Psyk-Sally sår sina frön av tvivel

Holly möter Aaron på gatan och de pratar lite med varann. Hon är glad över att de fortfarande är vänner fast Aaron säger att de kan bli mer än så. Sen måste hon med bussen till skolan.

Belle ger Zak de senaste skolfotona hon har i väskan och ber honom att lämna en till mamma så hon inte glömmer hur Belle ser ut.
Zak tar med sig fotot till fängelset men vakterna tar det för att kontrollera om det är rent. Han lyckas övertala Lisa att låta Belle få följa med.
Belle får tillstånd att besöka fängelset och de besöker Lisa. Lisa säger åt sin dotter att inte ställa till massa problem och inte smita från skolan. Besöket går bra men Lisa är ledsen när det är över.

Paddy och Marlon diskuterar hur det är med Aaron när de är i affären.  Chas kommer in precis och hör att någon riskerar bli relegerad från skolan och hon undrar givetvis vem. Hon blir inte glad när hon får veta att det gäller Aaron och hon undrar varför hon alltid får veta allt sist när det gäller hennes son. Hon får även veta att det är slut mellan honom och Holly.
När Chas sedan ser Holly på cafét så frågar hon henne vad som hänt. Holly tycker inte Chas har med det att göra och då säger Chas att det var bra att det tog slut mellan dem. Holly svarar att hon bryr sig om honom i alla fall till skillnad mot andra. Chas blir förbannad men då kommer Aaron in och hon lugnar sig. Han vill inte att hon lägger sig i hans liv.

Ashley vaknar på morgonen och går ned till köket. Där står Sally och torkar disk. Han minns inget av det som hänt men ber henne att gå därifrån. Sally är mycket glad över att de haft så trevligt under kvällen och hon vet att de är ämnade för varann. Ashley vill ringa polisen men hon säger då att de får bara veta vad som hände i sängkammaren och det vill han väl inte ska komma ut. Han inser att hon lagt något i vinet men nu finns inga bevis kvar (men det borde kanske synas på te-fläcken på byxorna?)
Ashley säger till Sally att hon inte kommer att lyckas förstöra för dem men hon är övertygad om att hon redan gjort det för nu har hon sått frön av tvivel. När hon är på väg ut så klappar hon sig på magen och säger att kanske hon fått ett minne för livet. Ashley blir så äcklad att han rusar iväg och spyr. Sedan börjar han storstäda huset och han slänger lakanen i tvätten. Själv lägger han sig i badet för att rena sig.

Andy och Ryan ska ut på en kväll på stan och de möter Aaron ute på gatan i närheten av gayklubben. De frågar om han vill följa med dem men det vill han inte. När grabbarna gått går Aaron därifrån.
En kväll senare så återvänder Aaron till stan och denna gång vågar han gå in på klubben. Han tar sig en öl och tittar lite på människorna som är där inne. Efter ett tag kommer det fram en kille som frågar om han vill spela lite biljard men Aaron får panik och rusar därifrån. Han tappar sin mobiltelefon på vägen. Väl ute blir han så frustrerad att han börjar slå på några soptunnor innan han lugnar ner sig.

Jimmy ber Nicola att vara lite snällare för husfridens skull och Nicola går med på det. Alla blir förvånade när hon inte skäller eller gnäller. Hon erbjuder sig till och med att handla maten. När hon sedan kommer hem och hittar sin tidning kladdig och skrynklig under några soffkuddar så tappar hon nästan humöret men lyckas återigen att lugna ner sig. Alla runt omkring börjar tycka att det är lite läskigt med en lugn Nicola.


Sam får ett paket med posten och det visar sig vara en mobiltelefon han ska ge till Olena. Hon vill först inte ta emot presenten men sedan gör hon det i alla fall. Zak är lite irriterad på att Sam hänger med Olena så mycket eftersom han ser det som att det är hennes fel att Lisa sitter inne.
När Lizzie pratar med Sam så säger hon att så länge Sam bor under Zaks tak måste han följa hans regler. Det gör att Sam frågar Olena om han kanske kan få sova på Marlons soffa i några dagar. Olena som inte verkar vilja det råder honom att prata med Zak och berätta hur han känner.

Lizzie lyckas tillslut att tjata till sig ett jobb på fabriken. Jai säger att de har inte råd med någon som inte sköter sig och hon lovar att hon ska göra det.

Laurel kommer hem till ett storstädat hus. Hon undrar varför Ashley dragit för gardinerna "har du dammsugit naken igen" frågar hon. Ashley mår inte bra och han tärs av det dåliga samvetet och att inte veta vad som egentligen hänt. Laurel tror att han börjar bli sjuk eftersom han är svettig i pannan och lite okoncentrerad emellanåt. Han skyller på att han har en predikan som måste bli klar.

Sandy kommer hem och är på gott humör. De går till puben och Doug får vara barnvakt. Efter ett tag går Laurel hem för att kolla till sin far och barnen. Ashley lämnar sedan Sandy och går till kyrkan. Han står i den tomma kyrkan vid altaret och ber... det är uppenbart att han mår dåligt över det som kan ha hänt.





Inget HTG i morgon för det är skidskyttedags igen, tyvärr så visar de sedan  Slaget om Sverige mellan kl12-13 fast de kunnat sända HTG då istället, fast det är väl för det är svårt att tidsbestämma pausen i skidskyttet mer exakt...


Trevlig helg allihop!

Kommentarer
Postat av: Tina V

Det är nästan så att Ashley förtjänar det han går igenom, hur dum får man vara?

Varför skyller Zack allt på Olena, hon körde inte bilen och hon slog inte till polisen.

2012-02-09 @ 14:45:46
Postat av: Jackson

Mesigare än Ashley kan väl knappast någon vara. Att Sally skulle sabba allt när det nu hade blivit så bra mellan Laurel och Ashley!



Hur länge skall vi få behålla Olena? Hon har det inte helt lätt.

2012-02-09 @ 16:09:43
Postat av: ELIZA

Nä,va f*n!Skitskytte nu igen!Håller med,är man så korkad att man släpper in största dårfinken,får man skylla sej själv. Nicolas dotter fick flytta in i föräldrasovrummet för att bereda plats åt Carls barn.Så flyttar Shadrach in.Var hittade dom sovplats till honom?Inne hos Carl och Chas? Haha.Börjar väl bli dags för Aaron att kliva ur den berömda garderoben.Blir säkert mycket snällare då.Tycker synd om Paddy som får ta så mycket fräs,fast han bara vill vara omtänksam.

2012-02-09 @ 16:20:50
Postat av: Lena

Om jag skall välja mellan skidskytte och Psyk-Sally

så är valet enkelt.



Men 4:an har ju en sportkanal så dom kunde ju hållt till där.



Nu får vi väl se om det blir något skidskytte i morgon eftetrsom det är så kallt men de sätter nog inte tillbaka Hem till gården ändå så.....

2012-02-09 @ 17:05:52
Postat av: Linda

Tycker det är surt att HTG alltid blir lidande när det är sport som ska sändas.

De hade väl kunnat visa HTG vid en annan tidpunkt imorgon? För om man använder inspelningsbar box eller ser på TV4 play så spelar det ju ingen större roll när på dagen avsnitten visas.

2012-02-09 @ 17:08:30
Postat av: Erik

Hoppas att Sally är på väg ut för gott nu - om Ashley går till polisen och om han vågar berätta för Laurel och hon förlåter honom. Att be till Gud hjälper nog inte, men vad ska väl en präst göra?

Och Aaron vågade ta steget in på gaybaren till slut, men när ska han komma ut ur garderoben på riktigt, i varje fall berätta för Paddy? Det blir nog inte lätt.

Och alla människor som trängs hos Carl och Chastity, någon eller några måste ut. Att ha en halvnaken Schadrach springande omkring gör inte situationen lättare.

Om skidskyttet hade blivit kvar i SVT hade vi sluppit de här inställda HTG-sändningarna. Vissa sporter sänder man i fyran för reklampengarnas skull, medan man skyfflar undan andra i T4 Sport. Som konståkningen som alltid gått i SVT, nu senast gick det på TV4 Sport som långt ifrån alla har och uppvisningen som brukar vara populär kunde man bara se om man betalade en slant för ett premium-abbonemang. Läste att någon som sett konståkning på SVT sedan 1960 var mycket besviken, eftersom hon inte hade TV4 Sport och det kan man ju förstå...

2012-02-09 @ 18:43:03
Postat av: Annicka

Nu är nog sista potatisen satt i ashleys och laurels äktenskap, trist :( och jag vill också att Aron ska komma ut nu, det lär det väl göra IOM den tappade telefonen..

Gillar att Nicola verkligen försöker nu!

2012-02-09 @ 19:43:30
Postat av: Lena

Det var int särkilt mycke vi som har TV4 sport fick se heller tyvärr. Rent bedrövligt. Tur att VM kommer i SVT.

2012-02-09 @ 19:44:27
Postat av: Tina

Är redan trött på "Stackars Lisa"-historien. Att skylla på Olena är verkligen lågt, men Zak

(en Dingle)måste ju ha en syndabock för en Dingle gör aldrig fel.

2012-02-09 @ 22:07:53
URL: http://schottistina.blogg.se/
Postat av: Hanna

Jag kan förstå att Belle saknar sin mamma, men Lisa har ju varit borta i långa perioder förut. Ett tag åkte hon ju till "auntie Clegg" eller något sådant. Då klagade inte Belle. Känns lite överdrivet.

2012-02-09 @ 23:39:23
URL: http://bytheway30.blogspot.com
Postat av: frk Höger

Ingen som noterat att Carl King var med i veckans Halv åtta hos mig?

Andreas från Linköping var rätt lik Carl :)

psst, Adm du kan ta bort övre inlägget som råkade bli anonymt

2012-02-10 @ 09:47:49
Postat av: Mariann

Nu har jag inte sett halv åtta hos mig på senaste tiden..så jag vet inte. Men jag tycker inte att Carl och Skavlan är så lika. Kan bero på att jag tycker att Carl är så äcklig.

2012-02-10 @ 10:32:03
Postat av: Lena

Herregud till och med Psyko-Sally hade varit bättre än skidskytten idag:-(

2012-02-10 @ 14:42:23
Postat av: Kristina

Skulle vi inte kunna ha en hemmis-look alike här på sidan?

2012-02-10 @ 15:43:08
Postat av: Katarina-Cinnamon

Ja vad kul Kristina. Här i stan finns det några hemmis-look alike, min ena granne är lik Victoria Sugden, den andra är lik Annie Sugden och en bekants man är lik Jack Sugden. Finns några till också som är lik andra i HTG. Nej jag har inga foton på dem.

2012-02-10 @ 16:58:40
Postat av: Samuel

Kul idé. Min syrra är lik Chas, hennes dotter är lik Victoria Sugden och jag har en elev som liknar Belle Dingle både till utseende och sätt. Hmm, skulle förstås vara roligare med bilder att visa.

2012-02-10 @ 17:41:09
Postat av: orcid

håll i er nu är ajg på hiss och DISS humör!!! :P



Min box har missat lite inspelning så det blev lite rörigt ett tag men denna sida hjälper mig att förstå vissa saker som hänt :)

ok...

Sally alltså jag fattade direkt det började skumma att det nog var hon men GUUUD vad jag är less på henne, så fort jag såg fejset på henne igen bara ulkar jag.. och ashley..,visst präst och ska vara öppenhjärtad, hjälpsam, är ju bara så jäääävla muppigt trög vaaad tänkte han på? medmänsklighet? behövs ju iiinte vi veeeet ju hur jävlig hon ÄR!!!



och alltså det är lite synd att anja och thomas får massa skit men fan så slapp carl är och det finns fan i mig gränser sen att nicola är fläng igen är ju inget nytt under solen men när Angel försvann förstår jag att hon agerade så men carl han har fan ingen förståelse alls...askass föräldermaterial.

och chas fan va hon ser snipet ful ut numera och ska den människan aldrig växa upp? hon är som en fjortis ju.



rodney kraken för fan han hade ju en sån fin kvinna där och han ljög...skittrist..den där charlie litar jag inte på.



och doug och diane vore fina ihop men blir det nått tror ni???



Aaron.. fan va han kämpar hårt emot men han ser trevligare nu..inte sådär grotesk längre i ansiktet..förstår ni vad jag menar..hans hårda otrevlig sätt tycker jag gör deras ansiktsuttryck fula, nu när han inte är arg konstant så blir han mjukare, trevligare att se på...synd att han inte känner att han kan prata med paddy.



Belle..söta ungen Belle blir så ledsen när Lisa grät när Belle gått..



och hur länge ska shadrach vara så utfryst? säger det igen Zak är fan inte bättre men han kommer alltid undan det mesta han gör.



och vad tjötigt Brenda är när hon alltid ska liksom lägga sig i andras diskussioner..ni vet alltid så där "jag tycker det är gulligt", "visst är det härligt" osv...mind you own business woman!och samam gäller terry och eric mot rodney på middagen han ahde med kvinnan.



och så slutfrågan hur ska ashley överleva sallys lögn? (missa den där scenen dagen efter och hon sår frö av tvivel innan hon går).



måste säga det EN gång till FAN VA JAG ÄR LESS PÅ SALLY!!!!



puh...så nu är jag klar, trevlig helg på er ! :D



2012-02-10 @ 18:21:48
Postat av: ELIZA

orcid tillbaka ! Jag älskar dina kommentarer!Haha!Å tack Erik för din förklaring om sport sändningarna på olika kanaler.Varför det blir som det blir.Är själv föga intresserad,så därför inte insatt.

2012-02-10 @ 20:11:00
Postat av: Conny

Gud vad folk klagar. Det är frivilligt att kolla, om ni har glömt det! Visst, Sally är äcklig, men njut av det underbara skådespeleri som Sian Reeves presterar istället..skulle man kunna se en liknande prestation i en svensk såpa?

2012-02-11 @ 01:48:16
Postat av: Mariann

Men vad skulle det bli för trist konversation här om alla bara tyckte att allt va jättebra??

Nä jag gillar att vi tycker olika och skrattar gott åt Orcids diss.

Svensk såpa finns ju inte ens så där kan vi inte jämföra. Men duktiga skådespelare har vi i Sverige. Per Morberg till exempel i Rederiet (då vi hade svensk såpa) han var psykopat på det där stillsamma otäcka sättet. Däremot tycker jag att hon som spelar Sally överdriver lite. En psykopat går inte omkring och ser psykopatisk ut. Då skulle det va enkelt att ringa in, och spärra in, de. Men det måste väl vara övertydligt överspel i såpor så att alla begriper att hon är galen.

2012-02-11 @ 09:47:15
Postat av: Conny

Visst får man tycka saker, men skulle jag tycka att allt vore skit som en del verkar tycka så skulle jag sluta titta. Det vore enklast. Personligen tycker jag serien är bättre nu än på länge. Vill folk ha tillbaka Eric Pollard snubblandes på en potatisåker och Åsa-Nisse-humorn från bara något år sedan?

2012-02-11 @ 10:24:52
Postat av: Madeleine

Att Rodney nu ska framstå som en osäker tafflig gubbe som ljuger för att verka intressant är ju helt galet.

Rodney har ju verkligen varit med förr liksom, han lär väl haft många kvinnor och borde kunna sin sak.

Och lite stolthet trodde man ju han hade också för den delen.

2012-02-11 @ 10:56:20
Postat av: ELIZA

Conny: vi veet att det är film!Vad är det för utbyte om alla tycker samma?Håller dock med om att "Sally" spelar fantastiskt bra!

2012-02-11 @ 11:14:32
Postat av: Mariann

Jo nu är det ju så att jag faktiskt överväger att sluta hänga med i HTG. Jo jag är glad att de tagit sig ur Åsa-Nissebuskisken. Och jag vet att du tycker det är superbra nu, Conny. Men jag tycker det är skittråkigt. Alla bara gapar och skriker åt varandra som nå djävla PMS-monster. Jag tycker det är orealistiskt och det blir mer och mer som all annan såpa-skit. Men om jag slutar titta så kan jag ju inte va här och hissa och dissa. Det vore ju synd om ni missar mina negativa kommentarer :)

2012-02-11 @ 11:45:15
Postat av: Erik

Jag vet inte hur det är med gap och skrik, men folk som har sett de närmaste avsnitten och dem som går i England nu säger ju att det bara blir bättre och bättre, att det redan när Aaron kommer ut ur garderoben blir bättre. Hur det sedan blir med andra sidohistorier, om vi får se någon kärlek eller mera humor har jag ingen aning om, vi får ju alltid hoppas. Själv snabbspolar jag om det blir för tråkig utfyllnad.

2012-02-11 @ 12:05:34
Postat av: Mariann

hehe ja nuförtiden går det snabbt att se HTG - jag snabbspolar också :)

2012-02-11 @ 12:48:09
Postat av: Conny

Mariann..vänta några avsnitt och jag är övertygad om att du kommer tycka att det finns hopp om Emmerdale :-) Ett fantastiskt avsnitt med nästan enbart Paddy/Aaron.

2012-02-11 @ 13:23:39
Postat av: Lena



2012-02-11 @ 14:57:31
Postat av: Mariann

jag håller med Lena jag :)

2012-02-12 @ 00:35:26
Postat av: Lena

Ja visst är tystnaden ibland mer talande



Men hoppet har jag kvar:-)

2012-02-12 @ 01:07:20
Postat av: Suss

Gissa om jag blev irreterad i avsnittet då Ashley blev drogad, hur kan han vara så j-l godtrogen och sitta och lyssna på en psyk människa som har gjort så mycket ont, varför ringde han inte på engång??

irriterande avsnitt!!!

2012-02-12 @ 20:12:42
Postat av: Orcid

Conny jag älskar England och Emmerdale och jag älskar att hata karaktärerna :D om man bara ska njuta på ett sätt blir det ju så fruktansvärt enformigt ;p



Jag är född pessimist och som inte ser tv som ett tidsfördriv utan en livstil, så det finns mååånga karaktärer i olika serier som jag bara älskar att hata ;p



Tack ni alla för att ni gillar min hiss och diss :) puss på er <3

2012-02-12 @ 22:57:21
Postat av: SoP

-ursäkta om jag är en smula ofin-men,Märker inte en karl om han har haft sex kvällen innan när han vaknar? Och Ashley måste ju tro sig vara en riktig sexatlet om han verkligen tror att han kunnat prestera när han varit så dyngdrogad att han inte ens kom ihåg att hon var där ?

2012-02-13 @ 03:41:30
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Jackson

SoP



Exaxt detta gjorde även mig ytterst konfunderad. Det rimmar illa.

2012-02-13 @ 08:52:39
Postat av: Erik

Ja, verkligen mycket oklarheter där. Hur fick hon upp honom till sovrummet på övervåningen när han var så drogad att han nästan sov och hur fick hon den att stå så att hon kunde våldta honom eller vad man kallar det. Sådant går man inte in på, eftersom det är en familjeserie, där sex bara får antydas. Men man undrar ju ...

2012-02-13 @ 09:08:20
Postat av: Man

Hur hon fick upp honom i sovrummet är den största gåtan. Men visst kan man "få upp den" vid beröring, även om man inte är sexuellt upphetsad. Sedan trodde ju Ashley att Sally var Laurel emellanåt.

2012-02-13 @ 09:48:20
Postat av: AnnaS

Är det bara jag som retar mig på fabriken? Det känns som en låtsasarbetsplats, som barn som leker fabrik. Det var samma sak med Erics fabrik också. Och Lizzie som godisplockerska? Kanske något trovärdigare än när hon var städerska, i och för sig.

Och hur kunde Ashley vara så dum att han tar emot te och vin av Sally?

2012-02-13 @ 13:07:55
Postat av: ELIZA

Håller med AnnaS.Tänker också varje gång vi ser inifrån kontoret,hur får dom dagarna att gå?Kan väl inte behövas tre! personer för att beställa hem varor och betala räkningar?När är dom ute och raggar kunder?Å du,Ashley ääär korkad,har jag konstaterat.Inte ens en kossa faller i samma grop två gånger.Dom lääär sej!Ha ha.

2012-02-13 @ 14:04:22
Postat av: paula

är det nån som vet exakt vilken säsong och vilket avsnitt vi är på?

2012-02-13 @ 15:17:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0