Utomjordingar, misshandel & Kathrine Jenkins

Idag var det den stora dagen för festivalen och deltagarna började klä ut sig och ordna med de sista detaljerna. Alan hämtade kändisgästen som skulle delta och det visade sig vara en kändis trots att byborna inte trodde på det. Kathrine Jenkins! (Tack google som sa att det är en känd mezzosopran som sålt miljoner skivor)
Hon hälsades välkommen av bl.a. utomjordingar och en robot. Jag tycker gamlingarna var riktigt söta i sina utstyrslar.

Sharon blev sviken av sin blivande man, fotbollsspelaren, som skulle på presskonferens men hamnade istället med damer med mindre gott rykte. Stackars Sharon fick inget veta.

Eddie var jättenära att kyssa Viv men Jamie dök upp i rättan tid. Usch vad jag tycker illa om att Eddie försöker ta Bobs plats.

Rita hjälpte Paddy att kolla veterinärpraktikens räkenskaper inför skatteverkets gransknng och hon upptäckte Haris fiffel. När Paddy konfronterar Hari om saken så har han givetvis en massa bortförklaringar.
Louise och Hari firar sin förlovning med ett litet kalas på puben men hon kan inte släppa tanken på att Hari precis fått massa pengar till sina skulder och sambandet med vittnesmålet mot bröderna KIng.
När hon senare vill få klarhet i det och märker att allt bara är en lögn för att sätta dit bröderna vill hon dra sig ur men då blir Hari hotfull. Han knuffar in henne i en hylla och hotar henne. Paddy kommer precis in till hennes räddning och Louise flyr. Tyvärr så lyckas inte Paddy hålla kvar Hari speciellt länge utan han sticker efter Louise.
Hon ska till sjukhuset och polisen för att anmäla honom men han åker efter henne i bllen.
Det slutar givetvis med en olycka. Louises bil voltar och hon ligger orörlig vid ratten....

Kommentarer
Postat av: Nina

Åh tack för att du bloggar om denna underbara serie!

2009-11-23 @ 17:42:38
Postat av: Jenny

Vilket avsnitt det var idag - klassiskt!!!!

2009-11-23 @ 23:30:18
Postat av: Ewa

Vad roligt med en till fanatiker!!! haha

Har följt denna serien sedan den började till och från eftersom min mamma såg den när jag var liten.

Sååå bra!

Lägger din blogg som ett bokmärke!

Ha en fin dag!

/Ewa

2009-11-24 @ 09:57:29
URL: http://saraconnemara.wordpress.com
Postat av: Maggan

Vad schysst du bloggar om denna serie som jag nästan slaviskt följer.

Missar jag ett avsnitt kan jag kolla in din blogg och uppdatera mig.Tack för det!Stor eloge till dig!

2009-11-24 @ 10:48:09
Postat av: Mija

Dagens avsnitt (24/11) var ju hemskt! Tårarna sprutade. Usch! :-(

2009-11-24 @ 12:56:07
Postat av: irene

J fyyy så tragiskt..Han saknas mig redan. han har ju alltid funnist.....

2009-11-24 @ 13:40:10
Postat av: Adm

>>> Nina, Ewa och Maggan

Tack! =) Ni är så välkomna här bland oss andra HTG-fans



>>>Jenny, Mija och irene

Jaa usch o fy vad tragiskt. Jag hade många tårar som ville ut...och en stor klump i magen =(

2009-11-24 @ 15:13:30
URL: http://emmerdale.blogg.se/
Postat av: irene

jag fick nyss veta att HTG,kommer göra uppehåll från 30/11 till 1/3 snyyyyft jag chattade med Janne ombudsmannen på tv 4,,fyyyy bubblan....

irene näääääääääääää nu vart jag sååå ledsen ,,såg att vi /jag ska va utan Hem till gården i MÅNADER,,varför,,,är det inte bättre att vi kommer ikapp dom i England..SNYYYFFT SNYYYFFT........

Janne Andersson TV4 har sänt 400 avsnitt, 140 fler än i England. .........jag måste ha lite tröst nu.:( :(

2009-11-25 @ 09:56:57
Postat av: Adm

>>> irene

Varför kan vi inte sända fler, det är ju ändå två år som vi ligger efter?

Hur ska vi klara oss under uppehållet? Tips emottages tacksamt.

2009-11-25 @ 15:17:55
URL: http://emmerdale.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0