Fotbollsspelare med snygga ben

Paddy hade målat sig i ansiktet med färg för att han skulle följa med på fotbollsmatchen som Jackson och Aaron ska gå på men Rhona får honom att tvätta sig till slut. Även Rhona, Chas, Hazel och Jerry följer med men endast Aaron och Jackson får speciella sittplatser. De andra får gå upp, högt upp och sätta sig
 
John tar fram ett hyresavtal han har gjort till Adam. Adam har gått med att betala för sig men tycker att det börjar gå lite för långt när de tar upp tvätt och tekostnader så han frågar Andy som kommit dit om det finns plats för honom i Andys hus. Andy svarar att när Rhona flyttar till Paddy så blir ett rum ledigt.
 
David är ute och springer med Nikhil men han orkar inte riktigt lika mycket så han stannar efter ett varv medan Nikhil springer vidare. David möter Eric och påminner honom om att ha bra mat när kommunens gubbar kommer till värdshuset på middag.
 
Alicia säger åt Jacob att packa sina saker för att åka till Justin men Jacob har så kul med tv-spelet så han vill inte åka. Han säger till sin mamma att han inte har någon lust och Alicia tar tillfället i akt och låter pojken stanna och hon är  glad över att ha vunnit över Justin.
 
Amy erbjuder sig att hjälpa till på sin lediga dag när David med gäster ska komma på middag. När hon bytt om och fixat till sig blir Val chockad och ber henne att gå upp och klä på sig igen och tvätta av sig allt smink så ansiktet får samma färg som halsen. Amy velar och när David säger att hon bör göra som Val säger även om hon ser fantastisk ut så blir Amy nöjd och går upp med ett leende.
 
John kommer på att han vill utveckla gården mer än nu så han vill fölänga hyreskontraktet till 15 år istället för tre som det är nu. Han beger sig till Home Farm för att prata med Declan. Declan talar om att han tänkt prata med John om uthyrningen eftersom han tänkt sälja gården till ett bolag. John blir rasande och vill inte lyssna mer på vad Declan har att erbjuda, han vill inte ha massa pengar utan han vill bo kvar. Adam kommer in och får veta om Declans planer och inser att det var därför han haft besiktingsmän på gården. John får höra det och blir ännu mer rasande eftersom han tror att Adam vetat om allt men inget sagt.
 
Debbie är orolig för att Cain verkar ta överpris för vissa reparationer och hon blir rädd att hon kommer att förlora verkstan om han håller på så och de får anmälningar på sig.
 
Belle är orolig för att föräldrarna bråkar och hon tror att de kommer skiljas. Hon pratar med sin far och det gör att han går in till Lisa för att prata med henne. Lisa berättar att hon fått brev från polisen om att Derek blivit anklagad för våldtäkt på en annan kvinna  och som nu anmält honom. Polisen vill ta tag i Lisas fall igen och hon tror att det kommer att bli bra men Zak tvekar även om han gärna ser Derek fälld. Zak och Lisa blir sams och kommer överens om att kämpa ihop och hon får honom att gå med på att låta Belle bli tidningsbud. Belle blir överlycklig över att föräldrarna är sams och ännu gladare över att få jobba men då behöver hon en ny mobil ;)
 
När Adam kommer hem så är John fortfarande förbannad och vill inte alls lyssna på vad sonen har att säga. Adam säger då att han flyttar därifrån hem till Andy.
 
Hela gänget som är på fotboll verkar ha roligt. Chas tittar mest på spelarnas ben men är nöjd ändå. Rhona nämner att Andy frågat henne om hon ska bo kvar och Paddy svarar att hon kan flytta in så småningom. Chas hör deras velande och säger åt dem att ta tag i saken på en gång. Hon får Paddy att fråga Rhona om hon vill flytta in och hon svarar ja på det.
Efter matchen är Jackson på gott humör. Hazel säger till Aaron att det var nog bra det här för Jackson. När Jackson är ensam med datorn verkar han dock inte lika glad längre.
 
Andy pratar med Alicia på puben. Hon är så glad över att Justin inte får träffa Jacob men då säger Andy till henne att om hon vill Jacobs bästa så måste han få träffa sin far. Andy säger att han vet hur det är att inte få träffa sitt barn och hur det är nu när han och Debbie kommer bra överens så mår Sarah så mycket bättre.
 
Adam är besviken och känner sig lurad av Declan och han blir ännu mer besviken när han får veta att Mia vetat om sin fars planer.
 
Declan kommer in på puben när John är där och han vill bjuda på ett glas för att visa att han inte har något emot John personligen. John som inte vill lyssna på Declan fortsätter att sura, han tänker inte gå med på att bli utköpt från hyresavtalet de har. Declan tröttnar och säger att han struntar i att försöka vara den hyggliga killen och nu tänker han inte höja priset längre för han får ändå som han vill och John kan inte stoppa honom.
 
 

Kommentarer
Postat av: Katarina-Cinnamon

Less jag blir på John, kunde han inte acceptera Declans erbjudande och för de pengarna skaffat en egen gård?
Dessutom tänkte jag på en sak, när Holly jobbade på Home Farm, betalade hon för sig hemma då? Inte vad jag minns i alla fall.
Skönt att Derek skall inför rätta och att Lisa och Zak har hittat tillbaka till varandra.
Hoppas Alicia åker dit för stölderna snart.

2012-12-12 @ 20:53:13
Postat av: AnnaS

Det börjar kännas jobbigt med Amy och David. Men egentligen är det väl inte så konstigt att Amy är intresserad av David, de flesta tonårstjejer har väl haft en crush på en äldre kille. (Eller var det bara jag...?) Hoppas bara att David inte faller för frestelsen.
John är ju otroligt korkad. Varför inte behandla Adam bra när han väljer att komma tillbaka. Inte konstigt att han stack igen. Och som sagt, varför inte ta pengarna han blir erbjuden istället för att bli kränkt...

2012-12-12 @ 22:50:59
Postat av: finländskan

Vilket rörande ögonblick då Lisa och Zac kramades!

Om Bartons hyr farmen av Declan, vad är det då för pengar Declan skulle betala åt dem? Det pratades ju om en stor summa som John skulle kunna köpa en egen, ännu större farm för. Hur i all världen skulle Declan betala nån sån summa då det ju är han själv som äger stället och John bara hyr det? Jag förstår inte logiken här.

2012-12-13 @ 05:47:41
Postat av: ELIZA

Declan vill köpa ut John från resterande hyres kontrakt. John hade ju tre år kvar att hyra...Men ville förlänga till 15 år.. Varför hyra,om han får pengar till att KÖPA..? Tjurig karl...

2012-12-13 @ 06:44:52
Postat av: Thomas

Att inte John tar pengarna fattar jag inte. Jag blev utköpt av min arbetsgivare och lever gott på de pengarna här i värmen (+27 nu kl 7:48, hos er 8:48) Klarar mig till "dödagar" på det jag fick.
Ha det bra i snön !

2012-12-13 @ 08:50:32
Postat av: Tina V

Jag vet inte vilka pengar John skulle få, men jag håller nog med John.
Bor själv på en gård som jag köpte med min pojkvän för snart 30 år sedan då jag var ca 19 år, jag skulle inte flytta för att någon betalade mig.
Det finns kanske inte fler gårdar i närheten som dom kan köpa.
Skönt att Andy knäppte Alicia på näsan, jag tycker rätt illa om henne sedan hon blivit som hon är nu.
Och Declan börjar ju bli väldigt jobbig, honom gillade jag också tidigare nu tycker jag nog bättre om hans fru.

2012-12-13 @ 09:03:55
Postat av: lise

Jag står på Johns sida, varför ska pengar gå före ett hem där man har det bra och trivs? Visst att man kan köpa något eget som kanske till och med är större, men det kanske aldrig kommer kännas som "hemma"... Och jag håller med Tina V, Declan som jag ju gillade i början har börjat bli väldigt jobbig. Och jag som AVSKYDDE hans fru Ella i början har till och med börjat tycka bättre om henne. Men Mia gillar jag fortfarande inte. Hon förstörde mellan Adam och Scarlett, sedan vill hon inte ha Adam, och nu känns det som hon bara är med honom för att det är vad han/alla andra vill?

2012-12-13 @ 11:32:35
Postat av: AnnaS

Om John inte tar pengarna kommer han att bli utslängd om tre år när kontraktet går ut. Det är otroligt osäkert att hyra sitt boende på det sättet.

2012-12-13 @ 11:46:12
Postat av: Katarina-Cinnamon

John arrenderar ju bara det där stället och marken och när tiden går ut då är det bara att packa och flytta, bättre att ha tagit pengarna som Declan erbjöd nu när han skall sälja till något företag som inte vill ha Bartons på gården. Men John sumpade detta så nu får han ingenting.

2012-12-13 @ 12:11:51
Postat av: Tina V

Vad är det för fel på alla "gubbar" i byn, springa efter ett barn på 16 år.
Och jag tycker nog att det var en dålig idè att Val och Eric fick ta hand om Amy, dom har ju noll koll.

2012-12-13 @ 12:55:03
Postat av: Linn

Finländskan:
Familjen Barton arrenderar (hyr) gården av ägaren (Declan). De har gjort upp ett avtal som gäller under ett visst antal år.
Nu vill Declan bryta överenskommelsen i förtid, innan de åren är slut som man hade gjort upp om. Han vill så att säga köpa sig fri från avtalet.
Hoppas att du förstår hur det hänger ihop.

2012-12-13 @ 16:32:33
Postat av: finländskan

Linn: jodå, så långt förstår jag nog, men det som jag har svårt att få ihop är att det skulle vara frågan om så mycket pengar att Bartons skulle få råd att köpa en egen större farm.

2012-12-14 @ 05:38:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0