"A garden to die for"

Det var vad Paul sa när det diskuterades en kyrka som blivit såld och gjorts om till bostad... ;)

Alan och Pearl hade varit på biblioteket och hon hade lånat lite "djupare" böcker av Dostojevskij och Tolstoy. De sitter sen hemma och läser var sin bok.
Pearl låtsas läsa Brott&Straff fast i själva verket är det en Jackie Collins-roman i bokomslaget. Betty genomskådar henne ganska snabbt.
Betty råder henne att vara sig själv för det lönar sig i längden. Då inser Pearl att hon och Alan är allt för olika och hon försöker att bryta upp. Alan verkar inte vilja att de bryter upp så han försöker att få med henne på bio istället för på en kammarmusikkonsert.

Nicola vill inte skriva på Ednas namninsamling om att rädda kyrkan. Då hotar Edna med att hon kan bli bostadslös så det är bara att skriva på. När sen Nicola hör på puben om kyrkan som byggts om till bostad får hon stora planer. Hon övertalar David till att de ska buda på kyrkan, det är en perfekt bostad för dem. David är inte helt med henne men mesig som han är kan han inte säga nej.

Laurel och Ashley överväger att byta församling så de åker till St Huges för att se hur det var där. När de kom tillbaka hade Edna och Doug samlat folket i byn på puben och kommit på att man ska delta i en körtävling så sångövningarna var redan i full gång. De hoppas givetvis på att vinna tävlingen för att få massa publicitet.  Något förvånade men ändå glada ser Ashley och Laurel att byborna kommer att kämpa med dem om att bevara kyrkan

Gennie upptäcker Brendas känslor för Bob och hon tycker det är pinsamt.
När hon pratar med Chas om det så ger hon rådet om att låta de vuxna sköta sitt och sedan bara finnas där om det behövs.

Paddy har fått ett vykort från Marlon och Donna. De har det bra på sin semester och har vunnit en tävling i att "bäst på att känna sin partner" och när han berättar det för Ross blir Ross lite butter och går därifrån. På polisstationen så kommenterar Shane att "snart är Donna tillbaka, hon måste ha något som attraherar henne här".

Diane besöker Andy på sjukhuset igen och de diskuterar vart han ska ta vägen när han blir utskriven. Andy vill tillbaka till gården men Diane låter inte honom åka dit. Hon erbjuder honom att bo bakom puben och han har väl inget val.
När Victoria och Val får höra det blir de upprörda, de vill inte ha honom i närheten. Diane är på väg att tala om det för Andy när psykiatrikern säger att det är bra att han har någon som ställer upp så mycket för honom.
Betty fick en rolig min när hon såg att Andy klev ur bilen och gick in på puben.
Victoria blev riktigt förbannad och fick ett utbrott. Diane stod på sig och sa att Andy ska bo där ändå.

Jo vill inte låta Andy träffa Sarah och Debbie håller med henne. Debbie åker över till puben för att tala om det för honom. Han blir inte glad men han kan inte göra så mycket. Diane råder honom att bevisa för alla att han har ändrat sig och att försöka komma överens med Jo, då först kanske han kan träffa Sarah igen.


                                               **************

Tack ni underbara läsare, jaa jag har sagt det förut men måste säga det igen.
Ni är så härliga som kommenterar och svarar på varandras frågor helt utan att jag behöver lägga mig i...  =D




Kommentarer
Postat av: viktoria

Ville bara säga en sak : GO Edna! vilket fräs det var i henne idag haha vilken kämpar glöd hon hade!

2011-01-26 @ 16:58:45
Postat av: Erik

Ja, det behövs verkligen någon som Edna om de ska kunna rädda kyrkan från nedläggning. Nicola däremot visade sig från sin bitchigaste sida idag, som man bara kan reta sig på. Köpa kyrkan redan innan den är till salu. Hur ska hon göra för att förstöra för kören då? Lyckas hon? Hoppas inte det!

2011-01-26 @ 17:08:30
Postat av: Carina

Jag får kramp på Andy! Han skulle behövt en lektion i ödmjukhet. Fattar han inte att han borde vara ganska tacksam att de inte ringt polisen för han skulle ju åka in så det visslar om det. Och ändå har han mage att tycka han har "rättigheter" - jag blir så arg när jag ser det! Morr morr...Och vad mycket Diane får stå ut med - ett under att hon orkar. Guldmedalj till henne! Och Nicola förnekar sig inte men har David fullständigt blivit ett mähä nu? innan hade han ju lite vett iallafall.

2011-01-26 @ 17:28:12
Postat av: Erik

David kanske tröttnar på Nicola till slut. Vem orkar väl leva med en sådan människa någon längre tid?

2011-01-26 @ 18:25:16
Postat av: Erik

David kanske tröttnar på Nicola till slut. Vem orkar väl leva med en sådan människa någon längre tid?

2011-01-26 @ 18:27:01
Postat av: Carina

Erik: ja, man undrar ju lite där om David, han har ju genomskådat henne flera gånger innan, men han är uppenbarligen VÄLDIGT förälskad, eftersom han gång efter gång sätter skygglappar på.

Viktoria: jo det blev fart på Edna idag, men det behövs nog mer än en halvtaskig kör för att få kyrkan att överleva.

2011-01-26 @ 20:03:45
Postat av: Carina

Hur gör man för att slippa skriva de där verifieringsorden, är ju sååå märkliga typsnitt att man knappt kan urskilja vad det står. Har testat att lyssna istället men det var inte mycket bättre, mest blurr...

2011-01-26 @ 20:07:11
Postat av: Marie nr 2

@Carina: Vilka verifieringsord tänker du på?

2011-01-26 @ 21:15:24
Postat av: Rutiga stolen

Det är lite märkligt med verifieringsorden. Jag brukar bara behöva skriva i det när jag skriver i inlägg om framtiden. Trode det kanske var något "speciellt" för den fliken. Jag skriver oftast från samma dator så där kan inte skillnaden ligga. Adm. vet Du?

2011-01-26 @ 22:00:56
URL: http://www.rutigastolen.se
Postat av: Carina

Även fast jag alltid skriver från samma dator, och har Kom-ihåg-mig-rutan ifylld i rutan så måste jag varje gång skriva i verifieringsorden, men kanske slipper du eftersom du har en bloggadress?!

Hade bara önskat att det inte var så konstigt typsnitt. Men vad gör man inte för att få kommunicera med andra HTG-fantaster :-)

2011-01-26 @ 22:23:40
Postat av: Rutiga stolen

Prova att klicka på "försök med annat ord" (eller vad det nu står). Ibland kommer det ett lättare ord. Provade en gång med att de skulle läsa upp istället. Men det var så mycket störningar så det var svårt att veta vem man skulle lyssna till.



Som sagt för mig är det bara när jag skriver under framtiden. Kom-ihåg-mig-rutan är ifylld under båda och det är samma dator så min hemsideadress är inte skillnaden. Det är märkligt och lite jobbigt.

2011-01-26 @ 22:37:59
URL: http://www.rutigastolen.se
Postat av: Agneta

Jag tror jag börjar bli beroende av den här bloggen. Förut var jagbara beroende av att se avsnitten varje dag, men sedan jaghittade hit bara måste jag läsa ala komentarer. Prata om nörderi! Och tack för en bra blogg!

2011-01-26 @ 23:06:16
Postat av: Mariann

Jag är också bloggberoende här :)

Och nej det är inte bara de som har bloggadress som slipper skriva verifieringsorden. Jag behöver inte skriva de längre.

När det gäller avsnittet så vill jag bara spy på Nicola och Brenda. Jag förstår inte riktigt hur Jo ska klara allt med farmen helt själv. Hon klarade det ju knappt när hon hade både Sam och Jake till hjälp. Och varför gör de inte tvärtom? Att Jo och Sarah bor hos Diane så får Andy ta hand om gården och jobba sig trött. Det kan ju aldrig va nyttigt att bara sitta och tycka synd om sig själv. Jaja, han är skadad. Men i såpaserierna brukar de har gott läkkött när de vill...

2011-01-27 @ 07:27:07
Postat av: Erik

Jag behöver så gott som aldrig fylla i någon verifieringskod, jag kommer hit automatiskt. Vet inte vad det beror på.

2011-01-27 @ 07:49:13
Postat av: Adm

Tyvärr så vet jag inte varför en del får verifieringsord och en del inte. Det är inget jag ställer in utan det måste ha med blogg.se att göra. Någon gång har jag också råkat ut för det men oftast inte. Finns det någon som har en förklaring på det så är jag tacksam för svar jag också.



Det är ni "nördar" som gör bloggen...för utan kommentarer hade jag tröttnat för länge sen.



Sen håller jag med om att Andy borde slita sig trött på gården och Jo bo hos Diane med Sarah.

2011-01-27 @ 08:57:46
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: J

Ja inte vann Emmerdale nåt pris i går heller....

Men This Morning vann!!



Och om detta skedde skulle Gino (Kocken) laga mat NAKEN i dag...... 11,30-13,30 ITV1

Länkar finns under fliken i mitten längst upp!

2011-01-27 @ 10:08:31
Postat av: tina

Ja, det är ju lite märkligt att Jo ska vara kvar på farmen, hon är ju inte någon lantbrukare, hon och Sarah skulle ha det bättre hos Diane. På gården finns ju bara de hemska minnena kvar plus att hon omöjligt kan klara av alla sysslorna där.



Jag brukar inte heller ha något problem med att logga in, har kanske att göra med hur ofta man är här. :P

2011-01-27 @ 10:10:08
Postat av: Erik

Jag tror också att det beror på hur ofta man är inne här, vi som är här varje dag behöver aldrig logga in, nykomlingar måste och och kanske om man inte skrivit något på länge.

Angående gården så hade ju till och med Jack svårt att klara den själv. Att lilla Jo skulle klara av att släpa tunga säckar är ju omänskligt - för att inte tala om allt annars som måste göras på en bondgård.

2011-01-27 @ 10:48:37
Postat av: Katarina/Cinnamon

Ja jag fattar inte heller varför Jo ska vara kvar på farmen och slita, låt Andy bo och jobba där och Jo och Sarah bor hos Diane eller Debbie, det vore ju mycket smartare.

Väldig sällan jag behöver skriva i någon kod nuförtiden.

2011-01-27 @ 11:01:17
URL: http://www.ateljecinnamon.se
Postat av: Lena

Jag tycker mest att det är underligt att Jo vill vara kvar på gården. Så på gränsen till hysteri som hon var i slutet (med all rätt) så borde hon inte våga vara där.

Sist var ju Andy väldigt aggressiv och kastade ner henne på marken (en spark där på fel ställe så.....:-()och vad säger att han inte dyker upp igen.



Slipper oftas koden jag också:-)



2011-01-27 @ 11:36:11
Postat av: Lena

29 okt skriver Conny i sin blogg att det är en tre-fyra månader kvar innan det långsamt blir bättre igen



och där är vi ju nu så..... äntligen!

2011-01-27 @ 11:41:14
Postat av: Conny

Ja du Lena..svårt att beräkna tid när det är juluppehåll och så där. Man får nog räkna två månader till.

Men lågvattenmärket tyckte jag var när Doug gick omkring och kliade sig själv i skrevet, så man kan väl iaf säga att botten är nådd nu..Långsamt bättre som sagt.

2011-01-27 @ 12:04:57
Postat av: Lena

okej då får vi vänta lite till då



Bara jag får se Betty lite ibland så, så står jag ut:-)

2011-01-27 @ 13:40:02
Postat av: Carina

Jag får väl skriva lite oftare här, haha... Jo, man är ju lite lätt beroende, det är bara att erkänna :-) Har spelat in dagens avsnitt (torsdag)och ska förhoppningsvis kunna se det under eftermiddagen om barnen tillåter ;-)

2011-01-27 @ 13:41:28
Postat av: J

"Endast för Lena"



Länk utlagd under flik roliga klipp

2011-01-27 @ 13:48:42
Postat av: Lena

Tack Jesper

Underbart!



Men eftersom jag är den som tjatat mest här om att ni inte ska avslöja något om framtiden så säger jag inte mer.



Datumet stod ju under så jag hade ju ett val, och det var ju inte svårt:-)

2011-01-27 @ 14:34:07
Postat av: Jesper

Tackar så mycket!



Synd bara att detta var det enda som jag hittade,det finns annars mycket bra dialoger fortfarande ser du :-)



2011-01-27 @ 16:51:52
Postat av: J

Ja inte vann Emmerdale nåt pris i går heller....

Men This Morning vann!!



Och om detta skedde skulle Gino (Kocken) laga mat NAKEN i dag...... 11,30-13,30 ITV1

Länkar finns under fliken i mitten längst upp!



Ja inte vann Emmerdale nåt pris i går heller....

Men This Morning vann!!



Och om detta skedde skulle Gino (Kocken) laga mat NAKEN i dag...... 11,30-13,30 ITV1

Länkar finns under fliken i mitten längst upp!



http://www.youtube.com/watch?v=nxaDacgp2BA

2011-01-27 @ 17:01:11
Postat av: SoP

Ang.verifieringsorden-jag Tror de hoppar upp lite då o då,som "stickprov" ? Jag har t.o.m fått såna ord när jag har svarat någon i min egen blogg .

2011-01-27 @ 18:18:12
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Jesper

För info: Så får vi i "framtiden" jobba bra mycket hårdare-då vi alltid får verifieringskod där! men inte här inte Hm....

Kostar att ligga på topp/typ??

2011-01-27 @ 18:35:29
Postat av: J

Verkligen synd att vi ej har något liknande BRA program som This Morning här hemma.



More laughs with Holly Willoughby & Philip Schofield on This Morning with Chef Gino D'Acampo



http://www.youtube.com/watch?v=NAPOZx1pWHg&feature=related



http://www.youtube.com/watch?v=Pc6vkoh940M&feature=related

2011-01-27 @ 19:59:50
Postat av: SoP

Nu kommenterar jag här under för jag har inte sett dagens avsnitt än o vill inte läsa vad som hände! I alla fall,jag är ett Dr.Who-fan, o i natt på 4guld,så kom näste doctor ( nr 2 )- o vem hade han med sig -- Jo,"Joe Sugden",mycket ung o i Kilt!

2011-01-28 @ 00:14:10
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0