Hände det något?

Idag hände ingenting...eller?!?!

Bob försökte be Val och Nicola om ursäkt för utspelet på puben men Nicola vägrade lyssna. Val däremot börjar tveka på om stämningen av honom är rätt.
Han känner sig starkt pressad och när Lexi söker jobb hos honom på puben så får han ett utbrott och kastar ut alla i närheten.
Sen när han ska åka och hälsa på Viv i fängelset så råkar han låsa in tvillingarna i bilen. Han får panik och ska precis slå sönder en ruta när Eli kommer förbi och hjälper honom. Edna som råkar passera ser hur uppriven Bob är och helt plötsligt får hon vara barnvakt medan han åker till Viv.
Han återkommer efter flera timmar och Edna är först lite sur men sedan pratar de med varann och det visar sig att Viv inte vill att Bob besöker henne eller ens kontaktar henne. Bob är alldeles uppriven.

Några av byborna har möte under Nicolas ledning på puben. Hon är fast besluten om att de ska stämma Bob för att få tag på pengarna men de andra har tänkt till och väljer att avstå.
Nicola ska tala om för Bob att det inte blir något av stämningen men han blir helt tokig så hon bestämmer sig för att fullfölja själv.
Därefter får Bob ett utbrott och drar iväg till Hotten Courrier för att prata med McNally men blir utkörd. McNally är inte där utan på semester.
Bob får en av sina bra eller mindre bra idéer och ställer sig utanför tidningshuset och gapar och skriker om vilken usel tidning det är.. Han står på en byggnadsställning för att komma högre upp...

Val fixar jobb åt Lexi på fabriken. Eric tycker det är förmycket snack så han ska anställa en förman. Vem som helst kan söka. För att se vem som är mest effektiv tar han fram en skrivtavla för att alla ska redovisa vad de gjort under dagen. Lexi och Pearl smörar på var sitt sätt. Pearl bjuder på kakor medan Lexi låtsas vara högpresterande och ordningssam. Hon tar till och med andras arbete och lägger ner i sin korg för att låtsas att hon gjort det själv.

TJ börjar skolan och Terry är lite orolig. Han får med sig en nalle som Dawn gett honom men den ger han till någon klasskompis och Terry blir allt lite besviken.

Zac ska köra Scarlett till skolan men hon vill göra annat. Hon får honom att stanna först hos Daz för att byta om sen åka till Hotten. Zac säger inget eftersom hon betalar honom. Jimmy som anlitat Zac för att Scarlett ska komma till skolan ordentligt blir rasande när han upptäcker vad som hänt.
Debbie är rädd om sina kunder så hon blir förbannad på Zac.

Jösses...jag kommer inte ens ihåg mer om vad som hände...


Välkommen hit alla nya HTG-are...även ni trogna läsar är givetvis lika välkomna =)

Kommentarer
Postat av: Erik

Du glömde att Bob klädde av sig utanför affären, vilket Betty sedan mycket upphetsat berättade för alla för på fabriken och Lexi passade på att smyga till sig en tygbit. Undrar vem som blir förman när det är så mycket tjuv- och rackarspel med. Dinglarna brukar väl gå segrande fram när det handlar om sådant.

Bob drabbas verkligen av allt som tänkas kan, när han råkar låsa in tvillingarna i bilen också. Inte lär inkomsterna öka när han kör ut alla gäster från kafeet dessutom. Och om han håller på som han gör utanför Hotten Courier kommer väl polisen och tar honom. Bra att det inte blev någon stämning - utom från apan Nicola som inte ger sig. Vad har hon att vinna på det?

Och återigen - varför sitter Edna och äter på kafeet när hon bor strax intill? Hon har ju inte ens något jobb att gå till.

2010-12-16 @ 16:55:57
Postat av: Micke

Nej, dagens avsnitt var en rejäl bottennapp, bara en massa tråkig utfyllnad och bob som har spårat ut totalt. Fyfan vad löjligt när han stod på den där byggnadställningen och skrek och gormade.



Sämre kan det ju knappast bli så jag hoppas på en rejäl uppryckning snart annars vet jag inte om jag orkar följa hem till gården mera.

2010-12-16 @ 17:00:58
Postat av: Mariann

Idag snabbspolade jag mig på väldigt hög fart genom hela skiten. Jag fick så ont i magen hur de behandlar Bob så jag orkar inte se. Men nej Micke - och alla andra - vi ger inte upp! Conny har lovat, och lovat :) att det blir bättre om bara ett par månader.

2010-12-16 @ 18:02:45
Postat av: petra

Som nybliven mamma har man inte alltid tid att kolla på htg varken på tvn eller datorn och därför måste jag ju bara säga att denna blogg är guld värd =) kan missa flera avsnitt men ändå vara totalt inne i handlingen direkt! så ett stort tack till dej för att du driver denna blogg så suveränt bra =)

2010-12-16 @ 19:33:05
Postat av: Lena

Nä!!! Bara skrik och elände idag. Var är Diane? Hon hade aldrig accepterat Nicolas och de andras sammansvärjning mot Bob.



Sen vet jag inte, inte ens mina favoriter håller inte riktigt måttet längre, Chas börjar mer och mer likna en karikatyr av (på?) sig själv, Zak är enbart tråkig och till och med Bettie var bara skrikig och elaksinnat skvallrig idag.



Men jag är inte den som ger upp i första taget, bara jag får gnälla lite så......



2010-12-16 @ 19:36:58
Postat av: viktoria

Hoppas att familjen dingle hjälper lisa för att få detta jobbet.Lexi är ett störande, hon tillbringar inget.

Det känns som om Carl kommer att gå tillbaka till sina bröder och förråda Donald jag som tycker donald e så snäll.men vi får se vad som händer.undra om Anna kommer att göra nåt?Undrar ochså hur det kommer att gå mellan Bob och Brenda?

2010-12-16 @ 19:42:06
Postat av: Cinnamon

Ja jag ger inte upp HTG, har jag sett den från start så ska jag se hur det går.

Undra om Lexie snodde Gennies färdigsydda grej?

2010-12-16 @ 19:43:59
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com/
Postat av: viktoria

Hoppas dingles hjälper lisa med det jobbet.Jag gillar inte lexi, carl kommer nog att förråda Donald det ser så ut .Anna vad kommer att hända med henne...vad kommer att hända med Bob ?Bob har tur att brenda e där.Ja som sagt hoppas att det händer mera snart för jag längtar tills det är 2009 !Hoppas att det händer mera då!

2010-12-16 @ 20:04:12
Postat av: 0rcid

jag snabbspolade också...jisses så tradigt det var och med bob..mår nästan illa, så synd om honom tycker jag.

2010-12-17 @ 12:04:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0