Ska Arthur bli Daniel?

Idag var det den stora dagen då Arthurs riktiga föräldrar skulle avslöjas i domstolen. Mel hade tidigare försökt få Laurel till att avstå Arthur om det visade sig att han var Ashleys och Laurels. Ashley hade däremot sagt till Laurel att om hon inte är beredd att kämpa för Arthur så kommer han att leva ensam med barnen, Gabby och Arthur.
Stackars Laurel som inte får sörja klart Daniels död...
Nu visade det sig att det var familjen Thomas som är Arhurs föräldrar och domstolen tilldömde vårdnaden till dem.
Ska de nu "ta över" barnet, kalla honom för Daniel eller Arthur? Daniel kan de ju inte ta eftersom det skulle bli fel men hur känns det att han ska heta Arthur som de inte valt själva? Kommer de att ge barnet ett nytt namn för att kunna känna att han är en av dem?

Andy sålde getterna och Jo stod och såg ledsen ut. Sam är orolig för sitt jobb men Jo har inte hjärta att sparka honom. Självklart blir Andy svartsjuk när han ser att de två står och snackar men han lugnar sig efter ett tag, som tur är.
Jo köper ett stort rosa dockskåp och bakar en rosavit tårta till Sarah som fyller år. Jag fattar inte hur Andy kan säga att hon inte bryr sig tillräckligt?

Marlon ringer upp tv-kocken från pubtävlingen efter många om och men. Det leder till att han får provfilma för att själv bli tv-kock och allt går så bra att han får jobbet.

Eric och Val kommer hem efter två dagars bröllopsresa och hittar en lättklädd Sharon i vardagsrummet. Strax efter dyker även en naken David upp och Val blir hysterisk. Hon tycker att det är fel eftersom de är "syskon". Nåja, Sharon kollar upp det och det är inga problem eftersom de endast är styvsyskon. Hon är väldigt nöjd när hon kan stoltsera med David framför Nicola.

Eric vågar inte säga till Val att han har en stor momsskuld som måste betalas så han får David till att låtsas be om ett lån på en stor summa pengar. Vore det inte enkalare att berätta sanningen?

Kommentarer
Postat av: viktoria

Bra av laurel att gå till domstolen.Men Det var ju väntat å klart att Ashleyoch Laurel var Arthurs riktiga föräldrar.

Andy borde lugna ner sig... svartsjuk är han...och elak...Andy kan vara glad att han har JO, men hon kommer å sticka förr eller senare.

Vem kan leva med en sådan man ,hon gör allt för honom och sarah å han bara bryter ner henne...

Se hur det går imorron....

2010-10-21 @ 15:52:31
Postat av: Fröken Höger

Hallå alla här nu måste ni in åp Flashback o försvara HTG för det är fler som påstår att det är tidernas SÄMSTA serie o det vetvi ju att det inte stämmer.

2010-10-21 @ 17:03:57
URL: http://ht
Postat av: Pandora

Avsnitt två var ett lågvattenmärke på många sätt. En säker varningssignal är när det spelas finstämd musik precis efter vinjetten. Då vet man att det vankas något deprimerande. Förhoppningsvis så är "död bäbis" tråden avhandlad mer eller mindre nu. Jag är urtrött på den!!



Kul för Marlon att han blev TV-kock=))

Hoppas bara att det blir av. Killen har haft litet väl mycket otur genom åren tycker jag.



Eric är en korkboll av högsta klass. Hur skall han kunna vara gift med Val om han inte ens kan prata med henne? Hur svårt är det att säga: "Älskling.. Jag måste betala in momsen och därför har vit inte råd med någon lyxresa till Antigua just nu, men jag lovar att ta med dig på din drömresa senare när det finansiella har ordnat upp sig!"???

2010-10-21 @ 17:32:38
Postat av: Erik

Vem var det som ringde i kyrkklockan? Tog Laurel det som ett tecken att hon skulle åka? Det kommer inte bli lätt för henne att knyta an till bebisen, jag tror hon kommer att hålla sig ifrån honom så mycket hon någonsin kan. Och hur ska det gå för Mel? Hon bryter väl ihop fullständigt.

Det här med andy och jo kommer att ta en ände med förskräckelse snart, inga inkomster, bara bekymmer och han blir bara elakare, snart drämmer han väl till henne igen, så att även andra fattar att något är fel.

2010-10-21 @ 17:50:57
Postat av: Suss

Vilken gripande slut i dagens avsnitt, lider med båda föräldarna,skandal att "byta barn" förekommer oxå i "verkligheten", håller på Ashleys och Laurel och med det tragiska de går igenom,skulle inte vilja byta med dem men jag skulle nog känna som Ashley gör.



Andy blir nog ensam snart han är ju vidrig...

Svartsjuk på alla.



Längtar till i morgon att få se hur det går.



2010-10-21 @ 18:24:54
Postat av: Ann-Marie

Skrev i tidigare avsnitt angående det där med att folk skriker o gråter som galningar när dom har småbarn i famnen, som idag Mel skrek med Arthur i famnen. Tycker inte ni att det är lite väl magstarkt att låta alla barnen i HTG bli utsatta för detta. Dom förstår väl inte att det e på låtsas. Tycker ni att jag upprepar mig så ber jag om ursäkt men jag tycker inte om när jag ser småbarnen se rädda ut. Hej hopp.

2010-10-21 @ 18:31:14
Postat av: Marie nr 2

Hej!



Mitt i allt tråk får vi inte missa det dråpliga när Marlon säger till "daddys little princess" att tv-kocken inte vill ha något att göra med henne vare sig privat eller i affärer och att hon ska sluta ringa honom. Detta just efter att hon sagt hur tighta de är nu...fniss, fniss...

2010-10-21 @ 18:38:48
Postat av: Erik

Jo, jag reagerade faktiskt på det där skrikandet också. Har undrat många gånger när det skrikits rakt i ansiktet på Sams son Samson. Barnen måtte ju få men för livet. Eller har de bomull eller öronproppar i öronen? Särskilt barnvänligt är det inte i alla fall.

2010-10-21 @ 18:49:02
Postat av: Lena

Det börjar bli för otäckt med Andy.

Mår väldigt illa av att se honom nu,

vet inte om han är bra skådespelare eller

vad som hänt, men han utstrålar ondska.



Får nog börja snabbspola ibland jag också

så jag slipper honom

2010-10-21 @ 19:21:58
Postat av: Tina V

Jag skulle inte låna ut mina barn till HTG, dom känner ju på sig om någon skriker eller är arg.

Det kanske är deras egna barn.

2010-10-21 @ 19:28:06
Postat av: Mariann

svarar lite från förra avsnittets kommentarer: men såklart jag hittar hit igen Ann-Marie! :) ni tror väl inte jag glömmer mina bästa HTG-vänner bara för en vecka på Cypern?? Jag hade sån lust att gå på ett internetcafé bara för att få va med i gemenskapen här. Men det kunde jag ju inte eftersom jag ville se alla avsnitten jag spelat in först :)

Men Pandora! Att du inte flyttar tillbaka. Den här kalla Norden med otäckvädret som börjar nu vill väl ingen människa stanna i?! Jodå, jag är ju här själv. Men en vecka i Agia Napa var väldigt gött. Och jag undvek skickligt alla engelska pubar som visade tv-serier :)

Frk Höger: det bästa är att bara ignorera de där nötterna på Flashback, för det enda de vill är att reta igång en diskussion. Jag gick in på en av de där mupparna som skrivit och kollade hans andra inlägg. Han är ju inte gammal, eller särskilt klipsk. Bara att tiga ihjäl sånt.

Jag har också tänkt på de där stackars skådespelar-barnen de har som de skriker och gråter inför. Kan det va riktigt hälsosamt?!

Jag njöt också när Marlon framförde hälsningen till Nicola att hon skulle sluta ringa kändisen. hehe.

Andy och Matt håller de på att bygga upp till några riktiga psykopater. Ska de ur serien tro? För då brukar karaktärerna spåra ur på nåt vis. Minns Nicola innan hon försvann förra gången. Jisses.

Nu ska jag surfa till Flashback och kolla skitpratet :)

2010-10-21 @ 19:55:14
Postat av: Pandora

@Mariann. Själv så skulle jag gott och väl kunna tänka mig att flytta ned dit, men min mycket svenska make skulle nog ta ut skilsmässa då hahaha. Han gillar vinter, älgjakt och sådana saker bättre än sol, bad och paraplydrinkar vid poolen=))



@Fröken höger.

Vem bryr sig om vad snorungarna på flashback tycker?

Finniga sextonårigar (fast det officiellt är artonårsgräns) med överintresse för knark, analsex och sverigedemokraterna, är knappast några som jag ser som nått vart att slösa energi på=))

2010-10-21 @ 20:36:34
Postat av: Cinnamon

Ja att skrika med en bebis i famnen är inte alls bra för de förstår inte. De andra barnen som är större kan man förklara för att man leker och att det nu är på skoj och inte på riktigt. Sen är det så att om de zomar in på de som bråkar och ungen var med i bild när de startade bråket, så bryter man scenen när det skall bli till närbild och då är barnet inte längre i lokalen. Men att som idag ha ett sånt litet barn i famn och skrika hysteriskt är inte alls bra.

2010-10-21 @ 22:52:31
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com/
Postat av: SoP

-först: Vad är Flashback ? Idag när Andy kom o fräste " vad viskar ni om" till Jo o Sam så rös jag över hela kroppen- åh,brr- jag har haft en sån karlj*vel. Jag vill dra näven rakt över hans breda käft -- åh fy, som man reagerar , på en tvserie! :-/ ;-)

2010-10-22 @ 00:57:57
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Pandora

Flashback är ett diskutionsforum. Missade du ståhejet om killen som tog livet av sig och sände det online? Det var på flashback som han postade länken till sin kamera efter att skitungarna där hetsat på honom.

2010-10-22 @ 01:52:58
Postat av: Bittsn

Jag har också reagerat när de skriker med de små barna i närheten och jag tror att det kanske är så

att i just de sekvenserna läggs ljudet på senare.

Inte vet jag kanske önsketänkande allt annat tror jag skulle vara förödande för ett sådant litet barn som typ Arthur.

2010-10-22 @ 06:38:19
Postat av: Adm

Ja det är rätt hemskt ibland när de som igår när Mel skrek som en galning med Arthur i famnen. Det var väl någon som nämnde att Samson fick de byta ut eftersom han blev så rädd.

Andy är som en tickande bomb som kan smälla när som helst, usch!



>>>Pandora

Min man är precis likadan, älskar älgjakt och vinter.... medan jag gillar sol och bad.

2010-10-22 @ 07:56:22
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Det enda som är bra med Flashback är väl att när en kändis begått eller är misstänkt för något brott och tidningarna inte sätter ut namnet, så vet nästan alltid någon på Flashback Skvaller vem det är - om man nu vill veta det.

2010-10-22 @ 11:18:01
Postat av: SoP

Pandora: Totalmissat-är det det som de pratat så mycket i radio om senaste veckan? Har bara hört lite o ganska oengagerat. Mest haft bok i örat :-) Jag får väl googla på flashback o se vad det är.

2010-10-23 @ 01:56:16
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0