"så självbelåten som en räv med nyckel till hönshuset"

Det var Matthews ord om Rosemary som kom tillbaka idag. Hon ville flytta in på Home Farm men Carrie fick henne till att välja en av tjänstebostäderna istället.
Carl som blir mer och mer nervös dumpade Chas med mycket elaka ord, "hårdsminkad, äcklig mun som bara babblar och en hängig kropp... och så vill han ha barn men hon är inget mammamaterial" Chas blev jätteledsen och kunde inte tro att det var hans egna åsikter... det var det nog inte heller.
Carrie går runt och försöker "bli vän" med alla så hon får Rosemarys förtroende och även lyckas lura Carl till att öppna sig genom att säga att Jimmy berättat allt. Hon var inte beredd på att Carl skulle erkänna sin skuld i det hela utan trodde han skulle ange Matt.

Perdy fick vakta Vivs barn medan Viv var och pratade ut med Bob. Jag hade glömt att de hade problem... Bob lovade ialla fall att gå på parterapi.

Vi fick se Val osminkad =)
Sen försökte hon flirta in sig hos Billy, framför ögonen på Eric. Diane tror att Val fortfarande är kär i Pollard men inte vill erkänna det. Val ber Diane att kolla med Billy om vilka hans känslor är men det slutar med att Diane och Billy sitter och pratar om hur det var när de var unga. Jag tror att han är förtjust i Diane, inte Val.

Alan försöker att hjälpa Pearl med att få bo kvar i huset men "företaget" har lagen på sin sida. Då börjar Jasmine att snoka lite och hittar "chefen". Han blir givetvis orolig och vill inte vara med längre men när han säger det till Eric så blir Eric irriterad... undrar vad Pollard har på honom så han får honom att göra som han vill?

Kommentarer
Postat av: Jesper

Är det någon annan än jag som ibland tittar på "Loose women" på ITV1 eller reprisen på ITV2?? Snacka om lössläppta klart underhållande, även för "gubbar" i 40 års ålder!!

2010-03-04 @ 17:24:41
Postat av: Jesper

Ja snacka om labil person (Carl King) vilket pucko!

Det är bra att Scarlett finns i denna familj på flera plan..!!

2010-03-04 @ 17:48:47
Postat av: Jesper

Ja det verkar bara va jag som pratar med mig själv....



En fråga till er som EJ ser avsnitt nu 2010 :Vilka karaktärer från tidigare skulle ni vilja se åter i serien?



Bara nyfiken,kommer givetvis inte att tala om vilken eller vilka som återkommer om ni inte vill veta!

2010-03-04 @ 17:58:28
Postat av: Elin

Hur gör du för att kolla på ITV???

2010-03-04 @ 20:32:22
Postat av: Lena

Nä tack Jesper. Kan ju bara tala för mig själv men jag vill inte veta. Ser annars gärna att Del kommer tillbaka, hon gjorde mig alltid glad. Har ju inte sett HTG lite mer än 1,5 år så jag har inte hunnit se så många försvinna.

2010-03-04 @ 20:46:42
Postat av: Jesper

http://webactu.freehostia.com/articles.php?lng=en&pg=841



>>Elin se även tidigare inlägg!!

2010-03-04 @ 21:14:39
Postat av: Jesper

>>De va kort tid! kommer i håg när den sändes på TV2 på 80-talet....

2010-03-04 @ 21:35:43
Postat av: Marcus

Jag skulle gärna vilja att Kim kommer tillbaka. Och Charity och Cain..

2010-03-04 @ 21:40:59
Postat av: Marcus

Jag skulle gärna se att Kim kom till baka.. Hon är den värsta häxa som varit med i serien och var tuffare än Frank och Criss Tate var tillsammans.

2010-03-04 @ 21:47:45
Postat av: Jesper

>>Marcus håller med vilken "Bitch"!

Se denna länk:

http://www.youtube.com/user/EmmerFan#p/u/227/i9A4l9NwYyE

Obs inte till för de som ej vill veta vad som hände i 1:a oktober

2010-03-04 @ 21:55:34
Postat av: Sandiza Hotpants

Alltså, jag må va störd i huvvet, men jag får fan ont i HJÄRTAT när jag ser att 32 andra utöver mig som läser denna bloggen också vill ha Eli! HAN ÄR MIN BITCHES!



Älskar denna bloggen! As said before ^^

2010-03-05 @ 12:02:25
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Lena

Jo men på 80-talet såg jag på det:-)

2010-03-05 @ 12:08:37
Postat av: Erik

Har kollat upp mms tittarsiffror för Hem till gården den här veckan. Ca 120 000 enligt dem. Att jämföra med Sveriges värsta bilförare 600 000. Jag vet inte hur de räknar, om folk som spelar in och tittar på kvällen igår i den här referensgruppen. Tvivlar på det. Det kan nog bli lite snett med siffrorna för program som går på dagen. Siffrorna var i varje fall högre än för Efter 10 (repriser) och Ghost Whisperer (också repris?)

2010-03-05 @ 12:35:23
Postat av: Marcus

Tack för länken Jesper. Angående tittarsiffrorna för HTG så är det säkert många som tittar på video eller tv4 play när de kommit hem från arbetet på kvällen. Jag själv slipper numera programera videon eftersom jag har börjat plugga på äldre dar och därmed har tid att se serien dagtid.

2010-03-05 @ 13:07:29
Postat av: Adm

>>>Jesper

Hahaha prata du med dig själv, det gör inget. Jag ser inte på Loose women, vad är det för serie? De jag saknar är Kim så klart, men även Zoe, Kathy, Biff, Scott, Cain...jo jag saknar Paddys kusin som hade företaget med Lisa.. dessutom saknar jag några som inte kan komma tillbaka som Seth, Butch..

>>>Sandiza

Välkommen tillbaka men du får nog dela med dig av Eli!

>>>Erik

Det vore kul att veta hur de räknar tittasiffrorna. De kan väl inte jämföra dagtv med bästa sändningstid kl 20?



2010-03-05 @ 13:42:27
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Jesper

Loose Women är--ja ja vet inte vad man kan jämföra med! kolla reprisen i kväll 16.40 om du har möjlighet.

http://webactu.freehostia.com/articles.php?lng=en&pg=842

Anv: (Vic alternative consol)

2010-03-05 @ 14:30:20
Postat av: Jesper

>>Erik, Skulle vara intressant att veta hur dom mäter? kan väl stämma om man räknar oss som kan titta på lunchen, men knappast alla som ser den i efterhand på kvällen!

2010-03-05 @ 14:34:06
Postat av: Jesper

>>Administratör (Stavat rätt??) Paddys kusin? var han inte polis i Aidensfield? men jag och namn , kommer ej ihåg.

I övrigt så får du i allafall 1 favo i repris!!

2010-03-05 @ 14:37:58
Postat av: Erik

Måndagsavsnitten sågs av ca 80 000, att jämföra med ca 97 000 för Glamour samma dag, 45 000 för Vem dömer Amy och 127 000 för That 70ies show. Avsnitten i november före uppehållet sågs av ca 160 000. Eftersom den här veckans siffror gått upp lite mer för varje dag, kanske man kan gissa på att det beror på att alla inte visste i början att programmet kommit tillbaka igen. Varför gnällde de över höstsiffrorna? Vi får se till att vi kommer upp i samma siffror som då åtminstone, helst högre. Om man nu kan lita på dem, det är ju bara 1200 personer som deltar i det här. Jag vet inte hur de får fram siffrorna, om folk som spelar in på video eller tittar på TV4 play räknas med. Skulle inte tro det. Play får nog fyran lägga till själva. Och att spela in programmet på video står det inget om på MMS hemsida. Vi får i varje fall hoppas att siffrorna går upp lite, annars börjar de dra öronen åt sig. Varför inte flytta programmet en aning, om det nu är en tid när få tittar? Om nu de här siffrorna är riktigt pålitliga, vilket man inte kan vara säker på ...

2010-03-05 @ 14:45:11
Postat av: Erik

Den som har tid kan väl gå in på mms.se och registrera sig och detaljstudera det här. Själv hinner jag inte nu, har varit arbetslös några veckor, jobbar frilans och har fått ett nytt uppdrag. Man kan bocka för en kanal, t.ex Fyran, och söka på olika dagar och perioder och få fram tittarsiffror och jämföra med annat vid samma tid på andra kanaler eller någon annan månad.

2010-03-05 @ 15:30:30
Postat av: Jesper

Precis , 1200 utvalda personer med utrustning, nä de där tittarsiffrorna tror jag inte på!

De är väl självklart att de flesta inte kan som jag som jobbar hemifrån och offtast kan se direkt på lunchen inte tillhör majoriteten!

Med tanke på att serien blir enligt mitt tycke bättre samt riktar sig numera till en ännu bredare publik (från kanske 15 års ålder och uppåt) så borde man väl ändå försöka sända på kvällstid!

2010-03-05 @ 17:24:14
Postat av: Jesper

Dancing on ice 18.50 ITV2

Coronations street 20.30 ITV1 (Lite lik HTG)

Eastenders 21.00 BBC1

(Länk ovan!)

2010-03-05 @ 17:38:28
Postat av: Erik

Själv jobbar jag också hemifrån. Förr tittade min fru och jag direkt, men sedan de började sända två avsnitt spelar vi in och tittar på kvällen, trots att vi är hemma för att inte så mycket arbetstid ska gå bort.

2010-03-06 @ 12:33:04
Postat av: Adm

>>>Jesper

Paddys kusin hette Jason Kirk och har var gay. Han flirtade lite väl mycket med Dianes dotter Bernices pojkvän som hon hade innan hon träffa Ashley.. Om han varit polis i Aidensfield vet jag inte.

2010-03-08 @ 14:44:49
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Jesper

Ja så heter han!

http://www.youtube.com/watch?v=snkAbN30JXM



Jodå även med i "Heartbeat"

2010-03-08 @ 17:15:40
Postat av: Adm

>>>Jesper

Åhh då måste man nästan ta och kolla in dessa serier också ;)

2010-03-09 @ 08:48:14
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0