Att skydda någon man bryr sig om

Rodney sitter och funderar på att ringa till Sue. Nicola som är på väg till jobbet säger att det är klart han ska göra det men då berättar han vad som hänt.
Nicola får sig ett gott skratt  och retar honom för "morfar advokaten".

Pearl letar efter Paddy som inte är på kliniken. Han öppnar inte när hon ringer på hemma men pratar genom dörren. Han säger att han är sjuk och hon får avboka alla klienter både idag och i morgon och sedan kan hon ta ledigt. Detta gör inte Pearl mindre orolig så hon frågar Marlon om inte han kan kolla upp sin vän.
Marlon kommer hem till Paddy och får se vad som hänt. Han vill genast ringa till Chas när han fattar att det är Aaron som ligger bakom såren men Paddy stoppar honom.

Natasha frågar hur Maisie mår och frågar sedan vad som hänt kvällen innan. Hon säger att hon ser skillnaden på någon som bara tagit några drinkar eller något starkare. Maisie erkänner då att hon tagit lite kokain men hade inte tyckt om det.
Holly står utanför och tjuvlyssnar precis när Nicola kommer förbi. Nicola tar posten och går in till Natasha och Maisie. Givetvis hinner hon höra lite av samtalet innan Natasha skickar ut henne.
Nicola frågar Holly om vad det är Maisie pratar om och då råkar Holly försäga sig att lite kokain är väl inte så farligt. Senare så frågar Nicola Natasha om hur det går och att hon kanske borde prata med Holly om saken.

Holly frågar sedan om Nicola ska med på lunch men hon vill hellre stanna kvar och se vad som händer. Precis då kommer Natasha och skickar iväg Nicola på lunch i alla fall. Hon konfronterar Holly som erkänner efter ett tag att hon gett Maisie kokain eftersom hon tjatat så. Natasha säger åt Holly att gå på en gång för hon kan inte ha en anställd som langar droger till familjen.
Moria blir något förvånad när Holly är hemma mitt på dagen men Holly säger bara att hon fått gå tidigare.

Sam står i baren på puben och ska bjuda Cain på en öl. Precis då kommer Eli fram och vill också ha gratis öl till honom och hans  sällskap Olena. Sam går fram till Olena och ber om ursäkt och sedan säger han att allt kommer att fungera bra mellan dem i framtiden för han förstår hennes problem. De kramas och hon ser lättad ut över att Sam inte verkar sur eller ledsen.
Senare så söker Sam upp Cain på verkstaden för han vill ha hjälp med att ordna ett pass. Det spelar ingen roll vad det kostar han betalar det ändå.

Charlie kommer in på puben och träffar Rodney. Rodney skyller genast på sin vän att det är hans fel att det blev fel med Sue eftersom han ljög om yrket.
Rodney sitter senare och läser kontaktannonser och frågar Charlie om vad vissa saker betyder eftersom han är så usel på att läsa mellan raderna. Doug hör deras samtal och han muttrar om att det är väldigt opersonligt att söka en partner via kontaktannons.

Natasha har problem med ekonomin och går till butiken för att få veta vad som säljer sämst. Doug som inte har några siffror på det eftersom de inte inventerat ännu får i uppdrag att ta itu med saken på en gång. Hon går till puben så länge och då passar Moira på att fråga henne om inte Holly snart kommer att bli månadens anställd och få löneförhöjning. Natasha inser att Holly inte berättat vad som hänt så hon gör det i stället.
Bartons åker hem och konfronterar Holly som inte ser det hela som någon stor grej. De blir förtvivlade över dotterns inställning.
 
Maisie som får veta att Holly fått sparken tar på sig skulden inför sin mamma men Natasha tänker inte ge sig,
Maisie går då till gården för att prata med Holly och be om ursäkt. Holly tror att det är Maisie som skvallrat men hon nekar till det och säger att hennes mamma vet saker ändå.
Precis då kommer John hem och kör iväg Maisie, han vill inte ha henne i närheten.
Holly berättar för Adam om vad som hänt och hon verkar inte ta det så hårt och blir besviken på sin bror som tycker att hon gör fel.
Bartons försöker prata med sin dotter om deras oro för att hon ska hamna fel och de vill att hon lovar att sluta med drogerna. Motvilligt så säger hon efter ett tag att hon lovar det.
(lustigt att det var hon som höll på med droger när Paddy frågade henne om Aarons drogvanor igår)

Sam är otålig och frågar Cain om hur det går med passet och Cain svarar att sådant tar lite tid, han har ju inte ens fått ett foto eller underskrift än. Sam säger att han ska ordna med den saken och blir lite irriterad när Cain säger att han kan fråga henne själv eftersom Olena inte vet om det än.


Marlon har svårt att släppa det som hänt och när han ser Chas på puben så känner han att han måste berätta vad Aaron gjort. Chas rusar givetvis hem till Paddy och han säger att Marlon missförstått situationen och säger åt henne att gå.

Paddy försöker rasta Clive när Pearl får syn på honom. Hon skyndar sig fram för att prata med Paddy och ser då vad som hänt. Han skyller på några ynglingar som försökt råna honom.
Chas är orolig för vad Aaron gjort och att Paddy är beredd att ljuga för att skydda honom.
Marlon vill att Paddy polisanmäler händelsen men Paddy vägrar.

Chas (osminkad eller bara lite sminkad och mycket snyggare, min åsikt) stoppar Paddy när han är på väg med bilen. Hon vill veta vad som egentligen hänt men Paddy har inget att berätta för henne. Precis då kommer Aaron tillbaka med bussen. Chas skäller på honom men Paddy försvarar grabben.
När Chas gått så säger Aaron att Paddy inte behöver oroa sig för han har ordnat med saken men han vill inte berätta vad han ordnat med. Han säger att han inte tänker ge efter för sina känslor. Paddy frågar om han tänker gifta sig och få barn och sedan smyga med killar och Aaron svarar att han hellre gör så än blir betraktad som ett pervo. (påminner mig lite om Graysons situation)





Vi glömde fira bloggens treårsdag häromdagen så ännu en gång säger jag:
Tack för era kommentarer, det är ni som får mig att fortsätta =)




Kommentarer
Postat av: Lena

Det funkar åt båda hållen. Ibland när jag är trött på HTG så är det din blogg som får mig att fortsätta titta ändå så jag kan fortsätta följa alla här.



Nu har det varit bra 2 dagar i rad men det är lite väl långt mellan de bra avsnitten ibland.

2012-02-15 @ 15:50:14
Postat av: Tessan

Åh,får jag första kommentaren? :)

Tycker att Bartons tog lite väl lätt på Hollys användande av kokain. "Tänk om det är ogräsmedel du drar upp"... är det det viktigaste???



Skönt att Aaron kom tillbaka till byn. Han känner nog en trygghet hos Paddy tror jag.

2012-02-15 @ 15:51:52
Postat av: Tessan

Fasiken Lena du slog mig med en minut om första kommentaren... :)

2012-02-15 @ 15:52:41
Postat av: Mariann

Hipp hipp hurra för världens bästa blogg, och världens bästa blogg-gäng! :)



Och så sa Holly: "han behandlar mig som en brottsling". Men det är väl just det hon är?



Men jag orkar inte med mer skrik och bråk. Jag säger som Lena (oväntat va? :) hade det inte varit för den här bloggen hade jag slutat titta på HTG för länge sen.

2012-02-15 @ 16:08:55
Postat av: Bo

2 saker som inte funkar bra i HTG just nu.



- Droger

- HBT



Det första skulle tas upp allvaligare.

Det andra skulle inte vara med alls.

2012-02-15 @ 16:27:14
Postat av: ELIZA

*PUKOR OCH TRUMPETER TILL DEJ SOM HAR INTRESSE OCH ORK ATT SKRIVA FÖR OSS!*Tycker det är kul när Du lägger in eget "tyckande"! Idag blev jag förvånad.Trodde det var Maisie som åkt dit på drogerna.Där ser man!Har själv aldrig varit till England,och har slutat förvånas över att dom "DRICKER LUNCH".Raka vägen till puben på lunchen.Är det så i verkligheten eller bara på film?Apropå "droger".Blev glad av att se Aaron kliva av bussen.Som jag sa,var ska han ta vägen?Tycker Chas ska tona ner röstläget angående pojken.Hur ofta brydde hon sej om hur han hade det när han bodde hos pappa?Tydligen försent att jobba in det nu,enligt Aaron.Rodney,konstigt att han inte limmar på Natascha.Hon är ju ledig nu,han verkar tillräckligt desperat för det. Ha ha.

2012-02-15 @ 16:28:32
Postat av: Ida

Jag håller med ovanstående om att denna bloggen är en anledning till att jag kollar på HTG. Även om jag inte skriver inlägg så ofta så läser jag ändå alla andras kommentarer och tänker. Stort grattis till bloggen:)

2012-02-15 @ 16:28:44
Postat av: Louise

Jag jobbar oregelbunda tider och din blogg är min räddning när jag inte kan se avsnitten (kan vara på en hel vecka ibland!) TACK så jättemycket!

2012-02-15 @ 16:46:45
Postat av: Lena

Men Tessan du var ju först att kommentera dagens avsnitt;.)



Jag var bara inne för att visa Marie min uppskattning.



Skulle jag kommenterat så skulle jag skrivit ungefär som du gjorde. Jag förstår bara helt enkelt inte hur mamman (vad hon nu heter, hon var förresten med i Holby City häromdan)kunde ta så lätt på det, helt ofattbart.



2012-02-15 @ 17:35:45
Postat av: Mariann

jo men det finns ju drogliberala mammor också, titta bara på Whitney Houston hon pillertrillade väl tillsammans med sin dotter. Stackars vrak.

2012-02-15 @ 18:53:48
Postat av: Jonas

Jag reagerade också på att framför allt Moira tog så lätt på Hollys drogtagande. En bondfamilj i Yorkshire borde ha reagerat starkare.



Eliza: jag har varit i England oräkneliga gånger och det är vanligt att de dricker öl under lunchen. De blir dock inte fulla, utan det handlar mer om en till tre öl.



2012-02-15 @ 19:20:53
Postat av: Erik

Tänk att det gått tre år redan! Det känns som i går! Grattis från mig också, jag skulle heller inte klara mig utan bloggen, speciellt att läsa och kommentera här tillsammans med alla andra likasinnade.

Fint att se samspelet mellan Paddy och Aaron, de spelar så bra ihop, men hur länge ska Paddy kunna skydda Aaron utan att berätta sanningen - och kunna visa sig ute bland folk och sköta sitt jobb?

2012-02-15 @ 20:09:04
Postat av: ELIZA

Jonas: Tack! Ang,vad Paddy vet,tycker inte det är hans problem.Det är upp till Aaron vad han vill berätta.Men stötta Aaron ska han göra när han är ledsen.Ganska kul det där egentligen,när jag tänker på det.Allt skvaller.Kan bli så djävla irriterad när dom vräker ut hela sitt privat liv inför andra.Och dessutom bli sur när det stannar upp runtomkring för att dom lyssnar!Men utan det,har vi ju ingen serie att prata om!Ha ha.

2012-02-15 @ 21:06:08
Postat av: Tina

Grattis till treåringen ;)

2012-02-15 @ 22:05:25
URL: http://schottistina.blogg.se/
Postat av: Agneta

Wow tre år och jag som hittade denna eminenta blogg för bara något år sedan!Ingen av mina vänner förstår mig och inte mina numera vuxna barn heller som har retat mig i alla år för att jag slaviskt har följt HTG under hela deras levnad:)

Bo - jag tycker tvärtom att det är väldigt bra att HBT-frågor tas upp.Varför skulle det vara dåligt?

2012-02-15 @ 23:39:16
Postat av: Lina

Holly beetende är väl ganska vanligt bland unga som testar/festknarkar ovs vad hon nu gör , Jag hoppas inte John & Moira släpper detta !!!

2012-02-16 @ 03:11:42
Postat av: Lina

Jag själv är Homsexuell så jag tycker det är kul att de tar upp HBT i serien och visar folk att det inte allt är så lätt att vara/komma ut som homsexuell , finns väldigt många människor som Aaron tyvärr som känner på samma sätt !



Och dessutom måst stå ut med en massa kommentarer hela tiden om sin sexuella läggning (syftar på hur folk beetede sig mot Aaron när det gick rykten om han kysste Adam)



Det är inte konstigt att Aaron är som han är och att han har så svårt med att vara "en av de andra" , önskar vissa människor kunde försöka se själva meningen i denna historia ( om jag nu har fattat handlingen rätt) För tydligen accpeterar han inte sig själv =/ och det är det man skall ta åt sig



Sorry men jag blir förbannad när jag läser att HBT inte skall tas ut? Vad är det för dumheter?

2012-02-16 @ 03:19:24
Postat av: Mariann

Självklart ska HBT-frågorna tas upp som allt annat. Lesbisk kärlek har vi ju också sett med Debbie och Jasmine. Och vad jag tycker är jättebra är att de visar en homosexuell man som inte är "fjolla". Alla bögar är inte Babsan. Även om jag saknar Paul och hans Thelma Louise :)

Och jag håller med Lina, det är ju för att Aaron har så svårt att acceptera sig själv som det hela tiden brakar åt helvete för honom. Stackarn.

Och är det nåt vi människor behöver så är det att lära oss hur andra har det och förhoppningsvis lära oss känna empati. Och bli lika fina som Paddy. Sånt ser jag gärna mer av i HTG istället för helt osympatiska karaktärer som inte visar ett uns förståelse eller empati åt nåt håll utan bara tänker på sig själva och gapar och skriker för minsta lilla. Till och med Edna har tappat stilen. Jag blir så besviken...

2012-02-16 @ 06:57:07
Postat av: Frk Höger

Det är inte första gången det är någon som är hbt i htg förutom Paul och nu Aaron.

Zoe har haft sina förhållanden och så var ju Paddys kusin med också, Jason, somhan pratr med Aaron om.

2012-02-16 @ 08:07:28
Postat av: Tina V

Grattis säger jag med, jag läser här varje dag även om jag sett avsnitten, för det är alltid roligt att se vad andra tycker.

Jag tycker att Holly är lite som Sam, precis som hon har svårt att ta in information.

Jag vet inte om det är hennes roll, men hon har alltid varit så seg på något vis.

2012-02-16 @ 08:14:57
Postat av: Maja

Måste hålla med om bloggen som jag upptäckte när jag var utomlands i jan. Kunde bara spela in avsnitten på ett 4 Tim VHS band, men nu kunde jag ju läsa vad som hände varje dag. Var borta i 14 dagar och visste vad som hänt. Tack för bloggen! Kul med dina egna kommentarer oxå!

2012-02-16 @ 08:25:28
Postat av: Mariann

Ja just det Zoe som till och med hade ett förhållande med Charity. Det hade jag glömt för en stund :)

Men Jason minns jag tyvärr inte alls.

2012-02-16 @ 08:29:02
Postat av: Tina

Jason var han inte gift med Trisha ett tag?

2012-02-16 @ 10:27:46
URL: http://schottistina.blogg.se/
Postat av: Frk Höger

Nej det var hans pojkvän Joe Fisher (är inte säker på namnet) som gifte sig med Trishia för att få stanna i England, han var från Australien.



GRATTIS, till bästa bloggen!!!

2012-02-16 @ 11:33:38
Postat av: Angie

Är det meningen att man inte ska kunna kolla tillbaka på dom andra åren? Jag kommer inte in på januari 2009..

2012-02-16 @ 11:36:20
URL: http://kidsvensk.devote.se
Postat av: Conny

Bo - varför skulle inte "HBT-frågor" (om man nu kan kalla Aarons storyline för det) få vara med? Bland det korkaste jag läst på länge.

2012-02-16 @ 11:50:22
Postat av: Anonym

idag tog översättaren alla pris; när veterinärvikarien frågade Pearl: and you are? så svarar Pearl: practice manager. Och översättaren skriver - tränings chef! hahahaha!

2012-02-16 @ 13:11:25
Postat av: Eliza

Jag tycker också att det är lustigt att "alla" dryftar sina privata problem i offentliga miljöer och sedan blir de upprörda när folk lyssnar.

2012-02-16 @ 20:19:31
Postat av: Jonas

Det senaste inlägget var menat till Eliza, inte från Eliza.

2012-02-17 @ 11:15:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0