Husförsäljning, danskurs, handbojor och fransk mat

Andy måste byta ställe för vigselakten eftersom Ashley inte vågar ha den i kyrkan ifall att taket skulle rasa.
Utan att prata med Jo så bestämmer han sig för att det får ske utomhus i stället. Han skickar iväg henne på manikyr inne i stan för att hinna planera under tiden.
Jo kommer hem på eftermiddagen och är nöjd förutom att hon inte har någon ny klänning. Victoria tar tag i saken och övertalar Paul och Val till att ordna en fin klänning.
Vad kommer Jo att säga när hon upptäcker att det inte blir i kyrkan som hon önskat?

Scott ringde Viv och bad henne att sälja huset. Viv kontaktar mäklare och får upp en "till salu" skylt utan att Debbie får veta något. Eli blir sur och sätter upp skylten utanför caféet i stället.

En av arbetarna på Kings åkeri har sett Kelly arbeta på en restaurang. När Jimmy får höra det blir han helt tyst, minnena väcks till liv. Han till och med tror att det är Kelly som kommer in på puben fast det är någon annan.

Chas och Lexi söker upp Ross med en varsin flaska vin för att ge som fredsgåva. De får honom att känna sig lugn och tjejerna börjar flirta. De lurar upp honom i sovrummet med löftet om att han ska få båda två men när han har klätt av sig så fäster de honom i sängen med handbojorna han har. Sedan fotar de honom och drar därifrån.
Inte långt efter det så är hela stan full med bilder på en fastkedjad Ross i sängen.

Polisen anar att det är Dinglarna som varit i farten och lekt trafikpoliser men vid hembesöket kan de inte bevisa något.

Daz och Scarlett hamnar på samma restaurang som Chas och Lexi hade sitt matkrig på.
Eftersom varken Daz eller Scarlett är sugna på hummer och sniglar drar de därifrån och köper pommes frites i stället. De tar inte ens taxi hem som Jimmy beordrat utan åker buss. På busshållplatsen kysser de varann.
Sen råkar Daz nämna att Jimmy betalat honom för att gå ut med henne och det gör Scarlett förkrossad.
Hon vill aldrig se varken Daz eller Jimmy något mer.

Medan ungdomarna är på restaurang träffas Carrie och Jimmy i lugn och ro. Carrie säger att hon älskar honom, Jimmy King men han svarar bara med ett tack. Strax efter rusar Scarlett in och berättar allt om att han betalat till Daz. Det slutar med att Carrie bryter med Jimmy för att han verkar inte ha kommit över Kelly än. 

Gamlingarna i byn ska gå på Jonnys danskurs för att få lite motion. Viv hör det och vill också följa med.
Det går inte så bra för det var inte riktigt det gamlingarna hade förväntat sig, de hade trott att det var mer pardans än aerobics. Betty är så söt när hon torkar av svetten i sin panna med Pearls scarf som hon fortfarande har på sig. Viv blir så exalterad att hon ska anordna en danstävling i byn...

Kommentarer
Postat av: Viktoria

Tycker det inte händer så himla mycket i serien.

Ja , jack ser verkligen grå ut tycker synd om han...

Jag har hört att Diane Sugden ska flytta med sin nya kille till frankrike så hon lämnar emmerdale. och att shadrack dingle dör den 23 juli 2010 i serien.

2010-07-20 @ 16:03:32
Postat av: Adm

>>>Viktoria

Tyvärr så var jag tvungen att ta bort din kommentar eftersom du talade om vad som skulle hända och det vill vi inte veta här!

2010-07-20 @ 16:35:06
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Jesper

Är det ingen som är intresserad att blogga om Emmerdale i realtid 2010?



Jag skulle gärna göra det men... är lite dyslektisk så det lär nog bli både märkligt och tar tyvärr för mycket tid att skriva om avsnitten!



Däremot så kan jag förse med bra mycket material , givetvis mycket mer än här då man ej behöver ta hänsyn till eftersläpningen!!



Givetvis kommer man ändå att besöka denna blogg så gott som dagligen , men kommentera endast HTG 2008.



Ross grävde en grop.....



Inte var det så lätt alla gånger i den åldern Scarlett :(



2010-07-20 @ 17:29:55
Postat av: Sandiza Hotpants

Jesper:

På emmysguysandgalls lägger dom dagligen upp en tråd om dagens avsnitt där alla kan kommentera dagens händelser. Dock brukar dom va ganska kassa med att dra hela händesleförloppet, men alltid något ^^



Om dagens avsnitt:

Tycker Scarlett överreagerade lite på att Jimmy givit Daz pengar. Okej, Daz uttryckte sig jävligt klumpigt när han sa att Jimmy payat honom för att dra med henne ut, han kunde ju sagt att Jimmy bara erbjudit sig att betala för maten. Så uppfattade iallafall JAG det när Jimmy äntligen beslutat sig för att sluta halv-fred med Daz.

Scarlett borde ju fattat att det är ganska jobbigt att gå runt och va rädd för att bli jagad/slicad så fort Scarletts läskiga storebror fick syn på en, klart man ligger lågt - tills han tydligt accepterat deras förhållande, genom att - uppmuntra Daz till att återknyta kontakten.



Rolig hämnd av Lexi och Chas, men ändå i lamaste laget. Vem skulle ändå inte tycka att man score:at ganska heavy om två hetingar tagit, trots allt, SEXIGA kort på en i sängen och spridit över stan? Det blir ju liksom bara en dokumenterad trekant, även om det inte gick så långt.



Och Eli lägger av lika roliga kommentarer som alltid.

Polisen: "Vet du vad jag sa till min kollega i morse?"

Eli: "Att din string skaver"

Nåt avsnitt sen när han sa: "Alltså, mitt minne är lika ihåligt som Shaddrack kalsonger"

Gotta love him



Och angående Carrie, så tycker man att vid hennes mogna ålder så vet man att man inte säger "jag älskar dig" för att få höra det tillbaka, det är ju bara barnsligt. Man säger det för att man känner det, inte för att få bekräftelse.

Man kan ju förstå att hon ville ha just bekräftelse efter Jimmys Kelly-hangup, men det var ju fan inte längesen Jimmy och Kelly skulle gifta sig, inte nåt man kommer över i första taget.

2010-07-20 @ 18:03:16
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Sophia

Jag har en fantastisk pojkvän. Han heter Casper. Han är bra på mycket, dock har han en irriterande ovana. När det är fotboll på TV kommenterar han allting högt. Vad spelaren borde göra, domarnas psykiska hälsotillstånd-allt. När vi har vänner över brukar jag säga med ett försmädligt leende till dem att Casper har en magisk TV. Domare och fotbollsspelare kan höra det han säger. Så idag när jag sitter i lugn och ro för att få min dagliga dos av HTG ändras maktbalansen i vårt förhållande. När Carrie säger till Jimmy att hon älskar honom och karlsloken säger'Tack' och ser allmänt fåraktig ut, hör jag min egen mun säga högt' Men för helvete...'

Casper som,tyvärr, satt och pluggade i andra soffhörnet sänkte boken och påpekade lugnt att jag nu också hade en magisk TV....

2010-07-20 @ 18:48:10
Postat av: Erik

Sophia/ det är nog lätt att bli sådan när man tittar på HTG tillsammans med någon, att man vill ropa nej eller få någon idiot att reagera annorlunda. Ross trodde nog att han skulle få en riktig trekant med båda tjejerna, men hej vad han bedrog sig. Hur kom han loss från handbojorna, det förklarades aldrig. Kom Marlon hem med en bultsax? Hur ska det gå med Andys och Jos bröllop? Jag har mina farhågor. De flesta bröllop i den här serien har en förmåga att spåra ur på något sätt eller bli inställda helt och hållet. Eller minns jag fel? Jag hoppas att de får varandra i alla fall. Och att bröllopet ger Jack och Diane en chans att komma varandra närmare igen.

2010-07-20 @ 19:01:59
Postat av: Tina

Jag hoppas också att Jo och andy ska få sitt bröllop. Sedan tycker jag nog att det viktigaste är väl att man älskar varandra och inte bröllopsklänningen. Jag tycker att Jo är ganska barnslig med sitt tjat om att hon inte har "klänningen".

2010-07-20 @ 20:10:31
Postat av: Jesper

Sandiza!

tack för det tipset :)



Detta forum är även det skapligt

http://www.theemmerdaleforum.proboards.com



(Startsidan oinloggad helt "ofarlig")

2010-07-20 @ 20:32:03
Postat av: Katarina

Hej! Jag hade förväntat mig en betydligt grymmare hämnd av Lexie och Chastity. Det där var ganska B.

Hälsningar Katarina

2010-07-20 @ 22:38:37
Postat av: Brita

Barnsligare än Jo är ju hennes Andy. A match made in heaven? Och hur ska det gå för lilla Sarah när dessa barnrumpor får egna barn? Kanske Debbie äntligen tvingas ta sitt ansvar då??

2010-07-20 @ 23:04:28
Postat av: Mariann

Jag är "hemma" i Malung och roar mig på dansbandsveckan.se. Tänkte att jag skulle se alla inspelade avsnitten när jag kommer hem innan jag går in här och kollar. Men jag fick sån abstinens efter er mina kära HTG-bloggarvänner så nu är jag här ändå!

Sophia: jag vet precis hur det är. När Paul va otrogen med Gray så satt jag och jämrade mig högt; nej, nej Paul gör det inte!!!

haha man är lite skadad :)

Och nu kan jag ju snabbspola mig förbi vissa ställen. Patetiska Carrie vill jag inte se. Som sagt - Jimmy måste ju komma över Kelly först! Men jag tänker titta när Betty torkar sig med Pearls scarf :) Och när Daz kysser Scarlett. Jag tycker de är så söta båda två och ser gärna lite tonårsromans där.

Nehej, jag ska trava ner till Grönlandsparken och se vad de erbjuder för underhållning idag.

Igår va jag på bilutställning med min gamla Cheva pickup 1939. Jag fick pris finaste bil topp fem. Hm.. jag tror svägerskan hade ett finger med i den rösträkningen :)

Ha det gott alla HTGare!

2010-07-21 @ 13:28:27

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0