Paddling, halsband, boxare och getter

Tyvärr hade jag inte tid att kolla på HTG eller blogga under påsken så det blev aldrig något inlägg om torsdagens avsnitt, själv såg jag avsnittet sent i går kväll.

Det som hände i torsdags var bl.a. att Louise gjorde slut med Jamie, fast hon fått ett halsband av honom.
Victoria och Kayleigh skulle på friluftsdagen och det visade sig att de skulle paddla kanot. Victoria fick panik vid sjön och råkade slå läraren i huvudet med paddeln, han fick sy 14 stygn. Eli plågade Marlon som vanligt och gör allt för att få bo kvar. Jo kämpar med getterna och passa Sarah för Andy inte kan ta hand om henne när han jobbar.

Idag fortsatte Eli att ställa till det. Han hade sett Jamie krama Donna och ge henne ett halsband, för hon fick det som Louise hade gett tillbaka. Givetvis skvallrar han för Marlon. När Donna ska försvara sig så berättar hon att det är Louise Jamie är kär i och Viv hör det. Nu vet hela byn om det.
Louise vill dock försöka ändå men Jamie vill inte prata med henne eftersom han är allt för sviken. Hon ordnar så att hon ska sjunga karaoke för honom i baren men "poliserna" som ska se till att Jamie kommer dit tar fel Mr Hope så det blev Bob som fick höra första versen på Louises låt. Men sen kommer Jamie och allt ordnar upp sig =D

Zac stöter på en gammal boxarantagonist ute på vägen och  Shadrach försöker få honom att gå i match mot den gamla rivalen för att kunna tjäna 10 000 £. Zac vill inte och Lisa är förbannad för boxning är ett förbjudet ämne i deras hem. Antagligen kommer han väl att ställa upp i alla fall.
Belle blev helt fascinerad av boxningen så hon vill visa på Val att ibland är det bättre att slåss och hon boxar till henne rätt rejält. Val var inte riktigt beredd på det, Lisa blev förbannad på Belle.

Andy fortsätter att tjura angående lekiset för Sarah och hon får inte vara där så länge Emily jobbar där. Tillslut får Jo nog av att inte kunna jobba ordentligt så hon lämnar Sarah där ändå. Först blir Andy arg men när han ser sin dotter leka och ha kul låter han henne gå kvar.

Viv är helt salig för Heath vann bebistävlingen så nu har hon gratis blöjor i ett år och 500£. När tidningen ska skriva om dem så är Heath trött och ledsen så Viv byter ut honom mot Cathy till fotograferingen. Endast Bob märker skillnaden.

Tjejen som Daz försökte få ihop det med förut har en far som lämnar in sin bil hos Debbie. Penny som tjejen heter verkar först inte intresserad av Daz men när de hämtar bilen så får han hennes telefonnr....

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

Viv e bara för sööööt. Tänk att Andy äntligen tänker på sina lilla dotter. Guud så trist hon måste ha haft det hemma. Bra att hon får vara på dagis.

2010-04-06 @ 15:12:47
Postat av: SoP

Jag blir faktiskt förbannad på Andy ( blir jag Ofta) som bara tar för givet att Jo Ska ta hand om Hans unge.Som om det är nåt ultimatum att Hon ska göra det för att FÅ jobba ? urs

2010-04-07 @ 04:12:02
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Adm

>>>Ann-Marie & SoP

Jag tycker också att det är bra att Sarah får vara på dagis. Andy beter sig rätt illa för ena stunden säger han till Jo att hon får inte bestämma över Sarah för det är inte hennes unge och nästa stund ska hon offra allt för att ta hand om barnet för att Andy ska kunna jobba... ehhh???

2010-04-07 @ 08:50:09
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Somliga verkar tycka att HTG blivit sämre, att det inte händer något, att det bara är en massa fjant, att det blivit som en såpa vilken som helst. Ni som varit med från början - var det verkligen bättre förr? Och blir det ännu mer såpa längre fram? Det vet kanske Jesper som sett de senaste avsnitten. Mer dramatiskt än det är just nu, när det kanske går lite på tomgång ibland. Fast jag och många med mig gillar ju HTG ändå, inte minst för alla personerna som är med som känns som gamla vänner man inte kan vara utan.

2010-04-07 @ 11:12:47
Postat av: maria

Hej,

tänkte höra med dig om du inte skulle kunna göra en liten mini-sammanfattning av Tom King-fallet. Jag går oftast i skolan när avsnitten sänds och har missat mycket och har svårt att hänga med i svängarna.

Såg idag att Grace menade på att hon inte blivit befodrad istället blir hon "straffas" för sitt arbete med King-fallet. Vad har egentligen hänt?

2010-04-07 @ 12:45:39
Postat av: Jesper

Ja det är ju lite lungnare nu ett tag , men serien är bra ändå och personligen tycker jag att den blir bättre lite senare då ytterligare karaktärer dyker upp samt lite gamla "godingar" (Dvs det är fler som tillkommer än som slutar!!)

Sen jag monterade upp parabolen och ser direkt i TV:n så hänger man även med på tex GMTV , This Morning , Loose women som många gånger diskuterar emmerdale och bjuder in skådespelarna , så man är liksom med i serien på ett mera nära sätt så att säga!

Bara hoppas att TV4 kör på så att serien kommer i kapp så att det är lättare att hänga med på internet tex.

2010-04-07 @ 14:40:51
Postat av: Ann-Marie

men hur kul e det med nya karaktärer, som hon Lexis, kommer in o e otrevlig o nonchalant. Ja jag vet det är en serie o nåt måste hända, men det e så förutsägbart. Jäkla parasiter som kommer o är som sagt otrevliga o sen tror att dom bara ska flytta in o resten av familjen bara accepterar inflyttandet. Som sagt förutsägbart. Faktiskt första gången idag som jag kände mig rastlös när jag kollade programmet. Brukar sitta som klistrad o inget får störa, hmmm.

2010-04-07 @ 14:58:43
Postat av: Jesper

Ja sån tur att hon försvann då......

2010-04-07 @ 15:14:38
Postat av: Lena

Vadå försvann?

Är du ute på hal is nu igen Jesper:-)



Inte kan jag väl vara ensam om att tycka att HTG är bra nu . Inga dramatiska händelser direkt utan bara "småfinurlig". Fast jag har ändå mer nöje av avsnitten från 2004. Betty o Shadrach är oslagbara.

2010-04-07 @ 20:19:15
Postat av: Adm

Hej allihopa!

Tyvärr så har mitt Internet lagt av hemma (igen!) så jag kunde inte skriva om Lexies snygga entré, undrar vem hon kommer att slå klorna i? Rodney eller Matt? Jo som försökte sälja getmjölk på marknaden och lyckades till slut. Grace Barraclough som låtsades vara onykter och flirtade med Carl. Jamie och Louise som fnittrar som små tonåringar =)

2010-04-08 @ 07:48:40
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Jag tror att Jesper retas med oss, därför att han vet något om Lexie men inte vill säga något. Det tänker inte jag heller göra, så har jag inget sagt. Annars fanns det gott om undertryckta känslor i går, inte minst mellan Carl och Gracie. Bröderna King är tacksamma objekt för romanser med olika kvinnliga karaktärer.

2010-04-08 @ 09:02:44
Postat av: Jesper

Erik,

Nä jag retas inte!

Utan bara konstaterade att A M inte gillade nämnd karaktär , då menade jag att det kanske var bra för de som inte gillade henne att hon slutade i serien!!

2010-04-08 @ 12:15:38
Postat av: Lena

Om Jesper driver lite med oss o hon inte försvinner ut så tippar jag nog på att det blir Carl. Längesedan han såg så glad ut som när hon dök upp ochen sån man får nog inte vara ensam så länge:-)

2010-04-08 @ 12:15:51
Postat av: Adm

Angående Lexi så finns det en mycket gammal kommentar i början av bloggen om hennes öde. Den som är nyfiken kan leta sig dit eller så låter man bli... Men skäll inte på mig om ni får veta för mycket ;)

2010-04-08 @ 15:17:10
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0