Syskonkärlek?

Laurel börjar arbeta på fabriken igen.

Will vill inte gå till skolan och skyller på att han mår dåligt. Nathan går inte på det och säger att han ska gå men då säger Will att du bestämmer inte det för du är inte min pappa, inte mycket till bror heller...
Nathan säger åt Nicola att skjutsa Will till skolan men hon hittar inte honom.
Will träffar Katie och berättar hur han känner och att han inte förstår varför han inte får träffa Ryan.

Noah är hemma från skolan eftersom han inte heller mår så bra efter det som hänt. Cain undrar vad det är frågan om och tillslut får han veta om allt om GPS:erna. Han säger att han ska leta rätt på Dennis, mannen som erbjudit tjejerna dealen.

Jimmy vill ringa polisen men Carl stoppar honom för de borde prata med Nikhil först. Precis då kommer Nikhil in på kontoret och undrar var lasten är. Han får veta allt om rånet och blir sedan glad över att Kings inte ringt polisen.
Nikhil går direkt till Debbies hus och det första han säger är att han förlorat massor med pengar men då blir Charity som hör det förbannad över att han inte ens brydde sig om hur hon och Noah mår efter händelsen.
Nikhil frågar Debbie om hon haft med rånet att göra men då blir hon förbannad och frågar honom om han tror att hon skulle ha utsatt Noah för det han fick vara med om.

Katie berättar för Ryan att hon pratar med Will och att pojken inte mår så bra. Hon säger att Ryan borde ordna upp saker och ting med Maisie men det vill han inte.

Ryan bestämmer sig sedan för att åka och hälsa på Maisie på kliniken och hon blir väldigt förvånad över att se honom där. Hon får honom till att erkänna varför han inte besökt henne tidigare och det är för att han varit rädd för att känslorna skulle komma tillbaka. Maisie verkar må något bättre och hon vill till och med att hon och Ryan lär känna varann som bror och syster. Precis då kommer Nathan in och han blir alldeles mörk i blicken och undrar vad Ryan gör där. Maisie tycker Nathan ska acceptera Ryan som bror, hon har ju gjort det.
Ryan träffar sedan Will på cafét och de pratar lite med varann. Han berättar att han hälsat på hos Maisie och att hon verkar vara på bättringsvägen och att han och Will ska kunna umgås som bröder oavsett vad Nathan säger.

Aaron får återigen återbud av Holly och Adam retar honom. Adam frågar om Aaron vill följa med honom och Scarlett ut men Aaron vill inte det. Senare berättar han för Ryan att han inte är speciellt förstjust i Adams flickvän.

Nikhil är sur och grinig på jobbet och tillslut berättar han för Jai om rånet. Jai säger bara att det borde ha lärt honom en läxa.
Priya är less på att bröderna hela tiden övervakar det hon gör och när hon inte får sluta tio minuter tidigare så säger hon upp sig. Hon är så less att hon väljer att flytta från huset till några vänner i Leeds.

Sandy har varit barnvakt under dagen och när Laurel och Ashley återkommer så har han inget emot att fixa maten och låta Ashley och Laurel äta för sig själva på puben. Det visar sig vara ett lyckat beslut för både Ash och Laurel har mycket trevligt och när de sedan är på väg hem så är de på väg att kyssa varann men blir avbrutna av Sandy som tittat ut.

Hemma hos Dingles så pågår renoveringen för fullt. När Olena ska lyfta några tunga målarfärgshinkar så vill Sam hjälpa henne men hon säger att hon inte behöver någon hjälp. Då kommer Eli in och ser det och han pikar Sam som inte hjälper en kvinna med så tunga lyft och sedan bär han iväg med hinkarna för att hjälpa henne.
När de sedan har paus sitter Eli bredvid Olena och de skrattar och har kul. Sam står en bit ifrån och ser besviken ut så han bestämmer sig för att gå hem. Han frågar om Olena vill ha sällskap hem men hon vill stanna kvar så hon frågar Eli om de kan göra sällskap sen.

Rodney förklarar för Bob, Nicola och Jimmy att det inte blir någon andra träff med Fiona för han har insett att åldern har betydelse och att han vill inte ha fler troféflickvänner.

Cain säger till Charity och Debbie att han pratat med Dennis och han har erkänt att han låg bakom rånet men kommer att kompensera dem ekonomiskt. Charity tar med sig Noah till puben för att äta. Marlon kommer fram till dem och frågar vad han vill ha för mat. (De pratar om någon födelsedag som Charity lurar Marlon att köpa alla presenter för att inte Chris eller Cain skulle göra det. Någon som vet vems födelsedag hon menade för Chris levde ju inte när Noah föddes)
Noah frågar sedan sin mamma varför Cain inte släppte ut dem efter rånet. Charity tror att han blandat ihop Cain med Carl men efter lite frågor så inser hon att barnet inte gjort det. Hon blir så arg och hon konfronterar Cain när han kommer hem, hon skäller ut honom  och säger att han inte är välkommen till deras sovrum.

Nathan som är vansinnigt trött på familjen Lamb sparkar sig in i deras hem och börjar riva runt bland sakerna. Precis då kommer Faye hem. Han är rasande och skäller ut henne och när hon försöker komma därifrån så hindrar han henne. Faye försöker ringa men Nathan sliter ut kontakten. Han vill att hon packar väskorna och sticker därifrån. Nathan kastar ur sig sitt hat mot dem men Faye försöker att prata med honom i lugn ton. Han säger att han aldrig kan acceptera dem som någon konstig utökning av familjen. Nathan lugnar ner sig och då klappar Faye honom lätt på armen men det feltolkar han och tror att hon vill förföra honom. Han blir återigen rasande och kastar sig över henne. I nästa sekund är han arg men ändå försöker han pussa på henne, bara för att han kan... Då kommer Ryan hem och han sliter loss Nathan som säger att han ska krossa deras familj och då kastar Ryan ut honom i en snödriva. När Nathan reser sig upp får han en rejäl snyting och Ryan säger att detta är inte över än.



Kommentarer
Postat av: Tina

Mycket bra avsnitt idag.

2012-01-26 @ 15:54:20
URL: http://schottistina.blogg.se/
Postat av: Mariann

De skickade tydligen fel Wylde till tokhemmet.

2012-01-26 @ 15:54:44
Postat av: Lena

Lustigt vad olika vi upplever de olika avsnitten här.

Min första tanke efter dagens avsnitt var

"hur i all sin dar kan den här serien fortgå i minst 4 år till"



(för vi ligger väl så långt efter?)

2012-01-26 @ 16:30:01
Postat av: Lena

Oj va negativ jag är men jag saknar så den gamla härliga HTG-känslan. Charmen i serien känns långt borta nu, men det sista som dör är ju hoppet så:-)

2012-01-26 @ 17:08:32
Postat av: Tina

... och så var snön där och inte där igen :)

2012-01-26 @ 17:35:14
URL: http://schottistina.blogg.se/
Postat av: Mariann

Nej då vi upplever det inte alls olika, Lena :)

Sanningen att säga så överväger jag på allvar att ge upp HTG nu. Det är bara gap och skrik och orealistiska historier. Och jag VET att ungdomar och många andra vill ha det så, att det "måste hända nåt". Men jag är kärringen mot strömmen och hävdar envist att: det va bättre förr. Och gap och skrik har jag nog av på många andra ställen så då känns det onödigt att följa en, i mitt tycke, förstörd Hem till gården.

2012-01-26 @ 18:24:52
Postat av: Lena

Det är bra dej kan man lita på:-)



Du får väl pigga upp dig lite med att gå på mässan i helgen, eller du kanske bara är intresserad av 4-hjulingar.

2012-01-26 @ 18:46:26
Postat av: Erik

Skönt att det börjar bli som vanligt mellan Ashley och Laurel igen. Men som Marianne skrev, de skickade fel Wylde till tokhemmet. Maisie börjar ju bli bra igen, men Nathan är riktigt otäck, verkar rent schizofren eller psykopataktig, honom får man akta sig för. Kan Charity lita på Cain efter det här?

Vad är den gamla HTG-känslan egentligen? Själv har jag inte gett upp hoppet än och vissa förståsigpåare har sagt att 2011 var det bästa HTG-året hittills och att det kommer att hända en hel del under 2010 som vi ser nu också. Lite dramatik måste det ju vara, kanske längtar man efter lite mer romantik också, men vi kommer väl aldrig tillbaka till när man satt på puben eller i köket och diskuterade skörden som på den gamla goda tiden, serien har ju åtta miljoner tittare hemma i England, så det blir förhoppningsvis bättre när otäcka skrikhalsar som Nathan väl försvinner så småningom?

2012-01-26 @ 18:54:40
Postat av: Jackson

Hela byn tycktes glädja sig åt att se Laurel och Ashley på god fot med varandra igen. Ja, det kändes gosigt och positivt.



Hemskingen Nathan måste väl vara psykopat eller liknande. Skraj gör han en i alla fall.

2012-01-26 @ 19:15:56
Postat av: Lena

Vad jag menar med den gamla HTG-känslan som jag tyckte mer fanns där förr var en by med gemenskap och värme, skvallret var inte lika illasinnat utan bara en pikant del av vardagen. Roliga kommentarer och mer nöjsamma människor. En trevligare atmosfär helt enkelt. Visst förstår jag att det måste hända något (och tro mig jag vill inte tillbaka till Annies kök efter att ha sett de två första säsongerna:-)) men grundkänslan i det hela vill ja ha tillbaka. Mer kärlek, värme och vardagsliv tack så är jag nöjd sen.

2012-01-26 @ 19:34:54
Postat av: Erik

Ja, de här skvallertackorna kan vi vara utan, både Bettys och speciellt Vivs kommentarer är ju ofta elaka. Roliga kommentarer har vi ju Sandy och Schadrach som kommer med. Men förhoppningsvis kommer det mer kärlek, värme och vardagsliv längre fram åtminstone emellanåt bara den här mordhistorien och elaka Sally blir avklarad för gott. Annars skulle det nog inte finnas så många trogna tittare i England som stannade kvar

2012-01-26 @ 19:41:15
Postat av: Jonas

Väldigt bra avsnitt idag, spännande på flera fronter.



Dock kan det inte vara lätt att driva en fabrik i Emmerdale. "Arbetarna" är otroligt slöa och vill aldrig jobba och det var samma sak på Pollards tid.

2012-01-26 @ 20:13:18
Postat av: Mariann

Nej då Lena, det mesta i motorväg är intressant :) och jag har ju faktiskt två motorcyklar själv. Gubben ska ju alltid va värst så han har tre. Det blir nog en tur till mässan i helgen.

Det var ju en del drama och till och med mystiska dödsfall på "den gamla goda tiden" också. Men som Lena påpekar det va en helt annan stämning i byn. Man ställde upp för varandra och var inte så snarstucken eller rent elak som de ju är nuförtiden. Som det här med giftet i bäcken. Först så sprnger Carl och men-vad-heter-han-nu-då-bonden?? till fabriken och skriker och anklagar bröderna för att förgifta byn. Och sen uppdagas det att det är bondens fel och då skriks det åt honom. Och Carl har helt glömt bort sin egen roll i ett otal skumraskaffärer och dödsfall. Det är så dumt så det känns som jag lika gärna kan slösa tid på att se Glamour eller Våra bästa år om jag ändå ska se totalt orealistiskt beteende och urflippade historier. Där kan man då åtminstone skratta åt alla kocko figurer men jag lider ju med mina "gamla goda vänner" i HTG, de som fortfarande är kvar. Ack hur länge det nu varar...

2012-01-26 @ 21:13:28
Postat av: Erik

Att slösa tid på Glamour är verkligen helt bortkastat. Det var mycket bättre förr, de gånger jag kastar en blick på det nu går det bara på tomgång. Då är HTG hundra gånger bättre!

2012-01-26 @ 21:22:48
Postat av: Mariann

Jamen Glamour kan jag titta på bara för att få skratta. Alltså hur ser de ut?? De är så plastikopererade att om jag nån gång zappar mig in på Glamour så kommer jag aldrig därifrån för jag kan inte sluta glo på hur de ser ut. Hjälp!



Men nu va jag in på Facebook-gruppen och såg en länk till en bild på en ung Rodney. Men.. hallåå! Kolla vad han har runt halsen! http://www.virginmedia.com/tvradio/soaps/soapspoilers/coronation-street-week-46-2009.php?ssid=3

2012-01-26 @ 21:27:03
Postat av: Agneta

Ha ha han kanske föddes med en lädersnodd runt halsen :)Jag tycker att han är stiligare idag än vad han var då.Vad beträffar HTG i stort så var det väl inte så idylliskt förut heller?Jag säger bara Chris och Kim.Om jag fick bestämma så skulle Wyldes och Faye med son försvinna och Zoe komma tillbaka som herrgårdsfru.Och när sjutton kommer Alan tillbaka?

2012-01-26 @ 21:41:53
Postat av: Tina

Jag kollade bilden på den unge Rodney, men jag,nä inte var han grann. Fast det är nog frisyren som förstör det. Annars är han sig lik, dock gillar jag dagens Rodney bättre.

2012-01-26 @ 21:43:48
URL: http://schottistina.blogg.se/
Postat av: Monika

Jag såg han som spelade polisen som dom Jasmine och vem det nu var i dagens Holby City. Säger bara psyko Nathan



2012-01-26 @ 22:48:23
Postat av: Annette

Det där med födelsedagspresenten så menade väl Charity att ett tag visste hon inte vem som var pappa till Noah. Det kunde vara Chris, Cain eller Marlon.



/Annette

2012-01-26 @ 23:57:00
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Liina

Hem till gården hade i slutet av 2011 slagit tittare rekord på 9,3 miljoner tittare ^^

2012-01-27 @ 02:31:03
Postat av: Liina

( alltså slagit rekådet 9,3)

2012-01-27 @ 02:44:01
Postat av: Carina

Fy vad otäckt det var när Nathan var hos Faye. Han hade samma tokblick i ögonen som Sally. Jag sagt det förut och vidhåller, han är inte mentalt friskt Nathan! Han är riktigt farlig, han hade likväl kunnat våldta eller döda Faye - bara för att "han kan"... Det är hela tiden om makt. Varför är det ingen som ringer Natasha? Var är hon egentligen? Märkligt att hon bara är borta, för hon verkar ju inte vara så mycket hos Maisie heller.

2012-01-27 @ 10:45:02
Postat av: Stina

Varför måste Nathan framställas som ett monster, håller med om att han behöver hjälp.

Jag förstår inte när folk arbetar, de är ständigt hemma, går tidigare, tar långlunch mm. Och vad skön att Jays och Nikhils syster försvinner, hon gjorde ju aldrig någon nytta, en tråkig person som inte tillförde något

2012-01-27 @ 10:51:21
Postat av: Adm

Nu vet jag varför de har lite längre sändningtid, de ska visa "min stad" mitt i HTG =(



>>>Annette

Tack, så var det nog de menade, jag tänkte inte så långt...

2012-01-27 @ 12:08:55
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Jonas

Carina: Natasha kommer ju ändå inte att tillrättavisa Nathan, så hon kan lika gärna stanna borta.

2012-01-27 @ 15:28:51
Postat av: Jonas

Tyvärr kom häxan tillbaka. Hoppas att hon åker in nu. Tror inte att det tar lång tid innan Nathan listar ut hur det egenligen ligger till.

2012-01-27 @ 16:22:03
Postat av: Sarah

Fin blogg, ska vi följa varandra på bloglovin? :)

2012-01-27 @ 20:10:07
URL: http://perfectlyunbroken.blogg.se/
Postat av: SoP

"min stad"? vad är det för nåt? Kunde inte jycken fått ge psyko-Nat en omgång? fast då hade de väl avlivat den stackarn. Håller med om den där systern,Prya? Ingen kommer väl att sakna henne.Jag begrep inte hur hon kunde tappa en nagel,jobba med Matpaketering utan handskar?

2012-01-29 @ 02:24:21
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Adm

>>>SoP

Min stad är ett pausprogram som visas mellan programmen på tv 4 och ev på de andra 4-kanalerna och de handlar om en kändis som visar runt i sin favoritstad. Programmen är mellan 5-10 min långa. Härom dagen visades ett sånt program efter HTG och det är väl bättre, fast det står att HTG ska hålla på till 12:45 och det slutade den dagen 12:35... Hellre efter än mitt i, tycker jag.

2012-01-30 @ 08:50:08
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: SoP

Jaha- jag ser ju till 99% HTG via 4play.

2012-01-31 @ 01:26:30
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0