Stora planer på en liten gård

John är säker på att lyckas som bonde om han expanderar så han söker upp Declan för att berätta om sina idéer om att han vill köpa gården om två år. Han tänker att då får båda som de vill, han kan köpa gården de bor på och Declan får sälja. Tyvärr så vill Declan sälja nu och det leder till att John tillslut säger att han fixar det nu istället. John pratar med Moira som tycker han är galen men stöttar honom ändå. Han kontaktar konsumentverket (?) för att få sina planer godkända så han kan gå till banken får att få lån.
 
Jai vill att Charity serverar honom frukost fast flingpaketet står på bordet framför honom. Allt för att hon ska hälla upp flingorna och upptäcka att däri ligger en smyckesask. Hon verkar tro att det ligger en ring i den men när hon öppnar asken så är det ett par örhängen i. Charity blir överlycklig.
 
Leyla går runt och frågar både Andy och Ryan om hur Alicia och Jacob mår. Hon saknar dem fruktansvärt mycket , speciellt sonen.
 
Aaron och Hazel är oroliga för att Jerry ska få veta att Jackson tappat livslusten. De hälsar på på sjukhuset men Jackson är mest grinig hela tiden. Även Jerry kommer på besök för att muntra upp sonen. Jackson är less och känner att han inte orkar med att ligga på sjukhus för att rensa lungorna och att det kommer att upprepas även i framtiden.
 
Ryan tackar ja till att följa med Cain ut på stan med det villkoret att det inte blir något olagligt och att Cain gör något för att glömma Charity.
 
Jimmy verkar förlåta Nicola för att hon försökt muta Kelly. Eve berättar givetvis det för Kelly så hon kan ändra sin strategi. Kelly säger till Jimmy att hon inte vill störa längre så han ska få vara i fred och att hon inte orkar med att se honom och Nicola ihop så hon tänker lämna byn med Elliot. Hon går hem för att packa och för att vänta in Jimmys reaktion. Bob undrar lite fint om hon inte bara kommer med tomma hot men det förnekar hon.
 
Jimmy tycker det är jobbigt med all press från de båda damerna så han går till kyrkan för att tänka. Ashley kommer dit för att jobba och plötsligt så får Jimmy ett ögonblicks minnesbild. Han känner igen att han blivit vigd där engång och det gör att han måste rusa iväg för att berätta det för den damen som han minns.
Han kommer hem till Kelly som "precis" ska åka och han berättar vad han minns och säger att det måste betyda något och han ser det som ett tecken på att han ska välja henne. Kelly blir förstås glad och det leder dem upp till sovrummet.
 
Senare går Jimmy över till Nicola för att berätta om sitt val. Hon blir ledsen och säger att han inte kan välja bara för ett enda litet minnesintryck, dessutom så gifte de sig aldrig. Nicola märker på Jimmy att han inte tänker ändra sig och hon gissar sig till att han haft sex med Kelly och när han inte förnekar det så kastar hon ut honom.

Kommentarer
Postat av: Emma

USch vad jag tycker illa om Jimmy nu, en riktig krake. Lika dum som han är ful. Förtjänar slampan Kelly, Nicola är för bra för honom.

2012-12-20 @ 02:12:25
Postat av: finländskan

Nu då Jimmy kom ihåg en sak, kanske det betyder att hans minne småningom kommer tillbaka helt och då kommer han ju att veta vad som är sanning angående Kelly. Hon spelar nog högt, Kelly, hennes framgång med Jimmy hänger ju helt på att han inte minns nåt mer. Han verkade ju inte direkt vara särskilt intresserad av henne i den lilla scen vi fick se av dem tillsammans där i lastbilden innan Kelly knockade honom.

2012-12-20 @ 05:39:39
Postat av: Tina V

Med tanke på att Jimmy kom ihåg något som aldrig har hänt, så kan man ju undra hur smart det var att hoppa i säng med Kelly.
Håller med dig Emma, dummare karl har sällan skådats.

2012-12-20 @ 08:07:37
Postat av: Pandora

Den där satans Kelly förtjänar att bli steglad! Hoppas verkligen att Jimmy kommer att komma ihåg hur fnasket verkligen är. Inte för att det kommer att ändra något mellan han och Nicola nu när han har varit där och petat, men Kelly förtjänar en fet känga i röven!!

2012-12-20 @ 08:56:57
Postat av: Anonym

Inget att undra över att ungdomar skriver som dom gör på fb när man ser vilket språk som används här där jag antar att det är vuxna som skriver.

2012-12-20 @ 09:54:37
Postat av: Frida

Mitt namn försvann

2012-12-20 @ 09:55:54
Postat av: AnnaS

Jag tycker att det är rätt okej att skriva elaka saker om fiktiva personer i en tv-serie. Just eftersom vi är vuxna kan vi skilja på drama och verklighet. Om vi däremot börjar skriva såna saker om varandra är det dags att säga från.
Jag var lite orolig när jag började skriva här vad jag skulle få för reaktioner när jag hade en motsatt uppfattning mot dem som redan skrivit kommentarer om dagens avsnitt, men ingen har nånsin talat om för mig att jag är dum i huvet här.

2012-12-20 @ 11:03:46
Postat av: Frida

Det var inte åsikterna i sig själv jag menade. Utan hur de laddade orden blir vardagsord även bland vuxna.

2012-12-20 @ 11:25:01
Postat av: Stina

förstår inte varför Kelly så gärna vill ha ihop det med Jimmy, han har ju inga pengar längre

2012-12-20 @ 15:15:25
Postat av: Johanna

Jag håller med dig Frida! Det är beklämmande att se vilka ord (vissa) vuxna människor tar sig för att använda när de kommenterar här i bloggen!

2012-12-20 @ 18:04:13
Postat av: Emma

@Frida Johanna

Anar att det är bla mitt inlägg ni kritiserar. Jag står fullt ut för mitt inlägg, jag tycker att Jimmy är en krake, en man utan stake som inte ställer upp för sin fru och sin dotter utan faktiskt är OTROGEN, oavsett minnesförlust är han fortf gift. Att han trots sin familjs ord lyssnar på en kvinna som har dödat hans barn och som VILL se billig och sexig ut visar tydligt på att det är en korkad person. Att hon sedan inte bara SER billig ut utan också ÄR billig betyder inte ngt annat än att hon är en slampa, eller vad trodde ni att ordet betydde? Att springa runt med korta kjolar, urringningar, silikonbröst och slänga sig i säng med en gift man är typiskt slampbeteende. Eller ni kanske tycker att det är "en frigjord kvinna" som alla feminister skriker? Vad hände med yttrandefriheten? Alla i detta landet har blivit så rädda för att stöta sig med folk, alla känner sig kränkta, vakna upp och se de riktiga problemen i samhället!

Att sedan jämföra mina åsikter om en TVSERIE med vad som skrivs om männsikor på fb är helt horribelt! Jag har inte ens fb. Vet inte om du även tänker på det som försigår nere i Göteborg där tjejer hängs ut och kallas diverse saker. Kan då informera dig om att det är invandrare som beter sig på detta sättet. Det är invandrare som står bakom kontot, som är uthängda och som drar runt i stan och vandaliserar stan och misshandlar folk. Jag tar inte ansvar för vad andra människor gör.

Tycker att ni i denna kristna högtid borde titta på jimmy och kellys beteende och se attt de inte alls beter sig lämpligt. Att överge sin fru och sitt barn för en slampa är ett förkastligt beteende och att utnyttja en sjuk (Jimmy) persons tillstånd och änvända sin kropp och ljuga är riktigt illa.


2012-12-20 @ 23:50:22
Postat av: Emma

@Frida Johanna

Anar att det är bla mitt inlägg ni kritiserar. Jag står fullt ut för mitt inlägg, jag tycker att Jimmy är en krake, en man utan stake som inte ställer upp för sin fru och sin dotter utan faktiskt är OTROGEN, oavsett minnesförlust är han fortf gift. Att han trots sin familjs ord lyssnar på en kvinna som har dödat hans barn och som VILL se billig och sexig ut visar tydligt på att det är en korkad person. Att hon sedan inte bara SER billig ut utan också ÄR billig betyder inte ngt annat än att hon är en slampa, eller vad trodde ni att ordet betydde? Att springa runt med korta kjolar, urringningar, silikonbröst och slänga sig i säng med en gift man är typiskt slampbeteende. Eller ni kanske tycker att det är "en frigjord kvinna" som alla feminister skriker? Vad hände med yttrandefriheten? Alla i detta landet har blivit så rädda för att stöta sig med folk, alla känner sig kränkta, vakna upp och se de riktiga problemen i samhället!

Att sedan jämföra mina åsikter om en TVSERIE med vad som skrivs om männsikor på fb är helt horribelt! Jag har inte ens fb. Vet inte om du även tänker på det som försigår nere i Göteborg där tjejer hängs ut och kallas diverse saker. Kan då informera dig om att det är invandrare som beter sig på detta sättet. Det är invandrare som står bakom kontot, som är uthängda och som drar runt i stan och vandaliserar stan och misshandlar folk. Jag tar inte ansvar för vad andra människor gör.

Tycker att ni i denna kristna högtid borde titta på jimmy och kellys beteende och se attt de inte alls beter sig lämpligt. Att överge sin fru och sitt barn för en slampa är ett förkastligt beteende och att utnyttja en sjuk (Jimmy) persons tillstånd och änvända sin kropp och ljuga är riktigt illa.


2012-12-20 @ 23:51:02
Postat av: Sanna

Att säga så är att delta i ett allmänt slags kvinnoförakt. Jag tycker inte att kvinnor ska kalla andra kvinnor för fnask - oavsett om personen är fiktiv eller verklig. Tycker naturligtvis inte att någon ska göra det. Om det är prostitution som avses kan man säga prostituerad (men det är väl inte Kelly, eller?)
Jag som kvinna sätter ned foten nu. Jag vill inte höra mer kvinnoförakt.

2012-12-21 @ 11:53:04
Postat av: Emma

Kvinnoförakt? Låter som det finns rabiata feminister här inne. Kelly SER ut som en slampa, beter sig som en slampa och ÄR då en slampa. Det är inget KVINNOförakt, är det så farligt att säga som det är? Om hon inte betedde sig som hon gör skulle jag ju inte kunna säga det om henne.

Ni verkar glömma att hon dödade Jimmys barn, misshandlade honom så att han nu är sjuk, förleder och ljuger en gift man och förstår en hel familj. Om en sådan person får höra slampa är det ett ganska snällt ord. Hon är värd att höra värre saker som hon beter sig. Detta är ingen könsfråga som rabiata kvinnor villl få det till, det är en fråga om en ond person som bara bryr sig om sig själv.

Om man dessutom springer runt i korta kjolar, urringningar, silikonbröst så VILL man se billig ut, att då säga det är väl inte hemskt? Det hemska är väl att hon ser ut som att hon är till salu?

2012-12-23 @ 01:07:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0