"Kom igen nu ditt benrangel..."





Det var Elis kommentar när han besökte Marlon som inte vaknat upp än efter operationen.
Det var så sorgligt och jobbigt idag, när han låg där på operationsbordet och hjärtat stannade, när Donna satt och grät vid sjuksängen. Då kom tårarna även för mig fast jag visste att han skulle klara sig...
Eli fick hjälp av Debbie och hon  är så kall och kan hålla huvudet klart i alla situationer så hon visste direkt vad som skulle göras. Hon fick Eli till att besöka sjukhuset för att inte verka skyldig, hon skulle ta hand om bilen så småningom.
Polisen säger att Marlon är en hjälte som försökte förhindra rånet. Alla blir förvånade men ändå lite smickrade över att deras Marlon gjort en insats.
Marlon vaknar och han vill verkligen berätta allt för Donna men hon avbryter honom hela tiden...

Viv inser att familjen är jätteviktig och låter Bob få flytta hem igen.

Alla andra i byn är upptagna med att kolla in Kellys verktygsdans på Internet =)

Emily fortsätter att hänga hos Ashley och Jasmine fortsätter att pika henne för det.


Kommentarer
Postat av: Marica ☆ Mizca ☆ Rödebäck

Jag har funderat på varför Emely bor hos Ashley och varför gör inte hans tjej det vad hon nu heter?

Är det för att hon är hemma o tar hand om sin mamma?

2010-03-11 @ 13:59:18
URL: http://rodeback.blogg.se/
Postat av: Adm

>>>Marica

Emily är intresserad av Ashley och har varit det länge så nu passar hon på att "hjälpa" honom så mycket hon bara kan medan Laurel är hemma hos sina föräldrar för att hjälpa dem efter olyckan.

2010-03-11 @ 14:34:48
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Marcus

Apropå ingenting..Jag har googlat på HTG en del under det långa vinteruppehållet och såg att man under 1990-talet spelade in några specialfilmer med familjen Dingle. En av dessa filmer heter The Dingles down under, och i filmen åker familjen Dingle till Australien för att hälsa på sina släktingar som är bosatta där. En av karaktärerna heter Crokodile Dingle och är så vild så att han får "våra Dingels" att framstå som snälla och beskedliga. Jag är tyvärr dålig på engelska och vill ha alla filmer textade på svenska, jag hade annars köpt filmen direkt. Är det någon här på bloggen som har sett denna film och kan berätta lite mer? Mvh Marcus.

2010-03-11 @ 15:45:29
Postat av: Pandora

Jag hittade "The Dingles down under" på youtube. Tyvärr inte textad dock. Tack Marcus för tipset. Jag hade ingen aning om att det gjordes en film. Kul att se Butch och Mandy mfl igen=)

2010-03-11 @ 16:46:58
Postat av: Lena

Marcus



Filmen ingår i DVD-boxen Hem till gården Special

som brukar säljas rätt billigt på Tradera

2010-03-11 @ 16:59:16
Postat av: Marcus

OK. Youtube kan vara bra ibland. Jag har tänkt köpa DVD-boxen men har tvekat eftersom jag inte vet om den har textning til svenska. Lena, har du sett dvd-boxen? Är den med svensk text?

2010-03-11 @ 17:41:22
Postat av: Cinnamon

Tack för länken, gud vad roligt att kolla in :-)

2010-03-11 @ 18:19:46
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Lena

Ja den är textad på svenska



Köpte den i somras när det var uppehåll. Tyvärr på Ginza för 400 (men det var det värt:-)) då jag inte hade en tanke på Tradera. Ligger två ute där nu.



Det är mest intervjuer o små episoder från gamla avsnitt. Men det finns två filmer också, varav den ena är Dingles Down Under











.







2010-03-11 @ 19:05:26
Postat av: Marcus

Lena

Tack för info. Jag ska köpa boxen. Det kan vara roligt att ha den ståendes i filmsamlingen.

2010-03-11 @ 19:59:45
Postat av: Conny

Bra avsnitt, med undantag av videon på Kelly..tycker det blev lite överdrivet. Dagens humoristiska höjdare var annars Shadrach som stod och bligade ner i Kellys urringning medan alla andra var utom sig av oro. Så klockrent.

2010-03-12 @ 09:59:10
Postat av: Mariann

Tydligen har de nån slags talangtävling för såpaskådisar i England - soapstar superstar - här sjunger Chas: http://www.youtube.com/watch?v=TUJwaR5Hxu4

2010-03-12 @ 11:12:09
Postat av: Erik

Slog på teven för att spela in HTG och upptäckte till min besvikelse att det var inomhus-VM i friidrott i stället. Många som blir förtretade i dag, särskilt de som laddad videon i förtid på den gamla vanliga tiden. Typiskt att sport ska knuffa bort allt annat...

2010-03-12 @ 11:52:52
Postat av: Veronica

Vaaaaaaaa!!! Det är bara friidrott på tv idag ju.

Så besviken jag blev.

2010-03-12 @ 11:54:11
Postat av: Elisabeth

Vad sjutton! Det var ju sport på TV:n när jag hade gjort i ordning kaffe och mackor och skulle sätta mig och titta på Hem Till Gården. Vem vill se sport??? Varför måste sport bryta allt?

2010-03-12 @ 12:08:54
URL: http://sjohemmet.blogg.se/
Postat av: Maggan ej kvar i Kamala - tyvärr!

TV4 sänder friidrott istället för HTG idag ---- grrr! Nån som vet ifall det sänds i annan kanal? Kan se att TV 4 Film sänder 2 avsnitt med början 14,20 men är det nya eller repriserna från igår, tro? Nån som har pejl på detta?

2010-03-12 @ 12:09:24
URL: http://nogg.se/magganpuh
Postat av: Lena

Du menar TV4 Guld?



Det är repriser från 2004

2010-03-12 @ 12:48:19
Postat av: Jesper

Sport är underbart = Motorsport = Formula 1 , har sneglat hela dagen på täningen från bahrain!!



HTG Nya avsnitt går nu 13.30 på ITV 2 för den som vill se OBS NYA se inte om ni endast följer TV4 2007!!

2010-03-12 @ 13:40:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0