Ett bröllop, en middag, en spirande kärlek och ett frieri

Det är full förberedelse inför Natashas och Marks bröllop.
Utanför kyrkan så klagar Betty på idén att förnya sina bröllopslöften, hon gillar inte den tanken eftersom har man en gång redan lovat trohet inför gud så räcker det men hon säger inte nej till ett glas fin champagne så därför är hon med idag.
Mark står också utanför kyrkan och han ser orolig ut. Natasha kommer dit och tar hans oro för att han är nervös, till och med mer nervös än vid första vigseln. Det blir fint och stämningsfullt inne i kyrkan och precis när Natasha sagt ja och ska säga sina löften så kommer Faye in och sätter sig. Mark ser henne inte förrän han ska säga sina löften till Natasha vilket gör att han får fram ett riktigt fint tal om att han inte skulle ha varit den han är om inte Natasha kommit in i hans liv. Natasha blir riktigt rörd och får tårar i ögonen.
När det sedan är över och alla samlas på kyrktrappan blir det dags för fotografering. Då upptäcker Natasha att Faye kommit dit och hon undrar varför. Hon går fram till Faye och passar på att presentera Mark för henne. Allt går bra och ingenting avslöjas.
Betty berömmer bröllopet och säger att det var en så trevlig idé med att förnya sina löften som de gjort. Efter fotograferingen är det dags att åka till festen på Home Farm. Mark skickar iväg Natasha och gänget med förevändningen att han har en överraskning på gång. Han går fram till Faye och undrar vad hon gjorde där. Hon berättar att hon åkt dit för att förstöra men sedan insett att det inte löser något för hon vill inte såra andra människor som skulle blivit lidande. Hon åker iväg och man ser hur Mark andas ut, mycket lättad. Det han inte ser är att Cain kommer fram bakom en buske och har sett dem tillsammans.
Överraskningen till Natasha visar sig sedan vara en häst han köpt till henne och hon blir jätteglad.

Festen är i full gång. Marlon har fått äran att laga mat som var populär på 80-talet och allt serveras på papperstallrikar och i plastmuggar. Betty och Val är mycket besvikna över att det är så enkelt och inte det minsta pråligt. Natasha förklarar att de ville ha det som de hade när de gifte sig första gången och då hade de inte så mycket pengar.

Lizzie sitter hos Dingles och sminkar sig men hon kan inte avbryta för att sätta på en kanna te eftersom hon då inte vet var hon slutade sminkningen. Zak blir mer och mer irriterad på henne och tycker hon borde hitta annat ställe att sova på. Lizzie går i förväg till Home Farm för att hinna smaka på alla godsaker. Hon blir besviken på Marlons kokkonster eftersom hon tycker maten är lite väl enkel. Det gör att Marlon bjuder hem henne på middag.
Han säger att han är faktiskt som en trollkarl i köket och kan laga till de mest underbara maträtterna.  Då säger Lizzie att han får berätta mer om "Sagan om lökringarna".
Väl hemma hos Marlon och middagen så är hon mycket nöjd. Eli kommer in och tror att han stör i en dejt och de driver lite med honom och säger att de precis skulle ha sex på bordet ;)

Bob går omkring och är sur, mest mot Gennie. När hon och Brenda pratar om kosmisk balans och ödet så påpekar han att han inte fått som han velat eftersom hans fru sitter i fängelse. Det gör att Gennie börjar leta efter annat boende, hon vill inte tränga sig på längre. Han protesterar först men säger sen att det kanske är bäst så. Bob känner att han borde göra annat så han bjuder Zak på puben och de får tydligen en helkväll. Dagen efter går han runt och har en ordentlig baksmälla. Det blir kaos i butiken och Brenda snubblar på en kartong Bob ställt på golvet. Hon får åka till sjukhuset och det visar sig vara en stukning. En vecka måste hon vila foten men vem ska ta hennes jobb så länge. Gennie erbjuder sig att göra det, hon kan ta ledigt från fabriken. Hon säger att "ödet förde oss samman precis när jag tänkt flytta ut" till Bob och han går tveksamt med på det.

Cain frågar ut Debbie om kvinnan hon sett med Mark den där gången de åkte förbi dem vid vägen. Det enda Debbie kommer ihåg var att hon var rödhårig och det gör att Cain börjar ana att inte allt står rätt till. När han ser Mark går han fram och berättar att han sett honom med den snygga kvinnan efter vigseln. Han frågar om hon är singel men Mark säger åt honom att låta henne vara.

Nicola vill fortfarande inte berätta något för Jimmy för han har mycket att bevisa än.
Jimmy vill träffa Rodney i smyg och det är för att han vill ha hans välsignelse till att gifta sig med Nicola. Rodney blir lite förvånad men godkänner honom. Detta gör att Jimmy måste köpa en ring men han har inga pengar så han säljer bilen. Sedan går han till Home Farm och friar till Nicola på kontoret. Hon blir förvånad, chockad och glad men kan inte svara honom. Han säger att hon åtminstone kan tänka på saken och sedan svara när hon vet.
Nicola träffar Laurel på cafét och berättar om Jimmys frieri. Hon berättar att han till och med sålt bilen, nåja det var inte mycket till bil, för att köpa ringen, ja det var inte mycket till ring, bara för att han älskar henne. Hur ska hon svara, hon har ju inte berättat att hon är gravid och hur kommer Jimmy att ta det. Hon lurar ju sin blivande man det första hon gör om hon svarar ja... Laurel säger då att om hon älskar honom ska hon säga ja, annars inte.
Nicola går till Kings kontor för att svara. Jimmy ser henne och blir något nervös så han säger åt Edna och Scarlett att gå hem tidigare. Nicola svarar ja på hans frieri och han lyser upp av glädje.
De går båda två till puben för att berätta för Rodney som blir glad. Han är bara orolig för att Nicola inte berättat om barnet men hon säger att de ska bli riktigt riktigt lyckliga...
(Åh vad jag hoppas att hon har rätt, låt det bli ett lyckligt äktenskap och en födsel utan massa dramatik eller på annat ställe än sjukhus.)


Ja nu är det semesterdags, uppehåll till den 1 augusti.

Jag önskar er alla en riktigt trevlig och skön sommar, speciellt er som ska ha semester från HTG på heltid!

Ni andra får också ha en riktigt trevlig och skön sommar men vi kanske hörs här, någon diskussion eller så kanske vi kan hitta på (inte varje dag men jag kommer att titta in här emellanåt)

Ha det så bra kära vänner!


Kommentarer
Postat av: Agneta

Trevlig sommar själv! Och ntack för allt jobb du lägger ner på den här bloggen. Själv kommer jag nog inte att kunna avhålla mig från att glutta in i framtiden och kolla vad som händer.

2011-06-17 @ 17:29:01
Postat av: Erik

Äntligen lite romantik, fattas bara att Nicola ska berätta om graviditeten. Men det är kanske inte så bara? Och Faye har åkt, men är hon borta nu? Säkert inte om Cain går vidare med sina lurigheter, vad det nu kan vara.

Ja, trevlig sommar alla som inte kommer tillbaka hit förrän om sex veckor. Själv kan jag nog inte låta bli att titta in här ibland.

2011-06-17 @ 17:36:22
Postat av: Lena

Tack Marie för all tid du lägger ner på detta, du vet att vi uppskattar det.

Kan inte nog sägas.



Trevlig sommar på dig med



kommer säkert göra som Erik, alltså titta in här ibland:-)

2011-06-17 @ 18:00:55
Postat av: Liina

Det är intressant detta med Nicola och Jimmy . Jag och min mamma tror inte att Nicola någonsin kommer att berätta ?... Det finns ju en stor risk med att Jimmy kommer försäga sig?... Han var ju väldigt nära i dag flera gånger , men konstigt att Nicola inte ser på Jimmy att han "ljuger" för han är ju verkligen sämst på det :P

2011-06-17 @ 18:09:18
Postat av: Tina

...ser inte Nicola mycket gravid ut nu.



Glad sommar på er, och tack Marie för en helt underbar blogg.

2011-06-17 @ 19:57:17
Postat av: Katarina-Cinnamon

Trevlig sommar alla. Ja jag tror inte alls att Faye är borta för alltid, skulle inte förvåna mig om Mark börjar dra sig till henne nu när hon slutar hänga efter honom...

2011-06-17 @ 20:02:53
Postat av: ylva

Sällar mig till tack-kören o önskar dig Marie o er andra en toppensommar!

2011-06-17 @ 21:14:11
Postat av: viktorisa

Trevlig Sommar på er alla!

2011-06-17 @ 22:37:42
Postat av: Pandora

Jahapp. Så var det roliga slut för den här säsongen då. Personligen så tycker jag att det är litet skönt med ett HTG avbrott nu när bina surrar, solen värmer och maken klipper gräsmattan endast iklädd shorts hehehe!



Speciellt skönt var det att det sista avsnittet inte slutade med en rejäl så kallad "klipphängare"! Nog för att jag är rejält nyfiken på hur det ska gå med Wyldes (Både Mark-Fayes och Maisie-Cains) kärleksaffärer och Sugden-Dingles vårdnadstvist, men man behöver ju litet andrum ibland också!



Έχετε ένα μεγάλο καλοκαίρι! (Ha en underbar sommar)

Älskar er! Puss//Pandora

2011-06-18 @ 00:39:46
Postat av: Colin

Just though I'd drop by and say "hello"!



I'm sorry I've not been here for a while. I've hardly even been reading the blogg for a while, so I've got some catching up to do!



With no major cliffhanger ending today, and having also seen the next episode, I think you've been fortunate to take your break at this particular moment. Anyone who has problems with their memory will pick up the story really easily!



There is one thing I must warn you of. Anyone who remembers about the links to the ITV scene-by-scene episode pages I talked about and wanted to see what happens next will unfortunately find that the links no longer work and instead you will get redirected to the current UK pace episodes page. So instead of finding out if Nicola tells Jimmy about the pregnancy, you'll find out who is pregnant in the show now!



I may make another appearance in the next six weeks but I can't promise anything!



Happy holidays everyone!

2011-06-18 @ 01:00:25
Postat av: Mariann

Nu har jag också sett de två sista avsnitten. Jag tycker det är sååå tråkigt just nu. Och jag hatar den otrevliga attityden som manusförfattarna envisas med att ge alla karaktärer. Som när Betty och Val klagade på maten. Men herregud! Eller när Terry skriker åt Bob för att hans klumpiga kärring har ramlat och stukat foten.

Nej det ska bli skönt med semester från HTG. Men jag kommer antagligen att glutta in här med jämna mellanrum så jag inte får abstinens. Jag ser ju HTG just nu bara för att få va med i pratet här :) Hade det inte varit för den här suveräna bloggen, och alla goa "karaktärer" vi är här, så hade jag nog inte ens brytt mig om att slösa tid på HTG.

Tack Marie för att du håller oss med den här "klubben".

Ha en härlig sommar allihop!

2011-06-19 @ 21:34:31
Postat av: Marie

Precis när man är ikapp så är det sommarlov!!! Jag som mest haft bloggabstinens ;-) Kan ju inte gå in här och läsa innan jag sett avsnitten :-)



Härlig sommar!

2011-06-19 @ 22:32:58
Postat av: Suss

Önskar dig och alla de andra HTG älskare trevlig sommar!!! Skulle jag möta Cain natt eller dag skulle jag springa vilken äcklig karl!!!

Syns till hösten Kram kram

2011-06-19 @ 23:32:00
Postat av: Andreas

Det här med sommaruppehåll tycker jag inte om. Hem till gården är ju det enda jag kollar på när det gäller tv-tittande.



Önskar er allihopa en riktigt trevlig sommar.

Hade hoppats att Nicola skulle berättat innan sommaren men så blev det ju inte.

2011-06-20 @ 01:32:40
URL: http://sakimoto.se
Postat av: Tina

På ett sätt är det skönt med ett sommaruppehåll, när det är semestertider.



...men just idag, första dagen på uppehållet, var ska jag intaga min lunch? Hade solen varit framme så hade valet varit lätt, men nu spöregnar det i Skåne.

2011-06-20 @ 10:26:31
Postat av: ylva

Vilken vanemänniska man är! Tror ni inte jag bänkar mig vid tv:n och tror att det ska bli HTG? Suck, men jag tycker också det är lite skönt med uppehåll, man har så mycket annat för sig om dagarna nu. Här spöregnar också. Lyckades ta mig till affären mellan två skurar :-)

2011-06-20 @ 14:39:01
Postat av: Carina

Marie: jag fick också samma snopna upptäckt. Jag var också lagom ikapp och så var det inget HTG igår! Sååå typiskt!

2011-06-21 @ 21:48:01
Postat av: agneta

Men vilken rolig blogg för en HTG-fanatiker!Nu är den bokmärkt.

2011-07-27 @ 13:31:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0