En ilsken hund, en bröllopsresa och en förlorad oskuld

Chas pratar med Paddy och talar om för honom att det tog för lång tid att byta badlakanen och därför hann hon inte till kyrkan. Paddy genomskådar henne men förstår att det kan inte vara lätt att se sitt ex gifta sig.
Paddy lurar med Aaron till en gård med förevändningen att det ska finnas en ung 17-årig tjej där. Nu fanns det inte det men däremot finns det en arg schäfer som tar emot dem. Paddy blir rädd för hunden och försöker hålla sig en bit ifrån medan han letar efter ägaren. Plötsligt kommer hunden emot honom, Aaron har släppt lös den.
Ägaren är gammal och sjuk så han orkar inte ta hand om hunden som heter Clive. Paddy får med sig hunden för avlivning men Aaron har fastnat för hunden och vill gärna ha den. Både Chas och Paddy är emot det.
Aaron blir ledsen och går därifrån och Chas säger att det är faktiskt första gången hon ser honom verkligen bry sig om någon.
Detta gör att Paddy inte kan avliva hunden utan vill ge den till Aaron och när Chas hör det blir hon arg, hon tycker att Paddy underminerar henne. Då frågar Paddy Marlon om han kan tänka sig ta hand om hunden men det vill inte Marlon. Då bestämmer sig Paddy för att behålla Clive själv och låta Aaron få hjälpa till när han kan. Chas blir inte glad men Paddy hävdar att han gör det för att bli vän med Aaron. Sedan frågar han henne om de kan flytta ihop? Chas blir överraskad och vet inte riktigt vad hon ska säga. Hon ska precis svara när Edna kommer in för att Clive skrämt upp hennes Tootsie. Paddy lovar att prata med Aaron om hunden och när han gör det  så råkar han säga att han frågat Chas om de ska flytta ihop. För Aaron spelar det ingen roll var han bor...
När Chas får höra att Paddy pratat med Aaron om det blir hon arg eftersom hon inte tackat ja än och nu ville hon verkligen inte göra det.

Carl får pikar om att han börjar jobba på en gång. Han säger att Lexi inte har något emot det eftersom hon vet att de behöver pengarna. Jimmy påpekar hela tiden att Carl borde göra något för sin nya fru, även om de inte kan åka iväg till Maldiverna eller Hawaii så kanske de kan åka iväg några dagar på en kortare resa. Då säger Carl att han hellre åker iväg på deras bröllopsdag men Jimmy kontrar med att då kanske de inte är gifta längre. Precis då kommer Lexi in med smörgåsar så Carl får lunch. Jimmys blickar gör att Carl känner sig tvungen att göra något. Han överraskar Lexi med en resa till Cypern med avresa om två timmar. Hon blir jätteglad...

Natasha och Mark söker upp Eric och han går med på att de får hyra lokalen så fort David tömt den på sina saker. När David får höra det blir han inte speciellt glad. Eric säger att det är nödvändigt eftersom de behöver pengarna men David ska få någon annan lokal till sitt städföretag. Men var?

Sandy hör att Debbie skrattar ihop med Chas ute på gatan och blir irriterad eftersom vissa sitter inne anklagdade för mord medan hon skrattar och har det bra. Det blir nästan bråk mellan Chas och Sandy men Diane stoppar dem och Sandy får följa med henne till puben. Sandy anlitar en advokat som ska hjälpa honom att få ut Jasmine ur fängelset men han har inte tillräckligt med pengar. Därför ber han Debbie om ursäkt för det han sa tidigare, kan hon möjligen donera lite eftersom hon har ett företag som drar in pengar. Debbie som har fullt med skulder kan inte bidra men ger Sandy 20£ och då blir Sandy förbannad och tycker att hans barnbarn är minsann värt mer än ynka 20£ och han håller fast vid det han sa på morgonen.

Scarletts och Daz överraskning till Victoria kommer men det visar sig att bilen är tvåsitsig så alla tre kan inte åka med. Det blir Daz och Vic som får åka iväg på en nöjestur. De åker vilse och börjar tjafsa om det. Victoria blir sur och rusar iväg därifrån och Daz följer efter. De hamnar i en lada som verkar övergiven men där det ändå finns lite möbler så det verkar ha varit någons tillhåll. Givetvis börjar de prata om det Victoria sagt om att hon vill att han blir den förste för henne. Han nekar inte till att han skulle vilja det även om det inte går. Då passar Victoria på att förföra honom och Daz kämpar inte emot längre.
Efteråt vill Victoria att han ska berätta det för Scarlett men det  vill inte Daz för han vill glömma allt.
Hon gör en stor sak av det hela och låter honom veta att hon kommer att tala om för Scarlett om inte han gör det själv. Daz blir rätt nervös varje gång Vic och Scarlett är i närheten av varann.
Sugdens har sedan en familjemiddag på puben och där möts allihop tillslut. Victoria talar om för Daz att hon inte kommer säga något för hon vill inte framstå som någon slampa. Däremot tänker hon försöka bli ihop med Aaron igen...


Förresten, är det någon som sett ett danskt program med en kvinnlig konditor på svt 1, programmet heter "Det söta livet" och jag tycker att konditorn och Victoria är väldigt lika varann trots åldersskillnaden =)

Trevlig helg allihop, ha det så bra!

Kommentarer
Postat av: ylva

Sandy är en elak, korkad gammal gubbe nu, inte minsta lilla charm kvar, fattar inte att han inte kan begripa att det inte är Debbies fel!

Chas borde ge sig, Aaron kan behöva en hund, han blir nog mindre ilsken och elak då.

Har sett det programmet, hon gör så fantastiska godsaker så jag stirrar bara på dom och vet knappt hur hon ser ut :-) Men jo, dom påminner om varandra.

Tack för den här veckan, trevlig helg till dig med!

2011-05-13 @ 15:37:40
Postat av: Malin

Jättebra blogg :-) Har följt den ett tag.

Något som jag funderar över, är det inte konstigt att ingen pratar om Cain? Han sitter väl häktad efter att ha varit borta i flera år, och det verkar inte som att någon pratar om honom eller hälsar på honom. Borde inte Dinglarna göra det, de som bryr sig så mycket om sin familj? I alla fall Debbie, och Chas som är hans dotter resp. syster.

Vem har föresten skött B&B:t under tiden både Terry och Louise var bortresta, och Jamie har ju sitt brevärarjobb?

2011-05-13 @ 15:44:00
Postat av: Erik

Ja, Sandy var onödigt grinig i dag. Det som utlöste det här nämnde inte Marie däruppe, nämligen att Jasmine skulle flyttas till ett fängelse mycket längre bort. Och så har Daz och Victoria legat med varandra - och det blev ju ingen gladare av. Jag tycker också att Aaron borde ha fått behålla hunden, han visade ju nya, mjukare sidor i dag. Man anar konflikter i förhållandet mellan Chas och Paddy redan. Det blir nog svårt att bo ihop alla tre - med hunden dessutom. Han som spelar Aaron har förresten fått flera fina priser för sin rolltolkning för avsnitt som kommer längre fram, så han är nog inte så otäck som han verkar och ger sken av mot Victoria och andra. Och ska hon gå tillbaka till honom igen nu? Till och med Andy sa ju att det gick bra för något avsnitt sedan. Menade han verkligen allvar? Ibland velas det väl mycket hit och dit. Det här med Cain tror jag kommer att förklaras snart. Advokaten som skulle hjälpa Debbie är visst inblandad på något sätt.

2011-05-13 @ 16:02:08
Postat av: Tina V

Idag var det mest dom elaka som fick vara med, Sandy och Chas.

Stackars Paddy han förtjänar en bättre tjej, hur han än gör så duger det inte, jag tror Gennie skulle passa perfekt.

Sandy är bara en elak gubbe, som bara vill att hans barnbarn ska slippa fängelse, hon är ju skylldig till mord.

Glömde Carl vilken skitstövel, han borde ta Chas i stället, dom är lika elaka båda två.

2011-05-13 @ 16:26:34
Postat av: Maria

Vet någon var jag kan se dagens avsnitt i repris? tv4 play funkar ej om man inte befinner sig i Sverige.

2011-05-13 @ 17:52:02
Postat av: Mariann

Men nu får de väl skicka den där gubben på nåt senil-hem för nu har det ju flippat totalt! Och det va ju inte bara Jas fängelseflytt som utlöste det för han har ju tidigare vrålat att det är Debbie's fel. Men nu va det ju faktiskt Jas som slog ihjäl Shane (hette han väl?) Bort med gubbäcklet Sandy!

Jag tycker att Chas är väldigt klok och mogen i sitt beslut att stå emot Carl när hon vet att det förhållandet bara leder raka vägen mot...

Att hon sen inte orkar hålla fasaden och rasar ut mot Paddy kan jag på sätt och vis förstå, även om det är synd om Paddy. DET är ju också ett förhållande som är dödsdömt. Jag tänker på den där reklamen - tanten som trampar sönder den där didgeridoo'n "det är svårt att vara snäll när man har ont". Och har man ont i själen är det nog ännu svårare...

Victoria och Lexie är som löpska hyndor som tvingar till sig "kärlek" och till och med bröllop. Undrar vad manusförfattarna har träffat för hemska fruntimmer egentligen :)

Nu ska jag surfa efter den danska damen, sen får det bli en film i denna tv-tablå-öken-fredag. Winters bone tror jag vi ska se.

I morgon blir det speedway VM på Ullevi och söndag ska vi rösta och fortsätta packa flyttlådor. Trevlig helg!

2011-05-13 @ 20:34:31
Postat av: Camilla

Frågade inte Lexie Chas om det var något mellan henne och Carl för nåt tag sedan, för att sedan erbjuda sig att backa om det var så? Det, om något, tyder väl på att Lexies känslor är äkta och att sedan Carl är en mes är ju en annan sak.

2011-05-13 @ 22:07:22
Postat av: Tessan

Åh vad jag håller med dig Marianne. Jag tror att Lexie kanske har känslor för Carl nu men inte i början... tror hon snodde honom för att vara taskig mot chas.

Dessutom vill jag oxå gå på speedway på Ullevi men jag är lite för långt därifrån. Ha så kul!!! :)

2011-05-14 @ 03:02:40
Postat av: Erik

Marianne: jag såg också Winter's bone i går. Där var allt så äkta att det kändes som om det var på riktigt.

Och så har TV4 gjort det igen. Flyttat serier som de tror att ingen ser till sent på kvällen när man ska gå och lägga sig eller till TV4+ bland en massa repriser, när de köper in nya säsonger som de inte får plats med i den vanliga tablån. Jag tänker på Överlevarna och The Good Wife. Så har man gjort tidigare med t.ex. Alias och Medium också. Eller ännu värre när de lägger dem i TV400 eller TV11 som det heter nu.

Ja, det var synd om Paddy som ansträngt sig och försökt ordna det så bra. Men han är visst dömd att aldrig bli lycklig.

2011-05-14 @ 07:18:10
Postat av: Mariann

Ja jädrar va bra Winter's bone va!

Tessan: du behöver inte va så avis på mig för här ska det tydligen spöregna hela kvällen. Blir ju kul att sitta ute på Ullevi i köld och blåst. Har vi riktigt tur så ställs tävlingarna in också... Fy för det här vädret som aldrig kan va som man vill!

Jag får leta rätt på regnkläder och vantar.

TV4 har ingen som helst respekt för sina tittare när de gör så där. Varför köper de in serier överhuvudtaget när de inte är noga med att folk ska få se??

När det gäller HTG så fortsätter jag snabbspola ett tag till och hoppas att det snart blir mer Edna, Betty, Rodney och lite mer normalt vardagsliv i Emmerdale.

2011-05-14 @ 08:29:01
Postat av: Carmen

Till Eric: Du borde ta jobb som spågubbe på Allers! Efter att ha läst dina "nog, kanske och förmodligen" kommentarer från nutid till ett år tillbaka i tiden, så har jag kommit fram till slutsatsen att du måste vara synsk! Du har nästan 100% rätt i alla dina antaganden! Du måste vara rena rama Saida, för det kan väl aldrig vara så att du har sett/tjuvläst vad som kommer att hända och helt enkelt inte kan låta bli att skvallra om det?

2011-05-14 @ 12:51:26
Postat av: Erik

Carmen: förr tjuvläste jag faktiskt en massa och försa mig, men ingen i den här bloggen gillade att få veta saker i förväg, så det slutade jag med. Kanske är HTG förutsägbart, så att man vet ungefär hur det kommer att gå och vad manusförfattarna har tänkt sig eller också är jag bra på att gissa bara eller både och. Att jag har nästan 100% rätt har jag svårt att tro. Det finns säkert fler än jag som kan ana sig till hur intriger kan utveckla sig.

2011-05-14 @ 14:27:43
Postat av: Erik

Carmen: förr tjuvläste jag faktiskt en massa och försa mig, men ingen i den här bloggen gillade att få veta saker i förväg, så det slutade jag med. Kanske är HTG förutsägbart, så att man vet ungefär hur det kommer att gå och vad manusförfattarna har tänkt sig eller också är jag bra på att gissa bara eller både och. Att jag har nästan 100% rätt har jag svårt att tro. Det finns säkert fler än jag som kan ana sig till hur intriger kan utveckla sig.

2011-05-14 @ 14:29:15
Postat av: ylva

Ja, det är allt rätt förutsägbart ibland, inte så svårt att gissa vad som ska hända. Men igår blev jag paff när Carl gifte sig med Lexie, trots allt! :-)

2011-05-14 @ 15:48:31
Postat av: Tina

När kommer de fram vem som rånade Bob´s leverantör, eller kommer det att rinna ut i sanden som allt annat?

2011-05-14 @ 16:02:01
Postat av: Erik

Jag tror inte de kan låta det rinna ut i sanden, för Bob befinner sig ju på ruinens brant. Om jag får använda min "siarförmåga" så gissar jag att någon i familjen Wylde träder in och satsar pengar eller att Brenda får sitt hus sålt eller att någon annan som har pengar t.ex Pollard eller Diane och som gärna vill att butiken/cafeet blir kvar griper in. Eller också något helt oväntat, men jag tror i varje fall inte att han måste sälja, inte alltihop i alla fall, butiken/posten borde bli kvar. Posten hör man aldrig talas om förresten - är den verkligen kvar?

2011-05-14 @ 17:53:03
Postat av: Erik

Tina, jag missuppfattade kanske din fråga, du menade om rånet kommer att klaras upp? Med tanke på polisens vanliga klantighet är det väl tveksamt - och Dinglarna lär väl inte tala om sanningen själva.

2011-05-14 @ 18:20:20
Postat av: Tina

Det var det senare jag menade, men jag tycker att ditt förslag om vem som kommer att hjälpa Bob är kul.

2011-05-14 @ 18:53:54
Postat av: Mariann

Posten har de väl mist redan? Jag tror till och med Bob, eller om det va Brenda, som kommenterade det nyss, nåt i stil med "räcker det inte att vi mist posten.."

Ja man undrar ju hur det ska gå med affären/caféet. Kan det va Wylde's som griper in. Men då "äger" de ju snart hela byn. Det kan inte heller va bra.

2011-05-15 @ 15:40:51
Postat av: SoP

Paddy måste vara världens sämsta veterinär- varför kastrerar han inte jycken bara? Och,var är Betty? Nu har jag missat en del avsnitt,var sjuk förra veckan o låg redan några avsnitt efter,men har läst lite här o nu sett avsnitt 99-106. Apropå Det soede liv,jag tycker hon är lik Viktoria-kronprinsessan.

2011-05-18 @ 02:59:24
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Adm

>>>SoP

Betty finns där ibland men visas inte alltid så mycket men hon är kvar i byn.



Visst har du rätt, kanske jag som blandat ihop Victoria med Viktoria =) eller så är hon lik båda...

2011-05-18 @ 17:02:47
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0