Den perfekta chutneyn

Betty levererar sin chutney till Jamie. För henne räcker det med att hon gör en god gärning så hon vill inte ha betalt. Hon får ju betalt från sitt "riktiga" arbete som hon ska gå till. Jamie skyndar sig sedan att klistra på nya etiketter innan han lämnar över burkarna på Home Farm.
När Betty städar på Home Farm så hör hon när Wyldes pratar om  "Nuckans chutney" och hon känner igen sina burkar. Hon blir riktigt förvånad och tappar nästan andan när hon ser att burkarna hamnat på Home Farm.
Betty pratar med Alan om saken och de kommer på hur de ska ge igen så de låtsas att de blivit dåliga av chutneyn. Jamie hör det och han ska genast försöka stoppa försändelsen till Australien, han har ju känningar på posten. Betty lovar att göra ny chutney åt honom om han lyckas få tillbaka den gamla.
Sedan går Betty hem och kokar en nyomgång men denna gång innehåller chutneyn: lök, vaniljsås, vitlök, chili och ännu mer chili, sardiner och gamla valnötter. Även en dos senapspulver hamnar där i.
Jamie blir lättad när han får den nya omgången så han hinner leverera den till Home Farm inför lerduveskyttet som anordnas samma dag.
Strax därefter så får Nathan för sig att ta en smakbit och allt avslöjas i tid. Natasha blir rasande och konfronterar Bob och Jamie som är på puben. Eftersom de inte vet att Betty bytt ut chutneyn blir de väldigt förvånade men inser vad som hänt när Natasha tvingar Jamie att smaka på den. Betty är mest besviken på att de inte sagt något eller gett henne betalt, nu får Bob faktiskt bjuda henne på gratis kaffe och bulle i minst en vecka kanske två.

Lexi får sin brudklänning med posten till fabriken. Där blir alla nyfikna och ber henne prova den på en gång. Nu visar det sig att Lexi blivit lurad och det är bara en liten dockklänning i lådan, jooo och matchande skor och tiara till dockan. Hon blir väldigt besviken.
Eric får besök på kontoret av Nathan som ger honom en flasha whisky för det kommande samarbetet med att fylla igen sjön. Då får Nathan veta att Mark ska köpa puben till Maisie.  Nathan skyndar sig till Natasha för att nämna saken och hon blir väldligt upprörd.
 
Val försöker övertala Diane att sälja och när Marlon hör det får han nästan panik. Han vill inte att Val ska ta över. Val lyckas ändå få Diane att tänka på saken och kontakta sin advokat. När sedan en arg Natasha dyker upp på puben och konfronterar henne angående försäljningen så förstår Diane ingenting men inser snabbt att det var det Val var ute efter. Diane pratar med Rodney och då kommer hon på att hon ska jävlas tillbaka med Val. Hon säger att numer är hon pensionerad och vill fira. Val och Eric är genast mycket glada och häller upp champagne men glädjen varar inte länge när de får veta att Diane "sålt" sin del till Rodney och han och Nicola ska hjälpas åt på puben. Maisie får höra det också och hon blir mycket upprörd.
Natasha blir arg på sin make eftersom han hållt detta hemligt och hon vill inte att de ska skämma bort barnen med att ge dem det det vill.
Diane vill inte se Val och Eric på puben och jagar ut dem med en sifon =)

Chas hittar Jimmys plånbok i Aarons byxficka. Hon frågar honom om den men han ljuger som vanligt och säger att han hittat den men hon tror inte på honom. När hon sedan möter Carl ger hon honom plånboken och han får lova att inte säga varifrån han fått den. Carl lämnar tillbaka plånboken till Jimmy och säger att han hittat den bakom sätet i lastbilen. Konstigt nog så fattades det 60£...

Aaron och Victoria ses vid busshållplatsen och börjar prata med varann. Han får henne att stanna hemma från skolan och de drar till den gamla hyddan i skogen. Där dricker de öl och Victoria berättar att det var just där som Debbie födde Sarah. De är precis på väg att kyssas när Andy ringer henne och hon får bråttom därifrån.
Andy ser sedan att Victoria umgås med Aaron och han blir inte glad. Han varnar henne för att träffa honom igen.
Givetvis lyssnar hon inte på Andy utan träffar Aaron dagen efter. De ses i verkstan och sitter först bara och pratar om sina föräldrar men det dröjer inte länge förrän de börjar kyssas.
Andy försöker få tag på  Victoria men hon svarar inte och när inte Aaron svarar så åker Andy och Daz till verkstan. De får slå sig in och upptäcker Victoria och Aaron kyssandes. Andy drar iväg Victoria därifrån och Daz och Aaron börjar slåss. Daz råkar slå till Aaron så hårt att han ramlar och slår i huvudet. Det visade sig att Aaron inte fått allvarligare skador utan kan resa sig upp och han hotar Andy med att han först ska ta Victoria sedan Daz.
Det slutar med att vi får se Aaron stå och hånflina med ett blodigt flin...




Kommentarer
Postat av: Tina

Alltså, den där chutneyn. I dag hade jag utrensning av gamla burkar i kylskåpet. d.v.s. sådanna bortgömda med utgånget datum. När jag såg röran av den uthälda blandningen av burkarnas innehåll kom jag att tänka på Betty´s chutney. Vad sägs om; tacosås, lemoncurd, fikon, marmelad och lte fransk senap. Gott? Jag smakade aldrig.

2011-05-02 @ 18:09:19
Postat av: Erik

Det var för väl att Diane kom på systerns lömska planer i tid. Och kunde ge igen för gammal ost.

Det här förhållandet mellan Victoria och Aaron verkar bara leda till problem. De borde hålla sig ifrån varandra. Vem vet vad Andy hittar på.

Colin: When will the new producer take over? Is it tomorrow? Will we notice any differnce?

2011-05-02 @ 18:29:41
Postat av: Camilla

Andy är bara så tröttsam, han är ju fortfarande lika lynnig och sur. Och Aaron verkar inte vara bättre, han vill bara jävlas med folk, vore kul att se en känsligare sida av honom.

Natasha gillade jag idag, hon är väldigt rättfram. Bra att hon sa ifrån till curlingpappan ;-)

2011-05-02 @ 19:13:06
Postat av: Pandora

@Tina: Haha jag gjorde samma sak. Tänk att HTG t.o.m kan inspirera en till att vårstäda kylen!



Lite smålustigt var det idag, men annars ganska så segt. Slutet blev litet spännande i.a.f. Gud vad Aaron kan se elak ut.



Ha en underbar vecka allihopa. =))

2011-05-03 @ 00:58:15
Postat av: irene

sitter o undrar??? Är det någon som vet om det blir uppehåll på HTG i sommar???? hoppas iaf det..man vill inte sitta o kolla i sommarvärmen o samtidigt inte missa avsnitt...jag har skrivit o frågat till tv4 få se om dom svarar :)

2011-05-03 @ 07:18:06
Postat av: Adm

>>>irene

Från den 17 juni kommer det att vara ett uppehåll men jag är inte säker på hur länge, hela juli i alla fall...

2011-05-03 @ 08:02:27
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Marierie

visar dom ej repriser på morgonen längre?

2011-05-03 @ 09:09:31
Postat av: Camilla

17/6-30/7 är det uppehåll

2011-05-03 @ 09:22:20
Postat av: irene

jag fick svar nu från tv4 " Tack för ditt mail. Det blir sommaruppehåll för Hem till gården mellan 20 juni-31 juli!" Tack ni som svarat :) det känns skönt då kan man ha semester :) :)

2011-05-03 @ 09:36:43
Postat av: irene

SDom svarade åxå på reprisen att dom tar bort program som ses av för få tittare .. så därför har reprisen utgått

2011-05-03 @ 09:38:21
Postat av: Lena

Är du samma irene som jag trodde HTG tappade under det långa uppehållet?



När jag började läsa i den här bloggen så var det just en irene som skrev en hel del men som aldrig dykt upp igen efter det då så "upprörande" uppehållet.



Skulle vara kul att veta om det är du eftersom du funnits i mina tankar ibland när jag undrat ifall du helt enkelt tröttnade då



Eftersom jag läser här varje dag så har jag ju en bild av er här som återkommer nu.

Kanske inte alls stämmer med verkligheten men det känns lite mer personligt så:-)



2011-05-03 @ 10:30:34
Postat av: Tina

<<<Lena, kul tanke det där att du tror att du vet hur vi ser ut. Det gör mig nyfiken.

2011-05-03 @ 11:44:52
Postat av: Marierie

har dom tagit bort reprsen tidigt på morognen????

2011-05-03 @ 11:52:36
Postat av: Mariann

hihi! Ja va kul! Undrar vad Lena har för bild av mig. Nu måste jag genast försöka föreställa mig både Lena och er andra... :)

2011-05-03 @ 12:25:00
Postat av: Lena

Nja Tina jag tror inte att jag vet hur ni ser ut, men jag har gjort min egen bild av er efter hur ni skriver och ibland kommer det ju även inte lite privat i inläggen så.



Tycker det blir lite roligare så, men jag lovar jag har bara trevliga bilder av er:-)



Just dig Mariann är det lätt att berätta vilken bild jag har. Såg Du Svenska Hjärtan? Mer säger jag inte:-)



2011-05-03 @ 13:30:19
Postat av: Mariann

hahahahaha! Jag antar att vem du syftar på :) Och nog är jag lite småtokig och virrig ibland, men jag är nog det sista man sammanknippar med en hemmafru i det högre samhällsskiftet :) Keeping up appearances är inte för mig (och nu kom JAG att tänka på kära Hyacinth). Inte heller har Mikael klippt ryamattan. Än. Nej, vi har inte ens mattor på golvet :)

2011-05-03 @ 14:42:28
Postat av: Lena

Nä det var fel:-)



2011-05-03 @ 15:02:31
Postat av: Lena

Mariann



Förvånar mig väldigt att du trodde det. Vildare och friare bild har jag allt fått av dig, susande fram på motocykeln mellan olika konserter o.s.v:-)



2011-05-03 @ 16:00:56
Postat av: Marie

3:e gången jag försöker kommentera denna blogg. Den syns först sen e den borta fatta ej varför???



Jag vill bara fråga om någon vet om de tagit bort reprisen på hem till gården på tidiga mornarna?

MVH Marie

2011-05-03 @ 16:25:51
Postat av: Frk Höger

Marie om du kollar lite högre upp så har faktiskt irene svarat att de tog bort reprisen för att det var för få tittare. Det tycker jag är synd :(

2011-05-03 @ 16:30:01
Postat av: Mariann

Jamen dåså Lena (fast jag är nog lite smygtant och hemmafru inombords också :)



Sådär brukar det va för mig ibland också, Marie. Jag vet inte vad det beror på, om det är webläsaren som knäppar eller vad som händer.



Jag tycker också det är synd att de tagit bort reprisen för jag vet att min mamma som ibland har svårt att sova brukar titta då.

2011-05-03 @ 17:05:52
Postat av: SoP

ser morgonreprisen ibland jag med o svor igår när det inte var någon. fast det stod i tidningen. så nu ska jag se ikapp fyra avsnitt på datorn. sett två nu- blir så förbannad på Andy,önskar Daz la ned sin missriktade lojalitet till honom. Och jag skrattade när Diane sa att Rodney o Nicola var de nya ägarna! Är det ngn mer än jag som tycker det blivit så Mycket mer reklam på tv4play?

2011-05-04 @ 02:53:09
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Ragnar Olsson

Missade Hem till gården i går, spelade in reprisen 04.55-05.55, enl (vissa) tidningars TV-tablåer. Trodde jag! Väldigt frustrerande att den utgått, utan någon som helst information, eller förklaring!

2011-05-05 @ 14:11:22
Postat av: irene

Ja Lena det är jag :) :) det har blivit lite dåligt med att vara här på sidan,,jag har en hundsida o så Facebook o dom stjäl ju lite tid :) men ska försöka bättra mig..JA jag skrev att reprisen försvunnit pga. intresse från tittare.och jag tycker det är jätteskönt att det blir ett uppehåll i sommar på HTG.Jag är så jäkla irriterad på Nicola tänk att en människa kan bete sig som henne ....skulle flera avsnitt irad handla om henne då slutar jag nog titta på HTG. :) nääää skojar bara . har ju följt denna serie i över 25 år, idag ska jag ner o ställa ordning bordet till loppis i morron ..:)ha en jättefin Helg o passa på o njut det ska bli sol..kram

2011-05-06 @ 07:10:02
Postat av: irene

Ja om jag är rätt Irene vet jag inte .. men har vart här till o från o skrivit ...man missar tyvärr denna sida ibland .. jag har facebook o där hänger man ju lite ...irriterad som tusan på Nicola .. att en människa kan bete sig så som hon alltid gör .. jag har följt serien i c:a 25 år ..tycker det ska bli skönt med uppehåll i sommar.missar man nått avsnitt kan man kolla på tv2 ply.i sex dagar gratis :) idag ska jag ner o ställa ordning bordet till loppis i morron ..:)ha en jättefin Helg o passa på o njut det ska bli sol..kram

hälsningar från mig <3

2011-05-06 @ 07:19:16
Postat av: irene

Nu råkade det komma 2 inlägg från mig!!!!!! det ena kom upp när jag trodde det försvunnit :) men men ....då har jag ju iaf vart duktig o skrivit nu :) ha det gott :)

2011-05-06 @ 07:21:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0