Ut med ilskan och in med kärleken

Viv kom tillbaka idag... förlåt, DR Vivienne Hope kom tillbaka idag, från USA där hon gått någon kurs i barnuppfostran och nu kan hon kalla sig för doktor. Hennes goda råd var att andas ut med ilskan och in med kärleken. Nu trodde hon att hon skulle få sin frågespalt i tidningen tillbaka men det fick hon inte för dr Gwen har till och med skrivit en bok. Viv ger sig inte så nu ska hon ge ut sina bloggar i bokform.

Betty och Val hade lite roligt på puben när de gjorde narr av Vivs doktors-titel. När Paddy kom in så påpeka de att Viv minsann blivit doktor på 4 veckor. Han sa att hon måste ha gått på Musse Pigg Universitetet =) När Paddy påpeka att han minsann också var en sa Viv att han inte var någon riktig doktor som veterinär.

David har svårt att betala lön till Betty och Eric vill inte hjälpa honom så han ser det som enda utväg är att sälja till De Souza. Han har vissa krav för att köpet ska gå igenom och Nicola godkänner det. Hon ber honom att fixa en lanseringsfest på Holdgate Farm och kanske kan Paul Lambert hjälpa honom. Lite kul var det när Rodney och David stod på puben och diskuterade De Souza. Rodney blev väldigt intresserad av henne och frågade om hon var snygg. De stod och dregglade ett tag tills Jasmine fick nog och sa ifrån. Det ska bli kul att se när alla får veta att det är Nicola.

Barraclough och Carl forsätter mysandet som nyförälskade brukar göra. För att underlätta (?) i förhållandet och slippa smyga i framtiden så har hon bett om förflyttning. Carl blev inte sådär jätteglad när han hörde nyheten.

Lisa märkte på Sam att han hade något som oroade honom och det kom fram att han var den som ringt polisen angående boxningsmatchen. Zac blir förbannad när han får höra det och ännu mer förbannad när han får veta att Sam bett Debbie om pengar.  Zac skulle aldrig låna pengar av en snorunge, tills Belle kom hem från skolan och fått stryk av en av eleverna som retat henne, då skippa han stoltheten och frågade om hon kunde hjälpa till. Givetvis gjorde hon det men när hon ringde banken skulle det ta 30 dagar innan hon fick loss 12 000 £.

Sam hörde att de hade ont om pengar och att Zac ville hyra ut rum i huset men att det inte skulle gå om det finns en skrikande unge där. Det gjorde att Sam börjar tänka på att flytta därifrån.

Debbie påpekar för Kelly att de borde boka bröllopsresa för 3, att det är uppenbart vad Carrie vill...
Det får Kelly till att visa extra mycket känslor för Jimmy så fort hans familj är i närheten.
Eftersom Debbie inte kan få loss pengar till Zac från banken kommer hon på ett annat sätt, att utpressa Kelly för att hon kysste Eli. Så det var alltså Debbie som fotat med mobilen.
Kelly som inte vill att Jimmy ska få veta det få pengar av honom till brudutstyrseln, 2000£ som hon ger Debbie.
Men Debbie visar klart och tydligt att hon inte kommer att radera bilderna utan de kan vara bra att ha i framtiden.
Kelly ber Eli om hjälp och han snackar med Debbie men det hjälper inte.
Hon var så desperat att hon till och med missade en lunch med Jimmy och lät Carrie följa med istället.


Kommentarer
Postat av: Mariann

Äntligen har de kammat luggen ur ansiktet på David! :) Hoppas de klipper luggen (och svansen) på Carrie också snart. Usch vad jag tycker illa om henne!

2010-05-17 @ 15:16:54
Postat av: Mariann

den som söker skall finna! Här är en karta över byn: http://www.emmerdale.net/map/index.html

2010-05-17 @ 15:25:04
Postat av: Adm

>>>Mariann

Tack för kartan, den påminner om den jag hade i ett inlägg från 24 okt 09, fast du har en bättre för det står vad husen heter. I den jag hittade då så var det vem som bor var men en gammal variant.



Hade inte Sam mörkare hår idag?

Kanske fler som fått frisörstid ;) Carrie borde som du säger klippa luggen.

2010-05-17 @ 16:10:31
URL: http://emmerdale.blogg,se
Postat av: Erik

Ska bli roligt att se Rodneys och Pauls miner när de träffar Nicola ... Belle är en otrolig unge, tänka sig någon i hennes ålder säga åt någon att få arslet ur soffan ...

2010-05-17 @ 17:15:07
Postat av: Mariann

På den länken jag la in kan man ju klicka på husnamnen och på en del står det vilka som bott där. Jag va tvungen leta mig tillbaka till ditt inlägg från oktober (jag hade inte hittat till den här eminenta bloggen då) och där va ju samma karta fast med personnamnen direkt. Kul! Sen klickade jag mig vidare och kom till den sidan där det va bilder på byggnaderna och där hittade jag ju Sugdens gamla farm längst ner: http://home.swipnet.se/emmerdale/karta.htm

och DEN gamla hemsidan har jag inlagd i mina favoriter sen länge men där händer ju inget nytt. Fast det är kul att gå in och kolla bilder på gamla bekanta då och då :)

Ja, det ska verkligen bli roligt att se farsan och brorsans miner när Nicola kommer tillbaka.

2010-05-17 @ 18:26:34
Postat av: Bo

Tittar på kartan och kommer att tänka på den andra puben som man nämner ibland, "Malt Shovel". Var ligger den?

2010-05-17 @ 20:21:34
Postat av: Tina

Sam är ganska klok bakom det där "dumma".

...och Zak, man kommer inte så vidare långt med stoltheten. Sedan kunde han väl skaffa sig ett jobb och försörja sig familj, men det är han inte stolt nog att göra. Jag kallar inte "skogvaktarsysslan" om han fortfarande har den kvar för ett riktigt jobb.

2010-05-17 @ 22:25:14
Postat av: SoP

Jag kommer nog att skratta mig halvt förstörd när de ser vem "den snygga o sexiga" DeSouza är-man ska väl inte säga så, men jag tycker Nicola är nåt bland det fulaste i fruntimmersväg jag sett! Kanske blir hon extraful pga av sin vidriga karaktär med-Många vackra men grymt elaka människor blir ju fula.

2010-05-18 @ 00:27:33
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Adm

>>>Bo

Jag har fått den uppfattningen att Malt Shovel ligger i grannbyn, har jag fel?

2010-05-18 @ 08:22:41
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Ylva

Vad man kan ändra sig, jag tyckte så himla illa om Kelly förut och nu tycker jag synd om henne som blir utpressad av stenhårda Debbie!



En annan sak som kanske bara intresserar mej, men hon som spelar Barraclough är numera med i såpan Eastenders (som jag också följer på BBC Entertainment.

2010-05-18 @ 10:04:38
Postat av: Becca

Kan någon hjälpa mig? Jag kommer inte riktigt ihåg varför Nicola lämnade byn, var det för att hon stötte på Pauls förre pojkvänn... eller hade det något med "fiskhandlaren" att göra (kommer inte ihåg hans namn, men jag tyckte han var riktigt söt:P) Jag minns att hon sa vad hon tyckte till var och en som var inne på puben och att t.o.m Rodney var trött på sin prinsessa....

2010-05-18 @ 12:48:08
Postat av: Mariann

>> Becca: Ja Nicola försvann ju med buller och bång och en sista vidrig föreställning på puben där hon va ovanligt äcklig mot alla. Jag saxade det här från Wikipedia: Bored with Simon and their financial problems, Nicola hatched a plan to snare her half-brother Paul Lambert's bisexual lover Ivan, who was mates with Simon. After failing repeatedly to seduce him, Nicola plied Ivan with alcohol and tried again, a moment witnessed by Lesley. However, she didn't see that Ivan was furious with Nicola and rejected her. Assuming that they were having an affair, Lesley told her son about Nicola's "infidelity".



When the truth came out, Simon ended their relationship. Nicola was disgraced as she also destroyed the relationship between Ivan and Paul. Paul and Rodney disowned her so Nicola left the village in March 2006.

2010-05-18 @ 22:41:42
Postat av: benny

hej är det nogån som vet var det ligger skulle vara kul att åka dit och kolla. benny

2010-08-12 @ 16:46:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0