Krossade drömmar

Kelly åkte på en rejäl nit när hon kom till avresan för modelljobbet. Hon hade blivit avbokad för de tyckte hon såg för billig ut. Å ena sidan tycker jag synd om henne å andra sidan så tycker jag att det är rätt åt henne...
Carrie är skadeglad och båda tjejerna börjar munhuggas och tillslut så ger Kelly Carrie en örfil. Jimmy kommer precis in i rummet och ser det men när Carrie gör en polisanmälan så nekar han.

Carl och Barraclough försover sig så hon kommer sent till tillställningen där hon ska hålla tal. Det visar sig att hon gör ett dåligt framträdande och hennes chef skäller ut henne inför hennes kollegor.
Väl hemma så ringer hon efter Carl som kommer och tröstar henne. Jag tycker att hennes lägenhet var rätt lik det man kunnat föreställa sig att hon skulle ha... men den passar inte in i HTG...

När hon följer med till familjen Kings för att höra vad som hänt mellan tjejerna så kan hon inte hålla sig ifrån Carl och givetvis kommer hennes kollega (kommer inte på vad han heter men det är han som har hand om mordet på Tom) på dem... Dessutom hade hon med sig en ung kille som jobbar som polis. Får han in en fot i byn så kan det skapa intriger mellan de unga damerna =)

Pearl och Jamie söker samma brevbärartjänst men Jamie får jobbet mycket tack vare att Louise meddelar cheferna att Pearl förskingrat pengar på tidigare arbete.

Hände det något mer?

Kommentarer
Postat av: Erik

Vi får inte glömma Jos get, som Andy ville ha avlivad och kallade på Paddy för att få det gjort. Paddy var dock snäll och lät Jo få några dagar på sig. Sedan sa Jo åt Andy att geten var död. Frågan är vad hon gjort med den. Synd om geten i alla fall.

2010-04-21 @ 18:23:12
Postat av: Sandiza Hotpants

Usch vad jag tycker synd om Kelly som aborterade av den enda anledningen att hon nyss fått ett modellerjudande som skulle vara the big break för hennes karriär, och nu fått sparken (för att hon hade för stora tuttar).

Tycker samtidigt att hon är vidrig som inte sagt något till Jimmy, varken om aborten eller att hon varit gravid.



Bebis VS drömjobb.



Jag tycker egentligen inte abort är någon big deal. Och det är självklart kvinnans beslut som väger högst i ett avgörande om att föda/abortera. Men att inte ens diskutera saken med killen som är pappa - särkilt när dom älskar varandra, är förlovade och dessutom planerade ett barn. DÅ är det en big deal.

(Sen tycker jag abortgränsen borde sänkas till 10 veckor, checka filmen: http://www.abortnej.se/ )



Tycker Andy är dum i huvvet som försöker få Jos lille get dödad :(

2010-04-21 @ 19:46:47
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

Jag tycker inte att Andy är dum i huvudet för att han vill att geten ska avlivas. Lantbruk är ingen dans på rosor. Här gäller det att överleva o inget zoo. Däremot har lilla Jo inte fattar att det går inte att kombinera inkomster o kel med djur.

2010-04-21 @ 20:04:46
Postat av: Marcus

Ha Ha.. nu tycker vi synd om Jo men kommer ni ihåg hur vi hatade henne när hon jäklades med Katie för att kila in sig hos Andy?? Jag håller med om att Kelly borde ha pratat med Jim om aborten men jag fattar inte varför Carrie är så arg på Kelly. Är hon svartsjuk för att Scarlet tyr sig till Kelly eller har hon någon annan anledning?

2010-04-21 @ 20:25:26
Postat av: Ann-Marie

Marcus:Vilka vi tycker synd om Jo?

2010-04-21 @ 21:14:33
Postat av: Tina

Marcus, Carry är abortmotsåndare, men hon har för den del inte rätt att dömma andra.

2010-04-21 @ 22:04:44
Postat av: SoP

Haha-ja det var blandade känslor,rätt åt Kelly,och vad i hela friden har Carrie med saken att göra,hon kunde gott ha fått en värre smäll,men stackars dumma Jimmy - och jag har alltid avskytt Katie även om jag inte älskar Jo´heller men det var rätt åt henne när Jo tog över, fast hon har väl hamnat ur askan i elden,för Andy är en neanderthalare-

Sen fattar jag inte riktigt vad som skulle vara så upprörande med att skriva att en kompis var tjock? Det är hon ju.Man beskriver ju någon som man inte känner namnet på efter dess yttre, o då tar man det mest påvisande . Då är det ju upprörande om jag skriver den gråhårige killen när jag inte kommer ihåg vad Paul´s sambo heter- eller den harmynte Dingel´n .

2010-04-22 @ 01:57:21
URL: http://sisterofpain.blogg.se/
Postat av: Sandiza Hotpants

AnnMarie- Jo, om man vill påtvinga den man älskar att döda nåt hon/han älskar - då är man fan dum i huvvet! (Puckad eller sociopat, bara att välja stämpel)



Att Jo inte kunnat anpassa sig till slaktverksamheten påvisar ju bara att hon är mer mänsklig och mer empatisk än majoriteten av kötthungrande människor (tyvärr).



Håller också med SoP: Vem bryr sig om att du (sajtägaren) beskrev Vics kompis som TJOCK? Om du beskrivit henne som BLOND, DEMOKRATISK, MODEMEDVETEN, BLEK, INTELLIGENT/ WHATEVER skulle ingen reagerat.

2010-04-22 @ 02:15:35
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Sandiza Hotpants

Scarletts kompis*



2010-04-22 @ 02:24:48
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Adm

Åhh vad härligt det är med alla kommentarer och små debatter.

Hur kunde jag glömma Jo och hennes get.. Förlåt! ;)

Tur att ni fyller i sånt jag glömmer.

Tack för att ni livar upp min blogg så jag vill fortsätta skriva! =D

2010-04-22 @ 08:01:24
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Erik

Ingen som kommenterat att geten heter Jack. Undrar vad Jack själv kommer att tycka när han får reda på saken. Han är väl mer bonde än Andy någonsin kommer att bli, även om han var författare (!) när serien började 1972 med annan skådespelare.

2010-04-22 @ 08:31:56
Postat av: Tina

... och varför heter geten just Jack?



Sedan förstår jag inte hela uppståndelsen i byn för att Pearls oärligheter kom till den tänkta arbetsgivarens kännedom. Och sade hon inte själv att om hon blev brevbärare så kunde hon hålla koll på byborna, alltså genom att tjuvläsa försendelserna. Jag hade inte velat ha Pearl som min brevbärare i alla fall.

2010-04-22 @ 09:35:41
Postat av: Erik

Nej, vi har inte fått någon förklaring till varför geten heter Jack. Jag håller med dig om Pearls oärlighet, det var väl bara bra att arbetsgivaren fick reda på den. Men vitsen med Bettys efterforskningar är kanske att få fram någon syndabock, Louise till exempel, för att få henne utfryst så att hon åker till Australien. Det brukar hon ju göra ibland.

2010-04-22 @ 09:52:37
Postat av: Marcus

>>Ann-Marie. Tycker inte du synd om Jo ibland? Jag menar inte bara för det här med geten, utan hela situationen som hon är i. Hon passar inte som bondmora men Andy behöver henne för att sköta hushållet så hennes drömmar om en karriär får hon lägga åt sidan.

>> Jack upplevs nog som tjurig och bångstyrig av ungdomarna så liknelsen mellan honom och en getabock är nog rättvisande.

2010-04-22 @ 10:22:14
Postat av: Lena

Det är intressant det där med var o ens

moraltänkande.

Själv reagerade jag häromveckan på vad någon skrev men kommenterade det inte. Men eftersom vågorna går höga nu så ....



Efter det avsnittet då Char gick upp på rummet med

den äldre mannen skrev någon



ungefär (orkar inte leta upp det)



hoppas Char gick med honom upp för att råna honom

och inget annat blää

(som sagt inget citat utan andemeningen i det hela)



För min del tycker jag nog det är värre att lura upp någon för att senare råna personen än att "tillbringa en kväll tillsammans" med någon som är äldre än en själv)



2010-04-22 @ 10:31:16
Postat av: Ann-Marie

>>Marcus. Jo jag tycker synd om Jo hela tiden nu. Men inte från början när hon nästlade in sig hos den där Andy. O jovisst e det synd om henne när det gäller geten Jack. Men samtidigt förstår jag, som är bonnatös, att det inte går alla gånger att vara sentimental när det gäller djur. Säger jag som älskar djur o grät varje gång min far skickade iväg ngt djur till slakt. Kan fortfarande se framför mig när min kossa Gullros fick avlivas pga hon svalt en spik o lilla jag stod bakom gardinen o kollade när hon avlivades. Kanske att jag ser på HTG med "bonnatösögon".

2010-04-22 @ 11:16:15
Postat av: Curre

http://emmerdale.bloggplatsen.se/ Är det samma skapare? :-) Verkar vara ett lite annat upplägg. Vet inte om det är "konkurrens", personligen tycker jag bara det är bra med svenskt om HTG :D

2010-04-22 @ 11:44:07
Postat av: Adm

>>>Curre

Oj då, nej det är inte jag som bär ansvaret för den bloggen. Det är tillräckligt med denna.

Hoppas att våra bloggar kan komplettera varann istället för att konkurrera =)

2010-04-22 @ 12:22:41
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Pandora

Är det någon som vet vilket märke det är på de gula ölburkarna som verkar vara huvuddrycken i serien? Det skulle vara roligt att pröva:-)

2010-04-22 @ 14:06:20
Postat av: Elin

>>> Lena

Var nog jag som skrev det. Tycket det var usch eftersom han ena stunden sitter och håller på med Lexi, sedan andra med Chas. Har lite svårt med det där att kompisar håller på med samma kille.



Hade inget med ålder eller vikt att göra. Jag uppmanar inte till brott heller, iaf inte i verkliga livet :).

2010-04-22 @ 14:57:57
Postat av: Ann-Marie

Pandorara: Jag tror att ölen heter Ephraim monk, lager.

2010-04-22 @ 14:59:35
Postat av: Ann-Marie

Glömde skriva detta i föregående inlägg. Det är en fiktiv öl.

2010-04-22 @ 15:06:16
Postat av: Tina

Var ute och kollade på den andra bloggen. Den är OK.



Elin, du säger att du inte uppmanar till brott i verkliga livet. Jag tycker inte att det är vudare roligt i HTG-fiction heller. Det är lite för mycket sånt nu.

2010-04-22 @ 15:49:08
Postat av: Lena

Elin



Vad bra då var det jag som missförstod dig och jag tyckte absolut inte heller om Chas o Lexis

beteende.



Men eftersom Chas är min favorit (efter Betty naturligtvis:-)) så blev jag väldigt glad för att hon inte var ute efter att råna honom.



2010-04-22 @ 21:28:07
Postat av: Emelie

Blev inte geten döpt till Jack för att den var lika envis som honom?

2010-04-22 @ 23:19:56
Postat av: Elin

>Lena

Chas är också min favorit. Är det inte dags att hon får hitta någon som uppskattar henne. Eller att Carl ännu en gång tar sitt förnuft till fånga, fast varför skulle hon vilja ha honom :-).

2010-04-23 @ 15:34:31
Postat av: Lena

Just nu finns det ingen i serien som är henne värdig.Absolut inte Carl han sårade henne för mycket (annars hade hon inte gjort något så idiotiskt som att gå med gubben:-))



Nä dom får leta upp en ny snygging till henne



OCH ala ni som vet om det kommer någon snälla försök

knipa igen om det:-)

2010-04-23 @ 15:55:12
Postat av: Ann-Marie

Varför ska det vara så svårt? Om ngn ställer en fråga?? Och OM ngn svarar här! Varför inte svara?? Denna blogg var trevlig för ngr månader sedan. Nu plötsligt blir den anfallen av oseriösa med egna bloggar som vill visa sig.Jag har svarat på frågor men får aldrig en bekräftan tillbaka. Lite hyfs o lite vett e inte helt fel.Jag anser att denna fina blogg är till för HTG-älskare.

2010-04-23 @ 21:16:32
Postat av: Adm

>>>Ann-Marie

Ledsen om jag missat att svara på något men ni verkar ju sköta det här så bra sinsemellan.

Visst kan stämningen ibland bli låg...eller het med många olika åsikter men så länge man håller sig på mattan så är det ok.

2010-04-24 @ 08:05:57
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: Sandiza Hotpants

Ann-Marie: Vilka är dessa "oseriösa" som "anfaller"? Tycker alla här verkar diskutera saker som rör HTG...

2010-04-24 @ 13:08:13
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

Hotpants: Kanske inte anfaller men om ngn ställer en seriös fråga o ngn orkar svara varför kan inte frågeställaren, om det e seriöst frågat, bekräfta svaret. Ska det va svårt? Och frågar man så går man väl in o kollar om det finns ett svar. Nåt mer?

2010-04-24 @ 15:35:06
Postat av: Sandiza Hotpants

Ann-Marie: Okej, point taken. Jag lider av ADHD så jag förstår inte (ofta) hundraprocentigt när folk vill (bl.a.) att jag ska responsa på grejer. Det är inte för att jag är elak, jag FATTAR bara inte. Hoppas du inte tar mig för en bitch, jag är väldigt godhjärtad faktiskt ^^

2010-04-24 @ 18:22:55
URL: http://brunettsandy.blogg.se/
Postat av: Ann-Marie

Nej Hotpants det var inte riktat till dig. Du har inte ställt ngn fråga som jag svarat på. Jag lägger ner detta med svaret på frågan nu. Det blir lättare om man (jag) läser denna fina blogg om HTG o inte engagerar mig för att hitta svar, bara luta mig tillbaka i stolen o scrolla.

Förresten vill jag inte att Shadrack försvinner fr serien, det e ju han som kommer med kommentarerna som aldrig, nästan, översätts. Sen att han ser ut som en ...... spelar ingen roll. Det sägs att det måste finnas en byfåne så att andra kan känna sig "bättre". Trevlig helg - ser fram emot måndag o nya tag med HT.

2010-04-24 @ 19:49:29
Postat av: Lena

Klart inte Shadrach (eller Betty för den delen) får försvinna. Det är just sådana karaktärer jag skulle vilja ha mer av. Det är HTG för mig. Lite burleskt men ack så roligt.



Trevlig helg på er alla

2010-04-24 @ 20:07:30
Postat av: Sandiza Hotpants

Ann-Marie: Okej vad bra :) Jag blir alltid ledsen när folk misstar mig för en elak människa, men det var bra att du inte trodde det om mig :)



Och Nej fyfasiken, jag vill heller inte att Shaddrack ska förvinna. Han är ju så gullig på sitt egna sätt, trots sin sexism (among along other downtrip things) men han ger utan tvekan underhållning för oss tittare ;) (Typ som RoseMary, jag AVSKYR kärringen, men gillar att hon är upphovskvinnan till diverse intriger ;) )

2010-04-25 @ 02:00:58
URL: http://brunettsandy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0