Svar från tv4

Jag undrade om avsnitten som kommer att sändas  på tv4guld kommer att visas på tv4 play eller tv4anytime och här är svaret:

"Hej,
Tyvärr har vi inte möjlighet att sända program som går på TV4 Guld på TV4 Play eller TV4 Anytime ännu. Men förmodligen så kommer den möjligheten längre fram, men vi kan tyvärr inte säga när det kan bli.

Vänliga hälsningar
Planeringen"

Så tyvärr kommer vi inte ha den möjligheten att se HTG.

DET ÄR DAGS ATT BÖRJA PROTESTERA IGEN SÅ DE FATTAR ATT VI VILL HA EN TIDIGARE SÄNDNINGSSTART!

(Tack Erik för att du talade om vad tittarombudsmannen sagt om att protesterna nästan tystnat)

 


Kommentarer
Postat av: Erik

Ja, det var i något slags årskrönika han sa det här. Ska det verkligen behövas att vi protesterar hela tiden för att han och TV4-ledningen ska fatta? Eller har de redan bestämt sig? Det vore väl enkelt att tidigarelägga nystarten i stället för att sända Tvins-reklam i en hel timme på HTG-tid? Frågan är bara nu hur långt sommaruppehåll man kommer att ta. Kanske dags att kräva ett kortare sådant också som många vill ha. Hade allt varit som det brukar skulle ju programmet ha varit tillbaka på måndag, men det får vi nog titta i stjärnorna efter. När de nu vet hur många som saknar programmet borde de faktiskt göra oss till viljes och få nöjda och glada tittare i stället för folk som hatar TV4.

2010-01-07 @ 15:57:43
Postat av: Annica

Hej! Är ett stort fan av Hem till gården. Blev överlycklig då jag hittade denna sidan! Har mailat TV4 såklart. Har du varit och sett "Emmerdale" på riktigt någongång? Vore kul tycker jag! mvh Annica

2010-01-08 @ 10:56:46
Postat av: Erik

Det sticker i ögonen med det där sändningsuppehållet just när HTG ska gå varje dag i TV4:s tablå. Ska vi behöva ha det så i sju veckor?

2010-01-08 @ 15:08:03
Postat av: Cissi

Meen guuud va man längtar!! Drömmer ju drömmar om dem nu.. Haha.. ;D Hoppas, hoppas, hoppas dem börjar sända tidigare.. VI VILL DET!



Bästa bloggen om denna serie.. Bara ääälskar den ;D Åh serien såklart.. :)

2010-01-08 @ 15:23:00
Postat av: Cinnamon

Ja nu har jag fruktansvärda abstinentbesvär av att inte få se HTG, iaiaiaiaia

2010-01-08 @ 19:09:55
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Adm

>>>Erik

Du har så rätt, det sticker verkligen i ögonen om de ska ha reklam i stället för HTG. Det lär ju märkas på måndag när alla helger är förbi. =(

>>>Annica

Näe jag har aldrig varit i byn på riktigt men vill jättegärna åka dit =) Välkommen till denna enkla blogg!

>>>Cissi & Cinnamon

Jag vet hur ni känner, för jag längtar också!

Dags att börja mejlbomba tv4 igen....

2010-01-09 @ 09:31:47
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Kan det vara så att några räknenissar ha kommit på att "Aha! Fyrhundra avsnitt om året. Det är alldeles för mycket. Glamour sänds bara tvåhundra. I jämlikhetens namn tar vi och minskar ner lite. Det är ju bara en serie. Och så sänder vi en massa reklam i stället och tjänar ännu mera pengar" Inte kom någon på en sådan här idé när det bara gick ett avsnitt om dagen. Men sänd ett avsnitt om dagen då, hellre det än att vara utan i tre månader. Vilken annan series tittare skulle de behandla på det här viset? Ingen! De fattar nog inte hur många trogna tittare det finns.

2010-01-09 @ 14:45:48
Postat av: Erik

Nu har tydligen TV4 Guld vimsat till det på sin hemsida. Avsnittsnumret tyder på att det program som ska visas på måndag är från juli 2004, som vi ganska nyligen sett. Men säsong 18 gick 1989. Den som kan se kanalen kan väl rapportera här. Gamla avsnitt som nästan ingen sett skulle i vilket fall varit roligare. Är det avsnitt från 2004 får vi skriva nya protestmejl och kräva att de snarast börjar med de nya avsnitten nu i stället för 1 mars.

2010-01-09 @ 17:19:04
Postat av: Lena

Vilken bra sida!! Kredit till dig som bloggar den!!!

Jag mailade TV4 och frågade om de kunde sända HTG från början - dvs ända från mitten av -70-talet. Men de svarade att det fanns det inga planer på.....kan vi inte hjälpas åt att trycka på hos TV4 att visa ALLA avsnitt igen, eftersom de är så njugga med att visa "nya"......uppehållet är ju så långt!!!! :-(

2010-01-10 @ 01:19:58
Postat av: Adm

>>>Erik

Jag tror inte ens tv4 tänker riktigt utan bara gör, eller så tycker de att HTG är en serie man inte behöver bry sig om riktigt, utan med den kan man göra lite hur som helst.

Det verkade allt för bra det där med att de skulle sända avsnitt från 80-talet... iofs har jag inte tv4guld men hoppas att någon som ser det kan bekräfta det du säger om tv4:s dumhet.

>>>Lena

Tack! =)

Jag tror inte att det kommer att bli möjligt att få se alla tidigare avsnitt... men visst vore det kul.

2010-01-10 @ 10:03:58
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Ju längre tiden går, desto mer tycker jag det börjar luta åt att de talade sanning om att de tycker att 400 avsnitt på ett år är för mycket. 200 avsnitt som de blev när det gick bara ett om dagen låter kanske mera normalt för dem. Sedan bryr de sig inte om att vi halkar ännu längre efter England. Andra kanaler kan ibland göra pauser eftersom det helt enkelt inte finns nya avsnitt inspelade eller att de inte får visas för tätt inpå USA. Fyran har gjort sådana här fula grejer förut med t.ex. Medium, brutit mitt i en säsong, kanske för att ha något populärt att lägga in nästa vår eller höst. Just den serien har de skyfflat över till TV4 +, en timme senare än normalt dessutom, vilket antagligen beror på sämre tittarsiffror. Frågan är om vi inte ska få se fler än 200 avsnitt av HTG i år och om det i så fall blir en lika lång sommarpaus som förra året. Sommaren är väl okej, många har semester och är bortresta, men att göra paus mitt i vintern tycker jag är oförskämt. Tänk om de gjorde det med någon populär kvällsserie, det skulle bli ett ramaskri i så fall. Grattis alla som har TV4 Guld - om det nu är de gamla avsnitten ...

2010-01-10 @ 16:00:39
Postat av: Erik

Enligt dem som sett TV4 Guld i dag är det avsnitt från 2004. Alltså inget att ha.

2010-01-11 @ 18:25:43
Postat av: Adm

>>>Erik

Just nu känns det som om jag skulle kunna titta på avsnitten från 2004 eller endast ett avsnitt om dagen bara jag får se mina vänner i Emmerdale... jag har sån abstinens!

2010-01-12 @ 08:38:42
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Vad tror ni om köns- respektive åldersfördelningen bland HTG-tittare. Det verkar som om det var mest kvinnor, men om man läser bloggar och diskussionsforum är det en del män som skriver också. Åldersmässigt då, pensionärer som följt programmet från början eller fortfarande aktiva yrkesarbetande som spelar in. Tror mest på den senare kategorin. Sedan finns det även ungdomar vars föräldrar tittat och som fastnat för programmet. Det känns tomt nu, det hade precis varit rätt tid att låta programmet komma tillbaka den här veckan i stället för att vi ska behöva vänta sju veckor till.

2010-01-12 @ 15:11:49
Postat av: Marcus

Ang köns- och åldersfördelning hos HTG-tittare så känns det som om det är fler kvinnor än män som följer serien. Jag är 37 år gammal och har följt serien slaviskt i minst 10 år. Innan dess tittade jag mera sporadiskt. Serien verkar inte vara särskilt populär bland män i min ålder men skulle de ge serien en chans och lära känna rollfigurerna så skulle förmodligen de också fastna i den.

2010-01-12 @ 20:51:22
Postat av: Adm

>>>Erik & Marcus

Jag tror precis som ni att det är övervägande kvinnor som tittar. Därför blev jag så positivt överraskad när ni tittade in =)

Dessutom så tror jag att det är mest medelålders som tittar och som spelar in eller jobbar skift. Det kan även vara så att många börjat titta på serien när de har gått hemma med barn (mammor och kanske några pappor) och fortsätter sen när de börjar jobba igen. De unga är nog inte så många.. eller så har de inte hittat hit ;)

2010-01-13 @ 08:44:59
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Nu vet jag vad HTG-pausen beror på (tror jag). Fyran har köpt visningsrätten för all svensk fotboll för fyra år. För 1,6 miljarder! Inte underligt att de måste spara. Men varför måste de spara in just på vårt program?? Finns det SÅ många som gillar fotboll?

Angående ålder så är jag i sextioårsåldern och har tittat sedan mitten av nittiotalet. Min fru var ungefär fyrtiofem när hon började, men såg det även på SVT när det gick där i början. Angående gravida så stämmer det nog, kolla deras eget HTG-forum på Familjeliv, där är det många mammor och småbarnsföräldrar som diskuterar på deras HTG-tråd, som de kallar det.

2010-01-13 @ 11:19:22
Postat av: Karin

Jag blev lite konfunderad när de körde reklam för HTG i TV4+... det är väl ändå så att man skall börja sända nästa säsong nu i februari? I vanliga fyran? Enligt reklamen så såg det ju ut som gammal skåpmat ut men jag blev lite orolig för att de flyttar över HTG till den kanalen istället. Precis som man gjort med andra serier, som nämnts lite högre upp...



Uppehållet är bedrövligt! Dock är jag glad så länge HTG kommer tillbaka på en kanal där man kan se den!



(Vilken bra blogg, "ramlade" över den när jag letade info! Har själv följt HTG sedan i början av 80-talet någon gång, mer eller mindre - i perioder)

2010-01-14 @ 14:48:56
Postat av: Erik

Reklamen i TV4+ har jag aldrig sett. Kan det vara ett dåligt tecken på att de tänker byta kanal, tro?? 1 mars har de sagt hela tiden att programmet ska komma tillbaka, hur mycket vi alla än har protesterat. Jag har faktiskt aldrig sett någon reklam för HTG över huvud taget förr, är det kanske för att förbereda oss trogna tittare i god tid, så att vi inte missar nystarten?

2010-01-14 @ 15:22:38
Postat av: Karin

Ajaj, TV4 guld skulle det stått. Inte TV4+. Alltså att man gjorde reklam för att man nu sänder HTG i TV4 guld. Ibland är man lite för snabb på tangenterna ;)

2010-01-14 @ 15:29:28
Postat av: andrea

Hej alla htg:are. Jag älskar verkligen htg och har tittat till och från sedan starten. Jag tycker det är underbart med två avsnitt i rad men kanske inte varje dag, det blir så jobbigt att passa in när man arbetar, så kanske två dagar i veckan eller vad tycker ni andra? Hälsningar Elisabeth

2010-01-14 @ 19:28:15
URL: http://thestyle.devote.se
Postat av: Adm

>>>Erik & Karin

Det skulle inte förvåna mig om tv4 flyttar på HTG till tv4+ och sen skyller på att det inte är så många som ser på serien så den måste läggas ner... Undrar vad det var för ljushuvud som kom på att man ska sända avsnitt från 2004 på tv4guld?

>>>andrea(Elisabeth)

Just nu känns det som om ett avsnitt i veckan skulle lindra abstinensen...bara man får se Betty, Viv och de andra.

2010-01-15 @ 10:44:17
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Lena

Jag antar att de hoppades på att locka dit lite fler abbonenter till kanalen. Hade jag inte redan haft den hade dom nog lyckats med mig för nu har jag blivit en inbiten HTG tittare:-). Eftersom jag återgick till serien först för ett o ett halvt år sedan så har jag inte sett dessa avsnitt förut.Jag tycker det väldigt roligt att se t.ex. Debbies mamma vilken jag bara hört om tidigare o så unga Debbie o Daz var. Nu hoppas jag bara på att Donna o Marlon inte hunnit bli ett par än utan jag får följa det, för det är något jag undrat över. Vilket omaka par:-)

2010-01-15 @ 11:21:00
Postat av: Erik

En sak har i alla fall den här dumma pausen haft med sig: att så många har hittat hit till den här fina bloggen, jag hade ingen aning om att den fanns, trots att den funnits sedan i februari. Men jag har kanske inte sökt på "Hem till gården" utan Emmerdale när jag letat efter något.

2010-01-15 @ 14:51:27
Postat av: Erik

Det gick inte att svara i det du skrev högst upp på sidan, så jag skriver här i stället. Telefonnumret verkar vara 020- 44 44 44. Sedan står det på Fyrans hemsida något om en chatt 11.30, vet inte om det är i morgon också. Den eller de som är hemma kan väl försöka komma till tals med TO och få ur honom något vettigt.

2010-01-15 @ 15:05:44
Postat av: Adm

>>>Lena

Jag hade nog beställt kanalen om man inte behövt beställa fler kanaler i ett paket för tv4guld verkar ha många bra serier från förr, iaf var de bra när de gick men man vet ju aldrig om de håller i dag.

Jag kan hålla med om att Marlon o Donna är ett udda par men såå söta ihop ändå =)

>>>Erik

Det har varit så att det varit några stycken som hittat hit när det varit uppehåll i serien men jag har inte gjort mycket reklam för bloggen över huvud taget.

Hoppas att det finns några som kan ringa i morgon!

Tyvärr har jag också haft problem med att svara tidigare idag så det verkade vara störningar på blogg.se...

2010-01-15 @ 16:45:47
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Anita W

Åh, letar efter information om programmet! Skönt att hitta likasinnade. Jag har ju inte tillgång heller till betaltv men betalar för TV4 anytime- endast för att kunna se HTG när jag vill. Har skummat inläggen och det verkar som ingen vet!? Ska jag kanske säga upp anytime?

Har ett fint dubbelsidigt pussel med Emmerdale inköpt i Yorkshire och naturligtvis en viss melodi som ringsignal på mobilen...:))

2010-02-12 @ 11:28:11
Postat av: Anita W

Har fått svar från TV4 och de säger att programmet återkommer den 1 mars! Hoppas det stämmer!!

2010-02-12 @ 13:42:22
Postat av: Jesper

ITV som sänder och vad jag förstår producerar Emmerdale, sänder knappt 300st avsnitt om året vardagskvällar 1900 samt dubbelavsnitt torsdagskvällar så några svepskäl om att det inte producerats tillräckligt med avsnitt är felaktigt.

Var glad när TV4 började sända 2 avsnitt/dag bra tänke jag då kommer TV4 i kapp någon gång (är drygt 2år efter de som ITV sänder) men icke då tar dom ett 3 månader uppehåll.. Till TV4 eller t e x om SVT skulle vara intresserade: sänd "nya" avsnitt kl 1900 vardagskvällar , jag lovar näst intill en miljonpublik (9 milj, ser den i England varje

kväll!

2010-02-16 @ 13:53:11
Postat av: Johan Åström

Hem till gården är mycket bra tv serie.

Men det är för mycket våld.

Den borde gå senare som. Kl 20:00

2010-08-07 @ 00:33:39
Postat av: pia

Hej alla

tyvärr saknar jag att kunna se hem till gården eftersom man jobbar. vill att sändings tiden blir på kvällen så fler har chans att se

2011-10-06 @ 21:39:00
Postat av: Jonas rosberg

Hej! Finns det nån som vet var jag kan få tag på avsnitt från 70-talet?

2012-10-05 @ 13:21:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0