Inga vänner kvar

Gray bokstavligen kastade ut Rosemary ur huset och sa upp bekantskapen helt. Han blev rätt ledsen när han fick höra vad hans mor ställt till med och tack och lov så gav han inte efter när hon försökte be om ursäkt. Hon fick sova en natt på B&B sen tog hon sin väska och flyttade in hos stackars Paddy som inte var beredd på det.
Grayson sökte upp Perdy hos Matthew för att be om ursäkt och få henne att flytta hem. Till sin hjälp hade han kattungen Phoebe som han hämtat hem från katthemmet. Han var verkligen ledsen över vad som hänt och att han inte litat mer på Perdy än sin mamma. (själv tycker jag att han spelade ledsen uruselt). Perdy flyttade hem trots Matthew protester, han trodde inte att allt skulle lösa sig så enkelt.
När Perdy såg Rosemary på puben så ställde hon sig upp och sa till alla vad hon gjort mot henne och Rosemary fick skämmas. Sen gick Perdy hem och packade väskan för att åka till London, hon vill inte vara kvar i byn så länge hon riskerade att stöta på sin svärmor när som helst. Gray fick stanna kvar i byn.

Zac hörde vad Perdy sagt och tyckte synd om Rosemary så han följde med henne hem. Där fick han veta att allt Perdy sagt var sänt så han bröt också kontakten med Rosemary och sa till henne att aldrig mer ha med Belle att göra. Nu har tanten inga vänner kvar i byn.

Debbie var snabb på att köpa en ny bil fast hon inte blivit av med halsbandet än. Eric såg bilen och försökte att trissa upp priset på hans andel men det slutade med att Debbie inte ville ha hans hjälp alls.

Belle får nöja sig med Shadracks hjälp när hon ska öva på rättstavning inför finalen som är snart. När de är på cafét så upptäcker hon att Alan har en ordbok med sig. Han sa att han gick runt med den för att lära sig nya ord men det var för att få hjälp i korsordslösandet. Jag vet inte varför han skämdes för det men han fick Belle till att inte skvallra om det.

Andy försökte få Jo till att stanna hemma geonom att locka med att de skulle kolla bokföringen... prata getter... osv men Jo tyckte inte det lät så värst kul så hon ville åka och shoppa. Hon hann inte iväg i alla fall så Andy hann ge henne överraskningen, som visade sig vara det vi gissat, en luftballongsfärd. När de skulle åka iväg hade Andy glömt sin jacka så han gick och hämta den samtidigt som luftballongsföraren motade bort getter som gnagde på repet. Givetvis lossnar ballongen med endast Jo där i. Hon åker i väg upp i luften utan att kunna styra eftersom den inte ens har någon gas. Tack och lov åker den inte iväg så långt så Andy, föraren, Jack och Daz hinner i kapp den på en äng. Där friar Andy till Jo och hon blir överlycklig. Sen firar de på puben och Katie bjuder dem på dricka trots att hon inte verkade riktigt glad över det.

Nicola skickar Caroline för att sno Davids personal och lyckas övertala Betty till att börja på Da Sousa men när David hör det höjer han Bettys lön så hon blir kvar ändå. Sen ringer han sina kunder och ger dem rabatt bara de stannar kvar. Han söker upp Nicola för att få henne att sluta sno personal men hon anser att det bara är affärsteknik. Han hotar då med sin far som är en betydelsefull person men hon skrattar bara när hon hör vem det är. Undrar vad David gör när han får veta vem Nicola är? Och vad kommer de andra i byn säga?

Visst hade Eric en fin slips idag, den med blommor på?

Marlon var också rätt rolig när han drev med Paddy som fått en hyresgäst =)

Kommentarer
Postat av: Erik

Härligt att se Grayson sätta sig upp mot sin mor och slänga ut henne. Alla hennes "vänner" överger henne nu. Undrar vart hon ska ta vägen, ingen vill ha med henne att göra, förhoppningsvis försvinner hon från byn för gott snart. Skönt att Andy och Jo äntligen fick uppleva lite lycka och äntligen blev förlovade efter hans misslyckade, klumpiga försök tidigare. Frågan är bara hur länge det varar. Visste ni att han som spelar Ashleys pappa har varit med i Shakespearepjäser på teatern, det märktes nästan när han citerade Coleridge. Måste kännas märkligt för en karaktärsskådespelare att gestalta en sådan gammal kuf i serien.

2010-05-10 @ 16:56:48
Postat av: Katarina

Hej! Gray är då verkligen ingen handlingens man tycker jag. Varför tog har inte med sig sin fru och åkte bort på någon härlig semester till Maldiverna eller något? Pengar fattas ju inte. Så kunde han ha sagt till sin hemska mamma att hon skulle vara borta från byn när de kom tillbaka. Den där stackars katten kunde han ha gjort upp om med katthemmet att han kunde hämta vid återkomsten. Vad händer med den nu, när Perdy åker till London? Hon tog den väl inte med sig?

Härligt att Zack också fick upp ögonen för vilken hemsk människa Rosemary är.

Betty är för go. Hon tar högsta budet. Om hon bara visste att det är Nicola som döljer sig bakom namnet DaSousa. Men nu vet ju Nicola i alla fall att Pollard är hennes konkurrent.

Hälsningar Katarina

2010-05-10 @ 17:19:54
Postat av: Erik

På torsdag inget Hem till gården, eftersom det är Kristi himmelsfärdsdag. Helgdagar ska man inte titta på TV, tycker TV4, i varje fall inte på sina vanliga serier, då stoppar man in någon Astrid Lindgren-film eller något religiöst på HTG-tid.

2010-05-10 @ 18:51:30
Postat av: Erik

Inget HTG på torsdag, Kristi Himmelsfärdsdag. Helgdagar ska man ägna sig åt annat än att titta på sina favoritserier, tycker TV4 i varje fall och visar Mera om oss i Bullerbyn i stället.

2010-05-10 @ 18:55:38
Postat av: SoP

Tycker kattstackaren såg både skrämd o drogad ut-

:-( Kommer Gray att betala Belle´s skolgång nu? Dessutom tror jag att Nicola o David kommer att bli kära,de såg så hatiska ut att det kan bli kärlek ? ;-) Och jag som avskyr Katie tyckte ändå det var lite storsint av henne att gratta :-)Men jag fattar liksom inte varför hon är så himla grinig med tanke på henne o Robert.

2010-05-10 @ 19:47:58
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Mariann

Ut med en bitch och in med en annan? Försvinner RoseMary nu då och ersätts av den yngre varianten av elak räpa - Nicola? Lite trist faktiskt då, som så många andra redan kommenterat, hon som spelar RoseMary är väldigt duktig skådespelerska.

Nicola hade jag helst velat slippa se överhuvudtaget. För vid senaste uttåget ur byn va den rollen ju helflippad och överdriven.

Men jag är ju glad att det inte är Chloe som återvänder för den rollkaraktären va svår att stå ut med på slutet! Tänk vad man kan irritera sig på fiktiva personer :)

Andy och Jo är inte heller roligt att se. Det känns mer som hon manipulerat och gnällt sig till en förlovning och frieri.

Barnvagnen är bara så Laurel! :) Man minns alla hennes galna kläder och upptåg i början. Inte minst när hon försökte förföra Ashley.

Jaså, ingen HTG på torsdag? Det va ju trist. Då får vi hoppas att det blir lite sol och värme så vi kan gå ut istället då!

2010-05-10 @ 19:48:04
Postat av: Erik

Tyvärr verkar det som om det ska bli regn och rusk i en stor del av Sverige både på onsdag och torsdag. Men till helgen kommer värmen.

2010-05-10 @ 20:18:29
Postat av: Jesper

Verkar ska bli bättre väder till helgen iaf.

Är rena vintervädret just nu , vart tog uppvärmningen vägen??



Kommer en bitch i Kim tate klass senare!

2010-05-10 @ 20:32:41
Postat av: Tina

ja, hur kommer det att gå för Belle och med Paddy om Rosemary lämnnar byn? Hon har ju "sponsrat" båda två.

..och Jo, nu har hon kommit dit hän som hon önskade när hon började näsla sig in.

2010-05-10 @ 21:12:41
Postat av: Mariann

>>Erik, asch då ingen sol? Då får det bli inomhusaktiviteter då.

>>Jesper, hm.. jag undrar om jag inte läst det nånstans vem som kommer (tillbaka) och är elakare än nånsin :) Gött, för som ni kanske vet så saknar jag faktiskt Kim Tate.

>>SoP, jag tyckte också katten såg helt klämd och eländig ut. Undrar hur många gånger de tagit om de där scenerna? Stackars katten var uttråkad till max. Blir nog ingen fortsatt skådespelarkarriär för Phoebe :)

2010-05-11 @ 07:48:59
Postat av: Adm

>>>Erik

Jag kan faktiskt tänka mig Sandy som en Shakespeareskådespelare på teatern.

Att det är helguppehåll en dag mitt i veckan får vi väl stå ut med, även om det regnar. Blir abstinensen för stor får vi väl hitta på ett diskussionsämne här ;)

>>>Katarina

Jag tror faktiskt att Nicola visste att det är Pollards son... jag fick den känslan i alla fall.

>>>SoP

Jag tycker också att Katie borde tänka lite på att hon inte är helt oskyldig själv. Det är inte ok att vara otrogen men det är ett steg värre att vara det med brodern, tycker jag.

>>>Mariann

Saknar du inte Chloe med sina koögon??? Nä det gör inte jag heller...

Jo blir jag inte riktigt klok på. I början var hon ju rätt "vild", ähh jag hittar inte rätt ord, hon var ju ute på rätt udda nattklubbar med nitar, läder och hundkoppel som attribut. Nu har har iofs kortkort och så men stilen är ändå inte riktigt likadan som tidigare. Hon har en touch av lantlighet och mamma i sig ändå, fast ändå inte. Jag tycker hon är lite felplacerad bara.

>>>Jesper

Jag hoppas du har rätt, angående vädret... ja i det andra också =)

>>>Tina

Ja det är ju en bra fråga? Undrar om inte Rosemary hittar ett sätt för att få vara kvar i byn. Men vill Zac att hon ska betala för Belles skola nu?

2010-05-11 @ 09:07:48
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Lena

Vad glad jag blev när Zac visade så tydligt att han inte ville ha med Rosemary att göra mer. Gillar den mannen. Lite råbarkad men ärlig "på sitt sätt". Hade blivit väldigt besviken om han accepterat hennes beteende



Är det bara jag som tyckte Nicola ändå var lite rolig i sitt hysteriska beteende, men jag hann ju inte följa henne så länge innan hon försvann ut så....



Rosemary upplever jag bara som elak och tråkig

(sen har jag ju lite svårt för överklasskä-ar så det spelar väl in:-))



2010-05-11 @ 10:12:38
Postat av: Lena

rättelse:

skall så dryga överklasskä-ar



(man skall inte dra alla över en kam:-))

2010-05-11 @ 10:16:07
Postat av: Ylva

Hej postade detta i gårdagens kommentarer nyss men det skulle ha hamnat här, sorry:

Hej, första gången jag kommenterar här hoppas det är ok, har bara läst tills nu. Men i alla fall ang. Nicola, var inte hon en RIKTIG översittare mot Laurel? Men det ska hon väl inte kunna återuppta nu när Laurel och Ahsley är gifta hoppas jag.



2010-05-11 @ 10:54:44
Postat av: Elisabeth

Äntligen fick den där Häxan Rosemary vad hon förtjänade. Undrar bara hur länge det varar...

2010-05-11 @ 11:04:45
URL: http://sjohemmet.blogg.se/
Postat av: Adm

>>>Lena

Nicola kunde ha sina "roliga" stunder men ibland blev hon bara för mycket, speciellt i slutet.

>>>Ylva

Självklart får du också skriva här, bara du inte talar om vad som kommer att hända om du vet det. Välkommen!

Med Nicola vet man aldrig, hon kan nog försöka styra och ställa med Laurel ändå.

2010-05-11 @ 14:25:01
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: SoP

>>Ylva:jag tycker Nicola varit hemsk mot de allra flesta där i byn-Men Laurel var hon nog värst emot o de skulle föreställa "bästisar".

>>Lena:håller med om Zak, han är en av mina favoriter i serien!

2010-05-11 @ 17:49:19
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0