Gratis öl, DNA-test och träningsoverall

Chas träffade Lexi på puben och deras vänskap verkar på upphällningen. Chas gillar inte att Lexi flirtar med Carl och Lexi gillar inte att Chas försökte förstöra hennes chanser till att få jobbet. Chas blir förbannad och ska slänga en öl på Lexi men hon hinner undan och ölen hamnar på Gennie som kommit till byn för att se hur Paddy och framför allt Ross mår.
Det var första mötet mellan halvsystrarna Dingle men det visste de inte om då.

Eli har födelsedag och vill fira men Zac säger att de firar inte alla födelsedagar, när det visar sig att Eli fått tag på massa öl så ändrar han sig. De bjuder in en massa folk och även Paddy och Gennie får en inbjudan.
Shadrach flirtar lite med den nya bekantskapen men Gennie avvisar det. Hon tror att det är Zac som är hennes far men får sen veta vem av dem som är Shadrach. Hon vill lämna festen och förklarar allt för Paddy, precis när hon säger att Shadrach är hennes far så pajar karaokemaskinen (mitt i Abbas Waterloo,) och alla hör henne. Hon rusar ut ifrån huset och Paddy följer med, de pratar ut och han säger att Shadrach är en bra människa innerst inne.
Senare får hon tillfälle att prata med sin far och de går ut på promenad och pratar ut.
Chas känner sig lite utanför för så mycket omtanke har inte hon fått någonsin.

Nicola börjar jobba på Davids städföretag och hon får Betty som arbetsledare. Betty njuter av att kunna köra med Nicola så givetvis får hon städa toaletterna hos Kings på Home Farm.

Laurel och Ashley får besök av läkare och de måste ta DNA-test för att se om det skett en förväxling. Ashley börjar mer och mer tro på att Hilary haft rätt i den frågan men Laurel vägrar att erkänna den tanken. Just nu verkar hon ändå rätt vettig tycker jag, hon menar att de har begravt deras son.
Hilary får panik när hon hör att Mel och Greg funderar på att flytta utomlands.
Kommer Jasmine att kunna låta bli att skriva en artikel i vad som hänt?

Val fortsätter sina planer på att hon vill förnya Woolpack till ett mer finare ställe för det vackra folket. Terry tycker inte alls om idén och Diane verkar hålla med honom.

Betty, Edna och Lily sitter på cafét och har fått tag på Pearls post. "Jamies vikarie har träningsoverall, sånna kan man inte lita på..."
Det visar sig att de har vunnit slogantävlingen men priset, en kryssning för två i de norska fjordarna, står i Pearls namn. Edna tycker att de ska sälja vinsten och dela på pengarna men Pearl anser att det var hon som kom på rätt slogan så vinsten var hennes. Genast börjar Betty att smöra för henne för att få chansen att följa med.
Pearl inser att hon kan utnyttja detta och börjar prata om allt som behöver göras hemma i huset men hon har ju inte tid eftersom hon har jobbet på fabriken, cafét och taxin...
Ojoj..hur ska detta sluta?


Så var det helg igen... Ha det så bra allihop!



Kommentarer
Postat av: Lotta

Ja då var Gennie i byn:) ett nytt ansikte och hoppas att hon kommer att känna sig hemma i dingle familjen, chas verkar lite avis på Gennie...

Laurel å Ahsley det börjar gå förlångt med deras förnekande mm måtte det få ett slut snart på detta med barnen och vems som e vems...fast Arthur e ju deras...men dom måste väl förstå...om jag hade varit laurel hade jag lyssnat på mamma.

Och vilket fjäskande för pearl...Bra att Nicola fick städa lite å betty fick vara boss hahaha.

2010-09-24 @ 14:18:59
Postat av: Mariann

Ednas kommentar om träningsoverall: leisurewears has a lot to answer for!

haha! Det är gött att tanterna är med i serien och släpper härliga repliker :)

2010-09-24 @ 16:52:49
Postat av: Tessan

Såg ni Bettys min när hon sagt till Nicola: This is a mop. Obetalbar!!! :)

2010-09-24 @ 17:51:33
Postat av: Erik

"Jag städar inte toaletter", sa Nicola, men det fick hon göra ändå. Tänk vilken förnedring att städa i sin egen gamla firma, det trodde jag aldrig hon skulle gå med på - och att få Betty över sig! Skönt att Gennie och Schadrach äntligen fått träffas, även om det inte började så som någon av dem skulle ha önskat under den där festen. Frågan är hur länge det ska dröja innan Chas slutar att vara så svartsjuk? Och den här historien med den bortbytta bebisen närmar sig väl ett avgörande nu. Det är väl bara Laurel som kämpar emot. Svårt för henne att finna sig i den nya situationen även om de får reda på med bestämdhet att Arthur är deras. Om nu inte "föräldrarna" hinner försvinna utomlands. Mycket att se fram emot nästa vecka förhoppningsvis, om de inte drar ut på det.

2010-09-24 @ 17:58:37
Postat av: Tina

>>>Claudia, här kommer Kelly´s bröllopslöften till Jimmy:

My once in a lifetime, my miracle.



Jimmy, du är mitt livs chans. Mitt mirakel.

Mina fötter dansar, tack vare dig.

Mitt hjärta slår, tack vare dig.

Mitt sinne tänker, tack vare dig.

Och jag ska älska, tack vare dig.

Vart du än går, jag ska följa.

Jag kommer att tillbringa alla mina dagar vid din sida.

Mitt livs chans, mitt mirakel.



Hoppas att det går bra med den svenka översättningen. Kram.

2010-09-24 @ 21:18:29
Postat av: Ann-Marie

Kollade på kommisarie Morse på 9:an igår kväll. Både "Duke" och "Sandy" var med men i mkt unga skepnader. Sandy hade precis samma rörelsemönster som i HTG.

2010-09-25 @ 08:24:33
Postat av: Lotta

Det är så himla bra att du har den här hemsidan och är så snabb på uppdatering. Jag förlorade flera avsnitt under en semester, men det kunde jag ju lätt ta igen här. Tack för att du gör ett så bra jobb åt oss HTG-fans.

Kram Lotta

2010-09-25 @ 10:38:52
Postat av: Katarina

Hej! Jag älskar Betty Eagleton. Hon är för go! Hälsningar Katarina

2010-09-25 @ 11:32:02
Postat av: Cinnamon

Betty var ju helt suverän när hon instruerade Nicola om vad som är en golvmopp :-)

2010-09-25 @ 16:38:41
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com/
Postat av: Adm

>>>Lotta

Tack så mycket! =)



Visst måste man älska Betty, alltid så charmig med sina kommentarer och minspel.

2010-09-27 @ 09:46:20
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

En video med Laurel och Ashley att gråta till:



http://www.livevideo.com/video/84FF2882636A425DBE0FCEC05A8A2F03/emmerdale-a-tribute-to-baby-d.aspx

2010-09-27 @ 10:20:25
Postat av: Erik

En till, till ABBA-musik:



http://www.livevideo.com/video/F1CA64F949E24D1D9367F35979F3A6D4/emmerdale-ashley-and-laurel-.aspx



SOS! Det finns hur många som helst sådana här.

2010-09-27 @ 10:23:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0