Kan man ringa med fjärrkontrollen till tv:n?

Ja det var vad Val tänkte göra när Jonny tjatat på henne om att kontakta en optiker. Hon hade inte sett rätt på ordersedeln när leveransen kom till puben och Diane var förbannad. Först vägrade Val att ens tänka på att gå till optikern men när Jonny tvingade henne genom att själv följa med fick hon veta att hon hade grå starr och att det går att operera bort. Val hade trott att det kunde vara en hjärntumör men nu kände hon sig bara gammal...

Folk fortsätter att träna dans inför tävlingarna. Diane blir provocerad av Viv så hon bestämmer sig för att delta och som partner väljer hon Terry som inte vågar säga emot. Bob vill träna men Viv "hinner" inte men sen ser hon att Diane är duktig och då får hon minsann bråttom med träningen.
Lily och Edna tränar de också, Edna i en söt ljusrosa turban som döljer håret. Eller söt var kanske fel ord...
Tyvärr så fastnar Ednas kjol och en stor slits rivs upp... ojoj.. Edna visar benen ;)

Eli visar sig som gud skapat honom när Viv kommer in i huset för att städa upp inför husvisningen. Han vägrar att klä på sig och han erbjuder henne sina tjänster.... Hahahaa Vivs min när han säger det var rätt rolig.

Donna är nu polis och börjar jobba med lön. Tyvärr får hon höra myckte spott och spe för sitt efternamn, Dingle.

David vill inte dela Nicola med Donald så han gör slut... Nicola blir först sur och säger att det minsann är hon som gör slut med honom men sen blir hon nog ledsen ändå. När hon ser att David pratar med Katie på puben blir hon svartsjuk och det märker han. De talar ut på kontoret och David får henne att lämna Donald för att de älskar ju varann och kan leva på det och skapa sig en gemensam framtid. Miles råkar höra det och springer hem och skvallrar för sin far som snabbt kontaktar sin advokat för att få äktenskapet annullerat.
När Nicola kommer hem så hinner Donald prata med henne och hon fattar att hon kommer inte att få någonting eftersom hon varit otrogen med David. Miles går ut från rummet och Donald pratar åter igen med Nicola och han talar om att detta är inte vad han vill. Han ger henne en chans till om hon bara dumpar sin unga älskare.
David blir inte glad över hennes beslut...

Lite roligt var det när Nicola och Donald bråkade och han sa: "om jag velat ha en troféfru hade jag valt någon som var snygg" =)



Trevlig helg allihop!

Kommentarer
Postat av: Ewa

ÅH vad roligt med en Emmerdale-blogg!

Uppväxt med Emmerdale som jag är följer jag den fortfarande många tiotals år senare.

Ha en fin dag!

2010-07-23 @ 18:22:10
URL: http://saraconnemara.wordpress.com
Postat av: Erik

Tänkte väl att Donald inte var så dum som han såg ut utan ställde Nicola mot väggen, så hon hamnade som åsnan mellan två hötappar. Och hon valde förstås pengarna. För stunden åtminstone ... Men man vet aldrig med henne, det var mycket fram och tillbaka här. Hur ska det gå med Vals syn då, ska hon operera sig? Vågar hon tala om för någon att hon är halvblind? Ovanligt att se Edna utan hatt, det händer inte ofta ...

2010-07-23 @ 18:29:58
Postat av: Erik

Tänkte väl att Donald inte var så dum som han såg ut utan ställde Nicola mot väggen, så hon hamnade som åsnan mellan två hötappar. Och hon valde förstås pengarna. För stunden åtminstone ... Men man vet aldrig med henne, det var mycket fram och tillbaka här. Hur ska det gå med Vals syn då, ska hon operera sig? Vågar hon tala om för någon att hon är halvblind? Ovanligt att se Edna utan hatt, det händer inte ofta ...

2010-07-23 @ 18:30:16
Postat av: Tina

Jag kommer i håg när jag fick glasögon för en 22 år sedan. Jag trodde liksom Val att jag var sjuk så ont i huvudet som jag hade och så glag jag blev att det kunde botas med glasögon.

Val´s rädsla är nog inte bara den att hon kunde vara allvarligt sjuk, jag tror att det också är lite utseendefixerat. Hon vill inte bli gammal/bära glasögon eller säga som det är att hon har fått starr.

2010-07-25 @ 12:45:18
Postat av: sop

Apropå ringa med fjärrkontrollen- jag brukar allt som oftast försöka byta tvkanal med Mobiltelefonen! Men det har mer mer vimsighet än syn att göra!

2010-07-25 @ 18:48:09
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0