"Hangover from hell"

Förlåt förseningen men jag får skylla på att det varit sportlov.

Nicola pratar med Kenneth som är ansvarig för körtävlingen och han lovar att de får en chans till. Denna gång har de västarna på fast det fattas bokstäver.  Nicola börjar med att hålla ett litet tal om att de kanske inte är bästa kören men de har en vilja...en vilja att rädda deras kyrka. Sen börjar de sjunga men Gennie vågar inte så Nicola tar solot. Det låter inge vidare men de kämpar på. Plötsligt börjar Gennie sjunga och sen kliver hon fram och står och sjunger med hela kören, i början något nervös men sedan släpper det.
Det slutar med en jublande publik.
David och Eric är inte alls glada och när de kommer till kören bakom scenen så kan inte David låta bli att avslöja deras planer och att Nicola gått med i kören för att sabotera. Alla körmedlemmar blir väldigt besvikna på henne och vänder henne ryggen. De är så upptagna av sveket att de inte hör att de blir inropade på scenen igen för att de har vunnit ett nytt pris, bragdpriset.
De säger åt Nicola att hon inte är välkommen med upp på scenen.

Betty som av blivit utsläppt av någon, har en helvetisk baksmälla och hon är sur på David och Eric.
Biskopen besöker Ashley och Laurel och berättar att kyrkan accepterat Erics bud så de spelade ingen roll att det gått så bra för kören som det gjorde. Givetvis är de mycket besvikna men Ashley försöker att se det som en nystart...
(Hoppas att de inte försvinner ur serien.)


Lily blir till slut opererad och när hon vaknar upp igen så sitter Edna där och vakar över henne. Lily blir så rörd över sin systers kärlek och hon vill att de ska åka för att träffa Peter båda två.
Då måste Edna erkänna att pengarna inte kom från Peter utan från henne och att han aldrig varit intresserad av att hjälpa dem.

Jo får problem med fåren som börjar bli sjuka. Mick hjälper henne men de borde kalla på veterinären. Jo säger att hon inte har råd med det så Mick erbjuder sig att kolla vad han kan göra.
När Mick är på puben sedan så sitter Andy där. Andy hör att det är problem med fåren och han säger att det kan vara levermask så de borde vaccineras. Mick som redan konstaterat det låtsas som om han fått goda råd av Andy för att behålla lugnet och få Andy till att må bättre.

Jake blir kvar hos Jasmine även när Daniel fått gå och lägga sig. De ska titta på en film och dricka lite vin. Det verkar vara lugnt och mysigt, ända tills Jake börjar kyssa henne och hon är med på det. Plötsligt får hon panik och blir helt hysterisk. Hon gråter och ber honom att gå. Han förstår ingenting men lämnar henne. Jas ringer Debbie och hon och Eli kommer till Jasmines hjälp. Jas berättar att hon "såg" Shane framför sig när Jake kysste henne och hon greps då av panik.
Eli gick till puben för att prata med Jake för att höra hur mycket Jas kanske sagt till honom om vad som hänt. Hon hade inte berättat något så de var lugna igen.

Matthew planerar bröllopet och vill lägga lite extra pengar på det även om de inte har pengar.
Kings får mera problem för banken vill ha tillbaka deras lån inom 36 timmar.
Hur ska de få ihop pengarna på så kort tid. De försöker få tag på Danusia på Polek för att höra vad som händer där eftersom de dröjer.
När Anna får höra om problemen så erbjuder hon Matt att ge dem allt de behöver, inte bara en liten summa utan hur mycket som helst. Hon ska bara på ett extra styrelsesammanträde först.



Trevlig helg allihop!

Kommentarer
Postat av: Madeleine

Underbart snällt av dig!

Jag hoppas Nicola träffar någon annan snart och den där jäkla Katie, så duktig men så lösaktig ju, får inte ihop hennes karaktär liksom, tål inte henne!

Men, hahah, Eli är riktigt rolig, bäst just nu,och min kära Diane är tillbaka, mer storylines med henne! Kram

2011-03-05 @ 14:53:21
Postat av: Tina

Så olika vi tycker Madeleine, Jag gillar Katie, men Eli kan gärna försvinna ur serien, då jag tycker att han är så barnslig och fjantig. Men som sagt var vi tycker olika ;)



2011-03-05 @ 15:07:57
Postat av: Erik

Tyckte faktiskt lite synd om Nicola. Det känns som om hon kanske är på väg att bli en bättre människa och nu blev hon ju utslängd igen och det är slut med David, så hon måste ju nästan bli lite snällare om byn ska acceptera henne igen.

Skönt att Edna och Lily blev vänner igen efter alla turer som varit. Ganska rörande återförening med kram och allt tyckte både jag och andra som fick en liten tår i ögonvrån.

2011-03-05 @ 15:22:52
Postat av: Honey

Hur ska det gå för Nicola nu? Var ska hon bo? Tycker lite synd om henne, det kan inte vara lätt att bo i en by där alla hatar henne.

Det är kul att vi tycker så olika om karaktärerna.

Jag gillar Eli,han är rolig och jag tycker han är ganska charmig på nått sett. Har inget emot Katie heller, fast jag tyckte bättre om henne förr.

2011-03-05 @ 17:09:10
Postat av: Micke

Ashley och Laurels son heter väl ändå Arthur och inte Daniel? :)

2011-03-05 @ 19:11:49
Postat av: Erik

Visst heter han Arthur. Men han har inte varit med på länge nu, det är lätt att glömma.

2011-03-06 @ 09:25:52
Postat av: Tina

Visst var det synd om Nicola och även hon har väl rätt att ändra sig och göra det rätta. Tyckte att Laurel dömde henne för hårt, prästfru som hon är borde hon kunna ta emot ett förlåt och inte sätta näsan i vädert.

2011-03-06 @ 13:52:32
Postat av: Erik

Tina, du har alldeles rätt om Laurel och Nicola, tänkte detsamma själv. Men Laurel kanske ändrar sig som småningom om Nicola blir en bättre människa, vilket hon väl måste bli, om hon ska bli kvar i byn. Somliga karaktärer utvecklas ju faktiskt.

2011-03-06 @ 13:57:46
Postat av: Tina V

Vilka vänner Nicola har, hon har ju offrat allt för kören.

Hade jag varit kören, så hade jag tvärt om blivit glad om Nicola ändrat sig och hjälpt oss.

2011-03-06 @ 20:08:58
Postat av: Adm

>>>Mick3

Visst har du rätt. Som det påpekats så var det ett tag sedan han var med och jag tror inte att de nämnde hans namn när Jas var ute med honom så det glömdes helt bort i mitt förvirrade tillstånd. Klart han heter Arthur.



Jag tycker faktiskt också synd om Nicola (trodde aldrig jag skulle säga det). Laurel som prästfru borde väl om någon kunna var förlåtande...

2011-03-07 @ 07:45:24
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Adm

Förlåt, Micke ska det stå här ovan! (Måndagströtthet får jag skylla på)

2011-03-07 @ 09:22:11
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Tina

Nu händer det visst saker. Jag menar alltså om vad som hände i dagens avsnitt. Undra om det blir något bröllop.

2011-03-07 @ 13:05:59
Postat av: Mariann

Nej, det blir säkert inget bröllop. Det ska inte finnas några lyckliga par i den här serien. Så är det bara...

Jag sitter och väntar på att avsnittet ska läggas ut på tv4play...

2011-03-07 @ 13:09:13
Postat av: Madeleine

Det är nästan för mycket elände, fattar inte varför det ska dödas av folk, kan inte folk bara flytta och gå vidare med sina liv.

Den här storyn med Shane, helt komplett onödig, men det är väl någon som ska ur serien igen, därav storyn.

Speciellt tycker jag Dawns och Max död var för mycket, kunde inte Dawn fått flytta till sin nya unga kille i Cornwall, efter förhållandet med triste Terry hade det varit henne väl unt. Och Max kunde fått åka i lugn och ro. Konstigt att Robert fick överleva, kanske man hoppades på en comeback där! Jag är less på HTG nu, så jag tar en tids semester nu från den! Hejhopp, kram, kram Madde

2011-03-07 @ 13:50:57
Postat av: Lena

Jag vill nog inte anse mig som långsint men inte hade jag öppnat famnen för en sån som Nicola i första taget igen. Jag tycker nog att hon burit sig illa åt mot de flesta i byn lite för många gånger för att hon skall bli trovärdig i en handvändning.



Du adm. det med prästfru var lite roligt:-)

nä inte ens det hjälper så vidrig som Nicla varit mot Laura



Det var ju bara jag som blev glad (ingen annan sa nåt i alla fall) när Nicola dök upp i serien igen, men det var antagligen för att jag inte hade sett tillräckligt av henne innan, vilket ni andra hade gjort.



Nä nu är jag bara trött på henne. Hon är bara egoistisk och elak. Fanns säkert en baktanke med engangemanget i kören också.

2011-03-07 @ 13:54:55
Postat av: Mariann

Återigen är jag och Lena överens :)

Och jag håller även med Madde. Men jag kan ju inte ge upp HTG riktigt än utan försöker hålla ut och hoppas att det blir bättre. Så jag åtminstone kan va med här och kackla :)

2011-03-07 @ 14:58:23
Postat av: Jackson

Någon som vet varför dagens avsnitt inte läggs ut på TV4play? Jag hade inte möjlighet att titta idag. Har, med jämna mellanrum, försökt hitta dagens avsnitt på TV4play, men hittills ingen träff.

2011-03-07 @ 15:58:31
Postat av: Lena

:-)

2011-03-07 @ 15:58:38
Postat av: Lena





Du Honey



Är det en ny serie eller en nyinspelning av den gamla? Har för mig att det var just så H o Tj hette

redan då



2011-03-07 @ 16:02:40
Postat av: SoP

NU gick det att se de här avsnitten- Jag tycker också att Laurel var onödigt hård mot Nicola- och jag som ändå Avskyr Nicola. Men, Kommer verkligen Ashley o Laurel att flytta från byn ? ? Känns konstigt med ett Emmerdale Utan Ashley...

2011-03-08 @ 05:07:02
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0