Alla relationer är olika...

Laurels pappa Douglas försöker göra något kul emellanåt istället för att bara sitta hemma med frun och Laurel. Han börjar umgås med Zac och Shadrack. Det blir en öl på puben fast han sagt att han är hos Ashley i kyrkan och sen ska han fiska med gubbarna men blir kvar hemma hos Zac och dricker öl och lär sig små nyttigheter om livet.

Carl och Barraclough kan inte låta bli varann, hon försökte stänga ute honom men kunde inte motstå honom till slut.

David ger Betty ledigt för att någon vid namn De Souza har tagit över en tredjedel av deras städkontrakt. Betty blev jättenöjd över att få en dag ledigt med betalning men David vågar inte säga som det är till Eric.  De Souza skickar en representant för företaget som lyckas få kontrakt på städningen på puben.

Louise vill ha en relation som inte bara bygger på passion med det är svårt att få Jamie att tänka på annat. Carrie tycker inte att hon ska klaga över det.
Jamie delar ut posten och när han pratar med Paul och Jonny så kommer Sandy och kör över postvagnen. All post ligger på marken och Jamie blir förbannad men glömmer i ilskan att plocka upp allt. Ett paket till Alan ligger kvar på marken och Sandy tar hand om det utan att säga något.

Lexi fortsätter att försöka få Debbie till att försäga sig om var det riktiga halsbandet är för hon litar inte alls på Debbie. Hon lyckas få Eli till att gå med på att hålla utkik på vad Debbie gör.

Perdy blir utskriven från sjukhuset och det gillas inte av Rosemary. Gray bjuder in lite vänner på en fest för att fira Perdys hemkomst.
Perdy dricker inte juicen som Rosemary ger henne utan hon häller upp den i en flaska när ingen ser. Därefter åker hon till polisstation för att göra en anmälan om att hon håller på att bli förgiftad. Polisen som tar emot anmälan verkar föga intresserad.
Rosemary följer efter henne till polisen och när Perdy åkt därifrån söker hon upp Charles, polischefen. Där berättar hon att Perdy precis blivit utskriven från mentalsjukhuset och anses vara sjuk i huvudet så Charles får polisen till att strunta i att analysera juicen.
Dessutom träffar Rosemary doktorn och beklagar sig för att det var alldeles för tidigt för Perdy att komma hem.

Hur man än vänder på problemet så kommer nog Perdy att åka dit, för upptäcks det att juicen är förgiftad så kommer Rosemary att få det att verka som om Perdy gjort det.

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej! Idag gjorde jag någonting som jag vanligen inte gör. Jag tog fram dammsugaren mitt i programmet. Jag orkade bara inte se den där förbaskade kärringen Rosemary King. Det hade varit bättre att Perdy hade smugglat ut juicen till Matthew, hon har ju faktiskt en bundsförvant i honom, istället för att ge sig iväg på egen hand till polisen. Det verkar som om Perdy har husarrest och som om Rosemary är någon form av fångvaktare med sina argusögon. Vem som helst skulle väl bli knäpp av att vara påpassad hela tiden av den där hemska apan och inte få gå utanför dörren utan att någon annan ska ha synpunkter på det.



Förhållandet, eller vad man ska kalla det, mellan Carl och henne polisen verkar bli av den stormiga sorten. Båda är så osäkra och rädda för att bli sårade och är ganska komplicerade som personer, så det blir nog ingen dans på rosor.

Hälsningar Katarina

2010-05-06 @ 14:42:11
Postat av: Lena



Nu har väl HTG ändå nått botten



Men med en serie som går så här länge så måste det väl ske ibland och det bästa med att ha nått botten är ju att det bara finns en väg att gå



nämligen uppåt:-)



2010-05-06 @ 15:48:41
Postat av: Lena

fast lite roligt var det ju ändå idag med



när Betty kallades en gammal fiol:-)



2010-05-06 @ 16:03:43
Postat av: Cinnamon

Jag trodde att Perdy skulle åka till Matthew. Linda Thorson är verkligen bra i sin roll som Rosemary, snygg hårfärg har hon, den vill jag ha :-)

2010-05-06 @ 16:13:49
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Adm

>>>Katarina

Visst borde Perdy ha gått till Matthew i stället men antagligen trodde hon att polisen skulle vara mer "seriös".

>>>Lena

Betty var rätt skön när hon något onykter pratade med Eric om att hon var ledig, hon har så härliga miner den tanten.

>>>Cinnamon

Hårfärgen är ok men ögonen, usch vilka kalla ögon hon har.

2010-05-06 @ 16:17:59
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Cinnamon

Ja Linda Thorson kan även agera med ögonen, bra skådis.

2010-05-06 @ 16:48:09
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Erik

Undrar vad som hände med juicen. Hällde polisen ut den eller kommer han att dricka ur den själv? Lägg namnet De Souza på minnet, förresten. Det kommer att bli ett viktigt namn längre fram.

2010-05-06 @ 17:03:36
Postat av: Mariann

Min förträffliga dvd-mojäng spelar ju automatiskt in HTG varje dag. Det är väldigt bra för då kan jag snabbspola bort såna där sekvenser när jag bara får ont i magen. Som med Marlon-Donna-Eli. Jag orkade bara inte till slut.

Men nu hoppas vi att Lena har rätt - nu kan det bara gå uppåt! :)

Trevlig helg alla HTG-vänner! (jag drar på Helsingforskryssning i morgon och får se/läsa ikapp mig på söndag)

2010-05-06 @ 18:16:12
Postat av: Bo

Det är verkligen skillnad på skådisar och skådisar.

Ju äldre de är, ju mer gammal hederlig brittisk skådespelarkvalite får man se. Dom yngre hänger oftast inte med, med få undantag. Belle är ett undantag som suverän barnskådis.

2010-05-06 @ 19:02:56
Postat av: Tina

Jag tror eller hoppas att de analyserar juicen och upptäcker malariamedlet. En medicin som Perdy inte har haft tillgång till. Jag tror att Ropsemarie gjorde en dummhet( :) ) när hon gick till sin vän och Perdy´s läkare och bad om pillerna. Polisen kommer ju att ta kontakt med läkaren och fråga om Malariamedlet. Hoppas jag i alla fall.

2010-05-06 @ 22:17:07
Postat av: Cinnamon

Javisst är det stor skillnad mellan skådisar och skådisar. Jag tycker ju Linda Thorson är så bra på att agera. Hon är från Kanada och urstyv på olika dialekter så det är ju också ett plus inför olika roller.

Belle är verkligen toppenbra också.

2010-05-07 @ 00:17:08
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Cinnamon

Liten intervju med Linda

http://www.youtube.com/watch?v=NN8hOjz5ArY

2010-05-07 @ 00:27:28
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: SoP

Jag är så less på Carl, han o polisenkan dra till Spanien, "alla" åker ju dit när de inte ska vara med längre- När jag hörde den nya städfirman nämnas- så tänkte jag direkt- nä, säg inte den Hemska bruden kommer tillbaka!? Apropå RoseMary, tycker aldrig hennes läkare att Hon verkar en aning störd?Iofs så ser ju Perdy helhispig ut när hon himlar med sina jätteögon o artikulerar så munnen går runt i nacken-

2010-05-07 @ 01:40:24
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Adm

>>>Erik

Juicen finns väl kvar för vi fick inte se om den hälldes ut. Om polisen råkar dricka den så kommer givetvis Rosemary säga att Perdy förgiftat den.

>>>Mariann

Vad härligt det låter med kryssning. Jag blir avundsjuk! Hoppas att du haft trevligt =)

>>>Tina

Jag tror att Rosemary hittar ett sätt till att få det att se ut som om Perdy fått tag på malariamedicinen om det upptäcks... tyvärr...

>>>Bo & Cinnamon

Jaa vi är fler som gillar Linda Thorson som skådespelare för hon gör ju rollen himla bra. Belle är riktigt duktig för att vara så liten. Hoppas hon är med länge till.

>>>SoP

Hmmm.. den Hemska bruden tillbaka? Hon representanten har väl inte varit med förut, eller? Antagligen vet du något som vi inte vet men jag är glad att du inte nämner något om det ;)



2010-05-07 @ 10:30:07
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

En lustig detalj när det gäller Rosemary. I sin första roll i serien "The Avengers" från 1969 spelade den då 22-åriga Linda Thorson en flicka som hette Tara King.

2010-05-07 @ 10:50:11
Postat av: Tina

Äntligen är Rosemarie upptäckt.



Emely och George, jag hoppas att det går bra för dem. Laurell kan vara ganska lurig. Hehehe.



.. och den hemska bruden ...Henne kände man ju igen.

2010-05-07 @ 13:24:35
Postat av: Adm

>>>Erik

Hahahaa en blandning av lady Tara och King. Var hittar du dina uppgifter?

>>>Tina

Fast jag vet inte om Emily och George skulle vara ett fint par? Men som vänner så de slipper vara ensamma är väl ok

Den hemska bruden - jaa hon är verkligen en ärkebitch =)

2010-05-07 @ 13:37:04
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0