"Nice try, no banana!"

Det tycker jag var ett roligt uttryck sagt av Diane när Victoria försökte få vara hemma från skolan för att packa upp sina flyttkartonger i lägenheten bakom puben.
Nu när Victoria flyttat till Diane passade Charlie på att flytta in hos Jo för att slippa bo i ladan. Han blir bara värre och värre och Jo mår allt sämre och sämre.
Debbie kom på besök för att få träffa Sarah men det gick inte. Hon såg att Charlie var där och började undra. Senare dök Matthew upp för att få hyran av Jo och då såg han också Charlie. Åhh vad jag hoppas att någon kommer att ana ugglor i mossen och göra något som hjälper Jo. Charlie har snott hyrespengarna av Jo så nu vill Matthew vräka henne.
Jake ringde polisen och anmälde att det var en inkräktare på Butlers farm men när polisen kom så hade Charlie hunnit sticka. Tyvärr så kom han tillbaka och var ännu mer hotfull mot Jo.

Lily kom tillbaka för att bli sams med Edna men det lyckades inte. Hon fick höra från Pearl allt om Lens kärlek till Edna. Det slutade med att Edna fortfarande är irriterad på sin syster som sen flyttar till Pearl för att hon inte vill lämna sina vänner i byn.

Pearl kom till Kings för att ställa lite krav nu när sophanteringen skall omförhandlas. Matthew hade en rätt rolig kommentar till henne: " Pearl, kan du ställa tillbaka Carl för vi har arbete att utföra"


Viv fortsätter att samla in pengar till välgörenhet. Hon höjer priserna på cafét och påstår att överflödet skall gå till insamlingen. Belle blir så förtjust i att pengarna ska gå till forskningen om plötslig spädbarnsdöd så hon ger sin veckopeng. Det inspirerar även Paddy som anordnar en öltävling på puben.
Den tävlingen vinns av Carl som dricker upp en meter öl snabbast, till Chas förtret.
Dessutom har Dinglarna utmanat Shadrach att vara nykter i 24 timmar och det är inte lätt när det vankas öl-tävling.

Ashley är ledsen för han inte når fram till Laurel i hennes sorg.


Edna var orolig för att Tootsie skulle få kennelsjukan så hon sökte upp Paddy och ville få hunden vaccinerad hemma. Paddy tyckte att det inte var så akut om inte Tootsie hade noskontakt med andra hunder eller nosade på andra olämpliga ställen... varpå Edna svarar att "Tootsie inte är en sådan hund, hon kan minsann föra sig"

Kommentarer
Postat av: Mia

Usch och nej, säg inte att Lily ska tillbaka till serien! Orkar inte med henne. Men men kan ju skala potatis under tiden, hihihi, bara jag slipper henne.

2010-09-01 @ 14:33:12
Postat av: Mariann

precis det samma tänkte jag; neeej inte Lily nu igen.

2010-09-01 @ 14:53:53
Postat av: Evelina

Lily e som hon är.

bra tävling idag lol.

2010-09-01 @ 16:28:01
Postat av: Erik

Den här Charlie blir bara värre och värre, ska Jo behöva bli vräkt också? Jo måste nog ta hjälp av någon utifrån som hon kan lite på, annars blir hon aldrig av med den otäcka typen. Lily lär nog bli kvar ett tag skulle jag tro, för att skapa nya konflikter i byn. Tyvärr. Vi får väl snabbspola om vi inte gillar henne. Synd bara att Edna och Pearl ska bli ovänner.

2010-09-01 @ 18:35:24
Postat av: Cinnamon

Jag gillar Lily så jag blev glad över att se henne. Så hoppas jag innerligt att Jo får hjälp att bli av med den där vidrige Charlie.

2010-09-01 @ 18:45:49
URL: http://www.ateljecinnamon.se
Postat av: Tina

Historien om Charlie blir allt värre, men jag tycker att Jo har lite sig själv att skylla. Det kändes som om hon inte riktigt bryr sig, att hon tror att han ska försvinna om hon bara "blundar". Ta förresten det där med hyrespengarna, varför åkte hon inte iväg till bröderna King och betalde hyran när hon ändå var ute, hon behövde väl inte köra hem med dem. Fast hon är kanske lite korkad, för hon måste väl ha förstått att Charlie skulle försöka att ta pengarna. Han har ju gjort det tidigare. Nä, Jo är bra korkad för tillfället.

2010-09-01 @ 19:04:04
Postat av: Mia

Jag kan förstå den "dumma" Jo.. hon e rädd att Andy ska råka illa i fängelset. Det e inte lätt för henne egentligen att hämta hjälp. Lätt att sitta framför tv o tycker o tycka. Men att "släppa" in Lily i serien igen det e till att göra serien snart outhärdlig.

2010-09-01 @ 19:42:21
Postat av: Mia

Skulle fortsätta ovanstående med. Sååå tråkig serien har börjat bli så e det nog snart dags att lägga ner den helt makalöst monotona, malande o tjatiga serien. Och det säger jag efter att ha sett den sen tidernas begynnelse.

2010-09-01 @ 19:45:13
Postat av: fia

vill bara påpeka att jag älskar den här bloggen då man jobbar varje dag och på kvällarna inte har tid att titta på webben... men har fortfarande inte fått grepp på vem charlie är? man kanske måste sjukskriva sig så man kan titta ikapp på vad som hänt sen semestern =)

2010-09-01 @ 19:55:46
Postat av: Mia

hahaha fia: sjukskriva sig? Ja gör det provar med dubbelsidig bröstcancer. Det har jag, därför hänger jag framför tv o datorn.....

2010-09-01 @ 20:01:26
Postat av: Mariann

>>Fia: Charlie är en kriminell äckel som satt på kåken med Andy. Han retade sig på Andy där och de kom i bråk. Så han letade upp Jo för att hämnas på Andy.

Jag tycker allt det där med poliserna och kåken är så fruktansvärt tjatigt. Det hör liksom inte hemma i HTG. Men jag ger inte upp... än... Det sägs ju att det blir bättre...

2010-09-01 @ 22:18:47
Postat av: Erik

På måndag morgon 04.30 - 05.55 börjar TV4 sända repriser av HTG varje morgon. Frågan är hur gamla avsnitten är? Några månader som när det gick repriser i TV4+? Undrar vem de är till för. De flesta har väl antagligen hunnit somna eller inte gått upp än då. Kanske något att pröva för den som inte kan sova och vill återse karaktärer som försvunnit ur serien på sista tiden. Det borde rymmas tre avsnitt under den här tiden. Den som är intresserad och inte är vaken kanske kan försöka spela in och kolla i efterhand vad det är. Konstig tid att lägga repriser på i alla fall ...

2010-09-02 @ 08:51:21
Postat av: Katarina

Hej! Jo måste be någon om hjälp för att bli av med den där äckel-päckel Charlie. Varför inte Dingles, om hon nu inte vill blanda in polisen? Hon har ju anledning att träffa Debbie, tack vare Sarah, utan att det verkar misstänkt i Charlies ögon. Debbie är klartänkt och har inga skrupler så hon borde kunna komma på en lösning.

Att Edna och Lily ska bli sams igen, betvivlar jag. Men Sam hade rätt när han sa det där om att förlåta. Och Edna som är så kyrksam och gudaktig borde väl verkligen vara den som tar första steget istället för att gå och sura som ett gammalt åla-rens.

Mia, jag vet inte vad jag skulle kunna säga som kan trösta dig i din situation men jag vet vad det vill säga med svåra sjukdomar. Håll modet uppe. Även om det känns för jävligt emellanåt. En kram till dig.

Hälsningar Katarina

2010-09-02 @ 09:15:29
Postat av: Erik

I dag är det inspelningar i Emmerdale om man tittar på webbkameran. Zak med sin skåpbil och femton andra personer plus fler bilar utanför pensionatet mitt emot affären.

2010-09-02 @ 10:45:36
Postat av: petra

jag jobbar natt, vakande trot att min brukare sover hela natten. så för mej kom tidiga morgonreprisen som en skänk från ovan =)=)

2010-09-02 @ 11:12:28
Postat av: Mariann

Äh, jag ser bara "vanligt" folk i webkameran. Men kul ändå att se att det rör på sig där :)

2010-09-02 @ 15:20:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0