Fortsättning på en gammal omröstning...

Jag såg att en omröstning jag haft på sidan förut inte fick vara med så länge eller så var det att det inte var lika många som tittade in och röstade på den tiden... nåja, den fick komma tillbaka och ni får fortsätta omröstningen om vem som är Emmerdales snyggaste man.

Som vanligt vill jag veta vem ni röstar på om ni valt alternativet "någon annan"...



Resultatet i förra omröstningen när vi skulle välja vad som skulle hända med programchefen på tv4 blev:

Att han bara skulle få se "vilse i pannkakan" resten av livet 46%
Rullas i tjära och fjädrar 20%
Skicka personliga brevsvar till alla HTG-fans 14%
Skickas på enkel resa till Långtbortistan 8%
Ingenting, för det hjälper ändå inte 7%
Något annat HEMSKT jag kan tänka ut 5%

totalt var det 152 röster.
Bra jobbat! =)


Kommentarer
Postat av: Erik

Jag har svårt att bedöma mäns snygghet, flera av de här ser ju trevliga ut på sitt sätt. Att Scott fick så många röster förklarar kanske varför han privat blev anklagad för våldtäkt borta i Västindien och utskriven ur serien (frikänd men dålig reklam för serien ändå) Undrar vad en likadan omröstning om kvinnor/flickor skulle ge. Chloe skulle nog få många röster bland männen och Katie är ju söt också. Zoe var snygg på sitt sätt. Men vad röstar kvinnor på? Tänker de mer på personligheten bakom än vad män gör?

2010-02-02 @ 16:36:11
Postat av: Karusellflickan

Jag skulle nog välja Carl. Han är ju lite mesig men såååå söt.

2010-02-02 @ 22:40:30
URL: http://karusellflickanskrypin.blogspot.com
Postat av: Becca

Jag skulle välja Matthew... Tror det är för att han ser så sexig ut i kostym:P

2010-02-03 @ 09:18:34
Postat av: Erik

Ett namn som inte nämnts, kanske för att han är för ung, är Daz. På TV-planeten skriver flera kvinnor lyriska saker om honom och säger att han kommer att bli en riktig hunk eller läckerbit när han blir lite äldre. Han lär visst ha en tvillingbror också, som är lik honom som ett bär.

2010-02-03 @ 09:47:50
Postat av: Ann-Marie

Vet inte var jag skriva för denna fråga men jag chansar här: Finns det ngn svensk fanklubb?

2010-02-03 @ 11:09:44
Postat av: Erik

Menar du fanklubb för Daz? Eller för HTG? Skulle inte förvåna mig om Daz hade någon i England.

2010-02-03 @ 11:31:21
Postat av: Ann-Marie

Jag menade HTG. Finns ju en UK men hade varit kul med en svensk. Tänk att resa dit o kolla lite.

2010-02-03 @ 11:50:52
Postat av: Adm

>>>Erik

Jag har faktiskt haft en omröstning om snyggaste tjejen i HTG och den vann Jo och jag tror att det var en storseger och många röstande. Resultatet borde ligga i något inlägg från sommaren men jag har inte tid att kolla själv eftersom jag är på jobbet just nu. Vad vi tänker på när vi röstar är väl olika från person till person..men jag kan nog tycka någon är "ful" för att de beter sig illa.

Daz tyckte jag var för ung för att vara med men visst, han kan nog bli en snygging som äldre det kan jag hålla med om.

>>>Karusellflickan

Ja Carl är nog en av de mesigaste i serien ;)

>>>Becca

Det måste vara kostymen som är Matthews charm för egentligen är han inte så snygg... eller?

>>>Ann-Marie

Jag vet faktiskt inte om det finns någon, innan jag startade bloggen så googlade jag rätt mycket på HTG men fann inget just då. Nu har jag slutat googla för att inte få veta vad som händer i framtiden i serien.

2010-02-03 @ 11:51:40
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

Jag har nog rullat runt lite mkt vad gäller kollat på vad som händer i HTG idag. Men jag blir lite förvirrad.

2010-02-03 @ 11:56:44
Postat av: Lena

Vadå? Kommer inte Scott tillbaka?

Jag har väntat på honom efersom jag tyckte han o Debbie var så söta ihop.

(jag fattade aldrig riktigt vart han tog vägen,han var bara borta en dag, eller?)



Sen ang. röstningen

vad man anser som en "snygg" man ändras ju lite med åren.

Tror nog att alla:-) vi tre som röstat på snygge Rodney är 50+



Att rösta på t.ex Daz är inget allternativ för mig eftersom jag ser honom som en liten pojk. Antar att han rent av är yngre än mina egna pojkar så....

2010-02-03 @ 12:16:32
Postat av: Lena

Just nu tittar jag på första säsongen (från 1972) av HTG. Antar att ni yngre som inte hängde med då inte skulle få ut så mycket av den.



Det som är lite roligt är att se Jack Sugden. Idag tycker jag nog att han verkar väldigt snäll o så men lite väl fyrkantig o nästan lite tråkig (förlåt, förlåt).



Hade helt glömt hur han var i sin ungdom. Lite rebell, nästan arrogant o vilket flicktycke sen:-)



2010-02-03 @ 12:26:27
Postat av: Ann-Marie

Var det inte så att "Scott" fick lämna då han fick lite privata problem. Läste att han var anklagad för våldtäkt i samband med en semester på ngn paradis utanför usa. Jag saknar inte honom eftersom hans karaktär var odräglig.

2010-02-03 @ 12:34:56
Postat av: Erik

Jo, Ann-Marie du har alldeles rätt. Jag tror inte det var meningen att han skulle försvinna för gott ur serien, för han lämnade ju byn ganska hastigt för att åka till en kompis i London. Han skulle nog bara ha lite privat ledigt i verkligheten, men så åkte han på den där semesterresan och processen efteråt drog ut på tiden och han blev visserligen frikänd, men HTG:s producenter tyckte väl att han innebar dålig reklam för serien, så han kommer alltså inte tillbaka. Lika bra det kanske, för han var rätt odräglig. Producenterna är känsliga för sådana här privata saker. Daz kommer också att skrivas ut ur serien om något år, eftersom han var inblandad i en misshandel.

2010-02-03 @ 12:51:20
Postat av: Elin

Den snyggaste killen är självklart Carl :). Men jag har ju alltid varit lite svag för Cain Dingle också, är väl för att han är lite av en bad boy.

2010-02-03 @ 14:40:42
Postat av: Ann-Marie

Den snyggaste mannen är ju inte Shadrack men han har dom bäst mumlande o ofta oöversatta kommenterarna. Han är lite smårolig.

2010-02-03 @ 14:57:48
Postat av: Cinnamon

Emmerdale dansar och sjunger

http://www.youtube.com/watch?v=_sbzWpR1GVQ

2010-02-03 @ 23:17:54
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: T

Eli och Carl är de snyggaste nuför tiden men ingen slår David Glover!!!! :)

2010-02-04 @ 00:22:21
Postat av: Erik

Det var en annan skådespelare som spelade Jack Sugden i början, Clive Hornby tog över först 1980. Men han var en helt annan typ då, en författare som inte alls var intresserad av jordbruk. Så där har man verkligen stöpt om rollfiguren. Jag såg aldrig de här tidiga avsnitten själv, men min fru gjorde det och har berättat det. Och David Glover var det nog många som gillade på sin tid, honom kommer jag också ihåg.

2010-02-04 @ 09:57:36
Postat av: Adm

>>>Ann-Marie & Erik

Kommer inte Scott tillbaka? Åhh jag trodde han skulle komma och hålla koll på Debbie.

Shadrack är fenomenal på roliga kommentarer synd bara att han är så "grisig"

>>>Elin

Badboy-syndromet är välkänt att det lockar till sig massa damer. Inte för att jag fattar varför men så är det =)

>>>T & Erik

David Glover kommer jag inte ihåg men han måste vara släkt med Kellys fd man Roy, eller? Roy var INTE snygg, inte rolig utan bara mesig och jag fattar inte vad Kelly såg i honom för han var ju inte ens rik...

2010-02-04 @ 10:59:17
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

David Glover spelades av Ian Kelsey 1993- 1996, var gift med Kathy en kort tid men dog av brännskador. Sök på hans rätta namn på nätet, får du se. Till och med jag kan hålla med om att han var något att vila ögonen på. Charmig typ.

2010-02-04 @ 11:28:33
Postat av: Erik

Ian Kelesy spelade polis i deckarserien Blue Murder som gick på TV3 2006 och spelades in så sent som förra året. Man kan alltid hoppas att Trean eller någon annan kanal tar upp serien igen. Den innehöll en ganska trevlig kvinnlig polis också, spelad av Caroline Quentin, om någon kommer ihåg henne eller har lust att söka på henne

2010-02-04 @ 11:37:30
Postat av: Adm

>>>Erik

Caroline Q känner jag igen från någon serie som gick på ettan för något år sen =)

2010-02-05 @ 10:59:05
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Hon var med i en serie där hon jobbade på resebyrå och var klädd i blå dräkt. Maggies nya liv hette den.

2010-02-05 @ 11:40:50
Postat av: Adm

>>>Erik

Ja så hette den ju, kunde inte komma på det.

2010-02-06 @ 09:07:06
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag kom inte heller på det, men jag kollade på Internet. Det här med lågsäsong för reklam retar mig. Vad är det för bortförklaring? Att folk inte sitter inne mitt på dagen och ser på TV när det är sommar och varmt kan jag förstå, men jag tycker det är lika mycket reklam som vanligt på alla kanaler nu. Kanske är det bara de som ligger bakom reklamen för att man ska stödja hjärt- och lungforskningen, vars inslag brukar ta upp halva reklamtiden ibland som inte har råd eller lust att annonsera nu. Något lurt är det i varje fall med den här förklaringen.

2010-02-06 @ 11:22:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0