"Jag har väntat så länge på just den här dan....

... och det är skönt att den äntligen kommer"

Det var som att träffa gamla vänner eller släktingar efter att inte setts på länge. T.o.m. Ednas "comhem"-filt fick mig att bli glad. Jag kallar den för det eftersom den ser lite ut som deras logga... färglada rutor.


Vad hände idag då? Det mesta kretsade kring Lens begravning och det var väl inte så konstigt.

Eric vill ha Pearls hus men David tycker att han borde vänta lite innan han kräver att få det.
Jas vill börja jobba hos dem så Pearl kan få lite ledigt men mest för att få pengar till hushållet.

Det var en minnesvaka på puben. Lens militärvänner kom in med kistan och ställde den mitt bland borden. Alla såg något chockade ut men Pearl ville ha honom med på vakan. Hon blev stupfull så Betty och Alan fick hjälpa henne hem. Precis utanför dörren så blir hon tacksam för Alans hjälp så i fyllan o villan börjar hon pussa på honom. Han blir mest besvärad och lyckas fösa undan henne men Edna ser allt.
Edna och Pearl är ovänner just nu för att Pearl var rätt svartsjuk på att Len tyckte så mycket om Edna.

Lädy Tara var tillbaka, lika vass som tidigare. Hon är ju gift med Sean, Lens son. Jag fattar inte att hon kan le och prata samtidigt...
Donna och Marlon har problem med boendet och ekonomin så hon bestämmer sig för att bli polis på heltid. Eli som hörde det höll på att sätta ölen i fel strupe =)
Dazs pappa Billy kom tillbaka till byn och fick jobb på Debbies verkstad. Boendet löste Val genom att låta honom bo på övervåningen på puben, tillfälligt. Jack och Diane såg inte allt för lyckliga ut men godkände det ändå.
Pearls barnbarn Owen kommer för att stödja henne. Edna dyker, trots att hon sagt att hon inte skulle, upp på begravningen.

Senare så är Edna vid graven och Pearl dyker upp. Det blir en massa hårda ord och  Pearl ger Edna en örfil. Edna råkar då säga att Len aldrig älskade Pearl på riktigt...

Dessutom fick vi se Jo bli irriterad på Andy och Jack, Sharon planerade sitt bröllop om vem av Paul eller Rodney som skall föra henne till altaret, Shadrack tömma ut luften ur Erics däck och därmed kunde han inte flytta på bilen och då fick han p-böter av Zack som är markägaren... och Scarlett läsa Shakespear för Daz som inte brydde sig...

Virrigt??
Jag har ju inte kunnat kommentera avsnitten på länge så jag har glömt bort hur man gör ;)
Men har jag glömt något får ni fylla i det själva....

Kommentarer
Postat av: Mira

ja, härligt att det är igång igen. Blir "som vanligt" att komma hem och ha två avsnitt att kolla på.

2010-03-01 @ 17:16:05
Postat av: Lena

Virrigt? Inte alls du sköter det kanon. Även om det var begravning så fick jag mig ett gapskratt. Överraskningen när Pearl "överföll" Alan.

2010-03-01 @ 19:56:43
Postat av: Jesper

Tittade på lunchen i dag gick väl bra ändå men serien blir ännu bättre.....framförallt mer dramatik..

Ser just nu på Filmon,direkt är reklampaus!

2010-03-01 @ 20:18:29
Postat av: Lena

Alans reaktion var det mest jag skrattade åt.



(så ni inte tror att jag är så elak så jag skrattar åt full o förtvivlad kvinna)



Du Jesper

tycker du inte att det kan bli lite för mycket dramatik ibland, det är ju just det att de lyckas göra det vardagliga o enkla så skruvat som är charmen med serien men det är ju klart något måste ju hända så.... livet är ju ganska dramatiskt ibland:-)



2010-03-01 @ 20:55:53
Postat av: annette

skitbra sammanfattning. det var kanonavsnitt:)

2010-03-01 @ 21:23:46
Postat av: Ellinora

Ja äntligen! Haha jaa riktigt kul och lite oväntat att Pearl kastade sig över Allan:)



Ska bli såå kul att se hur allt artar sig. Hoppas att Marlon och Donna får sitt hus.

2010-03-01 @ 22:44:46
Postat av: SoP

Jag hoppas "vi" blir av med Pearl nu,jag har avskytt henne så länge jag sett henne.

2010-03-02 @ 01:31:31
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Jesper

Ni fungerar denna igen "kör vic alternative control"

http://webactu.freehostia.com/articles.php?lng=en&pg=841

2010-03-02 @ 06:55:50
Postat av: Adm

>>>Mira

Visst är det härligt? =D

>>>Lena

Jag hade också kul åt Pearl, speciellt när hon inte hittade sina skor.

>>>Jesper

Jag håller med Lena, det är det vardagliga som gör att HTG är så bra...fast en liten dos dramatik behövs som krydda.

>>>annette

Tack! =)

>>>Ellinora

Jag hoppas också att Donna& Marlon får sitt hus. De är värda det för annars tror jag att äktenskapet inte håller så länge till...

>>>SoP

Hmm..jag gillar Pearl ibland men oftast är hon bara jobbig men jag kan ändå inte låta bli att tycka synd om henne just nu.

2010-03-02 @ 09:44:20
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: irene..56 vårar..

Ja nu e allt som vanligt igen ..skönt att ha den här stunden på middan....funderade lite på hur det gick med louise o Vetrinären??? som misshandlade henne sist det slutade satt han i finkan

2010-03-02 @ 09:45:48
Postat av: Erik

Ja, det var som att träffa några gamla bekanta igen efter lång tid, det kändes som om det inte gått någon tid alls. Kände ni igen killen som lady Tara hade med sig, sonen i familjen Reynolds, Ollies bror, han hade blivit lite äldre och längre. En annan sak som kan vara intressant: Vals dotter, hon som ska gifta sig, hon som spelar henne alltså, har privat varit ihop med han som spelar Scott Windsor, är det kanske fortfarande, i varje fall var hon det under våldtäktsrättegången. Ja, det fina med HTG är blandningen av högt och lågt, som Schadrachs hyss mot Pollard och skildringen av Ednas sorg. Det var nästan det känsligaste i det här avsnittet, speciellt slutscenen, där hon stod i sin vita kappa på kyrkogården.

2010-03-02 @ 10:26:41
Postat av: Mija

Jag är hemma och är sjuk idag, och råkade slå på tv:n och ser HTG i rutan. Lägger mig för att zappa, då jag plötsligt inser att det är avsnitten efter uppehållet! Vilken tur att jag insåg det! s

Kände mig genast lite gladare när jag slapp tänka på mig själv en stund.... ;-)



Får be sambon spela in avsnitten i fortsättningen, eftersom jag inte kan se på dagtid! Vill inte missa ett dugg nu!



Tack för bra sammanfattning, för jag missade ju början! :-)

2010-03-02 @ 14:37:55
URL: http://assar.bloggplatsen.se
Postat av: Adm

>>irene

Åkte inte Louise till Australien och lätt Jamie ta hand om B&B:t?

>>>Erik

Marc var sig lik fast lite större som sagt. Han gjorde väl inte så mycket väsen av sig förut i serien?

Vad kul att få veta att även "Sharon & Scott" är/var ett par. "Debbie & David" ska väl ha barn snart...

>>>Mija

Klart man inte får missa HTG, det är ju en av dagens höjdpunkter =)

Krya på dig!

2010-03-02 @ 15:12:59
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0