Annas entré

Rodney får problem när han inser att Marlon inte jobbar på puben längre. Han frågar Diane om hur det blir med maten till Donald kalas och Diane får lösa det på bästa sätt. Hon frågar Jake vad han kan göra men det visar sig inte vara så mycket. Jas försöker att hjälpa till så hon ger lite matförslag och Rodney blir nöjd.
Jake som inte kan laga mat börjar köpa hem färdiglagat men får skäll av pubägarna. Det gör att han får se sig som en hjälpreda till den riktiga kocken...som inte finns.

Marlon hjälper Viv i cafét och han försöker att ändra lite i menyn i smyg men Viv ser honom och säger till om att det ska vara enkel mat och inget annat.
När han sen hör att Diane och Val är på väg in måste han gömma sig. Eftersom han måste arbeta så ser damerna honom och det tar inte lång tid innan han fått sitt gamla jobb tillbaka.

Donald träffar sin advokat för att prata affärer och givetvis kan inte Lexi låta bli att tjuvlyssna. Naturligtvis så tappar hon sin sked hon har i handen och blir upptäckt. Donald blir förbannad och säger åt henne att inte säga något till någon om det hon hört men Lexi är Lexi, hon ringer genast till Carl och berättar om advokaten och att Donald ska sälja företaget. Carl konfronterar Donald om uppgiften och får då veta att Donald tänker gå i pension men att han tänkte göra Carl till verkställande direktör. Carl blir nöjd och tackar ja och i samma veva dumpar han Lexi.

Jo vill ha ett deltidsjobb för att komma hemifrån och för att ha egna pengar. Andy är inte nöjd med idén och säger att hon får allt vad hon vill ha av honom. Diane erbjuder sen Jo att servera på Donald kalas och Jo blir jätteglad över chansen. Andy är inte glad och han kommer hem för sent den dagen så Jo blir sen. Det visar sig att Chas fått ta hennes plats eftersom de inte visste  om hon skulle komma. Jo blir jätteledsen men Diane erbjuder henne sedan att jobba en kväll i veckan på puben. Kommer Jo få göra det för Andy?

Syjuntan i lagerlokalen börjar förhandla med Eric, de vill ha mer betalt och i förskott och dessutom ska de ha betalt för att de använder sina egna symaskiner. Eric har inget annat val än att gå med på det.

Gennie var lite söt när hon skulle beställa ananasjuice för det drack hon på måndagar. När Eli sen ville att hon skulle göra något oväntat så ville hon ha i lite gin i juicen =)

Katie och Gray får några tidsförslag till kejsarsnittet och Katie blir orolig när hon ser att Gray öppnat kuvertet men han gjorde det för att det var adresserat till dem båda. När hon ska ringa för att beställa tid så vill hon ha en tid tidigare än förslagen och att det hädanefter ska skickas i hennes namn, inte Grays.

Någon Anna lämnar meddelande på Donald telefonsvarare men ingen lägger märke till det.
Carl måste intervjua en ny assistent och givetvis tar han fel när Anna dyker upp. Hon håller god min och låtsas vara intresserad av jobbet. Sen bjuder hon in sig på Donalds kalas som Carls date.
De åker till festen som är i full gång. Rodney har ordnat så Miles har kommit hem. Miles försöker att få prata med Jas men Jake räddar henne.  När Jake och Jas fixar i köket så tänder det till mellan dem och kyssen är oundviklig. Självklart ser Miles det och rusar därifrån.
Zak står för lerduveskytte och han låter Gennie prova på.Hon är först lite rädd men Debbie säger att hon måste ju försöka. Det leder givetvis till att Gennie råkar skjuta ner falken (som visar sig vara en hök) som de har som uppvisning. Ägaren ser inte det utan letar efter sin fågel. Zak lurar iväg honom till annat håll och Gennie, Eli och Debbie åker till Paddy för att han ska rädda fågeln.

Anna och Carl tävlar i lerduveskytte och de slår vad om varandras bilar.
När Anna ska skjuta så kommer Donald och ser henne. Han ser mer chockad och förvånad ut än glad.
Hej pappa! säger hon då....


Idag gillade jag startsekvensen i andra avsnittet, när alla förbereder sig inför festen och man får se Shadrack utklädd till Robin Hood =)

Idag kände jag också att jag saknade Jack =(


Kommentarer
Postat av: Tina

Nedskjtningen av falken(höken) var verkligen ett riktigt lågvattenmärke. Shadrack som Robin Hood= löjlig.



Det enda intressanta var Anna.

2010-11-09 @ 16:49:20
Postat av: Erik

Ja, man saknade verkligen Jack i dag, han borde varit med på festen. Det var i alla fall lustigt att se Schadrach som Robin Hood, verkligen en överraskning. Överraskad blev säkert Donald också när dottern dök upp. Snygg entré. Men han verkade visst inte så glad. Har de något horn i sidan till varann? Kommer det att bli strid mellan Anna och Carl om vem som ska leda företaget nu? Tydligen var det 73 han fyllde av ballongerna att döma.

2010-11-09 @ 16:53:14
Postat av: Pandora

Jösses vad elak Anna såg ut, och vilken hemsk frisyr! Nog för att engelskor inte är dem mest modemedvetna i världen, men någon måtta får det väl ändå vara. Bara jag som fick Maggie Thatcher-vibbar? Brrrrrr!!



Avsnitten idag var bra tycker jag. En lagom mix av allt ett bra HTG avsnitt borde ha, och Shadders var så söt i sin Robin Hood utstyrsel=)) Vad var det Eli pysslade med i början av första avsnittet förresten? Han såg lustig ut där han satt och nynnade i rabatten=))



Ps. Är det någon mer än jag som har problem med att få fram textningen på TV4 Anytime? När Eli börjar med sitt slangprat så blir det litet svårt att hänga med för en stackars yytlänning som mig=))

2010-11-09 @ 18:53:11
Postat av: Mariann

Jag tyckte det mesta kändes som meningslös utfyllnad. Och herregud vad de drog ut på det innan Anna fick träffa pappa. Det hade man ju räknat ut redan när dum-Lexie kastade telefonlappen...

Men Shadrack va ju söt som Robin Hood i röda (?!) trikåer :)

2010-11-10 @ 07:04:59
Postat av: Lena

Marie där ser vad olika man ser på saker och ting:-)



När jag såg starten du gillade så tänkte jag nej nej dom får inte göra Glamour av kära "gamla hederliga bonniga" HTG



Idag tyckte jag översättningen var lite underlig



Lugn vilar bryggan?

Det uttrycket har jag aldrig hört förut

2010-11-10 @ 14:07:55
Postat av: ylva

Tusen tack för att du skriver om avsnitten! Jag har varit "beroende" i många år o missar inte gärna ett avsnitt. Nu kan jag göra annat o sen gå in här o se vad som hänt :-)



Saknar verkligen Jack, han var Hem till gårdens själ på nåt sätt! Jag är så gammal så jag var med när serien började!



2010-11-10 @ 14:08:04
Postat av: Lena

Nytt försök:-)



Marie där ser man vad olika man kan se på saker o ting:-)



osv

2010-11-10 @ 14:10:19
Postat av: Adm

>>>Lena

Jag kollar inte på Glamour så jag vet inte om det är likt men jag gillade att det var lite popigare musik och förberedelser inför festen för tidigare har det alltid varigt lugn musik och tråkiga händelser när någon minns tillbaka eller så.



>>>ylva

Kul att du gillar bloggen, välkommen hit!

2010-11-10 @ 15:10:19
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: ylva

Tack Adm!



Lena, översättningen har blivit sämre över lag sen dom bytte "översättare"! Broadcasttext var bättre än sdimedia, nu tycker jag det är flera fel varje avsnitt! Hemskt irriterande!

2010-11-10 @ 20:00:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0