Härliga ord i massor

Idag var det många roliga kommentarer så jag samlade ihop några.

"Operation stinkande skolavgifer" Det var Belle som skulle börja sälja gödsel för att få pengar till skolavgiften.
"Antikapitalistiska förtryckare" Återigen Belle som sa så till sina föräldrar för de ville att hon ska tänka på skolan först.

"Det händer mig hela tiden. Oftast på teatern" Säger läkaren till Terry som precis bett om ursäkt för att han slumrat till en stund. Terrys min sa allt...tills han fick veta att läkaren skojat.

"Han verkar ha glömt hur man dricker. Böj armbågen, luta huvudet tillbaka" Dianes kommentar när Gray står i baren och ser deprimerad ut. Klart att han mår dåligt för han har hälsat på Perdy för att kolla hur hon mår men vågar inte säga det till Katie.

"Jag kunde ha sålt mer. Hemmafruarna i hotten hade slickat i sig det" Eli sa så till Belle om sin förmåga att sälja hela lasset med grisgödsel. Sen var de tvungna att komma på nya idéer för gödsel behöver ju tid för att mogna. Han bad dessutom om ursäkt för det dåliga ordvalet =)

"Hans musik låter som när apor krossar fönster" Pearl beskriver sitt barnbarns musiksmak efter att ha fått en mp3-spelare av Lily som muta för att få följa med på kryssningen. Lily hade precis talat om mp3-spelarens fördelar i jämförelse med cd.

"Du vet hur en mp3-spelare fungerar?" Rodneys lite beska kommentar till Betty som kommer in på puben och säger till Pearl att hon har goda nyheter. Betty förstår inte vad Rodders menar så hon står som en fågelholk och tittar på Pearl och sen Rodney. De goda nyheterna var att Betty köpt en tröja till Pearl.

Scarlett sitter och spelar på datorn på kontoret på Home Farm, hon trycker hårt på en tangent upprepade gånger och Matthew blir irriterad och härmar henne. Hon förklarar att hon måste göra så för att fånga en flagga i spelet.
De avbryts av Jonny som kommer in och säger att det varit inbrott på gården och att det är dynga som stulits.
"Du kanske glömt var du la den?" blir Jimmys kommentar.
"Har du nånsin försökt flytta dynga?" svarar Jonny.
"Klart han har, det är hans andra hobby efter broderi" säger Matthew då
Sedan fortsätter Scarlett att spela och Jimmy frågar henne om hon fick flaggan.
"Nej psykokiller 185 slog mig" svarar hon
"Jag hatar när det blir så" inflikar Matthew
Ibland har han faktiskt sina ljusa sidor =)

"Du är en rolig man, skrattar du lika mycket i fängelset? Försöker du ens dölja dina spår?" Matthews svar till Eli som står vid vägkanten och försöker sälja hästskiten han stulit från Home Farm. Matt vill givetvis ha pengarna sen. Belle blir ledsen när hon inser att gödselförsäljningen inte ger så mycket som hon vill.
"Det är inte ditt fel att du är dum" säger hon till Eli som skyller allt på Matthew. Undrar hur mycket Eli stoppar på sig själv av pengarna?

"would you drink that pint or wear it?" Säger Jimmy till Carl när Carl sagt att hans assistent behöver en assistent och Jimmy kan söka det jobbet.
Det smågnabbas rätt bra mellan bröderna tills Matthew dyker upp för då blir konversationen:
"Vänd dig inte om, kapten Otäck kom just." "Spela oberörd. Gå längs baren, vänd dig inte om." "Som om vi aldrig pratat." medan de glider ifrån varann vid bardisken.

I övrig så hände detta:

Eric vill ha pengar tillbaka för getosten av Jo och när hon säger att det inte är något fel på den så tänker Eric ge Sarah en bit. Det ville inte Jo så hon får ta tillbaka osten.
Senare blir Jo frikänd för att ha spridit e.kolibakterier för proverna var ofullständiga. Men kommer någon att våga köpa getost från Sugdens igen?

Donna köpte två säcker grisgödsel från Eli efter att påpekat att han var olaglig som stod och sålde grisavföring utan tillstånd. Hon ville ha det hemkört och Eli blev glad när hon sa att de var vänner igen.

Richard, Grays skolkompis och tillika Perdys advokat dök upp hemma hos dem. Då får Katie veta att Gray ljugit en del om dagens möte och vem Richard är.

Mel hämtade ut Arthurs pass på posten och möter då Hilary och Doug. De får då veta att Mel med familj tänker resa till värmen i Spanien och för att kolla på hus så de kan flytta dit.
Hilary får panik och rusar hem till Laurel och Ashley och vill att de ska göra något åt det....



Idag är det en sorgens dag i vårt hem eftersom Tony Curtis lämnat jordelivet.
Vi glömmer aldrig Danny Wilde, en stor favorit även hos mina ungdomar...
Förlåt att jag går utanför Emmerdales vyer men ibland känner jag att jag får göra det ;)

Här tillsammans med Roger Moore som Brett Sinclair.. Kolla in handskarna!


Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Ja håller med dig angående Tony Curtis. Dock icke att förglömma att han blev hela 85 år o han har säkert haft ett bra liv.

HTG - ja va ska man säga? Inget, mer än att jag väntar på bättre tider.

2010-09-30 @ 16:21:57
Postat av: Tina

Lika gammal som min far som också dog igår.

2010-09-30 @ 17:20:54
Postat av: Erik

Det här med grisgödseln känns som tråkig utfyllnad bara, lite smålustigt möjligen. Perdy super och Gray talar inte om att han träffar henne. Ska det hända något innan Mel och Greg sticker till Spanien? Sista chansen snart att få reda på sanningen om barnen blivit utbytta. För övrigt var Snobbar som jobbar en av mina favoritserier också. Och signaturmelodin kan jag minnas än i dag, trots att jag har ganska dåligt minne annars.

2010-09-30 @ 17:31:17
Postat av: Tina

Hade Grey en affär med Richard när de var skolkamrater?



Jar var också ett stort fan till Snobbar som jobbar. Spelade t.o.m. in signaturmelodin på min rullbandspelare. Det var tider det.

2010-09-30 @ 18:28:10
Postat av: Erik

I hetaste laget var bland de första filmerna jag såg ensam på bio när den var ny. Om du hade rullbandspelare måste du vara i min ålder, Tina, själv har jag aldrig ägt någon, men jag hade en äldre kompis som jag brukade spela in saker åt från Radio Luxemburg när han låg i lumpen. Allt det här har förstås inget med HTG att göra, men eftersom vår kära Adm nämnde det så ...

2010-09-30 @ 18:48:05
Postat av: Cinnamon

Jag älskar Snobbar som jobbar och Tony Curtis är min favorit där. Skulle gärna se den serien igen.

2010-09-30 @ 20:10:58
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com/
Postat av: Katarina

Hej! Snobbar som jobbar finns i dvd-box. Och I hetaste laget finns också på dvd. Alla Tony Curtis-fans får väl titta på dottern i fortsättningen, Jamie Lee Curtis. Hon är också väldigt bra.

Hälsningar Katarina

2010-09-30 @ 22:02:53
Postat av: Annette

När läkaren sa att han slumrade till, menade han väl under operation vilket låter samma som en teater på engelska? Det skulle ju mer förklara varför Terry blev så chockad :-)



/Annette

2010-09-30 @ 22:22:56
URL: http://jagochmitthem.blogg.se/
Postat av: Erik

Det var en trådbandspelare kom jag på senare, om nu någon minns sådana, trådarna kunde trassla sig väldigt om de hakade upp sig. Så jag är nog lite äldre i alla fall ...

2010-10-01 @ 07:26:39
Postat av: Adm

>>>Tina

Jag skänker dig en extra tanke, det är aldrig lätt med att förlora någon.



Det var väl Richard som Gray hade sin första homosexuella upplevelse med när det gick på universitetet tillsammans?



I övrigt så har jag signaturmelodin till Snobbar som jobbar som ringsignal på min mobil och dvd-boxen på hyllan.

2010-10-01 @ 07:51:29
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Tina

>>>Adm-Marie, tack.

2010-10-01 @ 13:28:23
Postat av: Mariann

Jag beklagar Tina.

Jamen självklart Annette! Operationssalen förstås. Tack för det, för jag kände mig ungefär som Betty när Rodney skämtade om mp3-spelare, jag fattade ingenting!

Klart man minns Tony Curtis och Snobbar som jobbar :) såna där snitsiga handskar vann jag på bilutställningen i Malung i somras. Ska nog börja använda de snart :)

2010-10-02 @ 19:55:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0