:13:41
Postat av: Jackson

... och hur kan Bartons tro att de kan få Holly på rätt köl utan någon form av experthjälp? Hon kan väl knappast sova och äta bort problemen.

Nu är det väl läge för Rhona att dra. Rörigare kan det väl knappast bli.... Får hela tiden en känsla av att hon handlar först och tänker sedan.

2012-09-18 @ 13:06:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0