Kaos och bröllopsplanering

Edna ber Rodney om ursäkt och säger sedan att hon är tacksam för att han ställt upp för hennes syster.

Mick och Lee hjälper Jo med att laga ett tak på gården. Lee blir alldeles dyngsur så han måste byta kläder när han kommer in. Jo kan inte låta bli att glo när han tagit av sig sin tröja och står där i bar överkropp.
Senare frågar Jo om han kan åka och köpa 1 ton foder till fåren för hon har beställt för lite. Givetvis ställer han upp och hjälper henne, samtidigt ska han hämta ett papper till Mick som finns hos Diane.
När han är på puben så frågar Diane honom om Andy kan åka med till grossisten eftersom hennes bil är på service. Han kunde inte säga nej.
Efter ett tag så måste Lee stanna för att uträtta sina behov  och Andy sitter kvar i bilen och väntar. Andy ser att ordern om djurfoder ligger på instrumentpanelen och han kan inte låta bli att skriva om 1:an till en 7:a så det blir 7 ton djurfoder i stället.

Victoria ser att Aaron är elak mot en yngre kille när de väntar på skolbussen. Hon säger åt honom att lägga av men han blir kaxig mot henne. Då sparkar hon honom på smalbenet och han lugnar ner sig.
Nästa dag så är det hon som är kaxig mot honom när de väntar på bussen, hon retar honom för att han är en Dingle. Aaron blir förbannad och smetar sin matsäcksmacka i ansiktet på henne.

Gennie råkar på Aaron när han rusar ut från butiken. Det visar sig att han stulit några burkar öl därifrån. Hon lovar att inte skvallra på honom när han ber henne låta bli.
Senare så stjäl han en låda med vin när Jake tagit emot en leverans med varor till puben. Tyvärr så blir Victoria anklagad för den stölden och hon förnekar allt.

Nicola försöker att be Laurel om ursäkt men Laurel och Ashley är stressade för de ska iväg. Det slutar med att Laurel ska lyssna på henne senare och Nicola får uppdraget att hämta Gabby.
Nicola ser att David pratar med Leyla och hon blir en aningen upprörd och svartsjuk men försöker att låtsas som det inte berör henne.

Kings har väldiga problem, de får veta att de inte kan stämma Polek för den försenade fakturan.
I samma stund får Anna veta att hon inte kan sälja sina aktier i företaget för Donald har skrivit det i testamenten, men hon skulle kunna göra det efter bröllopet. (eller hur det nu var)
Hon får på styrelsesammanträdet veta att Donald köpt upp Polek strax före sin död och att Polek kommer att avsluta samarbetet med Kings eftersom de inte varit riktigt ärliga när de genomförde affären.

Nu har Kings bara 11 timmar på sig att ordna med pengarna annars kommer banken att begära utmätning.
Matthew tror att han kommer att få hjälp av Anna men när de ses så måste hon lämna de dåliga nyheterna. Matthew får också veta att DeSouzas äger Polek och han tror att det är Annas fel. Han ber henne att packa sina väskor och sticka därifrån. Hon bönar och ber och säger åt honom att hon inte gjort något för att skada dem, hon har bara blivit kär i honom. Matthew smälter för han är verkligen kär i henne och bröllopsplanerna fortsätter.

På bröllopdagen är det fullt kaos på Home Farm. Marlon har inte plats för att laga maten eftersom alla blommor ligger i vägen. Rodney stressar runt och ska få allt att fungera.
Carl märker att elen och telefonen på kontoret blir avstängt och han försöker att få tag på advokaten för att få ordning på affärerna och får då veta om att Polek dumpar Kings som partner och att det är DeSouzas som äger Polek. Carl blir förbannad och ringer Jimmy och vill att de ska stoppa bröllopet för varför vill Anna gifta sig med Matthew som hon kommer att göra bankrutt. Varför vill Matt gifta sig med Anna som gör så att Kings förlorar företaget... Jimmy svarar inte för Matt har stängt av hans mobil för att han ska ägna sig åt bröllopet.

På Home Farm fortsätter kaoset när en utmätningsman kommer för att hämta saker. De tar ingen hänsyn till att det är Matthews bröllopsdag. Anna får reda på det och åker dit även om det ska betyda otur att ses innan bröllopet. Hon har inga pengar att ge utmätningsmannen men han accepterar hennes BMW när hon erbjuder honom den som betalning så länge. De ska komma tillbaka i morgon för resterande betalning.
Sedan får hon åka hem för att fixa till sig och hon återvänder så småningom till en väntande Matthew.

Kommer Carl att hinna stoppa vigselakten...

Kommentarer
Postat av: Tina

Jag blir bara så trött, varför gjorde inte Gennie det enda rätta alltså att få Aaron att gå in i shopen och be om förlåtelse. Att bara skyla över det leder ju sällan till något gott. Se bara på historien om Shane. Förresten på tal om Shane, Lee, den unge killen som hjälper Jo, han är rysligt lik Snae bak ifrån. I alla fall i från den vinkeln då man såg honom bak ifrån stående vid disken på kaféet.

2011-03-07 @ 17:23:47
Postat av: Colin

I wrote on the previous entry but then lost it, so will rewrite here instead!



Madeleine, I actually think it was a good thing that Dawn was killed off - because otherwise we'd have lost little TJ! :(



I feel I should warn you there is ONE more death before Jack's in February 2009, but I must also reassure you that after his funeral we won't see another until August 2010!!



Now really isn't the time to give up on HTG - if you've managed this far into 2008 you've got to at least see it thorugh until christmas (next Monday) - there are certainly SOME uplifting moments there. An important new family joins in January and then of course there is the must see farewell to Jack. Then we are into the new producers' era.



>>>Lena. The new Upstairs Downstairs aired over christmas here, and was set in 1936. Not only did Jean Marsh return as Rose, but co-creator Dame Eileen Atkins also now appears in these three new episodes. Another six episodes have been commissioned.



As for Downton Abbey, if anybody can remember the small role in Emmerdale of Danielle Hollywell - who was bullying Victoria after the fire until Jo scared her off - she plays Daisy. I especially like the music to this series :)

2011-03-07 @ 17:36:29
Postat av: Erik

Jag tyckte också att Lee var kusligt lik shane bakifrån. Verkade det inte som om Laurel och Ashley var lite på väg att förlåta Nicola i dag när de lät henne hämta Gabby?

Varför ändrade Andy siffran? Av ren illvilja? Vad ska de med 7 ton fårfoder till? Har de råd med det?

2011-03-07 @ 18:20:28
Postat av: Tina

Att Andy ändrade siffran, det var bara av ren illvilja. Man såg ju hur han log efteråt, precis som om han såg fram för sig konsekvenserna. helt sjukt.



Vad jag förstod av vad du skrev, Colin, så kommer det nytt folk, nya familjer in i handlingen. Det känns som om det verkligen behövs.

2011-03-07 @ 18:40:52
Postat av: Madeleine

Hallo Colin, see I'm already here again, but the show was better before and I will not rush home to see it, but I will probably take a peak now and then though.

About TJ, hi's not the nicest child I've seen, so I don't think I would miss him that much, hihi!

Thank's for answering me, take care!

2011-03-07 @ 18:44:39
Postat av: Mariann

Hehe..och nu håller jag med Madde igen. Jag får rysningar av little TJ... brrr!

Jag håller även med Colin att det va bra att Dawn fick ett hus i huvvet. För henne va jag så trött på, hon bara sura och gapa och skrek hela tiden.

Jaha då förstår jag varför Daisy är så dum i Downton Abbey, det sitter kvar från HTG :) och sen ska den otäcka Chloe dyka upp där också. Uscha då. Men jag gillar verkligen Downton, och musiken också. Helt underbar serie.

Jag ser fram emot den nyinspelade versionen av Herrskap och Tjänstefolk. Men det lär väl dröja innan vi får se den i Sverige...

Återigen lyste det igenom att manusförfattarna är barnrumpor när Lee sa att alla bondfruar är 120 kilos..ja va sa han? nåt elakt va det i alla fall. Dj.. fördomar! Under alla år i HTG har väl ingen utav bondfruarna varit värst anskrämliga så Lee borde inte ha såna referenser.

Jo, självklart ska jag lida mig genom Jack's begravning. Det kommer att bli ledsamt, är jag rädd.

Men ett till dödsfall INNAN Jack's begravning?? Hoppas det är nån jag är glad att slippa då. Eller är det den jag nämnde förut, Colin? Jag trodde den personen försvann långt efter Jack. Men jag skyndade mig ju att titta bort från Wikipedia för jag ville ju egentligen inte veta.

Den nya familjen som anländer tror jag att jag såg när jag va på Lanzarote. Det ska bli kul med lite nya ansikten :)

2011-03-07 @ 19:55:10
Postat av: Colin

Actually, speaking of TJ (who I find quite cute), there is a nice christmassy 'feel good' story in tomorrows' second episode - it's not all "doom and gloom"!



Tina, I thought about waiting until tomorrow to reply to this but I think it must be clear to everyone already that there is about to be a vacant property! The new family will move into there - just the parents to begin with, but their children arrive in February. They had some of the biggest storylines of the past two years. Two more families will join during 2009.

2011-03-07 @ 19:59:36
Postat av: Lena

Har Daisy varit med i HTG?

2011-03-07 @ 20:24:36
Postat av: Anonym

Ja, hon som spelar Daisy har varit med i två avsnitt av HTG. Då var hon en tjej som mobbade Victoria efter branden.

2011-03-07 @ 22:33:56
Postat av: Colin

Well " ", don't believe everything you read on Wikipedia, or IMDB for that matter. She actually appeared three times, in episodes broadcast in Sweden on June 10th and 17th last year. The best picture currently on the web would be here: http://www.itv.com/soaps/emmerdale/catchup/sun18nov/scenebyscene/default.html (go to the second picture). I'm a big fan of Daisy - the fact that Sophie McShera can play a bully and someone as daft as Daisy shows what a good actor she must be :) I think Gwen is my other favourite character. I'm also a big fan of the actress who plays Anna. Joanne Foggatt has got quite an impressive CV including playing real life people Joanne Lees, Danielle Cable and the sister of Myra Hindley. There are of course many others on the show with high profile careers but I feel I've been following Joanne's career since 1997! :)



Why is little TJ so unpopular? :( He's not a great actor but he seems quite harmless to me :)



As for the death, personally I wasn't a fan of the character but I won't say anymore until it happens.

2011-03-08 @ 00:52:31
Postat av: ylva

Jag vet också vem som dör och i mina ögon är det en av dom jag kommer att sakna mest!!! Fattar inte varför det måste hända...

2011-03-08 @ 07:21:28
Postat av: Mariann

Ja, Joanne Froggatt har jag sett i flera produktioner. Hon va också med i Life of Mars. En serie som jag gillade väldigt mycket. I alla fall första säsongen.

2011-03-08 @ 07:48:17
Postat av: Lena

Nu har ni satt griller i huvudet på mig igen. Vem är näste som skall bort tro?



Mariann sa något om en favorit häromdan, någon (minns inte vem) tycker det är skönt, Ylva inte



Nä svara inte tänker bara högt:-)

2011-03-08 @ 11:31:14
Postat av: Mariann

Ja, en av mina favoriter försvinner och det tycker jag är jättetrist. Men jag hoppas att det inte är dags för den personen riktigt än utan att det är nån jag inte gillar som ska försvinna innan Jack's död.

Idag är jag hemma och vaktar hantverkare så jag ser HTG "live". Men gud va jobbiga de är nu! Jag är så trött på skrikiga tonåringar och bröllopsbesvär!

2011-03-08 @ 12:13:57
Postat av: Mariann

Jaha ja? Good riddance? Jag vet inte det jag...

2011-03-08 @ 12:50:45
Postat av: Mariann

Och så börjar Holby city och ett annat bekant ansikte dyker upp. Det tog ett tag innan jag kopplade - det är ju the vicar of Dibley's stora kärlek, Simon :)

2011-03-08 @ 12:54:27
Postat av: Jackson

Idag var det onödigt mycket dramatik och hemskheter, tycker jag. Fy bubblan! Litet love, peace and understanding nu, tack!

2011-03-08 @ 13:03:33
Postat av: SoP

Ja,det är inte lika kul att titta när man vet vad som ska hända :-( Senast jag inte visste vem som skulle dö var Len- fy vilken " chock" jag fick då. Så instämmer jag,Vem skulle sakna T.J ? Sen måste jag en gång till undra,hela den här företagsstoryn som får Kings på fall- har ni hängt med i den?

2011-03-09 @ 01:10:18
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0