Kärlek i magtrakten

Nicola blev lite sur för att McNally hade skrivit att kören var usel. Men hon tänker utnyttja hans elaka ord till att själv slippa vara häxan för nu kan de skylla på honom om det visar sig vara dålig reklam för kören. Hon hör Leyla sjunga när hon passerar på gatan och det leder till att även Leyla får en plats i kören även om hon inte sjunger så bra.
När hon sen får höra från sin far att han är stolt över henne för att hon ställer upp för byn utan att själv tjäna något på det så bestämmer hon sig för att inte köpa kyrkan. Hon vill inte svika Laurel heller...
David berättar det för Eric och de försöker att övertala Nicola att inte backa i kyrkoaffären. Hon är helt säker på att hon inte vill fullfölja det även om Eric försöker att utpressa henne med att byborna kommer att vända henne ryggen om de får veta vad hon hade tänkt göra.
Nicola är fullt besluten att fortsätta med kören och nu ska de göra allt för att vinna.

Val har bokat biljett till Diane så hon kan få semester i Brighton hos Bernice.
Val får ta hand om baren och dessutom vara barnvakt till Victoria för att Diane ska gå med på att åka iväg.
Victoria får av Chas uppdraget att ringa de klienter som inte betalat sina fakturor och kräva dem på betalning och Victoria lyckas bra med det. Detta gör att Paddy ger henne ett bra betyg som hon kan ta med till skolan.
Daz ger Victoria en katt som han fått tag på. Hon blir jätteglad över den men Val som ska passa Victoria tycker inte det är lika kul.

Brenda har ont i magen efter all kålsoppa men hon tackar ändå ja till Terrys inbjudan om en middag. Eftersom hon är rädd för att gå upp i vikt så vågar hon knappt äta av det Terry bjuder på och när Bob kommer hem med TJ ser hon det som ett tillfälle att kunna fly därifrån. Terry som tagit åt sig av hennes ord om att man inte kan äta vad som helst i deras ålder frågar Bob om han tycker att han ser tjock ut.
Terry avskräcktes inte av att middagen blivit katastrof så han bjuder ut Brenda igen. Han är inte riktigt klar när hon kommer hem till honom för han är fullt upptagen med att spegla sig och kolla in sin figur. Han står och drar in magen och spänner sig lite och gör några häftiga moves. Givetvis kommer Brenda upp och hör och ser det, speciellt när han sjunger för sig själv att han är en gudabenådad älskare och Brenda ska få vara med om en häftig resa. Hon får panik och rusar därifrån till puben.
Terry klär på sig och kommer efter. Hon vill inte prata med honom men han har lite att säga henne. Tyvärr så blir det mest pinsamt och klumpigt när han försöker att säga att de flesta män i byn är lite överviktiga och hon själv är inte precis någon Angelina Jolie.

Jimmy har kommit tillbaka men han är inte alls orolig över romansen mellan Matthew och Anna. Däremot ska han stoppa Scarletts flytt till Daz, precis som Daz hoppats på.

Donald är fortfarande besviken på Anna och ber henne att välja mellan Matt och honom. Han till och med hotar med att tala om för Matthew vad Anna hade för planer att göra när hon tog kontakt med honom.


Kommentarer
Postat av: Erik

Det är tydligen inte meningen att det ska bli något mellan Terry och Brenda - eller kanske blir det ändå det när det fått gå sina vändor, men just nu verkar det som förgjort. Och så finns ju TJ som kan dyka upp och sätta käppar i hjulet också.

Ska vi verkligen tro att Nicola har ändrat sig om kören och kyrkan? Är hon inte den elaka häxa som alla tror? Om det nu hjälper om kören skulle vinna, hur otroligt det än skulle vara.

Undrar om någon tänker på att skaffa en toalett till Victorias katt. Eller de kanske gör som folk gör på landet, släpper ut den och låter den uträtta sina behov ute?

2011-02-14 @ 16:11:10
Postat av: Tina

Vad är det med katterna i HTG. En normal katt hade hoppat ut ur lådan med en gång.



Jag kände faktiskt med Brenda idag. Jag kommer ihåg när jag var 16-17 år och var hembjuden till min dåvarande pojkvän på middag tillsammans med hela hans familj. Just den dagen var jag inte bra i magen, illamående, gasig och något lös, och det gjorde att min aptit var noll. Man var ju väluppfostrad och tog en liten potatis och en liten bit kött. Mitt under måltiden var jag bara tvungen att gå på toa, som jag skämdes. Det var ingen som sade något och jag fick i mig all maten tillslut. Pust.

2011-02-14 @ 21:29:29
Postat av: Mariann

Jag förstår precis hur du kände det, Tina. Middag hos "svärföräldrarna" i den där åldern - då va ju allt pinsamt :)

När det gäller HTG har jag inte så mycket att kommentera. Jag tycker det är så fruktansvärt tråkigt just nu. För mig känns nästan allt som meningslös utfyllnad.

2011-02-15 @ 07:22:54
Postat av: Erik

Jovisst är mycket tråkig utfyllnad just nu, ibland snabbspolar jag nästan hela avsnitt. Men det känns som om det var lugnet före stormen och det kommer att hända lite mera snart.

2011-02-15 @ 07:54:09
Postat av: ylva

Nu till o med DRÖMMER jag HTG! I natt träffade jag "Andy" och vi hade jättetrevligt, satt o diskuterade HTG och jag fick veta en del hemligheter :-)

2011-02-15 @ 09:05:23
Postat av: Mariann

Tänk om du är sanndrömmare som Allison Dubois, Ylva! Vad fick du veta för hemligheter?? :)

2011-02-15 @ 11:31:48
Postat av: ylva

Haha, det säger jag inte, då förstör jag ju för er!

Ja, man vet aldrig, både min pappa och jag har drömt sanndrömmar!

2011-02-15 @ 12:11:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0