Het träff i en glassbil

Louise och Jamie kan inte hålla sig ifrån varandra så de träffas till och med i hans glassbil i skogen. Oturligt för dem så råkade Donna som var på hundpromenad komma på dem. Hon blev rätt förvånad när en oklädd Louise tittade upp från glassbilsgolvet men hon lovade att inte arrestera dem för förargelseväckande beteende.
Jamie vill berätta för folk att de ses men Louise vill inte att det kommer ut med tanke på hennes tidigare rykte. Jag tror bara hon är rädd för Terrys reaktion.

Val är orolig för att Billy ska ha tröttnat på henne. Hon slutar röka för hans skull. Det verkar gå lika bra som det förra försöket, hon tjuvrökte på en pubgästs cigarett.
Grayson kommenterade återigen att det var något mellan Billy och Diane och nu erkände Diane att hon kände sig smickrad av hans intresse men hon kommer aldrig att svika Jack. Det talar hon även om för Billy som blir rätt besviken men finner sig i hennes beslut.
Diane får Jack till att gå med på att resa bort till Antigua i två veckor för att komma ifrån lite.

Pearl och Edna sitter fortfarande i huset, nu utan el och när de fått vattnet avstängt blir det ännu mer problem. Edna är inte allt för glad över att gå på en toalett som inte spolats på flera gånger. Eric erbjuder Pearl jobb på fabriken igen men hon kan inte anta det eftersom hon inte ska gå utanför dörren. Byborna vill att Eric ska kontakta kommunen som kanske kan undersöka vad det är för ett företag som äger huset och Eric går med på det. Trots att han inte vill att det ska ske så låtsas han att han går med på det och tur som han har så ger Pearl upp innan han behöver komma med bortförklaringar om varför han inget gjort.

Lite lustigt att dagens textöversättare översatte kampsången till "inget, inget rubbar oss"


Carrie ville se vad Zac gör på dagarna så hon fick hänga med ut i skogen. Först var han lite reserverad mot henne eftersom det var hon som lurat Rosemary men Carrie lyckas få honom att se att hon gjorde bara det han skulle ha gjort för sin familj.

Kommentarer
Postat av: julia

Men herregud vilken underbar blogg! Jag som trodde jag var ensam om att älska denna serie. Har varit som besatt i många år nu, och tack gode gud att dom har lagt in serien på tv4 play. Jag kan ju göra er liiiite avundsjuka, jag träffade Ben Freeman ( Scott Windsor) i London i somras. Han bjöd mig på en öl, haha.

Men vad jag saknar Charity och Cain i serien!

2010-03-18 @ 14:51:21
Postat av: Adm

>>>julia

Tack! =)

Välkommen till oss HTG-fantaster, vi blir fler och fler som vågar erkänna vår kärlek till världens bästa serie.

Var han snygg i verkligheten?

2010-03-18 @ 15:29:01
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: SoP

Jag tycker översättarna borde känna till den svenska texten på we shall not be moved- "aldrig, aldrig, aldrig ger vi upp"-

2010-03-18 @ 18:05:07
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Conny

Översättningen på HTG är verkligen urusel ibland. Kommer ihåg en gång när Emily pekade på en artikel i en tidning och sa "There´s me Butch" alltså "Där är min Butch", men översättarna fick det till "Där är Mr. Butch"..jag förstår att översättarna inte har tid att granska alla seriens fakta, men det lät verkligen inte som "Mr" när hon sa repliken :)

2010-03-18 @ 18:12:11
Postat av: Jesper

Hej alla glada!

Jag är nog gladast.....



Ser ITV på tv via parabol!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!



Det funkar nu provisoriskt ska finjustera senare i helgen



Tekniskt= 150CM Fokalparabol (Riktad snett uppåt)



Kontakta mig för mer info om ni är intresserad

2010-03-18 @ 18:23:55
Postat av: Jesper

Julia Emmerdale blir bara bättre och bättre......

2010-03-18 @ 19:45:16
Postat av: Jesper

Ja nu bänkar man sig för ett dubbelavsnitt framför TV:N!!!!



Och då väljer jag bort Timrå-HV på TV , trodde aldrig det skulle ske men en premiär kan man inte missa!!



Känns nästan overkligt Emmerdale live direkt i TV!



2010-03-18 @ 19:57:08
Postat av: Jesper

Ja nu är det paus , helt underbart att se på TV i stor bild , men man har inte fattat det ännu , sitter och funderar över signalstyrka räcker den avtar den mitt i programet ?? (det regnar) men peppar peppar.....DET FUNKAR!!!



(är ju bara provisoriskt med fasttejpad LNB etc!!)

2010-03-18 @ 20:13:42
Postat av: Jesper

Nä jag tror jag ser Coronation Street nu 21:30 då man ändå är igång.....



2010-03-18 @ 21:32:19
Postat av: Cinnamon

Hej Julia, Charity och Cain kommer tillbaka :-)

2010-03-18 @ 22:37:06
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Erik

Typiskt HTG-avsnitt när Edna och Pearl talade ut om kärleken och livet och kom närmare varandra. Det är då som serien är som bäst, tycker jag, blandningen av sådant och ibland rena buskisen. Men det kändes ganska fint efter allt bråk dem emellan. Ska de till och med flytta ihop nu? Hur ska det gå?

2010-03-19 @ 09:04:23
Postat av: Adm

NI SOM SER NYA HTG DIREKT, TALA INTE OM VAD SOM HÄNDER, VEM SOM KOMMER TILLBAKA...SNÄLLA!

2010-03-19 @ 11:36:43
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Anonym

u har jag äntligen sett hur det gick till när Marlon och Donna "blev ihop".

Hade kanske önskat mig lite annan inramning.

Hon med ballong på huvudet och han i clownkläder.

Men okej det är ju HTG så.....:-)



För övrigt håller jag helt med dig Erik i vad du skriver här ovan.



Bra Marie



2010-03-19 @ 11:46:20
Postat av: Anonym

Nu har jag äntligen sett hur det gick till när Marlon och Donna "blev ihop".

Hade kanske önskat mig lite annan inramning.

Hon med ballong på huvudet och han i clownkläder.

Men okej det är ju HTG så.....:-)



För övrigt håller jag helt med dig Erik i vad du skriver här ovan.



Bra Marie

2010-03-19 @ 11:48:22
Postat av: Erik

En liten undran: vart har alla som brukade skriva ofta och mycket på TV4:s diskussionsforum om HTG på TV-planetens TV-snack tagit vägen efter uppehållet? Har alla hittat hit till den här bloggen i stället? Visserligen har det blivit lite krångligare, man måste skriva sin e-postadress bl.a, men det gör man ju här också. Alla entusiaster kan väl inte ha fått andra vanor under de tre månaderna? Jag hoppas att åtminstone några börjat skriva och kommentera på den här bloggen. Hoppas att den här kommentaren går att skicka också, det verkar vara något fel på servern just nu. Jag gör ett nytt försök.

2010-03-19 @ 12:50:19
Postat av: Adm

>>>SoP

Jag visste inte ens att det fanns en svensk text till låten.



>>>Erik

Själv har jag bara tittat in i det diskussionsforumet efter att du nämnt att det finns. Var det många där?

Det blir ju allt fler och fler som hittar hit och som dessutom kommenterar men det finns som sagt alltid plats för ännu fler =)

2010-03-19 @ 15:57:50
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Julia

Hur kan man se hem till gården direkt??? kan man göra det via nätet???

2010-03-19 @ 16:19:17
Postat av: Erik

Ja, det var ganska många där som skrev så gott som dagligen, nu skriver nästan ingen något någonsin. Jag vet inte vad de heter på riktigt, men de kallade sig Sussie, Tina, Sarah t.ex. Kanske några av dem skriver här under annat namn, för den här bloggen är mycket roligare.

2010-03-19 @ 17:14:12
Postat av: Adm

>>>Erik

Det är möjligt...

Tack för berömmet, du får väl göra lite reklam där så att de hittar hit om de tittar in på forumet =)

2010-03-19 @ 19:54:39
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Nu har jag skrivit och talat om att det finns en emmeradaleblogg, man får inte lägga in några länkar eller hemsideadresser, men om ingen moderator plockar bort inlägget kanske de som är intresserade letar sig hit i nästa vecka. En annan rolig grej: jag nämnde tidigare att det finns en Hem till gården-tråd på Familjeliv, mest för gravida och småbarnsmammor. Under uppehållet skrev någon där och skrev att hon döpt sina skogiskattungar efter HTG-karaktärer. Tala om abstinensbesvär! Jag kollade det nyss. De heter Amos Brierly, Jack Sugden, Betty Eagleton, Bob Hope, Zac Dingle och Sadie King. Här är en länk: http://www.lejontassens.se/kull10.htm

2010-03-20 @ 10:45:42
Postat av: Adm

>>>Erik

Bra jobbat =)

Hahhaaa vilken fantastisk idé, tur att inte barnen fick de namnen..

2010-03-21 @ 11:28:50
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0