En mycket kort resumé...

Hände det något idag?
Hmmm... Ryan (fd grannbarn som Duke hjälpt) kom och hämtade Duke.
Shadrach försökte få Sam att flytta hem och lyckades....nästan.
Sam stängde av värmen för att spara pengar.
Eric erbjöd Sam att låna pengar om han behövde.
Sam tog med sig Samson till jobbet på Jos getfarm.
Nicola kände sig utanför när Miles och Donald pratar sophantering.
Donna vägrar att be Val om ursäkt och Marlon är rädd att förlora jobbet.
Katie var värdinna när Gray hade fest och alla trodde han och hon var ett par.
Katie hade inget emot det men Gray såg mest rädd ut.
Katie, Gray och Perdy var på ultraljud, tårögda.
Carrie träffade Nick och det gjorde Scarlett lite upprörd.
Zac ringde socialen för att "skvallra" på Sam...

Jag kan inte komma på mer, hände det något jag missat? Var god att fyll i  bland kommentarerna tack ;)


Trevlig helg allihop!

Kommentarer
Postat av: Katarina

Hej! Sam är ett sorgligt kapitel. Jag tror inte att Alice, om hon hade kunnat se det, hade uppskattat att hennes barn skulle bo i ett utkylt hus, eller bli utsläpad i bara mässingen ifrån ett varmt hus och ett hägrande bad, bara för att Sam vill bevisa att han "klarar sig själv" och minsann inte behöver någon familj som ställer upp och hjälper honom med någonting. Han bevisar snarare motsatsen. Korkskalle.

Katie kommer nog att bli besviken när hon får veta att hennes verkliga rivaler är av motsatta könet.

Skönt att Duke lämnade byn.

Hälsningar Katarina

2010-08-06 @ 16:42:54
Postat av: Erik

Ja, det var skönt att vi blev av med Duke. Ingen rolig person. Trodde att det skulle bli frid och fröjd när Sam kom hem, men så ville Lisa ta över för mycket och då gick det som det gick. Nu kan det gå hur som helst, det slutar säkert inte bra i varje fall, varken för Sam eller Samson om han ska vara så envis.

2010-08-06 @ 18:46:56
Postat av: Mariann

Katie erkände för Chas att hon vill ha Gray och att hon tror att de kommer att ha sex snart... haha! Bimboooooo :)

2010-08-06 @ 21:01:15
Postat av: sop

Åh Vad Skönt att Bli AV med Duke ! :-D Men, nu är en ny gubbe på väg in i byn! En gubbe ut,en annan in :-)

2010-08-07 @ 05:33:30
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Brita

Vilken ny gubbe är på väg in? På min tioitopp-lista står ett antal damer överst:

Edna Birch (som vi aldrig får se utan huvudbonad, suck)

Betty Eagleton (stavas så??)

Lisa Dingle

Valerie just för hon är så avigt motvalls

Viv Hope För hon är så härligt,fyrkantigt okänslig och elak, uppfriskande bland alla korrekta snällisar.

Och så kommer där ett par "gossar":

Alan Turner, härlig gubbe, muttrar och myser

Shadrach, behövs som motvikt till alla skötsamma, trevliga, lyckade och artiga

2010-08-07 @ 08:40:37
Postat av: Lena

Nu har jag sett veckans avsnitt (varit iväg ett par dar) och där hände ju en hel del. Skönt att bli av med Duke, inte lika skönt att bli av med Lily, men jag trodde inte hon skulle bli långvarig så....



Och äntligen fick Zak visa lite av sin bästa sida igen, tycker det varit lite si o så med familjen Dingles det sista. Bara Shadrach som håller stilen (sin alldeles egna men ändå:-))



Min "10 i topp" Lista

Betty

Betty

Chas

Edna

Val

Jasmine

Shadrach



Rodney

Zak

Allan

Bob



för tidigt på morgonen för kommentarer om varför o fingrarna har inte sluntit ang. Betty, ville bara poängtera att hon är lite extra:-)



Trevlig helg



2010-08-07 @ 10:03:52
Postat av: Mariann

Sandy's lilla snubbling där.. tror ni det va i manus eller improviserat?

2010-08-07 @ 11:30:01
Postat av: Katarina

Hej! Jag tror att en del saker sker spontant utanför manus, både repliker och annat. Är det bra så klipps det inte bort. Och borde man inte bli som personen man spelar när man har hållit på i så många år att gestalta samma karaktär? Tänk på Alan som har varit med sen yngre stenåldern. Jag har sett intervjuer med damen som spelar Betty Eagleton och hon är ju lika dan i verkligheten som i Emmerdale. Det enda som inte är likadant är ett par glasögon och frisyren, hon bär peruk i rollen. Samma sak med Viv och Bob. Vissa äktenskap har ju spruckit för att en skådespelare blivit för lik sin rollfigur, t ex John Cleese´s tidigare fru som inte stod ut med att vara gift med Basil Fawlty.

Hälsningar Katarina

2010-08-07 @ 12:43:08
Postat av: Micke

Duke var ju skön ju :) Hoppas för övrigt att allt går bra för sam och samson men det ser ju ganska mörkt ut.

2010-08-07 @ 14:49:39
Postat av: Marcus

Jag tycker också att det var skönt att Duke försvann. Hoppas att Terry träffar en kvinna nu när han är ensam i huset, han har ju varit ganska tråkig och nedtonad i serien den senaste tiden.

2010-08-07 @ 19:17:22
Postat av: Jesper

Peruken försvinner till sist!

2010-08-07 @ 19:25:26
Postat av: sop

Han,vad han nu heter,Nicolas man,Donald. Är på väg in i byn/serien- Har en liten teori om att ngn lämnar,kommer en ny in? Som nu är ju Scott helt borta vad jag fattat,nu dyker den där grabben till "byggkillen" upp,16åringen som bara vill slacka. Och jobba på gården, då får väl Andy tuppjuck av svartsjuka. Den där killen Carrie träffade, var kom han ifrån ? Jag måste missat nåt-

2010-08-08 @ 04:07:07
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Erik

Den här Nick som Carrie träffade är Lexis och Scarletts pappa, men jag tror inte han har varit med förut men bara omnämnts. Grabben till byggkillen blir nog kvar.

2010-08-08 @ 09:41:15
Postat av: Lena

Nä du Jesper, det där såg jag inte.

Vill inte ens tänka på det:-)

2010-08-08 @ 11:00:43
Postat av: Jesper

:-D

2010-08-08 @ 13:47:12
Postat av: Tina

Scarletts pappa är väl Tom King.



Sedan undrar jag, blir Sam mer hjälp av att flytta hem till familjen än att få bo kvar i huset. Tycker att ingeting har gjorts för att hjälpa honom, allt har bara gjorts så svårt för honom som om alla är emot honom. Visserligen har han inte velat ta emot några gåvor, men det hade gått att kringgå det på något sätt. Kan inte låta bli att jämföra med hur det är här. Hur måga förstånshandikapade bor hemma hos sina föräldrar? De bor väl på olika boende med den hjäp som de behöver. Finns det inte motsvarade i England? Jag kan förstå att han känner sig kränkt. Sam är egentligen inte handikapad från födseln, utan hans mamma råkade tappa honom i golvet när han var baby.

2010-08-08 @ 14:02:58
Postat av: Erik

Jo, jag vet att Scarlett är Tom Kings dotter, vi kanske får kalla den här Nick en före detta pojkvän och låtsaspappa då. Hon som spelar Carrie och han som spelar Nick är visst gifta på riktigt också. Vet inte om det märks. Han som satt i rullstol, Chris Tate, och Kim Tate, skådespelarna alltså var också gifta på riktigt. I tio år, tror jag. Liksom Jack Sugden och någon som spelade hans fru någon gång för länge sedan på 80-talet. Tittade aldrig på den tiden eftersom jag jobbade borta och aldrig hann hem, eftersom det gick på kvällen vid sjutiden då, tror jag. Men ni andra som var med då kanske kan komplettera?

2010-08-08 @ 14:24:01
Postat av: Tina

Jo , Jack Sugden gifte sig med Pat Merrick både privat och i fiction, hon slutade i serien när hon födde deras första barn och de var gifta fram till Clives död

2010-08-08 @ 14:46:14
Postat av: Jesper

Fungerande webtv länk:

http://wireless.host-ed.net/

2010-08-08 @ 17:55:25
Postat av: Pia

Jesper, för mig funkar inte detta! Kan du vägleda lite mer

2010-08-08 @ 18:35:54
Postat av: Erik

Pia, kolla min länk som jag skrev häromdagen, den fungerar ALLTID - snabbt dessutom, utan krångel.



Hon som spelade Shelley, som Alans dotter vad hon nu hette knuffade i sjön och som var med i Morden i Midsomer nyligen, var med i dagens avsnitt av Kingdom på Kanal 9.

2010-08-08 @ 19:20:29
Postat av: Erik

Min länk står under Gamla damer som knarkodlare, länkar till BÅDA kamerorna.

2010-08-08 @ 19:22:15
Postat av: Jesper

Ja!

Klicka på knappen för det program ni vill se som är utan notis/lapp så startar det i medieplayern , om det efterfrågas något tillägg så klicka på "kör tilläget"

(Verkar inte fungera i listan till vänster)



:)

2010-08-08 @ 19:23:31
Postat av: Jesper

Provade nyss och fick pila back och prova om ett par ggr på ITV2 sen startade den med!

Så står det "klar" prova igen!

2010-08-08 @ 19:29:15
Postat av: Jesper

Programtips:

Dragons' Den

Season 8 Episode 4 of 10

BBC2 20,00

2010-08-08 @ 19:37:50
Postat av: Erik

Man fick se Karl Davies (Robert Sugden) naken i samma avsnitt av Kingdom när han skulle försvara en hop nudister. Han är inte särskilt trovärdig som advokat, alldeles för pojkaktig, speciellt om man minns honom som Robert.

2010-08-08 @ 20:07:26
Postat av: Lena

Tack Erik. Visste inte att Kingdom fortsatte så jag missade den idag men nu kan jag ju se den nästa söndag så.....



Jag tycker att Karl Davies är rätt rolig i denna serien.

2010-08-08 @ 20:19:58
Postat av: Pia

1000-Tack för hjälpen! Härligt med allt engagemang runt HG. Första gången för mig att "kommentera" och läser med förtjusning! Jag skulle vilja veta vem som ligger bakom denna mysiga Blogg, du som gör den sammanfattar väldigt bra. Ett fantastiskt jobb :D

2010-08-08 @ 21:35:35
Postat av: Adm

>>>Pia

Välkommen till gänget här!

Det är jag som ligger bakom denna blogg och jag är en enkel person som heter Marie och gillar engelska serier, speciellt HTG. Denna blogg lever tack vare alla ni som kommenterar för det får mig att bli glad och fortsätta =)

2010-08-09 @ 08:12:01
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Brita

Staten, det är jag, förkunnande Ludvig XIV.

Adm, det är jag det, förkunnar någon Marie. Hur hinner flickan referera allt,dag ut och dag in? Okej, heder och kepsen av i alla fall för jobbet.

2010-08-09 @ 09:03:40
Postat av: Erik

Lena: gårdagens avsnitt går i repris nästa söndag 10.45, för den som missade Shelley och Robert. Kvällstiden är 19.00 numera på söndagarna.

2010-08-09 @ 09:22:17
Postat av: Lena

Tack igen!

Då skall jag programmera in det, besvärligt när dom byter tid så där:-)



Jag gillar framförallt miljön. Engelsk landsbygd härligt. Sen är den ju faktiskt lite smårolig också.

2010-08-09 @ 10:30:09
Postat av: Erik

Lena: Instämmer helt om Kingdom. Just miljön är tydligen mycket uppskattad och har lockat dit turister. Smårolig och typiskt engelsk. Doc Martin som kommer direkt efter är väl nästan något i samma stil, men lite mer skruvad kanske.

2010-08-09 @ 10:38:54
Postat av: Erik

Jag undrar förresten hur många av oss som skriver här eller av alla som tittar över huvud taget, som tittar på programmet direkt och som spelar in och tittar på kvällen. Själv brukade jag titta direkt när det gick bara ett avsnitt. Eftersom jag jobbar hemma vid datorn skulle jag kunna titta direkt nu med, men det känns roligare att ha något att titta på efter avslutat arbete - och så kan man ju spola förbi reklamen också.

2010-08-09 @ 10:44:56
Postat av: Adm

Jag hinner eftersom jag endast jobbar halvtid och jag spelar in och kollar när jag kommer hem från jobbet men ibland är jag ledig och då kollar jag direkt...om jag inte gör annat.

Det har ju hänt att jag inte hunnit med att skriva och tagit det en dag senare men ni är gulliga som inte klagar då ;)

2010-08-09 @ 10:56:27
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Malin

Skönt å slippa Duke och Carrie.

2010-08-09 @ 14:35:25
Postat av: Jesper

Doc Martin försöker jag att följa på söndagskvällarna 21,00 ITV1

Klart sevärd :D

2010-08-09 @ 17:28:58
Postat av: Jesper

(var nog nån repris)

Går 22,00 Fredagar!

2010-08-09 @ 17:31:09
Postat av: Tina

Är jag ledig blir det direkt, jobbar jag så blir det från DVD:n, en himmelsk uppfinning. :) :)

2010-08-09 @ 20:55:29
Postat av: sop

Jag ser det live,utom ngn enstaka gång när jag ska nånstans,då spelar jag in.Äter alltid frukost till Emmerdale. Min granne ser det live också, men hon äter lunch :-D

2010-08-10 @ 03:13:15
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Tina

HTG-lunch, det är livet det. :)

2010-08-10 @ 19:11:47
Postat av: Pia

Ett mycket trevligt "behov", ser serien när jag kan och vill på min Mac. Programmen finns tillgänglig i 1 vecka. :)) http://anytime.tv4.se/webtv/?treeId=90366

2010-08-11 @ 20:03:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0