"Debutanter älskar lekar...

..bara det inte går för vilt till" sa Belle till sin kompis när de pratade om festen Belle ska ha på Home Farm.
Rosemary hjälper henne med planeringen men hon vill givetvis ha föräldrarnas tillstånd. Belle vet att varken Lisa eller Zac skulle godkänna hennes påhitt så hon mutar Shadrach till att ringa Rosemary och låtsas vara Zac. Känner inte Rosemary igen rösten månne?

Jimmy är tillbaka och Kelly blir glad. Han vill inte hindra hennes karriär men hon vill inte modella längre. Han erbjuder henne då assistentjobb på deras kontor. Kelly vill inte ha jobbet.

Shadrach stal blommor från Bettys trädgård för att ge Laurel och bebisen. Han var väldigt stolt när han fick hålla den lille och han sa till honom att han alltid kunde ringa i kyrkklockan om han behövde Shadders hjälp i framtiden =)

Donna flyttade hem igen för hon var trött på alla frågor. Marlon blev glad men insåg sen att hon bara kommit hem för att slippa snacket i byn. Utåt sett ska allt vara som vanligt...

Jamie jobbar som brevbärare nu men har problem. Han försover sig och blir sen, han tappar postväskan så posten ramlar ur, han får inte in posten i brevinkastet (Duke och Pearl höll emot) så han la posten på trappan istället. Det kanske inte är rätt jobb för honom?

Lexi charmar en kund som skall ha sitt smyckesevent på Home Farm, hon får ett armband men hon vet nog inte att det är en kopia och inte gjord av diamanter. Hon och Debbie börjar planera en kupp mot eventet, de ska bara stjäla ett smycke. Chas tycker de är galna.

Diane kämpar med sina känslor. Hon vet inte riktigt vad hon ska göra. Ena stunden träffar hon Billy i det gamla klubbhuset men inte ens då kan hon välja. Hon beslutar sig för att resa iväg på semester ensam. Jack blir ledsen men accepterar hennes beslut. Billy blir också ledsen och när Edna ger honom goda råd om att man ska våga satsa på det man vill ha även om det inte är lätt så bestämmer han sig för att åka till tågstationen där han vet att Diane är. Pearl hade skjutsat henne dit och fått reda på att tågen var försenade pga löv på spåren. Billy tar en bil från verkstan och åker iväg i all hast, välter massa kartonger som står i dörröppningen. Debbie som kommer tillbaka ser bara att det är helt öppet, ingen bil, ingen personal och en massa kartonger huller om buller, ringer polisen och anmäler bilstölden.
Diane hinner åka iväg utan att träffa Billy för han blir haffad av polisen och anklagad för bilstöld. Inte bra för hans del eftersom han är villkorligt frigiven.

Kommentarer
Postat av: Mariann

Nej men nu börjar jag bli allvarligt trött på HTG. Jag som följt det i många år. Nu funderar jag på att lägga av.

Varför kan det aldrig få finnas åtminstone nån som är lycklig och har ett normalt liv? Javisst det SKA va drama och spänning. Men en del av charmen förr med HTG, det va just att det inte va så mycket övedrivna stories överallt. Nu ska det va "action" med rån och folk som blir skjutna och folk dör stup i ett och folk som är otrogna till höger och vänster eller har andra problem så förhållandet spricker.

Nu är Marlon och Donnas förhållande över. Hos Lauren och Ashley anar man kommande problem. Och Diane. Diane... Alltså, Jack månne vara en träbock. Men när Diane sviker Jack då gör det ont i mig. Han har varit med så länge att han liksom ÄR HTG. Och han är ju egentligen bara snäll, men trög. Och när man vet att han snart försvinner ur serien. Kan han inte bara få va lycklig sista tiden??

Sen den där fruktansvärda Percy/Duke. Men herregud. Skicka både han och Pearl till Spanien innan jag spyr på de!

Lexie och Debbie är bara så korkade och inte ett uns trovärdiga att man inte ens orkar reagera på den storyn.

Den enda som är rolig att se är Belle för den ungen ( Eden Taylor-Draper som hon heter) kan verkligen agera. Vilken skådespelerska! Hon måtte bli nåt stort i framtiden.

2010-04-29 @ 15:13:56
Postat av: Ann-Marie

Marianne - jag instämmer med dig. Belle är helt jäkla suvären i sin roll. Tänk samma tanke hade jag idag. Jag åkte o handlade innan det började. Har jag nästan aldrig gjort innan. Kom hem när andra delen började. Känns som att man både kan mista o ha. Har ändå följt serien sedan 1972. Tror väl ändå att det kommer att bli bättre handling i serien. Trevlig Valborgsmässoafton alla HTG-diggers.

2010-04-29 @ 16:11:31
Postat av: Cinnamon

Det blir säkert bättre framöver. Jag har också följt HTG sen starten och det är då mycket roligare att se det nu då det händer saker och ting. Från början hände inte så mycket, jag missade ett helt år men kom in i handlingen direkt när jag började kolla för inget hade hänt :-)

2010-04-29 @ 17:24:58
URL: http://cinnamons-art.blogspot.com
Postat av: Ann-Marie

Egentligen går det inte att jmf då o nu med HTG. När serien startade -72 handlade det uteslutande om bondefamiljen Sugden och Woolpack-Amos. Tror att serien mest intresserade oss lantliga. Som alla serier måste dom ju moderniseras. Det bästa med serien idag är att man inte egentligen behöver titta varje dag. Tror att om man inte tittar på 1 ve så kommer man direkt, nästan, in i serien igen. Hej hopp.

2010-04-29 @ 17:34:28
Postat av: Erik

Jag undrar hur vanligt det är att man börjar tröttna? Min fru som följt serien från början plus i Fyran någon gång i mitten av nittiotalet har också tröttnat. Jag undrar hur vanligt det är? Jesper som vet lite om vad som kommer att hända kanske, utan att avslöja några detaljer, kan berätta något för att lugna oss så att vi inte tappar sugen och slutar titta lite till mans. Själv tänker jag inte sluta titta, jag kan inte vara utan HTG.

Var det någon som läste min kommentar igår om att han som spelar David, Pollards son, provspelat för Eli Dingles roll? Tänk om han fått den ...

Jag vet inte, men hoppas att det blir något av Dianes och Billys kärlekssaga. Något måste det i alla fall bli, eftersom Jack försvinner för gott i februari, det är slutet av augusti nu. Han åker till sin mor i Spanien. Han, Clive Hornby alltså, måste ju ha varit sjuk redan nu, men det märks inte direkt på honom,även om man vet om det. Konstigt att tänka sig bara att han skulle vara död mindre än ett år efter de här avsnitten. Instämmer för övrigt i kommentarerna om Belle. Hon har fått pris för sin roll.

2010-04-29 @ 17:42:34
Postat av: Katarina

Hej! Jag tycker att det är oproportionerligt gott om lögnare, bedragare, kriminella och halvkriminella i byn. Det verkar också lite märkligt att göra inbrott, rån och diverse stötar precis där man bor. Tänker på Elis förslag att med hjälp av Marlon råna puben, inbrottet Eli gjorde hos Debbie och nu den blivande stöten utförd av Lexie och Debbie på Home Farm när smyckekollektionen ska ställas ut.

Carrie är en riktig surkärring. Vad tror hon att hon är? Att Kelly gjorde abort kan ju inte vara enda anledningen till det hat som pyr. Kan undra vad som döljer sig bakom detta.

Jag hoppas också att Diane och Jack håller ihop. Det hon känner för Billy är inte kärlek, utan passion. Och passion har en tendens att brinna ut.

Duke är så jobbig. En självutnämnd sannings-sägare som alltid ska ha rätt. Och att sabotera för Jamie när han ska dela ut posten är ju bara barnsligt. Pearl och Duke passar ihop.

Till sist ett ord om Belle. Man kan faktiskt förstå att hon inte vill ha kamrater hemma när Shadrac ligger i soffan bland hundarna och rapar och fiser. Lindrigt nykter också. Men därifrån till att ljuga för kompisarna är ju steget ganska långt. Alla vet väl att hon är en Dingle och den familjen har ju ett rykte om sig att vara en smula speciella.

En skön helg till er alla! Hälsningar Katarina

2010-04-29 @ 17:56:05
Postat av: Erik

Ni vet väl att det är HTG i morgon också, trots att det är Valborg? Så att ni inte missar något, menar jag.

2010-04-29 @ 18:19:32
Postat av: Ann-Marie

Det e vanlig arbetsdag i morgon Erik. Hej hopp <3

2010-04-29 @ 18:36:11
Postat av: Lena

Ann-Marie



Har du verkligen följt serien hela tiden sen 1972? Inga avhopp i mellanåt? Några år då o då?



Måste varit kul. Är allt lite (ganska mycket) avundsjuk :-))

2010-04-29 @ 19:16:07
Postat av: Mariann

HTG har ju inte visats alla år här i Sverige. Jag har dålig koll på när uppehållet va men jag va faktiskt med i starten :) Och en anledning till att jag och min mamma tittade på serien va just för att det inte hände nåt. Grandpa (Annie Sugdens pappa och Jacks morfar, alltså) hade odlat nån jättegrönsak som han ställde upp i tävling med på bymarknaden. Och det va bråk mellan honom och nån annan farmare. Det va ungefär det mest spännande som hände. Och det hade vi väldigt roligt åt :) att det inte hände nåt.

Men så småningom blev det ju lite intriger med Henry Wilkes som den nye grannen som ville åt marken och hans bortskämda dotter osv. Senare blev väl Annie Sugden och Wilkes ett par, så nog va det lite kärlek och drama på den tiden också.

Jag har köpt mig ny inspelningsbar dvd-mackapär med hårddisk så jag har programmerat inspelning mån-fre varje vecka. Så jag missar ingenting även om jag är på resande fot till norra Värmland i morgon.

Glad Valborg och trevlig Första Maj på er alla med-fans! :)

2010-04-29 @ 19:46:12
Postat av: Ann-Marie

Ja Marianne: Vi har olika uppfattningar vad som e roligt eller inte. Kommer ihåg Annies pappa, Pearson att han var rädd om det han odlade, han var seriös. Och var det "roligt" då vet jag inte vad som e roligt. Jag tycker att på den tiden hände det mkt som var sanningsenligt, men som sagt det e ju länge sen. Jag e fortfarande "bonnig" och jag såg inte programmet som ngn komedi då. Visst så här efteråt kan man skratta åt en jättegrönsak. Kul. Hej hopp

2010-04-29 @ 20:13:20
Postat av: Ann-Marie

Glömde: Egentligen förstår jag inte mig själv. Varför kommentera löjliga inlägg. Tidigare hävdade jag att det var trevligt med en seriös blogg som denna. Men att komma in o tycka att det inte hände ngt i serien o tycka att vi tittade för att det var kul o inget hände. Men det händer väl inget kul idag i HTG. Våld, mord, otrohet, lögner, skitprat. Hmmm.. kul för vissa att det händer ngt. Läs eller se på nyheterna i verkligheten om det inte passar med HTG. Kolla Sex and the city eller vad heter. Byt kanal. Hej hopp.

2010-04-29 @ 20:17:21
Postat av: Tina

Ja, Sam Pearson, han var rolig på ett lite torrt vis,och så sur han blev när NÅGON hade lånat en skruvmejsel ur HANS snickarbod och inte lagt tillbaka den på rätt plats :D

2010-04-29 @ 22:15:49
Postat av: SoP

:-) Jag gillade den gamle Sam Pearson jag med, så liten jag var-eller 14 var jag väl när Emmerdale Farm började!Han gick där o skrotade i sitt växthus o gruffade :-) Håller med om att Belle är otroligt duktig skådis men hon börjar ljuga lite väl mycket.Jag var ju borta från själva Emmerdale - som väl började om några år efter att E F slutat? o jag har funderat en del på hur Jack blev en så tråkig "torris" för han var väl en rätt strulig kille från början , med sin bok han skulle skriva o vad han nu hade för sig ? Jag gillade honom inte alls där han satt i sin kvarn- Och Duke, är det en Vuxen människa som ska sabotera en ung killes jobb? Åh, ut med honom! !

2010-04-30 @ 06:05:19
URL: http://sisterofpain.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0