"Man vill ju inte klappa en död get..."

Jo fick som hon ville. Andy tog sitt förnuft tillfånga och insåg att kan man få betalt för att någon vill se en arbeta så varför inte.

Laurel kom tillbaka från sina föräldrar. Sur och grinig tyckte hon själv men jag tyckte hon verkade glad. Det är snart dags för henne att föda. Hon sa till Emily att "du skulle inte ha vilselett min man" och Emily höll på att få hjärtattack, hon trodde att Ashley hade skvallrat om känslorna men det visade sig att Laurel bara menade att hon gett Ashley för mycket pudding.

Viv skickade en webcam-hälsning till Bob. Alla i caféet kunde höra henne när hon sa att hon gillade när Bob gjorde det där speciella med henne i knäet.

Pearl fick taxijobb av Debbie och Betty följde med som Pearls livvakt. Paddy som skulle ha skjuts blev inte allt för glad när han kom försent dit han skulle. Det jag inte fattade var vart skulle han? Det verkade först som om han skulle i väg men de var ju hemma i byn när de kom fram.

Jonny råkar avslöja för Rosemary att han vet om att Gray är homo. Hon berättar det för sin son som blir arg över att Paul har skvallrat.  När han pratar med Paul om det så säger han att han är rädd för att det ska komma ut i byn och att Perdy ska få veta det. Jag trodde faktiskt att hon redan visste... eller?

Eli håller på med sina skumraskaffären och Marlon är nervös för att bli avslöjad. Det börjar bli lite tjatigt... (min åsikt)

Betty gillar att städa och hon älskar tydligen blekmedel så mycket att hon skulle kunna ha det som parfym =D

Matthew hälsar på hos Perdy och smider planer om att sätta dit Rosemary.
Rosemary gör allt för att få Katie och Gray till att umgås så mycket som möjligt.

Kommentarer
Postat av: Ann-Marie

En annan sak jag noterade var att Emily verkar gravid. Studerade henne väldigt noga o det verkade som hon gjorde allt för visa magen. Höll bl a reklampapperna för magen o tog på sig kappan innan hon reste sig. Tror "vår" lilla blyga Emily är gravid. I VERKLIGHETEN - inte i serien, om jag får uttrycka mig så.

2010-04-26 @ 15:50:51
Postat av: Ann-Marie

"För att inte visa magen" ska det stå så klart. Jag tänker snabbare än skriver tydligen.

2010-04-26 @ 15:51:53
Postat av: Mariann

Jag tyckte också att Emily's mage hade en liten kula. Men.. det har ju min haft i 20 år :)

Jag är också väldigt trött på Eli nu. Tjatigt, tjatigt.

Och - jag trodde också att Perdy visste.

2010-04-26 @ 16:30:34
Postat av: Erik

Vem vill åka taxi med Pearl? Det går ju så långsamt och ryckigt att det måste bli dyra resor för dem som anlitar henne. Paddy skulle väl till Rosemarys tillställning, men jag förstår inte varför han fjantade runt i taxi som han gjorde. Och var befinner sig Viv? Utomlands?

2010-04-26 @ 16:42:59
Postat av: Adm

>>>Ann-Marie & Mariann

Faktiskt så tänkte jag på det med men sen tänkte jag att jag sett fel ;) Hur ska de skriva in hennes frånvaro om det visar sig att hon är gravid på riktigt men inte i serien? Eller gör de henne gravid snart?

>>>Erik

Viv åkte väl till USA för att "bli" doktor, det var någon slags kurs hon skulle gå där har jag för mig.

2010-04-26 @ 16:49:08
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

Tror inte det kan vara svårt att skriva ut henne fr serien ett då jag tycker hon e så fjantig och virrig, ha ha. Skicka henne på semester ett tag. Vill man ta reda på det är det bara att surfa runt lite. OM man vill. Perdy vet om att Grayson är homo, hon kom väl på honom nån gång på ett hotell, eller??Var det inte så att Grayson hade ett förhållande med en man som..... ja där tar mitt minne slut men jag e övertygad om att Perdy fick reda på det då på nåt vis.

2010-04-26 @ 17:17:20
Postat av: Erik

Jag tror att Emily är gravid på riktigt och antagligen kommer att bli ledig ett tag eller kanske försvinna för gott så småningom. Men jag vet inte säkert, det är bara spekulationer. Och Rosemary fortsätter att manipulera med de homosexuella/bisexuella männen i serien. Man frågar sig varför. Vad vinner hon på det? Är det bara för att jäklas?

2010-04-26 @ 18:50:58
Postat av: Lena

Erik

Min granne (82 år) har tagit paus från HTG ett tag,men det har inget med uppehållet att göra utan hon orkar inte med alla dessa "homosexuella män".

Mitt uttryck hennes vill jag inte skriva här:-)



Hon är den enda jag känner som följt serien.



2010-04-26 @ 19:21:52
Postat av: Lena

Fast hon lär ju knappas vara en av dem du saknar från TV- planeten:-)

2010-04-26 @ 21:04:01
Postat av: Pandora

Jo Perdy vet om Grays läggning. Jag kommer bestämt ihåg när hon flög på Paul för att hon trodde att han och Gray hade något ihop. Förra året har jag för mig att det var, efter att Paul räddat Gray ifrån en misshandel vid en mötesplats för homosexuella. Kanske en manusmiss?

2010-04-27 @ 02:05:24
Postat av: SoP

Tyckte också Emily såg lite rundare ut- Apropå dölja "irl"-graviditeter, på Chas blev det ju nästan löjligt så gravid som hon var! Blev också snopen när det där med " om Perdy får veta"-hon visste redan när de gifte sig vad jag vet? Och, egentligen, vari ligger den stora katastrofen om nån annan får veta? Tycker hommosexualitet nästan är en " gängse hobby" hos den så kallade överklassen- Sen tycker jag det är konstigt att inte ett blodprov togs på Perdy när hon blev inlagd-då borde det ju ha synts att hon åt medicin hon inte skulle ha? De borde ju ha misstänkt hennes medicindos från början- men det blir ju inte lika spännade då kanske-? Sen är det kul att se hela "psyket" inrett med Ikea :-)

2010-04-27 @ 02:43:58
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

Jag älskar doften av Klorin, rent o fint blir det men skulle nog inte vilja ha det som parfym.

Jag kollade på dansk tv igår kväll, kommisarie Morse o där var Terry polis. Fr 1993, vilken goding Terry var på den tiden. Riktigt fräsch.

2010-04-27 @ 06:44:49
Postat av: Tina

Var inte Emily gravid på riktigt då när hon åkte iväg med Debbie´s baby Sarah?

2010-04-27 @ 16:00:38
Postat av: Adm

Åhh så det var inte jag som drömt att Perdy visste Grays läggning... tack för alla svar!



>>>Ann-Marie

Terry finns med på något gammalt klipp där han sjunger och visst var han snygg på den tiden =)



>>>Tina

Det är möjligt att hon var det då, jag har inte hört något om det bara..

2010-04-28 @ 09:02:04
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0