En superhjälte går i pension...

Idag blev det så där tröttsamt igen, en stor del av avsnittet som inte var i gammal god HTG-anda.
Hela den här brand/sjukhus/polis-delen med soft musik och stillbilder när Andy skrivs in på polisstationen efter erkännandet och efteråt när alla är ledsna.
Jag förstår mig inte på Victoria som bara verkar tänka på sig själv (det kanske är vanligt i den åldern när något sådant händer).
Förlåt men jag orkar inte ens skriva om eländet ;)

Det roliga idag var i alla fall när Ednas syster kom till byn. De två är helt olika karaktärer men rätt söta ihop.
Edna ber en bön för Billy medan systern sitter och tittar på allt möjligt runt omkring, under tekoppen t.ex. och Edna tjuvkikar under bönen och ser det. Då lägger hon till ord om sin nyfikna snokande syster... Det var bara så himla roligt att jag skrattade högt och det kändes lite som förr.

Lexi var tillbaka för att hon var orolig för Carrie och Scarlett. Hon gav Carrie några pikar medan hon pratade med Scarlett om skola och framtid. Saker man kan prata om med sin syster...om man har någon...

Jas fick in några beska kommentarer till Nicola som idag sa att hon inte alls var ute efter David.

Perdy vill flytta till USA och skaffa en surrogatmamma där, bara hon kommer bort från byn. Undrar om hon inte har känslor för Matthew i alla fall men inte vill lämna Grayson?

Eric Pollard var också rolig när han kommentera att han inte skulle vara superhjälte någon mer gång, nu skulle manteln och verktygsbältet på hyllan... Sen hade han en stund med Val på soffan bakom puben, det är hårda men ändå hjärtliga ord dem emellan. (Hur det nu går ihop?)
Hopppas att de blir ihop igen!


Om någon vet hur man lägger in en "spoiler"-funktion i kommentarsfältet får gärna förklara det eller länka till någon anvisning. Jag kan inte vara inne hela tiden för att moderera kommentarerna.

Så fort jag hinner kommer jag att lägga in era HTG-länkar i rätt inlägg så ni kan få de samlade... men denna vecka har jag massa möten på eftermiddagen och kommer inte att hinna med det.


Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej! Ja tonen är rå men hjärtlig mellan Val och Eric. Jag tycker de passar så himla bra ihop. Hoppas att det blir de två framöver igen. Kommer någon ihåg vad som hände med Erics flamma Gloria? Hon försvann men fick man någonsin veta vad som hade hänt? Teflonminne.. Inget fastnar.



Victoria är nog i den åldern när hela världen snurrar kring det egna jaget. Det kanske inte är så underligt att hon har ett lite stört beteende med tanke på hur de andra i familjen är och har varit. Det har ju hänt en del med Sugdens genom åren och hon har ju inte fått de svar och den uppmärksamhet som hon har behövt.



Surdegen Jack, som för övrigt såg oförskämt pigg och rask ut för att ha varit så nära att dö av rök- och koloxidförgiftning, sa idag när han tittade på den medvetslöse Billy att de enda hjältarna i världen är de som gör allt rätt. Då finns det inga hjältar. Jag har sagt det förut och jag säger det igen: Ingen går genom livet och gör allting rätt.



Ednas syster ser ut som en äldre upplaga av Bernice.

Hälsningar Katarina

2010-05-31 @ 16:38:52
Postat av: Erik

Lustigt när systern kallade Edna för Eddy. Undrade vem hon pratade om först. Såg ni att Jack stängde av Billys respirator eller vad det nu är men ångrade sig? Ja, det var mycket dystert och mycket ledsna människor i dag, det måste väl vara så kanske, men de kunde gott ta bort softmusiken ...

2010-05-31 @ 17:06:57
Postat av: Mariann

Jag vill bara strypa Victoria. Sorry, men jag orkar inte tycka synd om henne. Ingen går igenom hela livet och gör allting rätt - och många har en taskig barndom. Nej, usch hoppas den storyn får ett slut snart för jag vill se Jack ha en roligare tid nu!

Däremot tyckte jag också att det va kul när Edna bad.

Och Erik, hur jag skrattade åt din fråga angående hårdrockare och trohet :) Näe.. jag tror inte det gäller förhållanden utan det är uteslutande musiken hårdrockare är trogna.

Men Erik, inte stängde Jack av respiratorn? Han stängde väl bara av alarmet?

När det gäller dansband så är det en musik som väcker nostalgiska minnen hos mig. Uppvuxen i ett litet samhälle med folkets park dit ALLA gick på helgerna så blev man liksom matad med dansbandsmusiken, så den gillar jag faktiskt. Inte så att jag spelar det självmant, men kommer det en låt på radion sjunger jag gärna med.

This is England är en väldigt bra film!

Och nu när sommarn kommer blir det nog inte så mycket skrivande från mig heller på helgerna. Då är det mc-träffar och rallycross i Höljes och bluesfestival i Åmål och... Bara sommarvärmen kommer!

2010-05-31 @ 17:51:29
Postat av: Erik

Du har rätt, men resultatet hade kanske blivit detsamma om ingen hade hört larmet.

2010-05-31 @ 18:26:03
Postat av: Tina

Undras om Ednas syster kommer att stanna länge i byn?

2010-05-31 @ 18:32:24
Postat av: Hanna

Den där apparaten som Billy är kopplad till. Den ger inte bara ett larm ifrån sig i rummet, då skulle ingen kunna lämna rummet utifall något skulle hända.



Jag tycker att alla i Sugden-familjen är självupptagna och löjliga just nu.

2010-05-31 @ 18:39:04
Postat av: Jesper

Mariann!!



Rallycross EM i Höljes är man alltid på!!

Håller till vid Sachsläktaren , men brukar gå över på andra sidan då jag tycker man ser bättre där!



Mc åks det bara enduro (det sägs att vi är lite folk skygga Ha Ha

2010-05-31 @ 19:39:51
Postat av: j

Den serien är klockren! tittar ofta på den . tyvär missade ja va som hände me eric pollard o branden.

avskyr fam sugden just nu ..

10 + åt rodney

2010-05-31 @ 19:55:47
URL: http://johannasrosavarld.blogg.se/
Postat av: Jacqline

Gud vad kul det är att se att man verkligen kan blogga om mer än bara kläder och skor! :)

2010-05-31 @ 20:00:24
URL: http://jacqlinee.blogg.se/
Postat av: Mariann

>>Jesper: ja, herregud Höljes har jag varit i många, många år. Vi började på malungsmyren, som nu har bytt namn till norgelindan.. eller nåt liknande :)med åren klättrade man uppför tills man hamnade på det de nu kallar för limplatån. Och nu är man så gammal att man hamnat bortanför läktarn. Fast i år ska vi försöka campa neråt depåområdet.

Mc åks det inte så mycket, man kan va på träffar ändå. Men i år ska jag faktiskt besiktiga mina hojar :) Enduron lämnar jag åt sambon. Jag försökte förra året och fick en rejäl lårkaka som va jättesnyggt när jag sen skulle ha kjol på mig.

>>J: Pollard fick ett oväntat ryck av hjälpsamhet och sprang in för att rädda Pearl, han blev kvar därinne skadad, men Ross räddade Eric och med sig hade Eric räddat Pearls fotoalbum.

Sen va det nån som frågade om Gloria: hon fejkade väl sin egen död som hämnd på Eric och efter några månaders våndan och sorg fick Eric ett videoband från henne där hon satt i nåt soligt land hånskrattade.

2010-05-31 @ 20:13:39
Postat av: Cinnamon

Det var kul att Ednas syster kom. Hon som spelar henne var med förut i en australiensk serie som heter Grannar och gick på 80-talet, där spelade hon Madge Bishop. Serien går fortfarande men de enda som är kvar från förr är Paul Robinson och Harold Bishop. Nu ser jag den inte längre för den är inte så bra som den var från början.

2010-05-31 @ 23:11:49
Postat av: SoP

>>Mariann:skrattar högt Jag vill inte strypa Victoria,jag vill slänga henne i väggen! och hårdrockarnas trogenhet,jag menade Musiken! Även om jag själv är trogen intill dumhet när det gäller förhållanden. Och här är dansbanden nostalgi också.

2010-06-01 @ 01:30:18
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Mariann

Jaaa just det Cinnamon, Grannar.. och Madge Bishop. Jag blev så glad när jag såg att Grannar skulle börja på tv4+. För att bli lika besviken när jag såg att det va nya avsnitt och jag kände inte igen ett jota. Men jag förstår ju att de inte kan visa de gamla avsnitten... det är bara jag som vill klamra mig fast vid det förflutna :)

Och nu kom jag på en annan serie jag gärna vill se igen: Kvinnofängelset.

Ja, SoP nu är vi trötta på Victoria!!! :)

2010-06-01 @ 07:33:45
Postat av: Mariann

>>Brita: nej du har inte alls fel. Amos med de tjusiga polisongerna hade puben först, han tog sen in Henry Wilks som delägare. Och sen va det Alan Turner som hade puben under 90-talet.

2010-06-01 @ 07:40:40
Postat av: Tina

Om hårdrock tycker jag inte men jag tycker om HTG.

2010-06-01 @ 08:43:14
Postat av: Katarina

Hej! Var ligger det där Höljes?

Undrar Katarina

2010-06-01 @ 08:46:20
Postat av: Adm

>>>Katarina

Hahaa du har rätt om likheten mellan Ednas syster och Bernice.

>>>Tina

Förra gången Ednas syster (kommer inte ihåg namnet) var med så var det ju i bara några avsnitt så jag tror inte att hon får en fast punkt i byn. Synd för hon kan nog vara rätt kul.

>>>Jacqline

Ja livet har ju så många fler sidor, än bara kläder och skor...eller tv..



Vad kul att ni hittar andra gemensamma intressen, hårdrocken delar jag gärna med er men MC och liknande vågar jag mig inte på =)

Det blir en härlig sommar med många stora konserter i sommar =)

2010-06-01 @ 10:00:45
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Mariann

>>Katarina: Höljes ligger längst norr i Värmland nära norska gränsen. Där körs EM i rallycross (http://www.finnskogamk.se/) första helgen i juli varje år. En helt underbart rolig tillställning!

2010-06-01 @ 10:55:14
Postat av: Cinnamon

Jag vill slå en stekpanna i skallen på Victoria. Få se vad hon hittar på idag nu då, urrk.

2010-06-01 @ 11:21:28
Postat av: Tina

Kommer inte ihåg Ednas syster, kan inte erindra mig när hon var med. Hjälp.

2010-06-01 @ 13:05:38
Postat av: Adm

>>>Tina

Ednas syster var med när det uppdagades att Peter inte var Ednas son utan adopterad, systern var den riktiga mamman.

2010-06-01 @ 13:35:41
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Mariann

I samma veva som Edna blev lite betuttad i Tom King

2010-06-01 @ 14:20:57
Postat av: Adm

forts..

Systern heter Lily och det med Peter och Edna skrev jag om den 27 maj 2009 i "silly sausage"

2010-06-01 @ 14:22:28
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: SoP

Åh JA- kvinnofängelset! http://visa.kf.mer.nu/ Ett stort fan är jag- o har alla avsnitt på videoband! Typ 130 st- Men troligen går de inte att spela för de har legat i ett förråd i fem år! :-(

2010-06-01 @ 15:27:49
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Mariann

haha! det finns ju en facebook-grupp för KF.. jag gick med direkt :)

2010-06-01 @ 16:12:41
Postat av: Tina

>>>Marie, tack, hade för mig att det var då hon var med men kunde inte få fram några bilder på det. Nu ploppar de upp. Tack än en gång.

2010-06-01 @ 22:28:49
Postat av: Adm

>>>Tina

Det är det som är det fina med vårt lilla gäng, oftast finns det någon som kommer ihåg något =)

2010-06-02 @ 07:32:51
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Brita

Tycker synd om stackars Victoria, moderlös och omgiven av knäppa pojkar/karlar. Bara den där egotrippade, kroppsfixerade Andy räcker när han går omkring och spelar Allan och speglar sina svällande, äckliga arm-muskler. Victoria är precis så vilsen som en osäker tonårstjej kan vara. Och en liderlig styvmorsa, hur kul är det att ha? Jack är inte situationen vuxen som han borde vara för att få frun och dottern att leva ifred under samma tak.

2010-06-07 @ 22:31:07
Postat av: Adm

>>>Brita

Visst är det synd om Victoria och mycket av hennes beteende går att skylla på omgivningen men hon borde kanske ha försökt att få en bättre kontakt med Diane redan tidigare.

2010-06-08 @ 15:24:47
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0